Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

5 hours ago, earache said:

Електричките преместват замърсяването на въздуха от града извън него, там където се произвежда тока.

Но не е само въздуха. Пърдящите коли са адски шумни при скорост под 50-60 км/ч (нагоре гумите са по-шумни), което в комбинация с класическите български обичаи да корми гърнета, чипва, мапва и прочее е просто убийствено. Нямам търпение да ги забранят, дано доживея.

Дано... Дано обаче да живееш на студено място тогава... Аман от такива като вас. 

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Идеята, приятелю, е че като казваш с такава категоричност "А", трябва да си готов да кажеш и "Б" след това. 

19 minutes ago, w00x said:

По-чисто и тихо ли оставят след себе си електрическите автомобили в градовете - ДА

Ако просто спреш дотук и не водиш дискусията по нататък, значи живееш на Марс, тотално изолиран. Не може просто да вхърлиш едно твърдение в пространството, ако и да е вярно само по себе си, и да изключиш дискусията след това. Това е прийом, ползван точно от въпросната либерастка сган, към която ти не принадлежиш. :) 

Всеки иска да му се случи да му е чисто, но това си има цена, която днес плаща някой друг, утре- не се знае кой. 

Ако двора на твоята къща блести от чистота, но улицата отвън е цялата в кал и лайна, рано или късно тия лайна ще влязат и в твоя двор и язък дето си чистил толкова. Кой разбрал- разбрал. Остани си със здраве.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, w00x said:

 

 

Абе вие четете ли какво пиша? Каква е връзката между производство на електроенергия и батерии, и "градската среда"? 2 пъти го повторих, точно защото знаех какви ще са аргументите.

 

Електромобилите са по-чисти, ще намалят (изчезнат) изгорелите газове в градовете, въздухът ще стане значително по-чист, а и са по-тихи, което драстично ще намали шума на градовете. Освен това, този намален шум е позитив и за птиците, и животните.

Тия боклуци дори не искам да паркират до мен. Специално паркирам в диаметрално противоположна посока от тия камини на колела и като видя такъв самозапалващ се боклук спрял до мен и побеснявам. Вегано-педало-либерастите каращи такива боклуци очевидно нямат вкус и не ги интересува в какво сядат, но при мен не е така. 

Link to comment
Share on other sites

 

11 minutes ago, deus_pld said:

Идеята, приятелю, е че като казваш с такава категоричност "А", трябва да си готов да кажеш и "Б" след това. 

Ако просто спреш дотук и не водиш дискусията по нататък, значи живееш на Марс, тотално изолиран. Не може просто да вхърлиш едно твърдение в пространството, ако и да е вярно само по себе си, и да изключиш дискусията след това. Това е прийом, ползван точно от въпросната либерастка сган, към която ти не принадлежиш. :) 

Всеки иска да му се случи да му е чисто, но това си има цена, която днес плаща някой друг, утре- не се знае кой. 

Ако двора на твоята къща блести от чистота, но улицата отвън е цялата в кал и лайна, рано или късно тия лайна ще влязат и в твоя двор и язък дето си чистил толкова. Кой разбрал- разбрал. Остани си със здраве.

 

 

Но аз коментирам само това. Следователно и вие трябва да коментирате само това, ако насочвате коментаритее си към мен.

Не коментирам как се постигат тази тишина и чист въздух на този етап от развитието на технологиите, нали?

 

Не съм останал с впечатлението всеки да иска да му е чисто. Съдя по хората, които предпочитат 1 час да седят в задръствания сутрин, вместо да изминат същото разстояние за 35-40 минути пеш. И по тези, които се качват на колата от Смирненски уикенда, за да отидат до центъра на разходка в градината. И по другите, които си хвърлят боклуците по улицата, защото "нали плащам данъци, ще чистят". И по онези, които се качват в колата, за да идат на 300 метра до ЛИДЛ, защото иначе ще трябва да носят 2 чанти с покупки пеш до вкъщи. Сакън, да не ги заболят ръчичките. Мрънкащи лигльовци, срастнали се със седалката на автомобилите.

