Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Днес, докато чаках пред ЕКОНТ, един беше спрял със запален двигател и си чакаше нещо. Искаше ми се да е с електричка ама не беше.. Надишах му се с газовете 5 минути.

 

Газове от самолет до момента не съм вдишвал.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minute ago, w00x said:

Днес, докато чаках пред ЕКОНТ, един беше спрял със запален двигател и си чакаше нещо. Искаше ми се да е с електричка ама не беше.. Надишах му се с газовете 5 минути.

 

Газове от самолет до момента не съм вдишвал.

Добре 

Link to comment
Share on other sites

Да, те магически изчезват или направо в космоса отиват. Дишал си и то доста, ама не знаеш.

Същото е с яките дизелови двигатели на всякаквито морски кораби. Еле пък контейнеровозите колко харчат на година.... Колите са нищо. Ама те са виновни де.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, DON_CHEFO said:

Всяка кола да ти е електричка дано ;). 

Мерси мерси, в единия гараж вече стои зареждачка. Да видим кога и до кола ще стигна :)

 

19 minutes ago, mIRCata said:

Да, те магически изчезват или направо в космоса отиват. Дишал си и то доста, ама не знаеш.

Същото е с яките дизелови двигатели на всякаквито морски кораби. Еле пък контейнеровозите колко харчат на година.... Колите са нищо. Ама те са виновни де.

Забелязвал съм, че на разните сайтове със сензори за въздуха обикновено има разлика м/у различните локации :)

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, mIRCata said:

Да, те магически изчезват или направо в космоса отиват. Дишал си и то доста, ама не знаеш.

Същото е с яките дизелови двигатели на всякаквито морски кораби. Еле пък контейнеровозите колко харчат на година.... Колите са нищо. Ама те са виновни де.

 

Да, убеден съм, че изпаренията от корабите в Тихия океан точно до моя нос стигат. И тези от самолетите падат надолу към земята, вероятно под влиянието на гравитацията?

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, w00x said:

 

Да, убеден съм, че изпаренията от корабите в Тихия океан точно до моя нос стигат. И тези от самолетите падат надолу към земята, вероятно под влиянието на гравитацията?

Баченка. 

FB_IMG_1681961137474.jpg

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Ferante said:

За тези които търсите нещо, което е добре замислено в Пловдив със сравнително добра локация, ви препоръчвам да погледнете: https://royalgarden.bg

За първия комплекс Ройал гарден го наблюдавахме от офиса как се строи. Хубава дупка и почнаха изляха бетон, сложиха хидоизолация, пак бетон, пак хидоизолация, пак бетон и почнаха нагоре. Грубия строеж изглеждаше добре цените бяха 850-950 на акт14. Влезна акт15 стана 1000++ и като дойдоха циганите и като нашляпаха изолацията красота дунавски вълни в незнам кой си реминор. Под правилна светлина няма право по фасадата и това на акт16 струваше 1400 еврака :D
След това направиха другото крило на офис сградата и сигурно тези дето се надяваха на светлина и гледка си удряд дупарите в тавана. Минавах и покрай втората дупка и пак си мислех същото тези по долните етажи дето гледаха парка как ще гледат нечий гащи. Не знаех, че са стигнали до 3ти комплекс ама няма лошо, който има и му харесва дава
.

Вече за таксите и работите всичко звучи добре на хартия и в чужбина, но при нас чета, радвам се, накрая си припомням, че сме в България и почвам да си мисля как може да ме клатят след време.

Edited by UzITo
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DON_CHEFO said:

 Дори да е грешно.... Болпарка ше е такъв.

Ми не, болпарка ти е тотално грешен. Колко 747 има по света и колко четириколесни (и повече) таралясници? :lol:

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Godfather said:

Ми не, болпарка ти е тотално грешен. Колко 747 има по света и колко четириколесни (и повече) таралясници? :lol:

Това е информация, която не ме интересува... Значи нямам идея. 

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Godfather said:

Ми не, болпарка ти е тотално грешен. Колко 747 има по света и колко четириколесни (и повече) таралясници? :lol:

 

Също така, един 747 за 24 часа полет, ще прекара повече пътници на доста по-голямо разстояние от 240 автомобила с гориво за 15000км.

