Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Любопитно ми е, колко от хората, дето скачат на амбразурата всеки път, като пуснем майтап към електричките реално имат и карат електрички?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Antares said:

Любопитно ми е, колко от хората, дето скачат на амбразурата всеки път, като пуснем майтап към електричките реално имат и карат електрички?

Редовно шофирам Spark в България. Говорим за наем от по няколко дни понякога. Друг път е само за часове. Ползвам съм кажи речи от всичките им автомобили, без бусовете.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, netrootbg said:

Редовно шофирам Spark в България. Говорим за наем от по няколко дни понякога. Друг път е само за часове. Ползвам съм кажи речи от всичките им автомобили, без бусовете.

Аз също съм джиткал със шпарковете, но не това ми беше въпроса. И не съм забелязал ти да си от сериозните защитници на електромобилите.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, netrootbg said:

 

Това с електричките и 500км е такъв мит. Да не говорим за момента със зареждането. Когато батерията е празна се зарежда сравнително бързо. В момента който достигне 60-65% и става страшно. Трябва да чакаш много часове за да ти се зареди на макс. Дори да имаш 500км с пълна батерия, не можеш да повториш този пробег със зареждане на пътя. За 30 минути зареждане ще добавиш малко над 100 километра.

 

Новото Порше Тайкан зарежда от 10% до 80% за 18 минути и има 820км пробег.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Antares said:

Любопитно ми е, колко от хората, дето скачат на амбразурата всеки път, като пуснем майтап към електричките реално имат и карат електрички?

Ммм, май скачащите на амбразурата сте другата група.

В смисъл последният път нещата тръгнаха от - хей в новата сграда има малко зареждачки за електрички. И се наскача по амбразурата :D 

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Antares said:


Сме?

 

2 hours ago, Antares said:

Любопитно ми е, колко от хората, дето скачат на амбразурата всеки път, като пуснем майтап към електричките реално имат и карат електрички?

 

Link to comment
Share on other sites

Това за дългите преходи и електричките си е безмислено. Колко време можеш да караш без да спреш, за да ти е комфортно пътуването? Миналия месец ходихме  с едно приятелско семейство до Монако, Ница и Кан. Те с Тесла, ние с Пежото. Ми нямаше дертове с пробега, така или иначе спираш да починеш и да се разтъпчеш на всеки 2-3 часа, разликата беше, че аз платих над 800 лв. за бензин.

П.С. Имало и по-накъдрена и разбита магистрала от Тракия - тая в Хърватска.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Antares said:


Сме?

За да не повтарям Ангел, ако може да попитам - какво общо има "имането" с информираността ? :)

 

4 minutes ago, XMD said:

П.С. Имало и по-накъдрена и разбита магистрала от Тракия - тая в Хърватска.

хахаха, не я помня като лоша, но активно я избягвам като дестинация. Изчака ми се чакалото там една година, то винетки то граница :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

:confused:confused Сигурен ли си, че говориш за Хърватска? Че като минавахме беше с тол такса, в Словения беше с винетка.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, XMD said:

:confused:confused Сигурен ли си, че говориш за Хърватска? Че като минавахме беше с тол такса, в Словения беше с винетка.

Да, тол таксите имах предвид, грешно се изразих :)

Link to comment
Share on other sites

Дълги участъци с ограничение на скоростта заради дупки и неравности, средната лента същата като на Тракия в участъка Чирпан - Нова Загора. Отделно много ремонти.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Antares said:

Любопитно ми е, колко от хората, дето скачат на амбразурата всеки път, като пуснем майтап към електричките реално имат и карат електрички?

 

Оставам с впечатление, че николко.

 

Но освен това - нима има значение, че четири-пет човека тук виртуално  вярват в някаква идея и я проповядват? В спора се ражда истината, но нека оставим опонентите да си запазят мнението. В края на краищата и на живо, и с близки и познати човек има разногласия, които не може да реши. А виртуално още по-невероятно е някой, който твърдо си настоява на своето, да бъде променен.

 

Аз лично видях толкова много подробности отностно това какво преставлява ДВГ в сравнение с електричеството, и колко много предимства има в момена ДВГ - по-скоро колко ограничения има EV, и как се налагат изкуствено последните - че това ми е достатъчно. На практика милиарди хора мислят по същия начин за ДВГ, така че не ми е дерт, че някоя и друга бройка население са на различна позиция. За мен лично е смехотворно да се изтъква как моторът правел "брррр" или не, и затова трябва да жертваме всичко хубаво около него. 'Брррр' си е напълно нормално, а който не иска, да си прави шумоизолация или да се самоограничава с електричество - парите са си негови.

 

Животът така е устроен, че някой трябва да говори напротив фактите.

 

Е, досадно е малко, че вместо с аргументи опитват да въздействат на ниво осмиване и се приближават до вулгаризъм, но това е, което им е в главата. Няма нужда човек да се връзва на такива провокации. Така да се каже, начинът им на общуване позволява толкова.

 

По принцип хората се събират с единомислещи, но някоя и друга интернет дискусия не е зле, стига човек да не го взима на сериозно и с цел да сменя програмата в главата на отсрещния.

