Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Широко- тясно, при положение, че сам казваш, че повече пешеходстваш, от там нататък всичко е просто едно лалане. Както и самият ти последен пост. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Не помня да съм ти разказвал на теб конкретно в детайли, къде и колко съм шофирал.

Моето "почти не шофирам" може да е 3 пъти повече от твоето "шофиране". Най-малкото, аз не правя аварийно спиране на всяка пешеходна пътека, та разстоянието от X километра може да изминавам за 1/3 от времето, за което ти. Спазвайки ограниченията за скорост, разбира се.

 

По принцип, тези основни неща, трябва да се знаят като си вземеш книжката. Няма значение дали шофираш 1, 10, 100, 1000 или 10 000 км на седмица. Споменаването на стаж обаче ме навява на мисълта, че ти си ги учил с практиката.

Link to comment
Share on other sites

On 7/18/2022 at 2:54 PM, w00x said:

Аз шофирам рядко. 

 

5 minutes ago, w00x said:

Не помня да съм ти разказвал на теб конкретно в детайли, къде и колко съм шофирал.

 

 

По принцип основното нещо, като вземеш книжка е да практикуваш, иначе ставаш просто един лаладжия. 

Link to comment
Share on other sites

Баница ли да изпечем по тоя повод ?

Обемът не е равен на качество очевидно, така както и шофьорските ти знания и умения. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ако всички без мен спирате на живот и смърт на пешеходните пътеки, а аз "шофирам рядко", от какво се оплакват гостите на града тогава?

Кои са тия, които не спират по пътеките, при положение, че тук има доста сериозна представителна извадка на населението?

 

В крайна сметка, спират или не шофьорите в Пловдив по пътеките, при положение, че ако се гледа този форум, явно всички спират без значение дали рискуват живота си с подобна маневра. Без мен. Аз съм егоист и гледам да не се нахакам в някой самоотвержен гражданин шофьор в разцвета насилите си, перфектно физическо и психическо здраве и поне 400 000км стаж зад волана.

 

Мрънка ли Пловдивчанина без причина или обича да казва на черното бяло, за да излезе прав в една форумна дискусия? Кое от двете е?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Dunc said:

Баница ли да изпечем по тоя повод ?

Обемът не е равен на качество очевидно, така както и шофьорските ти знания и умения. 

 


Ами, не знам. Можеш ли да изпечеш баница? Колко баници си пекал през живота си, за да преценя?

 

Очевидно. И не само в моя случай. Това не ти пречеше да го (количеството) използваш като аргумент за качество няколко коментара по-горе обаче. Или сега вече не е?

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, w00x said:

А "човекЪТ' само цитира правилата.

Пожелавам ти никога да не ти се налага да изпитваш на собствен гръб тълкуването на Законите и Правилата.

  

3 minutes ago, w00x said:

В крайна сметка, спират или не шофьорите в Пловдив по пътеките

Сега спират много повече отколкото преди няколко години.

На мен поне ми спират в 99%.

Link to comment
Share on other sites

Спират като съм на средата на пешеходната пътека, едва ли не трябва да се хвърля на нея, че да спрат. Един път щяха да ме отнесат като бях на средата на пътеката. 

Link to comment
Share on other sites

@w00x, пак ти куцат понятията:

 

3 hours ago, w00x said:

нерегулирана пешеходна пътека

 

"Такова животно" не съществува в българския правен мир. Има написано много ясно определение какво представлява и в зависимост от маркировка, знаци, светофар и т.н. има съответната регулация. Често се пропуска второто изречение, но при следствие и съд много хора остават изненадани, че важи с пълна сила.

 

"Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.

Link to comment
Share on other sites

Аз като един прост Ганьо си спирам на пешеходните пътеки, дори и на тези, дет не ми се иска някакси да спирам. Псувам поне на всяко 4 спиране, щот пешеходеца у нас няма и грам акъл и ми се изреждат на индианска нишка един по един. В други страни съм виждал да се изчакват да се съберат и тогава пресичат...

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, vinyl_master said:

Аз като един прост Ганьо си спирам на пешеходните пътеки...

Ама на регулираните или на нерегулираните пешеходни пътеки спираш :lol:

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, vinyl_master said:

На всички пешеходни пътеки спирам, щом се налага. Ако не се налага - не спирам.


Не бе, т'ва ясно (и похвално). Визирах нещо, споменато малко по нагоре.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, w00x said:

Както казах, никой не е минавал по пътеката.