 

Не можем да обсъждаме цената, която ще се плаща с времето. Да обсъждаме това, означава да приемем, че няма абсолютно нищо да се подобри в технологията и производствения процес с годините, което е наивно. Можем да обсъждаме тази, която се плаща в момента. А тази, която се плаща в момента, както се вижда по статиите публикувани 3 поста по-горе, е същата като при конвенционалния автомобил. Разликата е, че това замърсяване е изнесено от градовете и не вреди на голяма част от популацията. Ако се работи по изчистване и на производствения процес, ще вреди на още по-малко хора. Но няма как да се работи по подобряване на технологиите и изчистване на процесите, докато хората искат колата им да прави БРРРРРРРРРРРРР.

 

Водородни автомобили, електрически автомобили, атомни автомобили, автомобили на вода, все ми е едно. Предпочитам да не дишам изгорели газове, докато ходя по счупените тротоари на града.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, w00x said:

  

 

Но аз коментирам само това. Следователно и вие трябва да коментирате само това, ако насочвате коментаритее си към мен.

Не коментирам как се постигат тази тишина и чист въздух на този етап от развитието на технологиите, нали?

 

Не съм останал с впечатлението всеки да иска да му е чисто. Съдя по хората, които предпочитат 1 час да седят в задръствания сутрин, вместо да изминат същото разстояние за 35-40 минути пеш. И по тези, които се качват на колата от Смирненски уикенда, за да отидат до центъра на разходка в градината. И по другите, които си хвърлят боклуците по улицата, защото "нали плащам данъци, ще чистят". И по онези, които се качват в колата, за да идат на 300 метра до ЛИДЛ, защото иначе ще трябва да носят 2 чанти с покупки пеш до вкъщи. Сакън, да не ги заболят ръчичките. Мрънкащи лигльовци, срастнали се със седалката на автомобилите.

 

Не можем да обсъждаме цената, която ще се плаща с времето. Да обсъждаме това, означава да приемем, че няма абсолютно нищо да се подобри в технологията и производствения процес с годините, което е наивно. Можем да обсъждаме тази, която се плаща в момента. А тази, която се плаща в момента, както се вижда по статиите публикувани 3 поста по-горе, е същата като при конвенционалния автомобил. Разликата е, че това замърсяване е изнесено от градовете и не вреди на голяма част от популацията. Ако се работи по изчистване и на производствения процес, ще вреди на още по-малко хора. Но няма как да се работи по подобряване на технологиите и изчистване на процесите, докато хората искат колата им да прави БРРРРРРРРРРРРР.

 

Водородни автомобили, електрически автомобили, атомни автомобили, автомобили на вода, все ми е едно. Предпочитам да не дишам изгорели газове, докато ходя по счупените тротоари на града.

Броски, отново гледаш от твоята камбанария... МОЯТА камбанария пък показва, че на огромно количество хора все още им трябват коли. Няма как да вървим пеша 15+ мили. Няма градски транспорт (буквално). Единствено ако работиш в центъра и дори тогава пак трябва да стигнеш до влака някак си. КогИ беше минус 35 преди няколко дни - ще те питам как се върви.... И отново МОЯТА камбанария ми показва огромното количество коли по пътищата в началото на работния ден, което означава, че не всички работят от вкъщи като вас или на 3 минути пеша. Пак през моята камбанария като погледна за 10 години съм виждал ЕДНА дизелова кола около мен... На кума. Щях да го изтрия от фейсбука заради тая простотия. Бензин с лопати да ринеш, он дизел взе. 

Link to comment
Share on other sites

Разбира се, аз говоря за България. Дори съм дал конкретни примери. А и съм споменал "тротоари". В 99.5% от САЩ такова нещо не съществува или ако съществува, седи неизползваемо. :D 

 

Ти си в страна с градоустройствени планове изградени около това, да се използва автомобил. Но пък го има другия момент, в който повечето хора живеят къщи и със соларни панели върху покривите си, могат да "изхранват" един електромобил, което ще намали замърсяването извън градовете.

