Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Защо им подсказвате на промитите демота сега? 

 

Кръстник... Как не са ти сменили и още нещо. Ти си идеален клиент. С пуричка и костюм ли си бил в сервиза? И на жена ми сега искаха да и вземат 1750 долара в Хюндай... Една ебане ми удари и и спестих 1300 кинта. Оти не е трудно да смениш едни свещи и запалителни бобини. Да смениш гуми и стенд на място различно от дилъра. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Mockingbird said:

Аз пък от 7kW инсталирани за една година съм произвел и консумирал 2,7MW. Ама реално не ползвам пълния капацитет, защото е само за собствени нужди и я ограничавам до моментната консумация. Иначе може поне още толкова.

Нямам батерия и инвертора ми е 5kW, та в слънчевото време и той я реже до капацитета си. Май ще го сменям скоро или ще добавя още един 5kW.

Та ти много си я ограничил, даже прекалено много. 

Аз съм с 16MW годишна консумация, та всичко ще си го използвам че и няма да ми стигне:laughing:

1 hour ago, Mockingbird said:

Все още само Румъния имат субсидия,

И при нас в Чехия има, в момента единият колега си чака новата електричка, други двама вече няколко години си карат своите. Единственото за което примрънкват е, че цената на тока е много по-различна на станциите за зареждане :laughing:

1 hour ago, instinct said:

Например - ако не знаеш - в сервиза повредена електрическа кола трябва да стои на минимално 15 метра разстояние от всичко около нея поради опасност от възникване на пожар. Поради това 2 ел. коли заемат място колкото 100 коли с ДВГ.

Би ли ми го показал това в някакъв закон в БГ? Ще почакам;)

1 hour ago, instinct said:

И ако примерно се удариш в мантинелата или в някаква дупка на пътя, не може да стоиш в колата докато чакаш помощ, защото може да изгориш жив. А ако навън е студено -15 и си насред нищото, далеч от града, какво правиш? Жена, малки деца, бебета с теб?

Пак, ако може да ми цитираш закон, правило ? ;)

Щото на мен ми се е запалвала кола и не беше електричка ;) А бензин от хубавите години за които говориш ;) С бум и голям красив пламък.

А колко са случиите на запалили се електрички в БГ ? Защото аз ясно си спомням няколко ударени коли на газ които изгоряха, някои и с пасажерите си. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, instinct said:

 

Има нужда да се премахне планираното остаряване на ДВГ и на колите като цяло. И да се уеднаквят/унифицират филтрите за изходните газове на ДВГ.

 

 

 

Това не се е случило 60 години и става все по-зле, но ще се случи точно ей сега в този момент? Наивност или драпане за доказване на теза?

 

1 hour ago, Antares said:

 Иначе да, има нужда от алтернатива, но и не мисля, че автомобилите са наистина най-големия източник на замърсяване. Просто са лесна мишена за guilt tripping от страна на "хората", които стоят зад останалите далеч по-значими замърсители.

 

В градска среда? Кои са тези по-големи замърсители? Шумът изобщо не го обсъждаме. Там няма аналог.

Link to comment
Share on other sites

Е тя си се самоограничава сама. Каквото консумирам в момента, това произвежда, ако може. Иначе задоволявам към 34% от нуждите. Средногодишно.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Antares said:

Принципно доста често съм в опозиция на тролеите, но на мен основния проблем в момента ми е технологията на батериите. Лития е труден за добиване, рядък и не на последно място - доста замърсяващ метод за добиване.

 

Забравих.

 

Quote

Any battery that is no longer meeting a customer’s needs can be serviced by Tesla at one of our Service Centers around the world. None of our scrapped lithium-ion batteries go to landfilling, and 100% are recycled.

 

https://www.tesla.com/support/sustainability-recycling

Link to comment
Share on other sites

Пак с тия градове. Пак ли ще връщаме спора че въздуха граници не признава. И тесла не са единствения производител на ел автомобили и батерии

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ARPAnet said:

Та ти много си я ограничил, даже прекалено много. 

Аз съм с 16MW годишна консумация, та всичко ще си го използвам че и няма да ми стигне:laughing:

И при нас в Чехия има, в момента единият колега си чака новата електричка, други двама вече няколко години си карат своите. Единственото за което примрънкват е, че цената на тока е много по-различна на станциите за зареждане :laughing:

Би ли ми го показал това в някакъв закон в БГ? Ще почакам;)

Пак, ако може да ми цитираш закон, правило ? ;)

Щото на мен ми се е запалвала кола и не беше електричка ;) А бензин от хубавите години за които говориш ;) С бум и голям красив пламък.

А колко са случиите на запалили се електрички в БГ ? Защото аз ясно си спомням няколко ударени коли на газ които изгоряха, някои и с пасажерите си. 

