Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

2 hours ago, kotora said:

Да бе 4х4 е, но като има Табела "Слагай вериги"  Ако ще и да си с Такома с Офроуд Гуми, пак ще трябват вериги :) 

 

 

Николчо, айде за онзи Мисир е нормално да не знае, но ти да си пропсунал, че Quattro не е 4х4... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

14 hours ago, Godfather said:

 

Николчо, айде за онзи Мисир е нормално да не знае, но ти да си пропсунал, че Quattro не е 4х4... ;)


Айде пак стрOши тъпомера!!!! :rofl:
Момчиле, а какво е куатро бе да го еВа! Диагонално зацепване ли?!?!? :laughing1:
Като изключим, че е патент на Ауди по разбираеми причини какво ли е куатрото? A syncro? A 4motion? A 4x4? 4 drive? AWD???  То бива да си мисир ама тва е вече в мултивселената, брат. 

Edited by RaptoR
Link to comment
Share on other sites

Единствената разлика между 4x4 и awd е, че първото е на предно и може да се включва 4х4-то. Ама ай да не я захващаме тая тема а :D 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, kotora said:

Единствената разлика между 4x4 и awd е, че първото е на предно и може да се включва 4х4-то. Ама ай да не я захващаме тая тема а :D 


Няма смисъл естествено и особеностите са повече, ама къде се губят постове тука, нещо ми замина репликата с профилактиката, а като гледам и не само моята. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kotora said:

Единствената разлика

Единствената га ма няма. :lol:

AWD не е с блокирани диференциали и постоянно се мени момента, предаван към колелата. На 4х4 са блокирани диференциалите и момента при колелата е еднакъв и съответно не трябва да се кара така на път с голямо сцепление. При AWD тия главоболия ги няма.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, earache said:

На 4х4 са блокирани диференциалите и момента при колелата е еднакъв и съответно не трябва да се кара така на път с голямо сцепление.

 

Освен да взема да изискам преработване на колата, че да не ми пречи тва 4х4 :D

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, earache said:

Единствената га ма няма. :lol:

AWD не е с блокирани диференциали и постоянно се мени момента, предаван към колелата. На 4х4 са блокирани диференциалите и момента при колелата е еднакъв и съответно не трябва да се кара така на път с голямо сцепление. При AWD тия главоболия ги няма.

Защо се опитваш да обясняваш елементарни факти на Всезнаещ Мисир? :lol:

Link to comment
Share on other sites

ВиЙ сте притежатели на отклонения бре. Я съм имал дърто субару... Беше добре на снега. И с Мерцедеса е добре. Естествено не се правя на Хенри Тойвонен (лека му пръст)... В града ако някой намери разлика между системите то явно е с грешна професия 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, RaptoR said:

Освен да взема да изискам преработване на колата, че да не ми пречи тва 4х4 :D

Направо можеш да ги осъдиш сигурно, ако пишат, че ти продават 4х4 с равен момент при 4те колела. Най-малкото досега щеше да си потрошил диференциалите и всякакви там зъбни колела.

Отделно, освен ако не е Субару или Ауди, AWD-то на останалите е за в коша. Аз като проучвах да си взимам кола, четох, че само тия 2те имат постоянен AWD, което има превантивен характер. Останалите марки си били с предно и пускали AWD само, ако усетят някое колело да губи сцепление - но тва вече е загубена кауза.

Link to comment
Share on other sites

Моя Пасат също е 4motion и да ви кажа за 100 000км изминати с него послендите 3 години и половина само два пъти съм усещал разлика: единия път като ми поднесе колата в една кал и втория път като ми взеха 350лв за обслужване на Халдекс-а. :lol: Друга файда аз лично не съм видял, само допълнитени разходи. 

Мисълта ми е, че ако ходиш за риба примерно, или ръгаш по някакви черни пътища, или имаш къща в някое родопско село сигурно има някакъв смисъл от тоя 4motion, ама за градско и нормално извънградско каране си е напълно ненужна екстра. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, deus_pld said:

ама за градско и нормално извънградско каране си е напълно ненужна екстра.

Особено за коли които са с предно предаване.  :) Единственият път когато съм имал проблеми с предно и сняг в градски условия е когато снега ме "изненада" преди да сменя летните със зимни гуми :lol:

За тези със задно, AWD-то е "изход" от някои от минусите на задното. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, earache said:

Направо можеш да ги осъдиш сигурно, ако пишат, че ти продават 4х4 с равен момент при 4те колела. Най-малкото досега щеше да си потрошил диференциалите и всякакви там зъбни колела.

Отделно, освен ако не е Субару или Ауди, AWD-то на останалите е за в коша. Аз като проучвах да си взимам кола, четох, че само тия 2те имат постоянен AWD, което има превантивен характер. Останалите марки си били с предно и пускали AWD само, ако усетят някое колело да губи сцепление - но тва вече е загубена кауза.

 

Това може да важи за автомобили по-стари от 10 години. В момента дори и Ауди и Субари минаха на електроника за сметка на механиката...

Например халдекс се монтира в Ауди 3 и 4 с напречни двигатели и се продава като quattro. А при надлъжните двигатели в А6 и нагоре замениха торсен диференциала с тяхна разработка която разчита на информация от електрониката.... Субару аналогично замениха постоянно зацепения механичен диференциал 50:50 с алтернативен който разчита на електроника и е 40:60 или нещо подобно, за нещастие работи с CVT трансимисията им само... то и за това май нови автомобили Субару с ръчни скорости вече не се продават....

 

Актуалния халдекс се монтира в Ауди, Сеат, VW, Шкода, Волво, Сааб и т.н. Той е постоянно зацепен с 10% на задните колела и 90% на предните... също така разчитайки на информация от електрониката, не чака да превърти колелото за да прехвърли усилие към другите колела, какво се случва в реалността вече е малко по-различно.. Продава се под брандовете 4Motion, 4Drive, Quattro, 4x4 и какво ли не още...

