Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Да, благодаря за допълнението. Забравих за тази функционалност.
Това не променя написаното де. Преносима тонколона, която се рекламира като стерео (и свири стерео през два говорителя на едно тяло) е пълна загуба на ресурс.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

25 minutes ago, w00x said:

Това не променя написаното де.

 

Променя маркираното:

  

36 minutes ago, w00x said:

Моно са, защото е напълно безсмислено да ги правят стерео. И две отделни тонколони да сложиш една до друга, пак ще са стерео само на думи. Няма да имаш никакъв стерео ефект.
Преносимите тонколони са точно това. Преносими. Не са направени да се използват като заместител на настолно аудио.

 

1. Две преносими тонколони могат да бъдат стерео.

2. Тези, които имат съответната функционалност, са направени да се използват и като заместител на настолно аудио.

 

Link to comment
Share on other sites

Аз имах предвид две нормални тонколони поставени една до друга, но дори да приемем, че са преносими с функция за стерео при наличие на 2:

 

1. Да, стерео ще са само на думи, както съм написал вече. Няма да има стерео ефект - не.

2. Под "заместител", имах предвид адекватен заместител, който да предложи същото или по-добро звучене, а не даунгрейд в името на подмяната.

Тонколона, която работи на ток бяга от определението за "преносимост".

Приемаме, че има някакви изключения, както при всичко.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Antares said:

Ако сравняваш задното на Лада - да. Моя дЕдо е 98-ма година и тогавашните системи за стабилизация са предостатъчни да не го чувствам като проблем, а съм ходил на ски и съм карал в сняг не един път. Също така и забелязвам колко рядко ми се е налагало в такива условия да разчитам на тези системи. За съвременните коли предполагам, че са още по-добре.

За системите с четири задвижващи колела е ясно.

Не, не говоря за Лада. Обикновено по-леката задница е фактор, невъзможността да промениш позицията на задните колела при засядане също е минус на задното. Не казвам, че е невъзможно да се кара със задно на сняг.  А само, че AWD има смисъл като алтернатива на модели които са със задно, намалявайки  тези минуси. 

Поради някаква причина всяка година ми се налага да бутам коли заседнали в снега, и много често са такива със задно. Имам и личен опит, досадно си е да не можеш да си завъртиш водещите гуми опитвайки да излезеш. Не знам дали тази единичка беше проклета, но аз си лазех с предното около нея и я теглих, а тя редовно засядаше и то така, че не съм успявал да я избутам (та от там тегленето). Заради това и направих избора да си взема xdrive модел вместо такъв със задно. 

 

Link to comment
Share on other sites

Две поставени тонколони една до друга много трудно могат да се нарекат стерео, кой както иска да го разбира. На скоро исках да си взема ей такава джаджа за вилата и въпреки, че имаше силен и хубав звук, стерео ефекта се губеше напълно. 

Link to comment
Share on other sites

То физически е невъзможно да чуеш стерео от поставени една до друга тонколони, освен ако не си допреш носа в тях и ушите ти не са на мястото на очите. Саундбарите са по 1 метър, затова успяват да извадят някакво разделение между ляв и десен канал, но пак не е адекватна стерео картина.

За адекватна стерео картина, между двете тонколони и слушателя, трябва да има равностранен триъгълник. И тук има изключения, но това е някакъв минимум.

Link to comment
Share on other sites

Аз имах предвид... имах предвид... 

...все неразбран и все се обясняваш. :lol:

 

44 minutes ago, w00x said:

Приемаме, че има някакви изключения, както при всичко.

Така де. Колко пъти ти казвано, че не са ти сила категоричните изказвания.

 

  

8 minutes ago, charmock said:

Две поставени тонколони една до друга много трудно могат да се нарекат стерео, кой както иска да го разбира.

 

Усещането за стерео е функция на разстоянието и резултатния ъгъл, кой както иска да го разбира.

Едно време и на кас'т'фона си слушах стерео :punk

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, w00x said:

За адекватна стерео картина, между двете тонколони и слушателя, трябва да има равностранен триъгълник. И тук има изключения, но това е някакъв минимум.

 

Изобщо не са минимум изключенията. При слушалките ъгълът не е 60°, а 180° ... права линия :lol:

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, plameni said:

Аз имах предвид... имах предвид... 

...все неразбран и все се обясняваш. :lol:

 

Нямаше да е нужно да се обяснявам ако някой не чоплеше думичките. :D То остава и всички условности да се поместват като пишем.

 

1 hour ago, plameni said:

Тези, които имат съответната функционалност, са направени да се използват и като заместител на настолно аудио.


И като ще чоплим думичките, не, няма преносими тонколони, които са направени (произведени) като заместител на настолно аудио. Има преносими тонколони, които могат да изпълняват и тази функция, но не им е една от основните.