А градски транспорт нямате, защото дори да имаше, никой нямаше да го ползва. Ако имаше нужда от градски транспорт, можеш да си убеден, че щеше да има. Както има градски транспорт в градове като Лондон, Ню Йорк и Токио.

 

Върви се. А и то нали целогодишно е -35 ...

И тук е било -25 преди няколко години. Голямо плакане падна, докато аз си ходех по улицата и единственият ми пороблем беше да не се утрепя по неравните плочки и заледения непочистен тротоар. Затова ходех по улиците. Улиците винаги са почистени, все пак колите са с приоритет пред пешеходците. То се и вижда всъщност.

 

Огромно количество автомобили има по редица причини. Първата и най-важна е градоустройствения ви план. Втората е, че във всяка кола има по един единствен човек. 
Като ти е толкова голям проблем разстоянието, не можа ли да идеш в Ню Йорк или Бостън, а се нахака в Чикаго? И аз съм живял в САЩ все пак. И изненадващо, се предвижвах без личен автомобил из цяла Атланта.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, w00x said:

 Не можем да обсъждаме цената, която ще се плаща с времето. Да обсъждаме това, означава да приемем, че няма абсолютно нищо да се подобри в технологията и производствения процес с годините, което е наивно. Можем да обсъждаме тази, която се плаща в момента. А тази, която се плаща в момента, както се вижда по статиите публикувани 3 поста по-горе, е същата като при конвенционалния автомобил. Разликата е, че това замърсяване е изнесено от градовете и не вреди на голяма част от популацията. Ако се работи по изчистване и на производствения процес, ще вреди на още по-малко хора. Но няма как да се работи по подобряване на технологиите и изчистване на процесите, докато хората искат колата им да прави БРРРРРРРРРРРРР.

 

Отново четеш като дявол- евангелие. Във въпросните статии "3 поста по-нагоре" на другарчето ти по възгледи се сравняват САМО въглеродните емисии кой колко отделя. По този показател много ясно че едва ли ще има драматични разлики между различните идустриални производства. Удобно никъде не се споменава за добива на метали, за пречистването им, за НЕПОРАВИМИТЕ щети, който нанасят върху цели огромни райони на света, което е много по-големия проблем. Правим сравнения и изводи на база един параметър и пляскаме с ръце колко сме еко и био. Отново, типичен прийом на знаеш кои. :) 

И не ми обяснявайте, "че тези същите метали са необходими за всичките ни лаптопи, телефони и т.н.", но някак си бумът на добиването им и експоненциално нарастващото търсене така съвсеееем по случаенос съвпадат с навлизането на електричките.

Абе заеби...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, deus_pld said:

Удобно никъде не се споменава за добива на метали, за пречистването им, за НЕПОРАВИМИТЕ щети, който нанасят върху цели огромни райони на света, което е много по-големия проблем

Сигурен ли си, че не се споменава ? ;)

 

То хубаво са с нарастващо търсене, но преди бума на електричките, бше по-чисто производството му ли? По-добре им плащаха ли ? Нямаше мини ли?
Но и ти гледаш само от едната страна. Как е производството на петрол? Цялата инфраструктура която се строи? Всичките разливи? Замърсяването

 

Кое е обратното на пляскането с ръце по един параметър ? ;) 

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, w00x said:

Разбира се, аз говоря за България. Дори съм дал конкретни примери. А и съм споменал "тротоари". В 99.5% от САЩ такова нещо не съществува или ако съществува, седи неизползваемо. :D 

 

Ти си в страна с градоустройствени планове изградени около това, да се използва автомобил. Но пък го има другия момент, в който повечето хора живеят къщи и със соларни панели върху покривите си, могат да "изхранват" един електромобил, което ще намали замърсяването извън градовете.

