Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Сигурен съм, че в правилника за движение по пътищата се споменаваше, че трябва правилата да се спазват разумно. Не е казано, че ако забележиш, че си влезнал в забранена улица, трябва да навиеш пълен десен и да се забиеш в стената.

А и знакът се вижда отдалеч, не е нужно да скачаш на спирачката. Той е само един. Ако има тир и не го видиш, даже няма да разбереш, че е имало знак.
Останалите 2, които споменах си имат сваляне на скоростта от 120 постепенно, като единия стига до 70 дори. Него също никой не го зачита.

 

Навлизаме в чоплене. Написах това за знаците единствено, за да отговоря на earаche, че аз лично, при желание, си спазвам и най-малоумните и безсмислени знаци за ограничение на скоростта, ако успея да ги видя, разбира се.

Защото понякога ако си на чуждо място и си се шашнал, може да пропуснеш някой знак, докато се опитваш да се ориентираш в нещо друго.

Хора сме. Грешим.

Проблем е умишленото нарушаване на правилата, защото "тоя знак няма логика, кво са ми го сложили тука?".

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

6 minutes ago, w00x said:

Навлизаме в чоплене

 

Защото за пореден път демонстрираш, че разсъждаваш ограничено в собствената си гледна точка и не допускаш колко много и различни ситуации могат да се случат.

 

9 minutes ago, w00x said:

Проблем е умишленото нарушаване на правилата, защото "тоя знак няма логика, кво са ми го сложили тука?".

Всъщност пак е умишлено, но защото "тоя знак е в нарушение и ако се опитам да го спазя, може да предизвикам опасна ситуация на пътя!".

Link to comment
Share on other sites

Как разсъждавам ограничено по-точно?

 

Ако някой е толкова сляп, че не може да види знак за ограничение на скоростта от 300-400 метра (които са достатъчно да намалиш, защото отсечката е И на изкачване), не трябва да кара автомобил.

Няма случай, при който спазването на този знак точно, може да предизвика опасна ситуация на пътя.

 

А и както казах, ако се стигне до такъв момент и решиш да спазиш закона пред това да опазиш живота си, си заслужаваш ПТП-то.

Link to comment
Share on other sites

 

48 minutes ago, w00x said:

Как разсъждавам ограничено по-точно?

 

Пак ще кажеш, че чоплим, но:

3 hours ago, w00x said:

Предпочитам да намаля, отколкото да се занимавам със съдилища, че да гледам как пада като круша.

 

И:

1 hour ago, w00x said:

знакът се вижда отдалеч, не е нужно да скачаш на спирачката.

 

48 minutes ago, w00x said:

Ако някой е толкова сляп, че не може да види знак за ограничение на скоростта от 300-400 метра

 

Ако имаш видимост, няма проблем.

На магистрала никога ли не си изпреварвал колона от няколко тира?

1 hour ago, w00x said:

Ако има тир и не го видиш, даже няма да разбереш, че е имало знак.

А ако няколко коли изпреварвате тази колона и да речем само от първата кола се вижда знака на стотина метра? Точно при изкачване няма и да е нужно да натиска спирачки, а само да вдигне крак от газта. Но на следващите коли, които са набрали скорост сигурно ще им се наложи да набиват спирачки, защото времето на реакция на човек при светещи стопове е доста по-малко от това само на намаляваща дистанция без допълнителна индикация.

 

48 minutes ago, w00x said:

Няма случай, при който спазването на този знак точно, може да предизвика опасна ситуация на пътя.

Всъщност има и затова твърдя, "че разсъждаваш ограничено в собствената си гледна точка и не допускаш колко много и различни ситуации могат да се случат."

 

ЕДИТ: И докато обяснявах това, се сетих, че би трябвало да има нормативно задължение на двулентови в едната посока пътища, ограничителните знаци да бъдат дублирани отляво, а на многолентови над всяка лента.

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

От не малко време ограничението от 90км/ч в посока София си е до тунела. Преди време беше само за няколкостотин метра. Редовно полицията стои на една отбивка между табелата за 90, но доста преди самият тунел.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, plameni said:

А ако няколко коли изпреварвате тази колона и да речем само от първата кола се вижда знака на стотина метра? Точно при изкачване няма и да е нужно да натиска спирачки, а само да вдигне крак от газта. Но на следващите коли, които са набрали скорост сигурно ще им се наложи да набиват спирачки, защото времето на реакция на човек при светещи стопове е доста по-малко от това само на намаляваща дистанция без допълнителна индикация.

Няма как да се получи ситуация за ПТП ако всички спазват закона, дори и да не виждат знака. Каквото и да прави първия в редицата, ако говорим за спазване на закона и на common sense, това означава, че тия отзад трябва да се движат на достатъчна дистанция, съобразена със скоростта им, а не да са се заврели в задниците на предишния и да бримчат със 140. Ако спазваш закона, това означава дистанцията ти с този пред теб да е такава, щото ако същия скочи с двата крака на спирачката, ти да можеш да реагираш подобаващо. Ти и онзи мисир преди теб дето за него закона не важи това изобщо не го отразявате дори и винаги изхождате от презумцията, че всички карат броня до броня, което, да подчертаем дебело, е точно пример за ЕЛЕМЕНТАРНО НЕСПАЗВАНЕ на закона и за поведение от типа, абе тия ли ша ми кажат как да карам на пътя.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, plameni said:

 Пак ще кажеш, че чоплим, но:

И:

Ако имаш видимост, няма проблем.

