Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Just now, plameni said:

Сигурно му има нещо на тоя Закон, щом се позволява подобно малоумие на един и същи пътен участък, без никаква разлика в натоварване, наклон, вид настилка или нещо друго.

А защо да не поставим вината в/у хората които създават малоумието чрез некадърността си да кажем? 

Защото в моите очи от одеве се въртим около 2 проблема и за двата се обвинява закона, вместо хората. Хора които го нарушават и хора които не си вършат работата според него(пропуснати табели и т.н). 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Когато един закон е определил даден орган да извършва действия по него, но липсват адекватни процедури за контрол на въпросния орган, пак ли е проблем на хората?

Link to comment
Share on other sites

Не ви следя потока на логическата мисъл, но със сигурност хората са виновни.

Те творят законите, те избират хората, дето творят законите.

И с бездействието си позволяват да се случва това.

Link to comment
Share on other sites

Пропускаш тънкият момент, че законодателните системи също са сравнително инертни.

Хората не се раждат научени и с право на действие от първия ден на живота си, а по това време вече има действащи закони. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, plameni said:

Сигурно му има нещо на тоя Закон, щом се позволява подобно малоумие на един и същи пътен участък, без никаква разлика в натоварване, наклон, вид настилка или нещо друго.

В закона е описано движението на тунела в Пловдив?

Или знаците по пътищата се слагат от някакви органи съобразено с конкретната обстановка в конкретния участък по дадени разписания? Примерно в посока север, заради светофара на банята се струпват колони коли и е възможно да стигнат до тунела. А там от прехода  тъмно / светло да е по-предлазполагащо за ПТП-та понеже като си по-засилен да не успееш да прецениш спрелите коли и да се нанижеш, отколкото ако си с намалена скорост. Докато в посока Юг тези задръствания да са мнооого редки и да се случват на доста по-голямо разстояние от изхода на тунела. И там да си върви нормалното ограничение за населено място от 50 км.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, mIRCata said:

Или знаците по пътищата се слагат от някакви органи съобразено с конкретната обстановка в конкретния участък по дадени разписания?

 

А не трябва ли да е точно така? Щото някъде хората го правят:

Speed-limit-1.png Speed-limit-2.png

 

  

2 hours ago, ARPAnet said:

В крайна сметка една от целите на закона е да създаде  среда в която можеш сравнително точно да предположиш какво ще направят тези около теб. 

 

А най-важната всъщност не е ли да се създаде по-безопасна среда?

Отдавна е ясно, че комбинацията "ограничение-поничка-фотоапарат" по никакъв начин не прави средата по-безопасна.

Ако например има задължително законово изискване, при ограничение 40, 30 или 20 км/ч, задължително да се поставя М20 „Напречна шумна маркировка“  това няма ли да има малко по-добър ефект?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, plameni said:

Когато един закон е определил даден орган да извършва действия по него, но липсват адекватни процедури за контрол на въпросния орган, пак ли е проблем на хората?

Закона за движение по пътищата не е там за да регулира цялата ни държава. Но имаме и агенции като АПИ .. 

Но ако трябва да сме честни - всичко започва от факта, че някой прави глупост (дали кара с висока скорост, дали забравя да сложи знак или слага идиотско ограничение). Та проблема започва от хората които извършват действие.

И тъй като говорим за едни и същи хора, с подобен манталитет.. То и липсата на чувството, че законите и правилата трябва да се спазват се разпростира над всичко. 

Какво като има ограничение от 50км/ч, има полицаи които да те контролират.. пак има хора които карат със 100  на това ограничение. 

 

1 hour ago, plameni said:

Хората не се раждат научени и с право на действие от първия ден на живота си, а по това време вече има действащи закони. 

На хората не им се и налага да действат от първият ден на живота си все пак.

27 minutes ago, plameni said:

А най-важната всъщност не е ли да се създаде по-безопасна среда?

Отдавна е ясно, че комбинацията "ограничение-поничка-фотоапарат" по никакъв начин не прави средата по-безопасна.

Ако например има задължително законово изискване, при ограничение 40, 30 или 20 км/ч, задължително да се поставя М20 „Напречна шумна маркировка“  това няма ли да има малко по-добър ефект?

Да, предсказуемостта на пътя води до по-висока безопасност. Когато минавам през кръстовище, наистина разчитам, че колата без предимство намалява в този момент и няма да ме блъсне. И ситуацията става предсказуема когато всички спазват знаците и правилата, а не карат на собствено усмотрение . 

Разбира се, физическите "ограничения" като М20 също помагат. Но в случая заменяш камерата с друг насилствен метод за налагане на правилото. Което отново намеква за това което говоря, имаме проблем с манталитета. 

Link to comment
Share on other sites

Какво ми пречи да карам с 9,9 км/ч превишение на скоростта, след като нашият Закон дори не предвижда санкция за това?

Предполагам си чел как е скалата в Швейцария?

 

Манталитетът, за който толкова говориш, също в голяма степен е изграден в годините с прилагане на много по-големи силови методи, при това към всички, без значение на обществено положение, пол, имотно състояние и роднински връзки...

