Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Баси, да ви имам проблемите с избора между дизел и бензин. При мен отдавна такива дилеми не съществуват. Откакто гоуфаджиите от VW се насраха с прословутия дизелгейт, всичко дето беше нафтови модели изчезна за отрицателно време от новите модели при колите. Трябва да отидеш в категорията на поне 5-тонен камион за да върви с дизел. При мен на мода са електричките и хибридите. Имаме най-много тесли на глава от населението и аз се чудя дали не мина на таква. Още повече тока е без пари, а бензина го надъниха с акциз мръсните комунисти. :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

И ние се оглеждаме за електричка или хибрид. При нас най-близкият сервиз на тесла е на повече от 200км и по-скоро се замисляме за предложенияна от Порше/Ваг групата.

 

Edited by Ferante
Link to comment
Share on other sites

Тарикатчета такива... Наиграйте се с електрички, та после споделете и какво е чувството да са вечно ваши. Щото тия акумулатори без субсидиите и без авантата от продажбата на въглеродни ваучери, си струват почти като самия електрокар, ама нов.

 

П.п. Инак, да ви сЕрем и на зеленото, кога си говорим за електричките. И най кюмюрджийският дизеляк в мамента  е в пъти по-екологичен и от най-изпърдяната ТЕсла или нечие напънче да се прави на грийн пред разните юпита и хипстъри.  Щото всеки имащ нещо между ушите човек знае, че тоя ток иде от кюмюра и от газта (нали, щото сме много еко, та ебаваме мамата на най-екологичните централи - АЕЦ, че да пълним гушката на мошета и халяби, щото са вътрешни чорапи на Чичко Сам). А и ребрената страна на ст`инката е въпросът с добива на суровините за тия акомулатори и в последствие с рециклирането и загробването им.

И ей така, щот съм тъпак, нищо не разбирам и съм тотален технически инвалид, питам се. Що аджеба, въпреки напредналите технологии, никой не дава шанс на водорода като истинската панацея, (въпреки, че всички се писаха адски грийн) ами се юрнаха по торната следа на онзи ботоксов циркаджия!?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, gado said:

Щото всеки имащ нещо между ушите човек знае, че тоя ток иде от кюмюра и от газта

Аре по-леко с мисирските обобщения. При мен тока в 98% идва от ВЕЦ, а останалите 2% се делят от геотермални, вятърни и централи с разграждане на биомаса. Кюмюра не го разпознаваме, а с газа (който е в мъжки род) само се топлим и готвим. :lol:

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, gado said:

П.п. Инак, да ви сЕрем и на зеленото, кога си говорим за електричките. И най кюмюрджийският дизеляк в мамента  е в пъти по-екологичен и от най-изпърдяната ТЕсла или нечие напънче да се прави на грийн пред разните юпита и хипстъри.

 

За общо замърсяване не мога да кажа кое замърсява повече. Нито ми е по компетенцията, нито ще тръгна да правя проучвания колко замърсяване генерира зареждането на 100kWh батерия.
За замърсяване в града обаче, няма място за сравнение. За тест може да пробваш да се надишаш от ауспуха на някой дизел 1992-ра и някоя електрическа кола. :)  Че и по-нов дизел да е.

Link to comment
Share on other sites

Това колко неефективни и замърсяващи били електричките май ще се окаже мит. Имам няколко колеги с електрически автомобили, които ги търкалят 7-8 години и опитът показва, че батериите за близо 180к км им са загубили 15-тина % от първоначалния си капацитет.
Един ден батерията като се свали от автомобила, тя ще си продължи своя жизнен цикъл зад соларните панели на някой дом. Та, след 15-20 години експлоатация неименуемо ще дойде момента за рециклиране и местните играчи в тази сфера обещават над 85% възвръщаемост на редките елементи.

Доколкото виждам нашето енерго не използва ТЕЦ-ове за производството на електроенергия, така че и това не е проблем. 
 

по-отношение на разните варианти на Газ, аз лично не бих поел по тази посока, основно заради ограниченията да се паркира в гараж. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ferante said:

по-отношение на разните варианти на Газ, аз лично не бих поел по тази посока, основно заради ограниченията да се паркира в гараж. 
 

той говори за добив на електроенергия от газ, не каране на кола на газ

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Godfather said:

Аре по-леко с мисирските обобщения. При мен тока в 98% идва от ВЕЦ, а останалите 2% се делят от геотермални, вятърни и централи с разграждане на биомаса. Кюмюра не го разпознаваме, а с газа (който е в мъжки род) само се топлим и готвим. :lol:

Викаш, ти живееш на Марс, та не те ебе хич, че на планетата Земя, токът като цяло хич не ебават даго правят от вецове, соларки и рочее зелени хави.... Та аре по-лекинко с мисирските изпльоквания, а!

10 hours ago, w00x said:

 

За общо замърсяване не мога да кажа кое замърсява повече. Нито ми е по компетенцията, нито ще тръгна да правя проучвания колко замърсяване генерира зареждането на 100kWh батерия.
За замърсяване в града обаче, няма място за сравнение. За тест може да пробваш да се надишаш от ауспуха на някой дизел 1992-ра и някоя електрическа кола. :)  Че и по-нов дизел да е.