А градски транспорт нямате, защото дори да имаше, никой нямаше да го ползва. Ако имаше нужда от градски транспорт, можеш да си убеден, че щеше да има. Както има градски транспорт в градове като Лондон, Ню Йорк и Токио.

 

Върви се. А и то нали целогодишно е -35 ...

И тук е било -25 преди няколко години. Голямо плакане падна, докато аз си ходех по улицата и единственият ми пороблем беше да не се утрепя по неравните плочки и заледения непочистен тротоар. Затова ходех по улиците. Улиците винаги са почистени, все пак колите са с приоритет пред пешеходците. То се и вижда всъщност.

 

Огромно количество автомобили има по редица причини. Първата и най-важна е градоустройствения ви план. Втората е, че във всяка кола има по един единствен човек. 
Като ти е толкова голям проблем разстоянието, не можа ли да идеш в Ню Йорк или Бостън, а се нахака в Чикаго? И аз съм живял в САЩ все пак. И изненадващо, се предвижвах без личен автомобил из цяла Атланта.

Само човек, който не е плащал данъци или наем може да предложи на някой да се премести в Ню Йорк или Калифорния. Двата най-шибани щата ако не си мулти-милионер, който може да си играе с данъчните. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ARPAnet said:

Сигурен ли си, че не се споменава ? ;)

 

То хубаво са с нарастващо търсене, но преди бума на електричките, бше по-чисто производството му ли? По-добре им плащаха ли ? Нямаше мини ли?
Но и ти гледаш само от едната страна. Как е производството на петрол? Цялата инфраструктура която се строи? Всичките разливи? Замърсяването

 

Кое е обратното на пляскането с ръце по един параметър ? ;) 

В линковете от поста ти на предната страница не се споменава. Споменава се само за нуждата от вода, но не става ясно как това е отразено във крайната сметка.

Заради хайпа по електричките в последните 10-15 години никаква нова петролна инфраструктура не е строена. Нито са разработвани нови находища. 

И между другото акциите на петролните компании ескалираха последните години точно заради това: защото спряха инвестициите в нова инфраструктура заради ел-тъпотиите, съответно им паднаха разходите, а в същото време генерираха огромни печалби. Санкциите срещу Русия също помогнаха, но не е само това. 

 

Така че по-спокойно. Не е нужно да подскачате като ощипани всеки път. 

 

Edited by deus_pld
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, DON_CHEFO said:

Само човек, който не е плащал данъци или наем може да предложи на някой да се премести в Ню Йорк или Калифорния. Двата най-шибани щата ако не си мулти-милионер, който може да си играе с данъчните. 

 

Не съм споменавал Калифорния. :D Просто това (Ню Йорк, Бостън) са най-нормално устроените градове от големите. Другото е някаква шега. Колкото по на запад отиваш, толкова по-далеч си от Европейския модел градоустройство, в който можеш да съществуваш и без автомобил. Може и в малко градче с по-класическо градоустройство да живееш. Тогава ще ходиш с колата само на работа, евентуално. Нещо обаче ми подсказва, че и тогава ще си се качваш на колата, вместо да ходиш пеш 500 метра или 1км. :D 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, deus_pld said:

Заради хайпа по електричките в последните 10-15 години никаква нова петролна инфраструктура не е строена.

 

Пълни глупости. 

Поне в щатите ефективността на петролната инфраструктура непрекъснато се подобрява.

 

Why Are Oil And Gas Production Rising When Rig Counts Are Falling?

Quote

In 2014 there were 1,600 rigs drilling for oil. Today, there are 620, but oil production is 50% higher than it was in 2014.

Thus, using rig counts as a proxy for natural gas or oil production would have grossly misled you.

Don’t confuse drilling with production.

 

Тия пък защо ли се напъват?

Exxon-led consortium gets approval to drill 35 new oil wells in Guyana

 

И двата линка са съвсем "пресни" и се появиха "на първо четене". Ако се разровя, кой знае колко ще изкарам.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, deus_pld said:

И между другото акциите на петролните компании ескалираха последните години точно заради това: защото спряха инвестициите в нова инфраструктура заради ел-тъпотиите, съответно им паднаха разходите, а в същото време генерираха огромни печалби

 

Абе.... Като изключим спада покрай пандемията, не виждам да има особена промяна в цената на акциите.