Когато за убийство и осакатяване на пътя, след употреба на алкохол и навлизане в насрещното движение се присъждат 2 години и половина условно, за какви силови методи и за какви закони говорим?

 

М20 българско изобретение ли е?

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, plameni said:

Какво ми пречи да карам с 9,9 км/ч превишение на скоростта, след като нашият Закон дори не предвижда санкция за това?

Желанието да караш според правилата? Теб наказанието ли те принуждава да не караш със 120 вместо 50? Заради наказанието ли спираш на знак СТОП ? 

8 minutes ago, plameni said:

Манталитетът, за който толкова говориш, също в голяма степен е изграден в годините с прилагане на много по-големи силови методи, при това към всички, без значение на обществено положение, пол, имотно състояние и роднински връзки...

М20 българско изобретение ли е?

Има ли значение как се е появил манталитета? В случая създава проблем.

Та ако тръгнем така, много от вас са били в казарма, там би трябвало да са ви научили да спазвате правила .. уж.. на теория..

Отново, какво значение има чие изобретение е? Предлагаш да замениш един контролен/насилващ метод с друг такъв. Та какво целим? 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, ARPAnet said:

Желанието да караш според правилата?

Щом Законът не е предвидил принуда/санкция при неспазване на определено правило, значи не го счита за важно. Защо трябва да му противореча? :lol:

 

5 minutes ago, ARPAnet said:

Та ако тръгнем така, много от вас са били в казарма, там би трябвало да са ви научили да спазвате правила .. уж.. на теория..

Пияните тулупи ли? Няма как да те научат на спазване на правила хора, които сами не ги спазват. В 99% от случаите се учиш как да избягваш последствия / да се скатаваш.

 

9 minutes ago, ARPAnet said:

Има ли значение как се е появил манталитета?

 

9 minutes ago, ARPAnet said:

Предлагаш да замениш един контролен/насилващ метод с друг такъв. Та какво целим? 

 Нали целим превъзпитаване на манталитета.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, plameni said:

Щом Законът не е предвидил принуда/санкция при неспазване на определено правило, значи не го счита за важно. Защо трябва да му противореча? :lol:

Добре :) 

3 minutes ago, plameni said:

Пияните тулупи ли? Няма как да те научат на спазване на правила хора, които сами не ги спазват. В 99% от случаите се учиш как да избягваш последствия / да се скатаваш.

Шшш, тук по друг начин се представя казармата :rofl:

4 minutes ago, plameni said:

Нали целим превъзпитаване на манталитета.

Ти тръгна много напред, до преди малко се опитвах да покажа, че проблема е в манталитета, а не в закона като такъв.

Не знам дали манталитет се сменя с екстра контрол. :) По-скоро с време и бавната смяна на хората (поне според мен).. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, w00x said:

 

Има 2 малоумни ограничения на магистралата до София. Едното е преди тунела до 90, а другото е в посока Пловдив, на надолнище, преди един разклон, до 70.

Винаги ги спазвам и двете.

 

 

Това преди тунела не е директно на 90, а знаците следват един след друг, за да им плавно намаляване- 120, 100, 90 и накрая да влезеш с 80. А не директно от 140+ пред тунела да набиеш на 80 и някой да се надъни в теб. 

Link to comment
Share on other sites

Ограничението от 90 е за опасен участък и/или неравности по пътя, и доста преди тунела се отменя. Имаш още няколко километра преди да стигнеш тунела с ограничението от 80.

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, ARPAnet said:

Шшш, тук по друг начин се представя казармата :rofl:

Е тя моята казарма е била по-различна от тази на повечето. Бях на 24, висшист, семеен и очакващ дете. Затова погледът и отношението ми към престоя там беше по-различен.

 

1 hour ago, ARPAnet said:

Не знам дали манталитет се сменя с екстра контрол. :) По-скоро с време и бавната смяна на хората (поне според мен).

Докато се сменят хората трябва екстра контрол, иначе как ще се научат новите хора? Въпросът е този контрол да е смислен и еднакъв за всички... и постоянен.

Виждал ли си как се променя движението на кола с швейцарска регистрация, веднага щом поеме на изток от Калотина? При първа възможност, изчезва с 200 зад хоризонта. 

Манталитет, казваш... Няма ли адекватен и безпристрастен контрол, самосъзнанието много бързо се изпарява. Виждал съм как в рамките на няколко месеца, един прилежен Гюнтер или Ханс, бързо променя манталитета си в български условия.

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, earache said:

Ами реално има на много места малоумни ограничения. Не ми казвайте, че ги спазвате, само за да не нарушите закона. Чак такива ботове едва ли сте...


То е абсолютно невъзможно! Ама най-ги обичам тия кумбая - само от тиган в главата разбират. 
 

6 hours ago, plameni said:

  

 

Твоят пример е за различни държави.

Каква логика намираш в промяната на ограниченията за едно и също място, без да е имало каквато и да е промяна в пътните условия?

Пак за Тунела говоря. Преди години беше 40, 50, 30, а сега пак е 50.