Аре, Щи го кажа така. Налапай първо ауспуха на някой дизеляк от 92ра, подишай. И после налапай комина на произволен тец (и без това форумната ти уста е достатъчно голяма). И като ти се наместят чакрите и схванеш тъъънката разлика, можеш да седнеш и на коляно да си направиш сметката по отношение на КПД на дизеляка и КПД на ТЕЦ, по отношение на енергодобива на единица израсходван енергоносител.

Ама иначе е яко да си зелен хипстър...

3 hours ago, Ferante said:

Това колко неефективни и замърсяващи били електричките май ще се окаже мит. Имам няколко колеги с електрически автомобили, които ги търкалят 7-8 години и опитът показва, че батериите за близо 180к км им са загубили 15-тина % от първоначалния си капацитет.
Един ден батерията като се свали от автомобила, тя ще си продължи своя жизнен цикъл зад соларните панели на някой дом. Та, след 15-20 години експлоатация неименуемо ще дойде момента за рециклиране и местните играчи в тази сфера обещават над 85% възвръщаемост на редките елементи.

Доколкото виждам нашето енерго не използва ТЕЦ-ове за производството на електроенергия, така че и това не е проблем. 
 

по-отношение на разните варианти на Газ, аз лично не бих поел по тази посока, основно заради ограниченията да се паркира в гараж. 
 

 

Да бе, да... Не знам от къде гледаш и какво виждаш, ама да те открехна, че най-екологичната ни централа работи само за износ, вецовете се ползват предимно при форсмажори, вятърните и соларните паркове ги имаме колкото едни хора (не са много) да направят едни пари. Та явно тока ни го карат с кофи от нейде, вероятно от паралелна реалност.

 

П.п. Момента с големите обещания на играчите в едикойси бизнес, загробването на отровите от акумулаторите и соларните панели, както и рециклирането на полимерните композити ти го оставям да го осмислиш за десерт.

 

П.п.2 И пак да попитам... Кому е нужно да се ебава мамата на природата с добивът на суровини, които допълнително гълтат средства при неколкократните си преработки. Като в последствие гълтат още повече средства за рециклиране и цапат ужасяващо. Вместо просто да се окислява водород, след който процес се получава вода, тоест суровината за добив на същия този водород. И не визирам разните му там сиви, кафяви и говняни водороди, дето цапат и струват наистина скъпо.

Нали... Въпросът е риторичен, щото е ясно кой има интерес от цялото това цапане и в чие име.

Link to comment
Share on other sites

Освен Мурай, има ли друг водороден автомобил, който може да се купи днес? 
 

Цената му е двойна ставнено със сносна електричка, липсва му инфраструктура, и има ограничение при паркирането. 

 

така, че за момента ще е елетричка, пък следващия автомобил след 5 години може и да е водороден :).

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Ferante said:

… не рентабилно. 
 

 

Тцъ!

Просто крайният резултат е прекалено... Да речем, не финансово интересен, понеже ще е ефтино. А ефтиното никой не го обича в света на финансите  ;)

Link to comment
Share on other sites

Вероятно си прав, че един ден ще стане достъпно, а до тогава са необходими стотици милиони инвестиции и хиляди часове на разработки и прототипи. :lol:

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Ferante said:

Освен Мурай, има ли друг водороден автомобил, който може да се купи днес? 

Honda Clarity, Хюндай също имат 1 или два модела.

БМВ трябва да изкарат модел в близко бъдеще, някаква джипка. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, gado said:

Тцъ!

Просто крайният резултат е прекалено... Да речем, не финансово интересен, понеже ще е ефтино. А ефтиното никой не го обича в света на финансите  ;)

Тъй де, то водорода си го събираме ей така от въздуха в шепи за без пари.  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Противоепидемичните мерки по никакъв начин не се отразяват на посещаемостта на мачовете на националите по футбол :D

 

Това да си изкараш червен картон от скамейката трябва да си голям майстор!

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, gado said:

 

Аре, Щи го кажа така. Налапай първо ауспуха на някой дизеляк от 92ра, подишай. И после налапай комина на произволен тец (и без това форумната ти уста е достатъчно голяма). И като ти се наместят чакрите и схванеш тъъънката разлика, можеш да седнеш и на коляно да си направиш сметката по отношение на КПД на дизеляка и КПД на ТЕЦ, по отношение на енергодобива на единица израсходван енергоносител.

Ама иначе е яко да си зелен хипстър....


Няма проблем. И два комина ще налапам, ако дойдат тука на светофара, докато чакам да светне зелено или ако минат до мен, докато си се разхождам по улицата. Ама….не виждам как ще се случи.

 

По-лесно е да се регулират вредните емисии на десетки електродобивни централи, отколкото емисиите на милиарди потрошени автомобили.

 

Те тия горива хич пък не замърсяват, докато стигнат от земята в колонките, ще знаеш…. Добиват се от дъжда и пътуват до бензиностанциите по вятъра. Погледни колко поражения са направили малкото на брой до този момент разливи от танкери и нефтени ригове в океаните.