Не ти трябва закон. Аз вече на всеки паркинг паркирам в диаметрално противоположна посока от шибаните електричка-камини. Нямам намерение да ми изгори колата заради един джендърски боклук. 

6 minutes ago, mIRCata said:

Пак с тия градове. Пак ли ще връщаме спора че въздуха граници не признава. И тесла не са единствения производител на ел автомобили и батерии

Май го правят нарочно. Няма друго логично обяснение. 

Link to comment
Share on other sites

1. Да, пак с тия градове. Много от рестрикциите са свързани с подобряването на качеството на въздуха в населените места.

Това за въздуха и границите дори не знам как да го коментирам...

 

2. Не са, но щом те намират начин, значи и другите могат. Вместо да се правят опити за налагане на нещо, което 60 години се влошава (регулация на изгорели газове на ДВГ), по-добре да се направи опит за налагане на друго, което до момента не е опитвано в такъв мащаб (рециклиране на батериите).

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, w00x said:

 

Това не се е случило 60 години и става все по-зле, но ще се случи точно ей сега в този момент? Наивност или драпане за доказване на теза?

 

Ще се случи веднага щом законодателно бъде взето решение да се случи.

 

Няма никакъв проблем да бъдат задължени производителите на автомобили с ДВГ да произвеждат продукция с определени качествени показатели и да бъдат контролирани. Те го могат това производство, но в момента им липсва правилната мотивация, така да се каже. Е, мотивация може да се създава - я с морков, я с тоягата.

 

Точно както законодателно мжое да бъде решено да се залесят изсечените гори, което решава въпроса с чистотата на въздуха.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

И пак. 60 години не се е случило, та точно сега ли? И каква е причината това да се случи? Какво де е променило? Не може ли по същия начин да се регулират и другите процеси свързани с електромобилите и други алтернативи?

 

Защото колкото и регулация да се прави на ДВГ, изгорелите газове все ще те усмъртят ако си пуснеш колата и се затвориш в гаража за 30 минути.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, DON_CHEFO said:

Не ти трябва закон. Аз вече на всеки паркинг паркирам в диаметрално противоположна посока от шибаните електричка-камини. Нямам намерение да ми изгори колата заради един джендърски боклук. 

Абе и твоят резервоар е бомба ама айде ;) щом се чувстваш по-добре ;)

 

 

Пичове вие на ударени ли се правите за замърсяването на въздуха или си приказвате ей така колкото лаф да става ? Качвали сте се в родопите поне, сигурно сте чувствали разликата с Пловдив ? 

 

https://www.iqair.com/air-quality-map?lat=50.24107&lng=14.31149&zoomLevel=7

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, w00x said:

И пак. 60 години не се е случило, та точно сега ли? И каква е причината това да се случи? Какво де е променило? Не може ли по същия начин да се регулират и другите процеси свързани с електромобилите и други алтернативи?

 

Причината е за доброто на планетата. За чистотата на въздуха. За зелената идея.

 

Естествено, че точно сега може да се случи. Защо не? Защо да наливаш трилиони за глупости, когато имаш готово решение?

 

Технологията за дълготрайни, качествени, практични коли с ДВГ с филтриране на отходните газовете е добре развита, отдавна доказала се, с изчистени "бъгове". Чертежите ги има. Кое как се произвежда така, че да кара по милион километра без ремонт, се знае. Производствени мощности има налични. Техници има обучени и с опит както за производство, така и за поддръжка. Сервизи навсякъде по света. Доставянето на гориво е решен въпрос.

 

Също така, много добре се знае, че залесяването на планетата е най-доброто решение.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, instinct said:

Технологията за дълготрайни, качествени, практични коли с ДВГ с филтриране на отходните газовете е добре развита, отдавна доказала се, с изчистени "бъгове".

И нулево замърсяване? Нула, затваряш се в гаража с работеща кола и дишаш дълбоко

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ARPAnet said:

И нулево замърсяване? Нула, затваряш се в гаража с работеща кола и дишаш дълбоко

 

Още разработки ще трябват за това, 60 години не стигат очевидно. По-лесно ще е май да се намери начин за рециклиране на батерии, тъй като те се ползват и в други устройства.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, XMD said:

Много сте зле! За либерастите говоря! Барем засадете по едно дърво….

Вчера засадих още едно, ти кога засади последно?

 

29 minutes ago, w00x said:

 

Още разработки ще трябват за това, 60 години не стигат очевидно. По-лесно ще е май да се намери начин за рециклиране на батерии, тъй като те се ползват и в други устройства.

Дали по-добри батерии или водородни горивни клетки, има на къде да се развиваме към по-чист транспорт 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, ARPAnet said:

Вчера засадих още едно, ти кога засади последно?

 

Днес! Три броя ;) 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, ARPAnet said:

 

Дали по-добри батерии или водородни горивни клетки, има на къде да се развиваме към по-чист транспорт 

 

ДВГ е технология без голямо развитие през последните 20 години. Очевидно е достигнало някакъв пик, щом промените в новите модели са основно по интериора.

