ARPAnet Posted April 17 Share Posted April 17 11 minutes ago, chasti said: Всичките дето карате автоматици с АБС-и, ИСП-та, тракшъни и парктроници само се лъжете, че шофирате А какво правим? Плаваме, летим? ‘It’s Over’: BMW Boss Says The Manual Transmission Is Going Away For Good Sooner Rather Than Later (jalopnik.com) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chasti Posted April 17 Share Posted April 17 По-скоро се возите Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
downsoft Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) 1 hour ago, w00x said: Дори да изключим това, споменаването на дизелов двигател и липса на фасони в едно изречение е хумореска. Особено на модерен такъв. Всеки е карал дизелов двигател в един момент, нека не се заблуждаваме. След тази информация за дизела взех да се замислям, че го дават да застудява тия дни. Нищо де, в махала има Спаркове, ще наемам то се е видяло. Edited April 17 by downsoft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted April 17 Share Posted April 17 1 hour ago, w00x said: Diesel Gelling Temperature Point The next stage of compromised diesel fuel in winter is diesel gelling. At this stage, the fuel solidifies so completely that it can no longer flow at all (what we refer to as pour point). It’s important to note, however, that diesel gelling only occurs at very cold temperatures, below 10°F (-12°C). За твоя информация и за да си по-добре запознат с предимствата на ДВГ - има дизел за студено време (и/или добавки за дизел). По европейските стандарти клас 4 от това гориво се използва при отрицателна температура до -44°C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 3 minutes ago, downsoft said: След тази информация за дизела взех да се замислям, че го дават да застудява тия дни. Нищо де, в махала има Спаркове, ще наемам то се е видяло. Щом се налага. Електромобилите винаги ще са там, за да помогнат на закъсали БееМВисти и шофьори на дизелови автомобили. Аз лично - предпочитам да ходя пеш и да ползвам градски транспорт. 1 minute ago, instinct said: За твоя информация и за да си по-добре запознат с предимствата на ДВГ - има дизел за студено време (и/или добавки за дизел). По европейските стандарти клас 4 от това гориво се използва при отрицателна температура до -44°C. Има, има. Ама колко от шофьорите си слагат добавка зимно време? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
downsoft Posted April 17 Share Posted April 17 21 minutes ago, w00x said: Щом се налага. Електромобилите винаги ще са там, за да помогнат на закъсали БееМВисти и шофьори на дизелови автомобили. Аз лично - предпочитам да ходя пеш и да ползвам градски транспорт. Има, има. Ама колко от шофьорите си слагат добавка зимно време? Явно става дума за стара информация при теб, защото бензиностанциите предлагат зимен дизел от поне 15 години в сезона. А някои сме от поколението което израсна с режим на тока и ходене с количка с туби до нефтопункта, та по-полека със съветите кое как и защо при дизела. И повярвай ми имаше си сериозни зими по онова време. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 Нека не говорим какво предлагат бензиностанциите само, защото ако всичко им беше наред, нямаше да се налага да слагам добавка при всяко зареждане. Аз съвети не виждам да съм дал някъде...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted April 17 Share Posted April 17 1 hour ago, chasti said: По-скоро се возите Нищо против, ако теха беше тук, но за съжаление още го няма. Иначе с кеф бих се возил на такова, ако може и да ходи да се паркира само някъде в центъра и просто да дойде да си ме вземе когато ми потрябва.. 1 hour ago, w00x said: Електромобилите винаги ще са там, за да помогнат на закъсали БееМВисти Буууу Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