 

Не знам кой ги прави тези сметки, но не си подкрепя тезата..

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Електрическите коли са просто мода.

 

В края на 19-ти, началото на 20 век са били също на мода. Едисон направил и батерии за тях, за 100 мили. После са залезли. Горе долу по същите причини, които и сега ги правят непрактични за масово ползване и конкуренция с ДВГ.

 

Но докато са на мода, естествено, ще ги бутат напред - едни 10-20-30 години.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, instinct said:

Електрическите коли са просто мода.

 

В края на 19-ти, началото на 20 век са били също на мода. Едисон направил и батерии за тях, за 100 мили. После са залезли. Горе долу по същите причини, които и сега ги правят непрактични за масово ползване и конкуренция с ДВГ.

 

Но докато са на мода, естествено, ще ги бутат напред - едни 10-20-30 години.

Глупости на търкалета. Електроенергията ми е всичко на всичко 14.5 с'тинки на киловатчас. Това са български с'тинки, обърнати по курса за деня. Бензина в момента ми е 2.90 български кинта литъра. Мода може да е за тоя в Саудитска Арабия или Нигерия. Ама не и за мен и за трите милиона шемета в метрополията, при които вече всеки трети е на електричка (при нас е най-голямата бройка на тесли на глава от населението). И аз вече съм на път да разкарам миризливия таралясник и да мина на тролей, че ми писна на оная работа. Днес бях да сменям зимните гуми с летни и така допълнително към това ме одраха с още $700 за подмяна на всички възможни мазни и гадни течности в таралясника щото били много "размътени" - от маслото на двигателя, през това на скоростната кутия, та до антифриза. Да ти 'бем и таралясника с вътрешно пърдене, аман. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Не е луд тоя дето яде баницата. Чак пък антифриза и маслото на скоростната кутия сменяли……

Link to comment
Share on other sites

Може и мода да е. Факт е обаче, че има нужда от алтернатива. Дали ще са електромобилите или нещо друго - няма значение.

Link to comment
Share on other sites

Теха се подобрява,  има все повече зарядни станции. А с бързото DC зареждане нещата стават съвсем културни.  

От друга страна покрива ми е произвел 2.2 мегавата тази година. 

 

Link to comment
Share on other sites

Колко квадрата ти са соларните панели и имаш ли батерия за съхранение на излишната енергия през деня или е продаваш на електроразпределинието?

Link to comment
Share on other sites

Има вариант и без батерии ли?

Един с когото мобвахме ми разправяше, че от Тесла (колите) батериите могат да се ползват 10-ина години вкъщи, преди да се рециклират. Но все пак 1во трябва да станат негодни за колата... през това време ако има как без батерии вкъщи, ще стане доста харно.

Edited by earache
Link to comment
Share on other sites

10 киловата са, имам и батерия. Като инвертора ми е 15кв и съответно мога да добавя още панели на покрива на къщата.  Но да видим как ще се представят тази година. Евентуално и над гаража мога да сложа:rolleyes:

 

Може и без батерии, зависи какво искаш. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Godfather said:

Глупости на търкалета. Електроенергията ми е всичко на всичко 14.5 с'тинки на киловатчас. Това са български с'тинки, обърнати по курса за деня. Бензина в момента ми е 2.90 български кинта литъра. Мода може да е за тоя в Саудитска Арабия или Нигерия. Ама не и за мен и за трите милиона шемета в метрополията, при които вече всеки трети е на електричка (при нас е най-голямата бройка на тесли на глава от населението). И аз вече съм на път да разкарам миризливия таралясник и да мина на тролей, че ми писна на оная работа. Днес бях да сменям зимните гуми с летни и така допълнително към това ме одраха с още $700 за подмяна на всички възможни мазни и гадни течности в таралясника щото били много "размътени" - от маслото на двигателя, през това на скоростната кутия, та до антифриза. Да ти 'бем и таралясника с вътрешно пърдене, аман. :lol:

 

Да ти 'бем по-скоро модерните глупости.

 

Колкото по-скоро се залесят отново горите по света, толкова по-скоро ще мине и модата на електриката, и на приказките на зелените за атмосферата.