 

Не разбирам нежеланието на хората за прогрес на технологиите. Страх лие, какво е...

 

Навсякъде им се привиждат "либерасти", дори при разговорите за автомобили...

 

Голяма загриженост за ефектите от добива на литий, но с нов телефон/лаптоп/безжични слушалки с литиева батерия през 1-2 години.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, ARPAnet said:

Дали по-добри батерии или водородни горивни клетки, има на къде да се развиваме към по-чист транспорт 

Мда, а за тези, които нямат финансови възможности, най-достъпният начин да станат екологични е велосипед, обществен транспорт, работа от вкъщи, и преминаване към метан/пропан за ICE. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ferante said:

Мда, а за тези, които нямат финансови възможности, най-достъпният начин да станат екологични е велосипед, обществен транспорт, работа от вкъщи, и преминаване към метан/пропан за ICE. 

 

Екологията е за либерастите, не знам как не си разбрал вече. Майната ѝ на природата. Пластмаса и боклуци навсякъде, но то какво значение има като ходим и до магазина с колата? Отредените за разходка места се чистят, та .....

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, w00x said:

Не разбирам нежеланието на хората за прогрес на технологиите. Страх лие, какво е...

 

Навсякъде им се привиждат "либерасти", дори при разговорите за автомобили...

 

Развитие след като си достигнал своя връх, означава да вървиш надолу.

 

Развитието е добро само когато е нагоре. След това развитието става "лошо", защото води до упадък и край.

 

Това е елементарно за разбиране - всеки се стреми да се запази в "златната си среда" (тоест в пика си на развитие) възможно най-дълго до края на дните си.

 

Технологията в момента води към упадък на света като цяло и това е очевидно. "Терминатор" с Шварценегър е поредната научна фантастика, която полека лека се осъществява както много други филми и книги по темата.

 

Затова консерваторите в момента помагат за "здравето" на обществото. А либерастите се стремят към общия край на същото това общество, в което живеем всички.

 

Това е накратко. Всеки може сам да избере от коя страна е.

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

Като цивилизация на хора, човеци - да, минали сме върха на развитието си.

 

Сега тя, цивилизацията на хората, е в упадък. И се развива цивилизация на роботи-потребители, които не могат да мислят самостоятелно, нито да чувстват особено много или да създават.

 

Богът на хората-роботи е AI. Той вижда всичко, което правят, следи ги през цялото време, управлява ги. И те му служат, и му се подчиняват.

 

В цивилизацията на безличните хора-роботи, машината/технологията започва да взема контрол над човешкото.

 

И се стреми да наложи ограниченията си над всички и всичко по света (под формата на уж развитие, което обаче не е никакво развитие, реално).

 

=======

=======

 

Консерваторите в момента се получава, че, де факто, пазят постигнатото.

 

Либерастите/прогресистите гледат да го "разрушат" и променят, "бързо-бързо". А закъде бързат толкова?

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, w00x said:

Навсякъде им се привиждат "либерасти", дори при разговорите за автомобили...

И джендъри, тези джендър ел. пикапи :laughing:

1 hour ago, w00x said:

Голяма загриженост за ефектите от добива на литий, но с нов телефон/лаптоп/безжични слушалки с литиева батерия през 1-2 години.

Е то лития стана тема в някои групи единствено заради колите, преди това нямаше никакви проблеми :)))

Но постоянно се говори за нови типове батерии, мисля че Хонда ще покажат solid-state батерия в скоро време. Също се работи за батерии с различна химия, съответно без литий. От какво ще се оплакваме тогава? Прекалено е еко? :lol: Все пак до 2035та има доста време, а е възможно и да отложат бана. 

1 hour ago, w00x said:

Не разбирам нежеланието на хората за прогрес на технологиите. Страх лие, какво е...

Промените по принцип не се приемат добре. Естествено е за хората да се дърпат, особено когато старото нещо не им пречи особено. 

1 hour ago, Ferante said:

Мда, а за тези, които нямат финансови възможности, най-достъпният начин да станат екологични е велосипед, обществен транспорт, работа от вкъщи, и преминаване към метан/пропан за ICE. 

То никой никого и не натиска в момента да става много еко. 

Вярно,  че метан/пропан са си опции, но тук не обичат бомбите :laughing:

Между другото аз ставам все по-голям фен на електрическите мотори. Често имам досадни задръствания , съответно ел.моторетка би била идеална за ходенията ми до офиса. 

27 minutes ago, instinct said:

нито да чувстват особено много или да създават.

 

27 minutes ago, instinct said:

машината/технологията започва да взема контрол над човешкото.

Интересно кой ги създава тези машини и технологии, извънземните вероятно:)))

 

1 hour ago, XMD said:

Днес! Три броя ;) 

Браво! :)

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...