 

И не, не съм “зелен хипстър”. Просто гледам кое ми вреди пряко. Егоизъм го наречи ако искаш. Пушалниците по пътя ми вредят повече от ВЕЦ-а намсикъде. Изчисленията на глобална скала ги оставям за хора близки до материята.

Link to comment
Share on other sites

Основния смисъл на електричките за момента е да извадят вредните емисии извън големите градове.За градски автомобил са ок.За основен поне на тоя етап за мен не.Дизела си остава без конкуренция за средни и дълги дистанции...

Link to comment
Share on other sites

On 9/3/2021 at 5:00 PM, RaptoR said:

Аз не знам Васко с RSa и тия 750 коня кво прави... Оня ден се беше снимал как сипва бензин хахахах

Аз с бензина нямам проблеми поради ред причини. До преди месец и нещо зареждах на 1.15лв-1.20лв. Сметката за август е малко по - висока, но ще падне пак с началото на есента.

On 9/3/2021 at 6:02 PM, RaptoR said:


Не става - Иван има повече от всички нас, взети заедно. 

Имах преди, но вече не точно. От началото на годината съм на нова позиция и на редовен график от понеделник до петък. Доста по - малко са ми прибиранията до Бг в сравнение с преди. Пак навъртам километри, но значително по - малко.

On 9/3/2021 at 6:14 PM, mIRCata said:

Аз след като минах на автоматик по време на Тотевите задръствания, вече не искам друго. За града е идеално. Особено като се налагаше да пълзя в задръстванията на полусъединител на 1-ва ден след ден. Съединителя почна да се гърчи рано, рано.

Не знам какво не им харесвате на дизелите, за мен са ок

Това за автоматиците как не били за "шофьори" са митови и легенди. В 99.9% са от хора които не са карали автоматик по - продължително. С дизелите проблемите са, че доста неща се осират сериозно по системата с годините и трябват скъпи ремонти. Да не говорим тези с евро6. Другият проблем е, че след няколко години няма да може да се влиза в сума ти градове с тях. От 2025-та в повечето европейски столици. Въпрос на време е и при нас да се случи.

 

 

On 9/3/2021 at 7:50 PM, Mockingbird said:

Поддръжката на Мерцедес не е скъпа. Това е мит. Виж на Ауди и BMW, бррр.... Естествено, ако го сравняваш с Опел или Форд е по-скъпо, но не е нещо извънредно....Дизела им в никой случай не е по-шумен от алфата ти... Да не кажа, че е по-тих. 

На мен на Мерцедеса поддръжката ми е по - евтина отколкото на Опел-а...

 

On 9/4/2021 at 11:50 PM, gado said:

Що аджеба, въпреки напредналите технологии, никой не дава шанс на водорода като истинската панацея, (въпреки, че всички се писаха адски грийн) ами се юрнаха по торната следа на онзи ботоксов циркаджия!?

Защото е един от най - опасните газове с които можеш да работиш. Доста проблеми ще има да се пренася и съхранява.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, netrootbg said:

...Това за автоматиците...

Автоматик да,но зависи кой вариант и с голям мотор задължително...щото съм карал чисто нова Тойота Ярис автомат...едвам си търкаля гумите това,винаги ще предпочета ръчка...

Edited by HEMO
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, HEMO said:

Автоматик да,но зависи кой вариант и с голям мотор задължително...щото съм карал чисто нова Тойота Ярис автомат...едвам си търкаля гумите това,винаги ще предпочета ръчка...

На майка ми колата е Ситроен С3(автоматик), 1.4 бензин, 120 коня или нещо такова. Върти гуми на светофара и се изтрелва :). На това купе му е даже много този двигател.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, netrootbg said:

 

Защото е един от най - опасните газове с които можеш да работиш. Доста проблеми ще има да се пренася и съхранява.

Ама това веееерно ли!? Пък аз дето от доста години си го ползвам за определени цели, кЪк тъй да не съм разбрал!? Пък да кажеш, че хич няма определени технологии, че да повярва човек на подобните писаници...

 

П.п. Ей, тва ако бяхте едни рибета, с дръжката на бастуна щяха да ви хващат.  ;)

3 hours ago, netrootbg said:

На майка ми колата е Ситроен С3(автоматик), 1.4 бензин, 120 коня или нещо такова. Върти гуми на светофара и се изтрелва :). На това купе му е даже много този двигател.

Като за еднодневка моторче, тип онези инстументи, дето си им пише - Дроп анд форгет, бива.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, gado said:

Ама това веееерно ли!? Пък аз дето от доста години си го ползвам за определени цели, кЪк тъй да не съм разбрал!? Пък да кажеш, че хич няма определени технологии, че да повярва човек на подобните писаници...

Ти хубаво си го ползваш, но не го прави по - малко опасен газ. И нещо се бъркаш. Аз съм изцяло за електрически превозни средства, но твърдо против литиево йонните батерии за целта. Трябва да се измисли нещо което да съхранява енергия.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...