 

Алтернативни са системите на BMW и Mercedes, коя по-добра или по-лоша. Например X-Drive също е зацепен в отношение 40/60.

 

Може би старите механични торсен диференциали са били по-добри... но са ужасно по-трудни и скъпи за поддръжка, така, че актуалните Субару и Ауди може да се каже, че вече не са това което са били....

 

Но нещата се развиват, има стари автомобили които са имали автоматични стъкла базирани на хидравлични системи... дали са оцелели....

 

Специално за Хонда CRV преди 4-5 години, някакви шведи бяха правили някакви тестове и се оказа, че като качат предните колела на валове, "машинката" която ползват за да прехвърли на задните колела е недостатъчно мощна и в един момент прегряваше и изключваше.... та толкова за 4x4 na Honda - това го казвам като върл фен на марката.... поне допреди няколко години.

 

При хибридите и електрички нещата са малко по-различни. Например при Toyota RAV Hibryd - там постигат 4x4 като двигателя задвижва предната ос, а електромотора е монтиран на задната. При Tesla Dual Motor e същото само, че тук вече имаме 2 електромотора по един на всяка ос. И тук вече отпада нуждата от диференциал и многодисков съединител който да прехвърля въртящия момент между осите...

 

Има някои автомобили които имат само предно предаване но предната ос разполага с блокаж на диференциала електронно при нужда. Например XDS в Seat Leon Cupra, подпомага в завой, като не подава повече мощност на вътрешното колело и предотвратява недозавиване....

 

И не на последно място има и други варианти като при Mazda и т.н. с които аз не съм много запознат :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ARPAnet said:

За тези със задно, AWD-то е "изход" от някои от минусите на задното. 


За осемте си години със задно, не мога да кажа, че съм видял нещо, което да класифицирам като минус. Единствено понякога съм забелязвал да ми се размигва една удивителна на таблото, като повечето пъти не съм усетил нещо в поведението.

Link to comment
Share on other sites

"Една удивителна" :D 

Не я ли знаеш какво означава наистина? Това ти показва, че колата е подхлъзнала и ти се активира ESP-то.
Забелязал съм да се активира при мен (предно предаване) само на лед или при аквапланинг.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Antares said:


За осемте си години със задно, не мога да кажа, че съм видял нещо, което да класифицирам като минус. Единствено понякога съм забелязвал да ми се размигва една удивителна на таблото, като повечето пъти не съм усетил нещо в поведението.

Разбира се, задното си се ползва от десетилетия. 

Но мислех за сравнително прието, че задното не е идеално при снежни условия, сняг и стръмни хълмове и т.н.. Когато се сравнява с FWD/AWD/4WD

Link to comment
Share on other sites

@Veno Да имаше го тоя проблем при хонда, но след няколко софтуерни ъпдейта го оправиха. 

А quattro-то в завои се усеща много добре 40:60 е и при подаване на газ при излизане от завоя колата поема много добре :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, ARPAnet said:

Разбира се, задното си се ползва от десетилетия. 

Но мислех за сравнително прието, че задното не е идеално при снежни условия, сняг и стръмни хълмове и т.н.. Когато се сравнява с FWD/AWD/4WD

Ако сравняваш задното на Лада - да. Моя дЕдо е 98-ма година и тогавашните системи за стабилизация са предостатъчни да не го чувствам като проблем, а съм ходил на ски и съм карал в сняг не един път. Също така и забелязвам колко рядко ми се е налагало в такива условия да разчитам на тези системи. За съвременните коли предполагам, че са още по-добре.

За системите с четири задвижващи колела е ясно.

Edited by Antares
Link to comment
Share on other sites

Да ви сложа точка на спора като последна инстанция :D. Никой от вас не кара така, нито може да кара така. 4х4 и всичките му разновидности ви дават по-бързо изтегляне на световара при сняг или тръгване от някоя хижа... Нищо повече. Сложете си ръка на сърцето, приберете състезателното его и така. Аз също исках да влизам в един "шикан" със скандинавски дрифт... Добре успях да се прибера с криви кормилни накрайници. Туй то. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, vikktor said:

Аз ли? Само говорител.

На мен мястото ми е доста ограничено и не ми се занимава с кабели, за това държа да е Bluetooth. Искам да има aux, за да мога да вържа XBox-а, когато не съм на телевизор (монитора ми няма говорители). Сонито ме изкефи, защото има светлинки и малката ще се кефи, ако й пускам песнички да танцува. Има вероятно и аз да се кефя на светлинките. Разочароващо е, че голяма част са mono. Не разбирам защо го правят, при положение, че повечето иам 2 говорителя. 

 

Моно са, защото е напълно безсмислено да ги правят стерео. И две отделни тонколони да сложиш една до друга, пак ще са стерео само на думи. Няма да имаш никакъв стерео ефект.
Преносимите тонколони са точно това. Преносими. Не са направени да се използват като заместител на настолно аудио. Ако искаш да смениш звука на телевизора, си вземи един саунд бар като някакъв минимум. Ако имаш място - активни стерео колони.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, w00x said:

Моно са, защото е напълно безсмислено да ги правят стерео. И две отделни тонколони да сложиш една до друга, пак ще са стерео само на думи. Няма да имаш никакъв стерео ефект.
Преносимите тонколони са точно това. Преносими. Не са направени да се използват като заместител на настолно аудио. Ако искаш да смениш звука на телевизора, си вземи един саунд бар като някакъв минимум. Ако имаш място - активни стерео колони.

 

Някои колони, когато са двойка, могат да работят в режим стерео.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...