charmock Posted April 17 Share Posted April 17 Не е дошло още времето на електричките да заменят изцяло ДВГ-то. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 Както казах и преди няколко страници - тия моди са до едно време, после хората отрезвяват и нещата се нормализират, а прогресът продължава с по-реалистично темпо. А и не смятам, че е коректно да се сравнява технология, която се е развивала 100 години (автомобили с ДВГ) с такава, която активно се ползва от 15 (електромобили). Дали преди 85 години е имало добавки за дизел, за да не мръзне на -12 градуса? Или ДПФ филтри? Или катализатори? Или са били толкова ефективни, че с един резервоар да изминат 1000км? Като ще се правят сравнения, нека се правят такива на един и същи етап от развитието нна технологиите. 15 години след масовото навлизане. Дизелите/бензиновите автомобили от 1950-1960 години и електромобилите в момента. По някаква причина се възприема, че проблемите с електромобилите са нерешими, дори толкова скоро след масовата им поява на пазара. Няма как. Няма как да се направи така, че електромобил без ток да се бута. (Явно на определени модели и в момента има как) Няма как да се направи така, че батерията да се заменя/рециклира/отремонтира. Няма как да се направи така, че да има по-ниска опасност от запалване. Няма как да се удължи пробега. (800км на един заряд в момента) Няма как да има нова технология за производство на батерии. Няма как да се оптимизират процесите. Няма как да има повече станции за зареждане. (Една станция за зареждане с 4 места е доста по-евтина от изграждането на бензиностанция с 4 колонки. И заема по-малко място.) И какъв абсурд е да се сравнява инфраструктура (кладенци, рафинерии, танкери, цистерни, бензиностанции и т.н.) изграждана цял век с такава, изграждана 10 години? Не може. Така казаха някакви хора. А реално е достатъчно да се направи сравнение между предишното поколение тестови електромобили (което дори не е толкова отдавна) и сегашното с масови такива, за да се види с колко бързи темпове се развива технологията. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
charmock Posted April 17 Share Posted April 17 25 minutes ago, w00x said: По някаква причина се възприема, че проблемите с електромобилите са нерешими, дори толкова скоро след масовата им поява на пазара. Няма как. Няма как да се направи така, че електромобил без ток да се бута. (Явно на определени модели и в момента има как) Няма как да се направи така, че батерията да се заменя/рециклира/отремонтира. Няма как да се направи така, че да има по-ниска опасност от запалване. Няма как да се удължи пробега. (800км на един заряд в момента) Няма как да има нова технология за производство на батерии. Няма как да се оптимизират процесите. Няма как да има повече станции за зареждане. (Една станция за зареждане с 4 места е доста по-евтина от изграждането на бензиностанция с 4 колонки. И заема по-малко място.) И какъв абсурд е да се сравнява инфраструктура (кладенци, рафинерии, танкери, цистерни, бензиностанции и т.н.) изграждана цял век с такава, изграждана 10 години? Не може. Така казаха някакви хора. Проблемите на електричките са нерешими докато не се измисли нова технология (философия) за батериите. Тая работа с лития, просто няма бъдеще. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 Това дали може или не може да се бута, докато няма ток, със сигурност не е зависимо от технологията на батерията. Не съм някакъв научен капацитет, но в това съм си направо убеден. Ще се измислят нови технологии за батериите ако има достатъчно търсене в тази област. Сегашната технология дори не е толкова стара. Преди това имаше по-лоши батерии. Преди тях по-лоши и така, докато стигнем момента в историята, в който батерии изобщо не е имало. Достатъчно е да се постигне почти 100% рециклируемост на материалите в стари батерии. Да питам загрижените за природата шофьори на автомобили с ДВГ - връщате ли си старите батерии на отредените за целта места? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
charmock Posted April 17 Share Posted April 17 1 minute ago, w00x said: Това дали може или не може да се бута, докато няма ток, със сигурност не е зависимо от технологията на батерията. Не съм някакъв научен капацитет, но в това съм си направо убеден. Никъде не съм споменал бутането, а производството на батерии. Виж къде са най-големите находища на литий в света, виж политическата обстановка и т.н. Поне от това което съм прочел и съм си направил изводи смятам, че докато не се намери алтернатива на лития, в сегашната си форма и развитие електричките нямат шанс да доминират. Това е нещо което си го мисля от доста време, но като гледам как вървят нещата в световен мащаб, явно не само аз си го мисля. Идеята за електричките е хубава, но философията и технологията трябва да се променят доста, за да се наложат като водещи и предпочитани от масовия юзер. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 Написа "ПроблемиТЕ", а това е един от изброените от мен по-горе проблеми. Пошегувах се. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted April 17 Share Posted April 17 Скоро гледах някакъв нов прототип с водородни клетки. Зареждаше като все едно сменяш батерия на дистанционното. Вадиш клетката, слагаш заредената и тръгваш. 1 минута цялото нещо. Сега колко са запалими тия клетки не знам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XMD Posted April 17 Share Posted April 17 Това с водородните клетки (fuel cell) преди години се обмисляше като вариант за Ф1, имам някакви спомени че в f1technical, го бяха разкостили из основи и се оказа, че няма как да го бъде точно заради съхранението или в случай на катастрофа. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted April 17 Share Posted April 17 2 hours ago, charmock said: Идеята за електричките е хубава, но философията и технологията трябва да се променят доста, за да се наложат като водещи и предпочитани от масовия юзер. Алелуя! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 И как да се развият философията и технологията ако никой не ги ползва и се плюе на тях в зародиш? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) 5 minutes ago, w00x said: И как да се развият философията и технологията ако никой не ги ползва и се плюе на тях в зародиш? Не мисля, че някой от "спорещите" тук казва да не ги карате и да не ги ползвате (може би освен Чефо). Повечето (от "тази страна") казваме, че не са манната небесна, която се тръби от всякъде. Разбира се, че всеки сам си избира какво да кара, какво яде и какво е*е - проблемът идва, когато други се опитват да изберат вместо теб. Edited April 17 by Antares Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 17 Share Posted April 17 А аз не мисля, че някой от "нас" твърди, че са манна небесна на този етап от развитието си. В момента никой не се опитва да избира вместо нас. Обсъжда се хипотетична ситуация за след 15 години. Дотогава я камилата, я камиларя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted April 17 Share Posted April 17 Кратко, точно и ясно. И точно щото се натрапват да се правят САМО такива коли ме кара да ги мразя още повече.... Поради същата причина съм в процес на закупуване е36 М3, което се надявам да продам за над 100 бона след 15тина година. (живот и здраве) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted April 17 Share Posted April 17 А кое те кара да мислиш, че историята на конвенционалният автомобил е много по-различна? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted April 17 Share Posted April 17 Кой говори за манна небесна? Манната идва от колби Уверен съм, че няколко пъти се споменава, че се очакват алтернативни химии за батериите, солидни батерии и т.н. А с количеството пари което се налива и времето напред - предполагам, че теха ще се развие доста. Ако беше перфектен тех, нямаше да търсят алтернативи Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) 5 minutes ago, Ferante said: А кое те кара да мислиш, че историята на конвенционалният автомобил е много по-различна? Това изобщо не е темата, а че марки и правителства се надбягват кой пръв да забранява ДВГ и да се спира производството. Аз пак да питам.... Ако си хетеро и ти кажат, че след 1 година пак може да гледаш порно ама е само с педали... Или всички проститутки да са с пишки... Е тва къв избор е? Edited April 17 by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
instinct Posted April 17 Share Posted April 17 (edited) 38 minutes ago, w00x said: И как да се развият философията и технологията ако никой не ги ползва и се плюе на тях в зародиш? Технологиите, които обсъждаме, просто трябва да получават каквото са заслужили на този етап. Това е справедливо. Който иска да ги развива (някакви нови, които мисли, че си струват), да си сложи собствената глава в торбата, да тегли заеми и да действа самостоятелно. Ако постигне резултати, да привлече още вярващи инвеститори, да подобрява дизайна докато получи нещо в завършен вид. Което трябва да е по-добро съществуващото досега. Чак тогава, на пазарен принцип, ние ще преценим дали да му използваме продукцията, или да го обречем на фалит (много предприемачи с неправилни идеи именно до този край стигат и това е нормално). Хенри Форд е направил масов модел автомобил с ДВГ, с добра конструкция, на ниска цена, с добри показатели и надежност, с широко поле на приложение и така е убил конкуренцията на EV преди повече от сто и десет години Edited April 17 by instinct Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.