Godfather Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 2 hours ago, kotora said: Да бе 4х4 е, но като има Табела "Слагай вериги" Ако ще и да си с Такома с Офроуд Гуми, пак ще трябват вериги Николчо, айде за онзи Мисир е нормално да не знае, но ти да си пропсунал, че Quattro не е 4х4... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 @netrootbg https://www.instagram.com/stories/direct/3012110116916154177_534651897/ Заваля Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 9, 2023 Share Posted January 9, 2023 То като по поръчка за твоето скиростване. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 (edited) 14 hours ago, Godfather said: Николчо, айде за онзи Мисир е нормално да не знае, но ти да си пропсунал, че Quattro не е 4х4... Айде пак стрOши тъпомера!!!! Момчиле, а какво е куатро бе да го еВа! Диагонално зацепване ли?!?!? Като изключим, че е патент на Ауди по разбираеми причини какво ли е куатрото? A syncro? A 4motion? A 4x4? 4 drive? AWD??? То бива да си мисир ама тва е вече в мултивселената, брат. Edited January 10, 2023 by RaptoR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 Единствената разлика между 4x4 и awd е, че първото е на предно и може да се включва 4х4-то. Ама ай да не я захващаме тая тема а Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 23 minutes ago, kotora said: Единствената разлика между 4x4 и awd е, че първото е на предно и може да се включва 4х4-то. Ама ай да не я захващаме тая тема а Няма смисъл естествено и особеностите са повече, ама къде се губят постове тука, нещо ми замина репликата с профилактиката, а като гледам и не само моята. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
earache Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 1 hour ago, kotora said: Единствената разлика Единствената га ма няма. AWD не е с блокирани диференциали и постоянно се мени момента, предаван към колелата. На 4х4 са блокирани диференциалите и момента при колелата е еднакъв и съответно не трябва да се кара така на път с голямо сцепление. При AWD тия главоболия ги няма. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 The Difference Between All-Wheel-Drive (Quattro) And Four-Wheel-Drive Explained Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 10 minutes ago, earache said: На 4х4 са блокирани диференциалите и момента при колелата е еднакъв и съответно не трябва да се кара така на път с голямо сцепление. Освен да взема да изискам преработване на колата, че да не ми пречи тва 4х4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted January 10, 2023 Share Posted January 10, 2023 4 hours ago, earache said: Единствената га ма няма. AWD не е с блокирани диференциали и постоянно се мени момента, предаван към колелата. На 4х4 са блокирани диференциалите и момента при колелата е еднакъв и съответно не трябва да се кара така на път с голямо сцепление. При AWD тия главоболия ги няма. Защо се опитваш да обясняваш елементарни факти на Всезнаещ Мисир? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 ВиЙ сте притежатели на отклонения бре. Я съм имал дърто субару... Беше добре на снега. И с Мерцедеса е добре. Естествено не се правя на Хенри Тойвонен (лека му пръст)... В града ако някой намери разлика между системите то явно е с грешна професия . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
earache Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 15 hours ago, RaptoR said: Освен да взема да изискам преработване на колата, че да не ми пречи тва 4х4 Направо можеш да ги осъдиш сигурно, ако пишат, че ти продават 4х4 с равен момент при 4те колела. Най-малкото досега щеше да си потрошил диференциалите и всякакви там зъбни колела. Отделно, освен ако не е Субару или Ауди, AWD-то на останалите е за в коша. Аз като проучвах да си взимам кола, четох, че само тия 2те имат постоянен AWD, което има превантивен характер. Останалите марки си били с предно и пускали AWD само, ако усетят някое колело да губи сцепление - но тва вече е загубена кауза. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 (edited) на Акура/Хонда си е много арно даже SH-AWD се води. Има torque Vectoring на задните колела. Edited January 11, 2023 by kotora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deus_pld Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 Моя Пасат също е 4motion и да ви кажа за 100 000км изминати с него послендите 3 години и половина само два пъти съм усещал разлика: единия път като ми поднесе колата в една кал и втория път като ми взеха 350лв за обслужване на Халдекс-а. Друга файда аз лично не съм видял, само допълнитени разходи. Мисълта ми е, че ако ходиш за риба примерно, или ръгаш по някакви черни пътища, или имаш къща в някое родопско село сигурно има някакъв смисъл от тоя 4motion, ама за градско и нормално извънградско каране си е напълно ненужна екстра. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 19 minutes ago, deus_pld said: ама за градско и нормално извънградско каране си е напълно ненужна екстра. Особено за коли които са с предно предаване. Единственият път когато съм имал проблеми с предно и сняг в градски условия е когато снега ме "изненада" преди да сменя летните със зимни гуми За тези със задно, AWD-то е "изход" от някои от минусите на задното. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veno Posted January 11, 2023 Author Share Posted January 11, 2023 3 hours ago, earache said: Направо можеш да ги осъдиш сигурно, ако пишат, че ти продават 4х4 с равен момент при 4те колела. Най-малкото досега щеше да си потрошил диференциалите и всякакви там зъбни колела. Отделно, освен ако не е Субару или Ауди, AWD-то на останалите е за в коша. Аз като проучвах да си взимам кола, четох, че само тия 2те имат постоянен AWD, което има превантивен характер. Останалите марки си били с предно и пускали AWD само, ако усетят някое колело да губи сцепление - но тва вече е загубена кауза. Това може да важи за автомобили по-стари от 10 години. В момента дори и Ауди и Субари минаха на електроника за сметка на механиката... Например халдекс се монтира в Ауди 3 и 4 с напречни двигатели и се продава като quattro. А при надлъжните двигатели в А6 и нагоре замениха торсен диференциала с тяхна разработка която разчита на информация от електрониката.... Субару аналогично замениха постоянно зацепения механичен диференциал 50:50 с алтернативен който разчита на електроника и е 40:60 или нещо подобно, за нещастие работи с CVT трансимисията им само... то и за това май нови автомобили Субару с ръчни скорости вече не се продават.... Актуалния халдекс се монтира в Ауди, Сеат, VW, Шкода, Волво, Сааб и т.н. Той е постоянно зацепен с 10% на задните колела и 90% на предните... също така разчитайки на информация от електрониката, не чака да превърти колелото за да прехвърли усилие към другите колела, какво се случва в реалността вече е малко по-различно.. Продава се под брандовете 4Motion, 4Drive, Quattro, 4x4 и какво ли не още... Алтернативни са системите на BMW и Mercedes, коя по-добра или по-лоша. Например X-Drive също е зацепен в отношение 40/60. Може би старите механични торсен диференциали са били по-добри... но са ужасно по-трудни и скъпи за поддръжка, така, че актуалните Субару и Ауди може да се каже, че вече не са това което са били.... Но нещата се развиват, има стари автомобили които са имали автоматични стъкла базирани на хидравлични системи... дали са оцелели.... Специално за Хонда CRV преди 4-5 години, някакви шведи бяха правили някакви тестове и се оказа, че като качат предните колела на валове, "машинката" която ползват за да прехвърли на задните колела е недостатъчно мощна и в един момент прегряваше и изключваше.... та толкова за 4x4 na Honda - това го казвам като върл фен на марката.... поне допреди няколко години. При хибридите и електрички нещата са малко по-различни. Например при Toyota RAV Hibryd - там постигат 4x4 като двигателя задвижва предната ос, а електромотора е монтиран на задната. При Tesla Dual Motor e същото само, че тук вече имаме 2 електромотора по един на всяка ос. И тук вече отпада нуждата от диференциал и многодисков съединител който да прехвърля въртящия момент между осите... Има някои автомобили които имат само предно предаване но предната ос разполага с блокаж на диференциала електронно при нужда. Например XDS в Seat Leon Cupra, подпомага в завой, като не подава повече мощност на вътрешното колело и предотвратява недозавиване.... И не на последно място има и други варианти като при Mazda и т.