 

Това с неработещия магазин са някакви частни случаи. То може и града да е затворен от КПП-та, защото има пандемия, но това не означава, че ефективно сме вече затворници?

Не съм запознат със зонирането в Чехия. Може и там да са подкарали Американския маниер за строене. Както го правят на места в България. Затворени комплекси на майната си извън града, където без кола си изгубен. Това, че се случва и на други места, не означава, че е добро градоустройство. Също така не означава, че проблемът е ниското строителство. Копенхаген е град с ниско строителство, но можеш да се предвижваш без автомобил.

Ако един град е проектиран добре, то в него ще може да се живее изцяло без автомобил. Например градовете в Нидерландия и въобще цялата държава.

Коментирах като цяло спирането на пешеходни пътеки, не конкретната ситуация. Ти си бил и втората кола тогава.

Личното ми мнение е, че при нормална видимост един шофьор не би трябвало да бъде изненадан от пешеходец и да се налага да набива спирачки. Първо имаме знак който предупреждава, че наближава пешеходна пътека. След това шофьора трябва да наблюдава за евентуални пешеходци и да кара с подходяща скорост. Ако има пешеходци близко до пътеката които изглежда, че ще минават - намали и го пропусни. Пешеходеца не трябва да чака/пропуска мен, аз съм длъжният да го пропусна. По този начин няма как да бъда изненадан когато има видимост и се намаля риска от рязко спиране и изненадване на този отзад. Този отзад обаче също е задължен да спазва дистанция, вижда същите знаци като мен и трябва да очаква, че може да спра. 
Когато няма добра видимост, трябва да сме дори по-внимателни. 

 

Зонирането е като в БГ, заради това и давам примера. Села и градчета залепени за Прага, в момента дори спадам под Прага. Но купуването на сирене не е достатъчно. За да ходиш на работа (ако не си хоум офис както сме вкъщи)  си в Прага всеки ден, хайде да кажем че някои работят и в някое съседно градче. Дори при огромният избор на доставки на продукти по домовете, отново ходя до магазина, пък и не всеки пазарува онлайн, та има зависимост към магазините. Строителни магазини, дрехи, молове - все са в града. Гимназии - в града са, университетите и те са там.  

И дистанциите имат значение, ако офиса ти е от другата страна на града велосипеда може да се превърне в бая трип, ако нямаш метро или трамвай до себе си, пътуването с автобус не е толкова приятно или по-бързо. М/у другото Прага има страхотен обществен транспорт, чехите са много активни, каращи колелета, нищо общо с БГ. И въпреки това задръстванията са на лице, не сме Холандия. 

Хубаво видео, и споменават още един важен факт - имат висока гъстота на населението, 521 човека на квадратен км срещу 36 в Щатите или 139 в Чехия, 64 в България. И след това във видеото го споменават отново когато сравняват кварталите.. В Холандия са залепени къща за къща и по-малки, в щатите са самостоятелни и разделени. Съответно признават, че се жертва пространството за оптималност. Да, оптимално е, но е крайност. В случая сравняваме 2 крайности, всяка със своите плюсове и минуси. Лично мен ме влече повече американският модел. 

 

Колкото повече разпръскваш хората, толкова по-зависими стават от автомобила си, защото дистанциите растат, холандицте са с 14 пъти по-висока гъстота на населението, което впечатлява :).  Отворих двете градчета от видеото и сравних колко къщи са в редичка, стана ми интересно. Холандия с 21 къщи или 21 семейства в рамките на 65 метра и Америка  с 6 къщи/семейства  (общо броя от двете страни на улицата). Естествено, че на второто място дистанциите ще са осезателно по-големи, няма как да имаш магазини на същите дистанции, защото магазинчето иска същият брой хора да го ползват, че да може да съществува финансово. Но ако вече се налага да се кача в колата заради "близкото" магазинче, със същият успех мога да отида до супера за по-лесно.  

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Antares said:

Ангеле, моля те направи услуга на всички и ограничи шофирането си до минимум!


До НУЛА!!! То и без това клони натам. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, plameni said:

Сега спират много повече отколкото преди няколко години.

На мен поне ми спират в 99%.

 

На мен също ми спират винаги. Ако не първата, то втората кола. И какво стана сега в крайна сметка? Явно Българина просто много иска да мрънка.

 

4 hours ago, kotora said:

Спират като съм на средата на пешеходната пътека, едва ли не трябва да се хвърля на нея, че да спрат. Един път щяха да ме отнесат като бях на средата на пътеката. 