На магистрала никога ли не си изпреварвал колона от няколко тира?

А ако няколко коли изпреварвате тази колона и да речем само от първата кола се вижда знака на стотина метра? Точно при изкачване няма и да е нужно да натиска спирачки, а само да вдигне крак от газта. Но на следващите коли, които са набрали скорост сигурно ще им се наложи да набиват спирачки, защото времето на реакция на човек при светещи стопове е доста по-малко от това само на намаляваща дистанция без допълнителна индикация.

 

Всъщност има и затова твърдя, "че разсъждаваш ограничено в собствената си гледна точка и не допускаш колко много и различни ситуации могат да се случат."

 

ЕДИТ: И докато обяснявах това, се сетих, че би трябвало да има нормативно задължение на двулентови в едната посока пътища, ограничителните знаци да бъдат дублирани отляво, а на многолентови над всяка лента.

 

В това, което си цитирал има толкова много условности и така е вадено от контекст, че дори не знам от къде бих могъл да започна.

Всеки шофьор, който не си е спечелил книжката от томбола, може да реагира в тази ситуация без да създаде ПТП или предпоставка за такова. Надявам се да попадна на някой, който няма да може.

Спазване на дистанция е основно правило в закона за движение по пътищата. В някои страни в чужбина, магистралите са нарисувани дори за такива, които не знаят на какво разстояние трябва да са от предния.

 

Могат да се случат много повече ситуации, дори и от тези, които ти си изброил по някаква причина?

А ако вместо знак има куче и първата кола трябва да намали рязко?

А ако не му светят стоповете на първия?

А ако някой от колоната си чопли телефона и не успее да реагира?

А ако на някой му прилошее?

Ще ги изброяваме всичките ли? И за тях ли ще чакаме знаци?

Повечето са предотвратими ако се спазва закона с или без знак.

 

Аз написах единствено, че има знак и си го спазвам, без значение дали му е мястото там или не.

Написах и защо го споменах.

Искаш да ми покажеш колко съм прост, че спазвам правилата за движение наложени от знаци ли? Какво се опитваш да ме убедиш в момента?

Ти каквото си искаш прави там, ако искаш и на 160 вдигай, за да им дадеш на другите да се разберат, бавняри с бавняри.

 

1 hour ago, netrootbg said:

От не малко време ограничението от 90км/ч в посока София си е до тунела. Преди време беше само за няколкостотин метра. Редовно полицията стои на една отбивка между табелата за 90, но доста преди самият тунел.

 

Друго е. Това ограничение свършва няколко метра надолу. След това са ограниченията за тунела.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, plameni said:

 

Не е толкова просто. Има изисквания за разстояния, които също трябва да се спазват. 

16.png

 

Стъпките по 30 км/ч ще трябва да са на по-голямо разстояние, иначе ще се тълкува като неспазване на Наредбата.

Уж "с повече от 20" (да се разбира 21+), пък в таблицата дадени намаленията с по 20... :wtf:

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, earache said:

Уж "с повече от 20" (да се разбира 21+), пък в таблицата дадени намаленията с по 20... :wtf:

 

За по-лесно възприемане и разбиране, разделяме сложното изречение на части, като до него добавяме таблицата:

 

Quote

 

  1. Когато скоростта се ограничава с повече от 20km/h,
  2. тя неколкократно се намалява с 20 km/h,
  3. като пътен знак В26 се поставя на разстояния съгласно приложение № 16.

16.png

 

 

Сега става ли по-ясно?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, w00x said:

Аз написах единствено, че има знак и си го спазвам, без значение дали му е мястото там или не.

 

А аз написах, че този знак е в нарушение на нормативните изисквания и е опасен.

 

Дали имаш обяснение, защо нормативно е предвидено, при намаление от 140 до 90 км/ч, да се изисква разстояние около 220-230 м., при положение, че дори спирачният път на сух асфалт при тази скорост е двойно по-малко?

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, w00x said:

Друго е. Това ограничение свършва няколко метра надолу. След това са ограниченията за тунела.

Вече не. До преди няколко месеца наистина имаше табела за край на всички ограничения и следващите бяха чак на тунела. Вече въпросната табела я няма и това ограничение от 90 е до тунела. От там е и новата им любима стоянка на отбивката. Погледни следващият път когато пътуваш до София. Да не останеш изненадан от някоя честитка.

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, netrootbg said:

Вече не. До преди няколко месеца наистина имаше табела за край на всички ограничения и следващите бяха чак на тунела. Вече въпросната табела я няма и това ограничение от 90 е до тунела. От там е и новата им любима стоянка на отбивката. Погледни следващият път когато пътуваш до София. Да не останеш изненадан от някоя честитка.