н. с които аз не съм много запознат Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 2 hours ago, ARPAnet said: За тези със задно, AWD-то е "изход" от някои от минусите на задното. За осемте си години със задно, не мога да кажа, че съм видял нещо, което да класифицирам като минус. Единствено понякога съм забелязвал да ми се размигва една удивителна на таблото, като повечето пъти не съм усетил нещо в поведението. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 "Една удивителна" Не я ли знаеш какво означава наистина? Това ти показва, че колата е подхлъзнала и ти се активира ESP-то. Забелязал съм да се активира при мен (предно предаване) само на лед или при аквапланинг. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 45 minutes ago, Antares said: За осемте си години със задно, не мога да кажа, че съм видял нещо, което да класифицирам като минус. Единствено понякога съм забелязвал да ми се размигва една удивителна на таблото, като повечето пъти не съм усетил нещо в поведението. Разбира се, задното си се ползва от десетилетия. Но мислех за сравнително прието, че задното не е идеално при снежни условия, сняг и стръмни хълмове и т.н.. Когато се сравнява с FWD/AWD/4WD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotora Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 @Veno Да имаше го тоя проблем при хонда, но след няколко софтуерни ъпдейта го оправиха. А quattro-то в завои се усеща много добре 40:60 е и при подаване на газ при излизане от завоя колата поема много добре Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 (edited) 44 minutes ago, ARPAnet said: Разбира се, задното си се ползва от десетилетия. Но мислех за сравнително прието, че задното не е идеално при снежни условия, сняг и стръмни хълмове и т.н.. Когато се сравнява с FWD/AWD/4WD Ако сравняваш задното на Лада - да. Моя дЕдо е 98-ма година и тогавашните системи за стабилизация са предостатъчни да не го чувствам като проблем, а съм ходил на ски и съм карал в сняг не един път. Също така и забелязвам колко рядко ми се е налагало в такива условия да разчитам на тези системи. За съвременните коли предполагам, че са още по-добре. За системите с четири задвижващи колела е ясно. Edited January 11, 2023 by Antares Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 Да ви сложа точка на спора като последна инстанция :D. Никой от вас не кара така, нито може да кара така. 4х4 и всичките му разновидности ви дават по-бързо изтегляне на световара при сняг или тръгване от някоя хижа... Нищо повече. Сложете си ръка на сърцето, приберете състезателното его и така. Аз също исках да влизам в един "шикан" със скандинавски дрифт... Добре успях да се прибера с криви кормилни накрайници. Туй то. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veno Posted January 11, 2023 Author Share Posted January 11, 2023 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 23 minutes ago, vikktor said: Аз ли? Само говорител. На мен мястото ми е доста ограничено и не ми се занимава с кабели, за това държа да е Bluetooth. Искам да има aux, за да мога да вържа XBox-а, когато не съм на телевизор (монитора ми няма говорители). Сонито ме изкефи, защото има светлинки и малката ще се кефи, ако й пускам песнички да танцува. Има вероятно и аз да се кефя на светлинките. Разочароващо е, че голяма част са mono. Не разбирам защо го правят, при положение, че повечето иам 2 говорителя. Моно са, защото е напълно безсмислено да ги правят стерео. И две отделни тонколони да сложиш една до друга, пак ще са стерео само на думи. Няма да имаш никакъв стерео ефект. Преносимите тонколони са точно това. Преносими. Не са направени да се използват като заместител на настолно аудио. Ако искаш да смениш звука на телевизора, си вземи един саунд бар като някакъв минимум. Ако имаш място - активни стерео колони. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 3 minutes ago, w00x said: Моно са, защото е напълно безсмислено да ги правят стерео. И две отделни тонколони да сложиш една до друга, пак ще са стерео само на думи. Няма да имаш никакъв стерео ефект. Преносимите тонколони са точно това. Преносими. Не са направени да се използват като заместител на настолно аудио. Ако искаш да смениш звука на телевизора, си вземи един саунд бар като някакъв минимум. Ако имаш място - активни стерео колони. Някои колони, когато са двойка, могат да работят в режим стерео. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.