 

27 minutes ago, plameni said:

 

Изобщо не са минимум изключенията. При слушалките ъгълът не е 60°, а 180° ... права линия :lol:


Айде бе? Дали при всичките са 180 градуса? :D

 

30 minutes ago, plameni said:

Колко пъти ти казвано, че не са ти сила категоричните изказвания.

 

 

Още повече, че 180 градуса може да са при някои слушалки, но тук не се говори за ъгъл между говорителите, а между говорителите и ушите на слушателя, та ако ще и на 280 градуса да са едно спрямо друго, няма никакво значение.

И говорим за тонколони все още. Написано е в изречението, което си цитирал. Къде са тонколони, къде са слушалки...

Link to comment
Share on other sites

@RaptoR Тея вериги посмъртно няма да влязат отстрани в джоба, там ми седи компресора за гумата :D 

 

Та ще се лашкат из багажника, с един ластик ще ги вържа :) 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Veno said:

 

 

Мале, мале. Чисто луд е този, но ме изкефи на макс! :D

Не знам за вас, но при мен левия крак си седи до съединителя и ми е неестествено да го ползвам за спирачката.
Иначе само адмирации за този пич - той не кара - той танцува :D

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, kotora said:

Та ще се лашкат из багажника, с един ластик ще ги вържа :) 

 

Има едни с котешки езичета, които също вършат работа.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, DON_CHEFO said:

4х4 и всичките му разновидности ви дават по-бързо изтегляне на световара при сняг или тръгване от някоя хижа... Нищо повече.

По-скоро по-малък шанс да превърти гумите, но да. Не знам какво можеш да усетиш в завой на 2ра предавка или по-висока.

Като един приятел, и той много стабилно го усещаше Субаруто в завой, заради това "4х4, човек", после ги гледам, че били с боксерни двигатели. :lol:

Edited by earache
Link to comment
Share on other sites

при haldex-a нещата са малко "странни" ако не си подготвен. тъй като както писах предаването е предно ориентирано 90:10% в завой при подаване на газ ( и достатъчно мощност на двигателя) електрониката прехвърля повече мощност в задните колела и изведнъж колата от front biased недозавиваща става презавиваща( не бих го нарекъл дрифт, но е подобно на начален дрифт) та ако не го очакваш може да стане беля....

Link to comment
Share on other sites

On 1/11/2023 at 10:14 AM, earache said:

Направо можеш да ги осъдиш сигурно, ако пишат, че ти продават 4х4 с равен момент при 4те колела. Най-малкото досега щеше да си потрошил диференциалите и всякакви там зъбни колела.

Отделно, освен ако не е Субару или Ауди, AWD-то на останалите е за в коша. Аз като проучвах да си взимам кола, четох, че само тия 2те имат постоянен AWD, което има превантивен характер. Останалите марки си били с предно и пускали AWD само, ако усетят някое колело да губи сцепление - но тва вече е загубена кауза.


Силно препоръчвам по-полекичка с такива категорични изказвания, че някой ще се смее някъде мощно... За коша били... Ти да видиш... Но за да не продължаваме нека с две думи ти кажа съдържанието на постовете, които изчезнаха с профилактиката и ти не си ги видял:
- Миро правилно отбеляза, че вселенският мисир на мултивселената за пореден път се пробва да мята партенка в нищото, без смисъл и посока ей така, за да се правим на трол. Така и не разбра, че това изобщо не му се получава никога. 

- Аз споменах, че всичко изброено е AWD до едно, но на различни марки, като умишлено написах, че е излишно да влизаме в полемики кое, как и колко предава, колко % предава и прочее излишности - ВСИЧКО е AWD. Шапки долу на германците, че са го измислили. Никой от нас обикновените шофьори няма да усети на пътя какво и как се случва освен ако не тръгне да се прави на дрифтър.
- Никола каза, че от разправии няма нужда, та можеше да спестим на Вено писането на тоя ферман, но пък сега някой ако има интерес може да се информира в детайли. 

Накратко - винаги и всяко AWD е по-добро от само предно или пък клозета само задно 
 

On 1/11/2023 at 2:04 PM, Antares said:


За осемте си години със задно, не мога да кажа, че съм видял нещо, което да класифицирам като минус. Единствено понякога съм забелязвал да ми се размигва една удивителна на таблото, като повечето пъти не съм усетил нещо в поведението.


Пеше, миличък, явно и ти толкоз караш. Задното не е за всеки и колата лесно може да се изпусне. Справка - всички катастрофи с дараци на БМВ, които точно биват изпуснати от контрол от разни селски пръчки и вчерашни пикльвци, особено на мокро и/или заледено. Явно си караш бавничко и не си усетил тоя момент. А пък и имаш помощна система - въпросната удивителна. Верно ли не знаеш какво е? :laughing1:
 

23 hours ago, DON_CHEFO said:

 Никой от вас не кара така, нито може да кара така. 4х4 и всичките му разновидности ви дават по-бързо изтегляне на световара при сняг или тръгване от някоя хижа... Нищо повече. Сложете си ръка на сърцето, приберете състезателното его и така. Аз също исках да влизам в един "шикан" със скандинавски дрифт... Добре успях да се прибера с криви кормилни накрайници. Туй то. 