Знака би трябвало да важи до следващото кръстовище. По-надолу има някакво такова с път дето забива някъде из чукарите, че даже разклонява в две посоки. Ако това не се брои за кръстовище, не знам. Знака трябва да е до него

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, ARPAnet said:

Този знак не го ли сложиха след като няколко пъти талантите катастрофираха преди тунела заради мъгли и пушеци ?

Не. Сложиха го защото на това място станаха няколко тежки катастрофи и няколко човека загинаха. Дори и съфорумен катастрофира тежко там. При дъжд водата се събира на няколко участъка по платното и се получава аквапланинг. Защо обаче ограничението е и при сухо време...

 

23 minutes ago, mIRCata said:

Знака би трябвало да важи до следващото кръстовище. По-надолу има някакво такова с път дето забива някъде из чукарите, че даже разклонява в две посоки. Ако това не се брои за кръстовище, не знам. Знака трябва да е до него

Въпросната отбивка не е маркирана със знаци. Друг е моментът, че си на магистрала и там няма кръстовища. Така или иначе патрулката я паркират във въпросната отбивка и те снима как идваш. Снимката ти е точно преди отбивката.

Link to comment
Share on other sites

Аз имам предвид, че след тази отбивка, вече знака трябва да е отпада и скоростта след нея до тунела да е нормалната за магистралата. До нея си е 90, щом са махнали знака за отпадане на ограниченията. Защото ти писа, че е 90 до тунела. Те дали са маркирали или не въпросния "кръстопът" е друга тема. Важно е дали според определенията на закона онова там е кръстовище и силата на знака да отпада след него. А факта, че седят точно там, донякъде е показателен, че след това не могат да правят нищо и ограничението на скоростта е валидно то това място.

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

На магистрала не мисля, че отбивките се водят кръстовища. Изобщо понятието кръстовище изобщо не се вързва с понятието магистрала. А седят в отбивката защото са скрити. Пътят преди това прави ляв завой и ако погледнеш над мантинелата можеш да ги видиш в далечината. След това обаче когато наближиш отбивката нямаш видимост към тях. Остават скрити от храсти и мрежа. Така или иначе разстоянието от това 90 до влизането в тунела не е голямо. Според картите е около 2 километра. Не си струва главоболията.

Link to comment
Share on other sites

И аз съм ги засичал там. Попринцип на магистралата е забранено да се паркира в аварийната лента, затова всички катаджии стоят в такива отбивки, които не са част от магистралата :) 

 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, netrootbg said:

На магистрала не мисля, че отбивките се водят кръстовища. Изобщо понятието кръстовище изобщо не се вързва с понятието магистрала.

 

Според определението си е кръстовище:

 

crossroad-01.png crossroad-02.png

 

Дали го има отбелязано на картите като такова, дали е маркирано с пътни знаци, дали е законно направено, това са други въпроси.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, netrootbg said:

Вече не. До преди няколко месеца наистина имаше табела за край на всички ограничения и следващите бяха чак на тунела. Вече въпросната табела я няма и това ограничение от 90 е до тунела. От там е и новата им любима стоянка на отбивката. Погледни следващият път когато пътуваш до София. Да не останеш изненадан от някоя честитка.

 

В Събота бях. Знакът за край на ограничението си беше там.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, netrootbg said:

Изобщо понятието кръстовище изобщо не се вързва с понятието магистрала.

 

Това само на ум си го казвай :lol:

Понятието кръстовище е дефинирано много ясно и на магистрала отпада само варианта с пресичане на едно ниво.

ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 6. По смисъла на този закон:
8. "Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво. 

 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, plameni said:

 

Това само на ум си го казвай :lol:

Понятието кръстовище е дефинирано много ясно и на магистрала отпада само варианта с пресичане на едно ниво.


ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 6. По смисъла на този закон:
8. "Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво. 

 

Това означава, че тези които се включват от този път в магистралата са с предимство. Дясностоящи са и няма знак, че тези които се движат по магистралата са с предимство ;).

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, netrootbg said:

Това означава, че тези които се включват от този път в магистралата са с предимство. Дясностоящи са и няма знак, че тези които се движат по магистралата са с предимство ;).

 

По-добре спри.

И това си го казвай само на ум, защото се отнася само за "кръстовище на равнозначни пътища".

 

Чл. 56. Водач, който навлиза на автомагистрала или скоростен път, е длъжен да пропусне движещите се по тях пътни превозни средства...

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, w00x said:

Сега? Няма ли да изчакаш да излезе от бета? На мен също ми харесва как изглежда. Не видях дали са променили нотификейшъните, защото на Уиндоус са просто отвратителни...

 

Ще си изчакам официалния релийз.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, plameni said:

 

По-добре спри.

И това си го казвай само на ум, защото се отнася само за "кръстовище на равнозначни пътища".

 



Чл. 56. Водач, който навлиза на автомагистрала или скоростен път, е длъжен да пропусне движещите се по тях пътни превозни средства...

 

Как разбираш, че навлизаш в магистрала? За това конктретно място по - точно.

Link to comment
Share on other sites

Тези, които са на магистралата си го знаят, а за идващите отдясно, това е скоростен път и важи същия член.

На тях всъщност им е забранено да навлизат заради непрекъснатата линия.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...