 

image.png

image.png

 


 

image.png

image.png

image.png

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, plameni said:

 

Пълни глупости. 

Поне в щатите ефективността на петролната инфраструктура непрекъснато се подобрява.

 

Exxon-led consortium gets approval to drill 35 new oil wells in Guyana

 

И двата линка са съвсем "пресни" и се появиха "на първо четене". Ако се разровя, кой знае колко ще изкарам.

Казах "нова инфраструктура" и "нови находища". Подобряват ефективността на съществуващите, но не инвестират в нови. Сами по себе си проучвателните дейности са най-сериозното перо. Сигурен съм, че твоите прословути търсачески възможности сега ще ми изкарат веднага информация за някое ново находише в горно нанадолнище, но като цяло е факт, че тенденциата беше такава. 

Едва тепърва палачинката се обръща и някои започват наново да инвестират, щото се усетиха накъде духа вятъра и че тая работа с електрификацията няма да я бъде поне още половин век...

 

29 minutes ago, w00x said:

 

Абе.... Като изключим спада покрай пандемията, не виждам да има особена промяна в цената на акциите.

Ако не виждаш, значи си кьорав... 

Edited by deus_pld
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, deus_pld said:

В линковете от поста ти на предната страница не се споменава. 

 

 

2 hours ago, ARPAnet said:

Тези дават по-мрачната картина от 8 години за да се изравнят The Environmental Impact of Battery Production for Electric Vehicles | Earth.Org, гледайки към Индия където микса им е по-различен.

Тук се :)

8 minutes ago, deus_pld said:

Заради хайпа по електричките в последните 10-15 години никаква нова петролна инфраструктура не е строена. Нито са разработвани нови находища. 

Всъщност се оказа, че има и нови. Но и без да строиш, има разливи, има замърсяване от текущите, изхвърлят се разни гадости които се използват за смазване и т.н.. 
Това че си го возим петрола от тук и там също води до екстра замърсяване. Или е ОК когато петрола замърсява някъде далеч, но когато е за електричките изведнъж не е ОК? Или просто свикнахме?
A tези 1100 теца в Китай, преди бума на електричките (последните 5-6 години може би), нямаше ли ги ?  
Няма лошо да не гледаме само един параметър, но реално погледнато ти също даде много едностранна гледна точка. 

И да, стараенето на Европа няма да спаси света, но не пречи да си почистиш при себе си надявайки се и другите да почистят своята страна, нали? 


 

Link to comment
Share on other sites

Добре, ОК.

Вие сте прави, аз греша. Доказахте ми колко съм заблуден, взимам си думите назад.

Въврете сега спокойно и с чувство за изпълнен дълг към идните поколения да подписвате лизинга за теслата и дишайте дълбоко....

Link to comment
Share on other sites

Тя ситуацията е комплексна.  Ако с един лизинг на Тесла ставаше... Хората първо да започнат да чистят след себе си, пък след това да гледат кой ВЕЦ колко мръсотия правел и работниците в коя мина в Африка боледували.

 

Това обаче не променя факта, че автомобилите с алтернативно захранване са по-тихи и по-чисти за градската среда. :D 

 

И още нещо забелязах.

Като се говори за електромобили е голям проблем, че в Африка и Китай някакви хора работят на ръба на изтощението. "Не ГлЕдАйТе СамО Себе Си".

Като се говори за хомосексуализъм и разни други производни, няма проблем че някакви хора по света биват пребивани и убивани, защото имат други убеждения и дори защото са нарочени за хомосексуалисти, без да са такива. "Да УмИрАт ТиЯ  ГейОвЕ".

Пука ни за света и за останалите хора, но само ако не са обратни. :D

Да пращат гейовете да копат литий и всички да са доволни викам.