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ARPAnet said:

За да не повтарям Ангел, ако може да попитам - какво общо има "имането" с информираността ?

Ами има една приказка - ако ставаше само с гледане - кучето щеше да е месар. Винаги практическия опит е много по-ценен от прочетеното в интернет. Най-малкото щото написаното в интернет обикновено е базирано на нечий bias.

Иначе моя въпрос беше основно в това, че ме приобщавате към групата на електро-хейтърите, какъвто определено не съм и съм го писал нееднократно. Да, не смятам, че са манната небесна, която част от хората се опитват да пробутат и да, обичам да пускам по някой-друг фитил. Ама на базата на това да ме приобщиш към "другата група" е малко Копейкина логика - като разкажа виц за Русия и вече съм толераст, еврогей, соросоид и т.н.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Antares said:

Иначе моя въпрос беше основно в това, че ме приобщавате към групата на електро-хейтърите, какъвто определено не съм и съм го писал нееднократно.

 

Че то такава електро група изобщо няма, доколкото аз виждам.

 

Но - има група маркетолози по света, които правят фалшиви реклами относно тръговски продукти. Затова хората реагират и разясняват как именно стоят нещата, с факти. Това не означава, че са хейтъри, а че са реалисти.

 

Който му харесва EV, да си кара - прав му път (особено ако може да си го позволи финансово без да проси пари от обществото). Който му харесва ДВГ, си го ползва със здраве и без това.

 

П.П.

А най-добре, ако ще се просят пари, те да са за залесяване, за повече гори и природа, за катализатори и за почистване на градските улици. Тия действия са на 100% по-ефективни и безкрайно много по на сметка.

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, instinct said:

За мен лично е смехотворно да се изтъква как моторът правел "брррр", и затова трябва да жертваме всичко хубаво около него. 'Брррр' си е напълно нормално, а който не иска, да си прави шумоизолация, или пък да се самоограничава с електрическите - парите са си негови.

 

Какъв тип шумоизолация би препоръчал за отворена врата/прозорец? А за пешеходец/колоездач?

 

9 minutes ago, Antares said:

Ами има една приказка - ако ставаше само с гледане - кучето щеше да е месар. Винаги практическия опит е много по-ценен от прочетеното в интернет. Най-малкото щото написаното в интернет обикновено е базирано на нечий bias.


Практическият опит, колкото и ценен да е той, пак не е меродавен. В този форум позицията по отношение на тежестта на практическия опит е променлива, според това кое е по-изгодно. В един случай практическият опит няма значение, защото е опит на някой от другия лагер, а той по подразбиране винаги греши.

А в интерес на истината, по частта свързана с електромобилите, която АЗ обсъждам и позицията, която АЗ защитавам, имам доста практически опит.
Нормалните автомобили ми замърсяват въздуха, който дишам, докато ходя пеш. 30+ години опит.
Нормалните автомобили ми вдигат шум, докато чакам на светофара или се движа по улицата пеш. 30+ години опит.

Нормалните автомобили ми вдигат шум И замърсяват въздуха, който влиза в помещението, когато съм си отворил прозореца вкъщи, за да проветря стаята. 30+ години опит.

 

Този мой огромен практически опит променя ли нещо в позицията на отсрещната страна? Или ще се окаже, че практическият опит не е толкова важен вече, защото е мой и показва моите предпочитания, а не тези на друг?

 

Ти като колоездач не си ли засегнат негативно от изгорелите газове на автомобилите в градска среда? Един колега идваше на работа с колелото по едно време. След 2 месеца си търсеше някаква маска, защото за отсечка от 2 километра по главен булевард се нагълтваше с изгорели газове до степен припадане.


Имам двама приятели, които са преминали на електрически автомобили и не искат повече да поглеждат такъв с ДВГ. Поне на този етап. От други съображения, различни от моите.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Antares said:

Ами има една приказка - ако ставаше само с гледане - кучето щеше да е месар. Винаги практическия опит е много по-ценен от прочетеното в интернет. Най-малкото щото написаното в интернет обикновено е базирано на нечий bias.

Това, че някой е юзър на тех Х не го прави и спец по тех Х по принцип. Заради това много хора не знаят от къде да си проверят маслото, някои наливат грешен вид гориво, боят се да си дадат ток и т.н.. 
Съответно мога да мина и без EV в разговор на тема че батериите се зареждат бързо до един момент, а след това забавят. Също както прави и телефона ти например. Също както и без EV знам, че на студено и горещо батериите им страдат, включително и заради повишената консумация. 
 

6 hours ago, Antares said:

Любопитно ми е, колко от хората, дето скачат на амбразурата всеки път, като пуснем майтап към електричките реално имат и карат електрички?

Според мен сам се вкара в "отделна" група. Пък сега колко групи са, коя как се идентифицира и т.н.. не ми се дълбае :)

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, w00x said:

 

 

Ти като колоездач не си ли засегнат негативно от изгорелите газове на автомобилите в градска среда? Един колега идваше на работа с колелото по едно време. След 2 месеца си търсеше някаква маска, защото за отсечка от 2 километра по главен булевард се нагълтваше с изгорели газове до степен припадане.