 

2 hours ago, w00x said:

Може и мода да е. Факт е обаче, че има нужда от алтернатива. Дали ще са електромобилите или нещо друго - няма значение.

 

Има нужда да се премахне планираното остаряване на ДВГ и на колите като цяло. И да се уеднаквят/унифицират филтрите за изходните газове на ДВГ.

 

От икономията на мащаба веднага ще стане евтино да се ползват въпросните филтри масово.

 

Нали осъзнаваш, че в момента спокойно могат да се произвеждат, както през 90-те, супер дълготрайни, качествени автомобили с ДВГ, които като цена във времето, разход на гориво, ремонтопригодност и практичност, ще бият електрическите 'като маче у дирек'.

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, instinct said:

90-те... разход на гориво

Аха, разхода на гориво само се увеличава от 90та насам, и един мармот :))))

 

11 minutes ago, instinct said:

ремонтопригодност

В сравнение с електричката ? ;) кис-кис

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ARPAnet said:

10 киловата са, имам и батерия.

Мерси, колко ти е голяма батерията? И продаваш ли на енергото?

Edited by Ferante
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Ferante said:

Мерси, колко ти е голяма батерията? И продаваш ли на енергото?

И тя е 10ка. Да, няма как да събера всичко и да искам, съответно екстрата отива към мрежата

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ARPAnet said:

Аха, разхода на гориво само се увеличава от 90та насам, и един мармот :))))

 

В сравнение с електричката ? ;) кис-кис

 

Да, в сравнение с електричката.

 

Например - ако не знаеш - в сервиза повредена електрическа кола трябва да стои на минимално 15 метра разстояние от всичко около нея поради опасност от възникване на пожар. Поради това 2 ел. коли заемат място колкото 100 коли с ДВГ.

 

Я сега помисли, след инцидент, как ще се транспортира тая кола до сервиз примерно на 500 километра, щом има опасност да подпали всичко наоколо по пътя до там.

 

И ако примерно се удариш в мантинелата или в някаква дупка на пътя, не може да стоиш в колата докато чакаш помощ, защото може да изгориш жив. А ако навън е студено -15 и си насред нищото, далеч от града, какво правиш? Жена, малки деца, бебета с теб?

 

 

Edited by instinct
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ARPAnet said:

10 киловата са, имам и батерия. Като инвертора ми е 15кв и съответно мога да добавя още панели на покрива на къщата.  Но да видим как ще се представят тази година. Евентуално и над гаража мога да сложа:rolleyes:

 

Може и без батерии, зависи какво искаш. 

Аз пък от 7kW инсталирани за една година съм произвел и консумирал 2,7MW. Ама реално не ползвам пълния капацитет, защото е само за собствени нужди и я ограничавам до моментната консумация. Иначе може поне още толкова.

Нямам батерия и инвертора ми е 5kW, та в слънчевото време и той я реже до капацитета си. Май ще го сменям скоро или ще добавя още един 5kW.

 

А хайпа с електричките да ви кажа вече приключва. Всички дилъри са ревнали, нищо не се продава… освен супер скъпите, които не се купуват заради еко-то, а защото се показваме, че можем….

Все още само Румъния имат субсидия, но и тя скоро ще приключи. VW примерно, имат адски много тролей в складовете и се чудят какво да ги правят…Тази технология няма бъдеще, поне не и с тези батерии. 

Хибрид, плъг-ин хибрид е много по-разумното решение.

Link to comment
Share on other sites

Принципно доста често съм в опозиция на тролеите, но на мен основния проблем в момента ми е технологията на батериите. Лития е труден за добиване, рядък и не на последно място - доста замърсяващ метод за добиване. Цената на всичко с батерии ще скочи до небесата, ако търсенето на електромобили достигне това на автомобилите с ДВГ. Другото, което въобще не ми харесва е времето за презареждане. Също и живота и цената на батерията са нещо, което никак не ми харесва. Колата основно ми е за дълъг път и времето за зареждане, наличността на зарядните станции хич не ми харесват. Иначе да, има нужда от алтернатива, но и не мисля, че автомобилите са наистина най-големия източник на замърсяване. Просто са лесна мишена за guilt tripping от страна на "хората", които стоят зад останалите далеч по-значими замърсители.

Edited by Antares
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...