Не е нищо повече, Стефче, защото много често много коли изобщо не могат да тръгнат от хижата, а ние тръгваме. За бързина на тръгване никой не говори, щото там знаеш, че зависи от тежест, мощност и т.н.
Иначе никой тука не може да ползва AWD състезателно със сигурност, да не говорим пък като профитата
 

17 hours ago, Sothbiss said:

Мале, мале. Чисто луд е този, но ме изкефи на макс! :D

Не знам за вас, но при мен левия крак си седи до съединителя и ми е неестествено да го ползвам за спирачката.


Никой нормален човек не прави нищо различно. Освен едно момче с ампутация, за което четох наскоро - той няма как освен с левия крак... А това, което виждаш няма нищо общо с нормалното шофиране, нито някой от нас може да си помисли да го прави.
Аз се чудя друго - тия пичове как ли карат като седнат в нормална кола. :laughing1:

Edited by RaptoR
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, RaptoR said:

Пеше, миличък, явно и ти толкоз караш. Задното не е за всеки и колата лесно може да се изпусне. Справка - всички катастрофи с дараци на БМВ, които точно биват изпуснати от контрол от разни селски пръчки и вчерашни пикльвци, особено на мокро и/или заледено. Явно си караш бавничко и не си усетил тоя момент. А пък и имаш помощна система - въпросната удивителна. Верно ли не знаеш какво е? :laughing1:


За всичките катастрофи с BMW-та - нормално, сравнително евтини коли със сравнително мощни двигатели - мечтата на всеки изгледал всичките "Бързи и Яростни". Та първо - масата от колите са вкарани в състояние, дето да е кон - да го застреляш, масово не се грижат за тях, щото не е най-евтиното начинание. Второ - доста често ги карат откровени олигофрени (от каквито родината ни има огромен излишък) - тоя тип хора и на колело да ги качиш ще е трагедия. И третата и основна - системите за стабилизация наистина са добри, та е нормално хората да им се предоверяват и да си повярват, че са безсмъртни. Особено и в комбинация с горните две.
За каране - ако питаш тираджия - не я карам. 60-70k съм навъртял. Достатъчно пъти съм карал и на мокро и на сняг и на лед, та все си мисля, че мога да говоря. Ти колко километра имаш с кола със задно?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Antares said:


 Ти колко километра имаш с кола със задно?


Колкото съм минал с Ладата за три години и половина като студент. Нищо по-нестабилно няма от задното от всички възможни опции. Веднъж на Руски загубих така контрол върху заснежено до лед на спускане към Търговската откъм 6-ти на чисто права отсечка. Само миг невнимание - ако имаше коли около мен щеше да стане мазало, едвам овладях колата и се клатих 20 метра. С Лада 2105 пък съм ходил сред зима в истински зимни условия на Цигов чарк за 8 декември... Ей тва е да видиш задно, а не като тебе с ESP, ABS и кой знае още какво. Всички дараци, които визирам ги нямат тия системи. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Antares said:

:rofl:


Не се смей - ей тва да видиш как се кара в зимни условия :rofl:
А - имам и 6 месеца с Тойотата като разкарвах хляб. Там директно с два тротоарни бордюра отзад зимата. Иначе си пътник.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RaptoR said:

Не се смей - ей тва да видиш как се кара в зимни условия :rofl:
А - имам и 6 месеца с Тойотата като разкарвах хляб. Там директно с два тротоарни бордюра отзад зимата. Иначе си пътник.


Сравняването на руски неуспешен опит за възпроизвеждане на Фиат с каквото и да е произведено след перестройката определено ми е забавно. 

Иначе грам не твърдя, че задното е върха и най-най, просто казвам, че ако главата се ползва по предназначение си се кара и още как.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Antares said:

Хоби сектора като цяло е с най-голяма надценка. Няма евтино.

 

Ами то всичко може да е в хоби сектора. От кибритени кутии до самолети.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Antares said:


Сравняването на руски неуспешен опит за възпроизвеждане на Фиат с каквото и да е произведено след перестройката определено ми е забавно. 

Иначе грам не твърдя, че задното е върха и най-най, просто казвам, че ако главата се ползва по предназначение си се кара и още как.


Е то ако не се кара няма да се произвежда :laughing1:
А руският опит е прекрасен. Не съм карал Фиата, но Лада 1500S беше нещо страхотно за времето си. И баш на стари коли без дрисливи лигавщини човек става шофьор. Сегашните коли всякакъв вид малоумник може да ги кара... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...