Това е съвсем друга тема! Нагълтва се щото 95% от автомобилите са дърти, неизправни, с избушени катализатори, егр и т.н.  
 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, XMD said:

Това е съвсем друга тема! Нагълтва се щото 95% от автомобилите са дърти, неизправни, с избушени катализатори, егр и т.н.  
 


И как е друга тема като това е реалността? Нещо променило ли се е за изминалите години? Някакви регулации? Някакви проверки, такси, глоби, данъци, отказан технически преглед? Или някаква детска наивност те кара да смяташ, че нещата ще се променят от утре?

 

Новите автомобили не са фундаментално по-различни. Просто на този етап замърсяват по-малко от старите. Не е ясно докога.

Както споменах преди няколко страници, седейки пред офис на Еконт, един господин с Мазда СХ-5 (2019-2024) бензин си стоеше със запален автомобил точно до опашката. Не беше особено приятно да му дишам изгорелите газове.

Ти би ли позиционирал твоето дете зад ауспуха на чисто новичката ти кола да диша на воля? Вероятно не. Защо? И не говоря за очевидния риск в това да се седи зад автомобил. За изгорели газове говорим.

 

20 minutes ago, DON_CHEFO said:

Баче, ти си идеален за Калифорния или тия скандиваски страни дето ги клецат с колела и ватманлък. 


Кое му е "клецането" на това да мога да се предвижвам без автомобил? Че това е рай бе, приятел. :D Колкото по-малко ми се налага да виждам кола, толкова по-добре.

Link to comment
Share on other sites

Ми тва ти говоря,да спрат с тъпите субсидии за електрички, и тея средства да ги ползват да регулират автопарка. По чист ще ти е въздуха повярвай. Имам една 124-ка от 86 ретро автомобил, зад него не се диша, освен съвестта ми нищо не ме спира да се забия в центъра  в задръстването с него….

 

За децата случва се ежедневно като ги карам на училище и градина, нямам дертове кат съм зад автомобил в нормите…. Лошо е , че са много малко. 

Link to comment
Share on other sites

Абе, човек. И преди субсидиите за електрички нищо не се е случвало, та сега ли? Не е там проблема. Нали трябва да има причина, за да се надигне някой и да прави промени? Ако зависеше от производителите, те нямаше да правят нищо. Щяха да си продават старите неща с леки подобрения, колкото да им излиза все повече сметката от производството. По-евтини процеси, по-малко части, по-скъпа поддръжка, по-ниско качество на материалите и т.н. 

Ако едно нещо не става по-добре в продължение на години, явно няма да се случи по тоя начин, колкото и да се опитва.
Направо започваш да работиш по нов вариант, който да изключва момента с тарикатлъците и зависимостта ти от трети лица.

 

Ако се наложат силни регулации на автопарка какво ще стане мислиш? Какво стана като обявиха зони в центъра на градовете? Шум до небесата.

Ще е същото, което се случва и в момента при дискусия за електромобилите. "Те на мен ще ми кажат как да си поддържам колата, че тя без ДПФ-а дори гори по-малко! Те на мен ще ми кажат, че трябва да е до 120к.с., защото повече реално не ми трябва."
Няма печеливш ход с двигателите с горива. Да не забравяме и изчерпването на залежите. Като добавим това, че суров петрол се ползва за много по-полезни и жизнено важни неща от това Трайчо "Мастиката" да иде до ЛИДЛ-а на 300м да си напазарува, промяната става още по-наложителна. Дали ще е електромобил, дали ще е водород, дали ще е нещо трето - не ме интересува особено.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, w00x said:

Ти като колоездач...


Много малка част от маршрутите, които карам имат близост с автомобилния трафик. Полагам сериозни усилия да е така. А дори и още като ходих в офис поспрях с колоезденето из града, най-малкото щото видях какво изхвърлих със стария филтър на маската ми. И далеч не са само колите, щото много ясно виждам какво дишам в лъча на челника си вечерно време през зимата. Особено ясно се вижда из малките улички около @jozo, където зимата като отвориш прозореца и в стаята ти замирисва на въглища. Та тук и аз мога да внеса "практически опит".

  

6 hours ago, mIRCata said:

Я какви хубави бесилки сме имали. Да ги вдигнем пак

Погледни само за кой гласуват сънародниците ни и ще разбереш кой ще виси на тия бесилки :)

Edited by Antares
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, XMD said:

Дълги участъци с ограничение на скоростта заради дупки и неравности, средната лента същата като на Тракия в участъка Чирпан - Нова Загора. Отделно много ремонти.

Хъм, кога това? И коя магистрала? А2(А3)Е70? Белград-Загреб-Любляна ли имаш предвид? Щото 22-ра година пътувах по нея, както и по Е65 (Риека-Загреб) и такива неща не видях. Да, Е65 беше тук-там с неравности, но като цяло чудесна….

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...