Какво правиш на средата на пешеходната пътека ако идват коли? Не видя ли задълженията си като пешеходец според закона за движение по пътищата? Ти поне имаш книжка, трябва да си ги прочел.

 

3 hours ago, plameni said:

@w00x, пак ти куцат понятията:

 

 

"Такова животно" не съществува в българския правен мир. Има написано много ясно определение какво представлява и в зависимост от маркировка, знаци, светофар и т.н. има съответната регулация. Често се пропуска второто изречение, но при следствие и съд много хора остават изненадани, че важи с пълна сила.

 

"Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.


Имах предвид такива без светофарна уредба. Ясно ми е, че знакът и маркировката също са регулация.

 

57 minutes ago, ARPAnet said:

Коментирах като цяло спирането на пешеходни пътеки, не конкретната ситуация. Ти си бил и втората кола тогава.

Личното ми мнение е, че при нормална видимост един шофьор не би трябвало да бъде изненадан от пешеходец и да се налага да набива спирачки. Първо имаме знак който предупреждава, че наближава пешеходна пътека. След това шофьора трябва да наблюдава за евентуални пешеходци и да кара с подходяща скорост. Ако има пешеходци близко до пътеката които изглежда, че ще минават - намали и го пропусни. Пешеходеца не трябва да чака/пропуска мен, аз съм длъжният да го пропусна. По този начин няма как да бъда изненадан когато има видимост и се намаля риска от рязко спиране и изненадване на този отзад. Този отзад обаче също е задължен да спазва дистанция, вижда същите знаци като мен и трябва да очаква, че може да спра. 
Когато няма добра видимост, трябва да сме дори по-внимателни. 

 

Зонирането е като в БГ, заради това и давам примера. Села и градчета залепени за Прага, в момента дори спадам под Прага. Но купуването на сирене не е достатъчно. За да ходиш на работа (ако не си хоум офис както сме вкъщи)  си в Прага всеки ден, хайде да кажем че някои работят и в някое съседно градче. Дори при огромният избор на доставки на продукти по домовете, отново ходя до магазина, пък и не всеки пазарува онлайн, та има зависимост към магазините. Строителни магазини, дрехи, молове - все са в града. Гимназии - в града са, университетите и те са там.  

И дистанциите имат значение, ако офиса ти е от другата страна на града велосипеда може да се превърне в бая трип, ако нямаш метро или трамвай до себе си, пътуването с автобус не е толкова приятно или по-бързо. М/у другото Прага има страхотен обществен транспорт, чехите са много активни, каращи колелета, нищо общо с БГ. И въпреки това задръстванията са на лице, не сме Холандия. 

Хубаво видео, и споменават още един важен факт - имат висока гъстота на населението, 521 човека на квадратен км срещу 36 в Щатите или 139 в Чехия, 64 в България. И след това във видеото го споменават отново когато сравняват кварталите.. В Холандия са залепени къща за къща и по-малки, в щатите са самостоятелни и разделени. Съответно признават, че се жертва пространството за оптималност. Да, оптимално е, но е крайност. В случая сравняваме 2 крайности, всяка със своите плюсове и минуси. Лично мен ме влече повече американският модел. 

 

Нещо не се разбираме. :D Аз знам как да реагирам на пешеходна пътека. Написах, че спирам редовно, когато ситуацията позволява. И това беше като аргумент срещу твърдението, че 90% от шофьорите в Пловдив не спират на пешеходни пътеки. Примера, който дадох, беше в защита на тезата, че понякога толкова много искат да спрат, че дори се престарават и правят рискови спирания. И пак да повторя, че аз избегнах ПТП-то без особени усилия, което означава, че въпреки рисковата маневра, съм спазвал правилата за движение по пътищата и съм отреагирал в създалата се предпоставка за ПТП. Ако бях много близко, карах много далеч или не внимавах, за да видя, че ще спре да пусне пешеходеца, щях да го ударя.

Аз не казвам, че в БГ е супер. Казвам, че в Европа е по-добре отколкото в САЩ. Това пак във връзка с пешеходните пътеки, защото там на повечето места извън изцяло жилищните квартали (с изключение на Ню Йорк, където има градоустройствен план по Европейски маниер), просто няма, защото инфраструктурата не позволява да си пешеходец, а изисква да обикаляш с кола.