Link to comment
Share on other sites

Quote

 

11 minutes ago, w00x said:

Да пращат гейовете да копат литий и всички да са доволни викам.

Всъщност след 3 страници дискусия най-сетне успя да генерираш една що-годе смислена идея, браво. :lol: 

Тълкмо и те завалийте да се почувстват с нещо полезни за света около тях и да мирясат най-накрая. 

Обаче прозира сякаш лека доза притеснение изпод пръстенцата ти. Споко, то си наше момче, тебе нЕма да те пращаме. :lol

Edited by deus_pld
Link to comment
Share on other sites

Аз преди това не съм генерирал никакви идеи, та имам 100% успеваемост за 3 странци. Доста добре според мен.

Все си мисля, че и сега се чувстват полезни. Актьори, музиканти, лекари, адвокати, дизайнери, архитекти, собственици и CEO-та на FORTUNE 500 компании...

Link to comment
Share on other sites

Като чета още малко и ще излезе, че е много яко да живееш в Столипиново, нали във вас ти е чисто и имаш пречиствател за въздух, нищо че вън е кочина.

 

Тея глупости за градска чиста среда са дрън-дрън, винаги трябва да се гледа цялата картина. Просто казвам, че електричките ама никак не са Еко. Ся мен ми харесват да ги карам, нямам други предразсъдъци и ме кефи ускорението. Само заради това бих си купил такава кола, за нищо друго!

 

Иначе и аз искам с градски транспорт да ходя на работа, ама ми е 140 км. в посока, та предпочитам да си ходя с колата. 

Link to comment
Share on other sites

Аз споменавам хора, които пътуват по 500 метра с колата, ти говориш за 140км... Как я направи тая аналогия? Само заради "ходя на работа" ли?

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, jozo said:

Като чета още малко и ще излезе, че е много яко да живееш в Столипиново, нали във вас ти е чисто и имаш пречиствател за въздух, нищо че вън е кочина.

 

Тея глупости за градска чиста среда са дрън-дрън, винаги трябва да се гледа цялата картина. Просто казвам, че електричките ама никак не са Еко. Ся мен ми харесват да ги карам, нямам други предразсъдъци и ме кефи ускорението. Само заради това бих си купил такава кола, за нищо друго!

 

Иначе и аз искам с градски транспорт да ходя на работа, ама ми е 140 км. в посока, та предпочитам да си ходя с колата. 

А това, че живееш в Столипиново означава ли, че и у вас трябва да е кочина? И почистването у вас не си ли струва и не е ли е успех сам по себе си ?
След това зависи и колко ти е голям модела. Вкъщи/Столипиново все още не е добре, но Пловдив/София примерно е вече по-интересно, нали? А ако си в България и ти е чисто, пък в Албания е мръсно примерно, става още по-добре. 

 

Деа знам, малък прогрес е глупост, та дайте да не правим нищо. Така излиза

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, deus_pld said:

Добре, ОК.

Вие сте прави, аз греша. Доказахте ми колко съм заблуден, взимам си думите назад.

Въврете сега спокойно и с чувство за изпълнен дълг към идните поколения да подписвате лизинга за теслата и дишайте дълбоко....

Няма как да излезеш на глава с хора харесващи Байдън. Отделно, че за 20 години интернет съм се научил, че няма смисъл от доводи и кавги. Нищо не се променя. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, ARPAnet said:

Деа знам, малък прогрес е глупост, та дайте да не правим нищо. Така излиза

 

Много често е такова заключението. Някакъв вид отърсване от отговорност е според мен.

Вместо да се смалява проблема, докато стигне нива, на които можем да повлияем и самите ние, той се раздува излишно, за да изглежда привидно непосилен.

Вместо да слезем от колата и да идем до дестинацията си пеш като нормални хора, ние се качваме в колата за двуминутното си пътуване и обясняваме как заводите в Китай замърсяват и нищо няма да променим ако ходим 10 минути.

Edited by w00x
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...