 

Проблемът в САЩ не идва от разстоянието между къщите или гъстотата на населението. Идва от това, че е забранено в такъв район, предвиден за къщи, да има нещо различно от къщи. Не е позволено да има офис на бизнес или магазин. Затова всичко е така разхвърляно и без кола просто е невъзможно да се предвижваш на повечето места. Има стари градове, които са си запазили старите зони, но те както казах са на изток, защото там са акустирали заселниците и са направили градовете преди да се намеси гениалната Американска градоустройствена мисъл през 50-те и 60-те.


Boston, например.

https://www.google.com/maps/@42.2915361,-71.0761198,3a,75y,333.18h,90.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sr5OpOLD5Km8NvxOg63pBVw!2e0!7i16384!8i8192

Жилищни сгради, на другия ъгъл магазин, под някои жилищни сгради - офис пространства. Както си му е реда.

Не казвам, че колите трябва да се забранят. Разбира се, че понякога са необходимост. Не може навсякъде да ходиш пеш или с колело. Не знам в коя част от написаното от мен се подразбра това.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, w00x said:

Имах предвид такива без светофарна уредба. Ясно ми е, че знакът и маркировката също са регулация.

Аз откъде да знам дали ти е ясно? Винаги си бил срещу това да предполагаме или допускаме за теб каквото и да е, без ти лично да си го казал или потвърдил.

 

5 minutes ago, w00x said:

Примера, който дадох, беше в защита на тезата, че понякога толкова много искат да спрат, че дори се престарават и правят рискови спирания.

Предпочитат да се презастраховат. Както каза @charmock, "средностатистическия пешеходец е идиот" (включвам и себе си понякога :lol:). Не знаеш кой как го "пере съчмата" и как може внезапно да реагира. 

Link to comment
Share on other sites

Баче Ангеле да си жив и здрав. Безценни съвети си ми давал... До 4 сабаля седя да ми нагласиш музиката оти съм сухо дРЪво Боабаб... Ма да спреш тия ваксини и негъролюбството и либерастията, че ти мътят мозъка. Джанъме майко 

Link to comment
Share on other sites

Презастраховането за сметка на ПТП ми се вижда не особено добра идея. Защото "средностатистическия шофьор в България също е идиот", нали от там започна цялата дискусия? С тая разлика, че шофьора идиот го виждаш в огледалото и знаеш какво ще стане ако набиеш спирачките неочаквано, докато пешеходеца може евентуално да тръгне внезапно, но ако виждаш, че изчаква...

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, DON_CHEFO said:

Баче Ангеле да си жив и здрав. Безценни съвети си ми давал... До 4 сабаля седя да ми нагласиш музиката оти съм сухо дРЪво Боабаб... Ма да спреш тия ваксини и негъролюбството и либерастията, че ти мътят мозъка. Джанъме майко 

От оная мастия Меркел тръгна всичко и сега нашия сух педофил подклажда огъня като всеки малоумен демократ на тая Земя 

 

Да еба майка му... Обърках копчета с тия узо5а 

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, DON_CHEFO said:

Баче Ангеле да си жив и здрав. Безценни съвети си ми давал... До 4 сабаля седя да ми нагласиш музиката оти съм сухо дРЪво Боабаб... Ма да спреш тия ваксини и негъролюбството и либерастията, че ти мътят мозъка. Джанъме майко 

 

Аз не съм либераст и негъролюбец бе. За мен всички са равни и трябва да отговарят на еднакви закони.

А и сега за пешеходни пътеки и правилата за движение по/около тях си говорим, къде ги смеси двете теми? :D 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, w00x said:

Презастраховането за сметка на ПТП ми се вижда не особено добра идея. Защото "средностатистическия шофьор в България също е идиот", нали от там започна цялата дискусия? С тая разлика, че шофьора идиот го виждаш в огледалото и знаеш какво ще стане ако набиеш спирачките неочаквано, докато пешеходеца може евентуално да тръгне внезапно, но ако виждаш, че изчаква...

Пешеходеца при мен не изчаква, а тръгва. Винаги съм се питал нямат ли страх от тия коли, но... Тръгват със слушалките и без да се оглеждат. Аз да се оправям как да спра.. Винаги намалям с цел да спра, но някой път заради спрели коли или гредата на колата не ги виждам.... 

Колоездачите са другата гнасна измет дето трябва да се трепи. Заради един треперих 30 мин пред колата дето мина на мое зелено пред мен..... Умрях 3 пъти от страх 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...