Да не говорим за абсурдната забрана за изпреварване, при наличие на две ленти във всяка посока. Що до преди месец не можеше, а сега може? 

Да не говорим, че ограниченията в посока юг бяха поставени без дефинирана зона на действие и на практика важаха чак до Патр. Евтимий, т.е. още 150 м. след тунела.


И ти влагаш излишни сили да комуникираш с ... ДРЪВЕ... :laughing1:
Не го ли виждаш, че то си лае неговото, ако и да е до уши в говня, както се пее в една велика песен. Предизвикват само и единствено смеха ми тез двамката... Неадекватността им е уникум! 
 

6 hours ago, w00x said:

Има 2 малоумни ограничения на магистралата до София. Едното е преди тунела до 90, а другото е в посока Пловдив, на надолнище, преди един разклон, до 70.

Винаги ги спазвам и двете.


Глупости на квадрати, както ВИНАГИ. Ограничението при тунела е 80, не 90. От как съм роден, а сигурно и преди това е толкова и се следи с радар, който още има идиоти не знаят е на лампите откъм софийска страна точно над входа и не един и двама спортисти съм разревал там през годините. Това разбира се ако има някой в караулката. Едно време беше почти 24/7.
На влизане в София има тъкмо ДВЕ места с ограничение ... 50 - напълно логично, умно и спазвано най-вече. Това са двете пешеходни пътеки - разумни и интелигентни като целия ЗДП. Ама няма да ви уча на каране бе, смешни сте просто... Сега си спомням една невероятна историйка с г-н Пандарев, която ме кара да се усмихвам и днес. 


ЕДИТ: Олееееее, то имало изписани пак вентиалторни страници - няма начин да ги чета в момента... ХАХАХА

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RaptoR said:

Глупости на квадрати, както ВИНАГИ. Ограничението при тунела е 80, не 90. От как съм роден, а сигурно и преди това е толкова и се следи с радар, който още има идиоти не знаят е на лампите откъм софийска страна точно над входа и не един и двама спортисти съм разревал там през годините. Това разбира се ако има някой в караулката. Едно време беше почти 24/7.
На влизане в София има тъкмо ДВЕ места с ограничение ... 50 - напълно логично, умно и спазвано най-вече. Това са двете пешеходни пътеки - разумни и интелигентни като целия ЗДП. Ама няма да ви уча на каране бе, смешни сте просто... Сега си спомням една невероятна историйка с г-н Пандарев, която ме кара да се усмихвам и днес. 

 

Толкова си Disconnected отново, че дори не знаеш за ограниченията и очевидно не ги спазваш, но иначе е голям проблем като те дебнат. :D 

Той щял да ме учи да карам... :D :D :D :D :D :D :D :D 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, w00x said:

Ограничението от 90 е за опасен участък и/или неравности по пътя, и доста преди тунела се отменя. Имаш още няколко километра преди да стигнеш тунела с ограничението от 80.

 Предполагам говориш за този?

За абсолютно нищо е, защото е самичък, доста след знак А15. Нямам спомен дали вече са го оправили, но в този вид е нарушение на оная същата НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001, защото:

Quote

Чл. 79. (2) (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2004 г.) Когато скоростта се ограничава с повече от 20
km/h, тя неколкократно се намалява с 20 km/h, като пътен знак В26 се поставя на
разстояния съгласно приложение № 16.
(3) Когато скоростта на движение трябва да се ограничи с 30 km/h, намалението е
еднократно.

т.е преди този знак трябва задължително да има още един с ограничение до 120 км/ч.

Затова не може и директно от 90 на 50 (при навлизане в населено място е друго).

Глоби и актове заради знаци като този, падат като круши в съда.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, plameni said:

Докато се сменят хората трябва екстра контрол, иначе как ще се научат новите хора? Въпросът е този контрол да е смислен и еднакъв за всички... и постоянен.

Виждал ли си как се променя движението на кола с швейцарска регистрация, веднага щом поеме на изток от Калотина? При първа възможност, изчезва с 200 зад хоризонта. 

Манталитет, казваш... Няма ли адекватен и безпристрастен контрол, самосъзнанието много бързо се изпарява. Виждал съм как в рамките на няколко месеца, един прилежен Гюнтер или Ханс, бързо променя манталитета си в български условия.

Мислех си да напиша, че повече камери вероятно биха помогнали.  Но се замислих, че резултата ще е, че всички ще спазват правилата около камерите, а след това ще си правят каквото искат. Но и не съм превъзпитател

Не, че полицаите като стоят на едни и същи места през последните 16 години се случва нещо различно. Все още знам къде е най-вероятно да ме чакат полицаи в Пловдив.

Камерите за средна скорост са готино нещо, защото те принуждават да караш с ограничението в по-дълъг участък. 

При нас поне полицаи виждам доста по-рядко от колкото в БГ, в порядъци по-рядко. Но и доста по-произволно. Тук си падат повече и по инкогнито колите, които с удоволствие ще се погонят с теб преди да те спрат със сериозно превишена скорост.  И в Прага имаме много камери, но това е локална специфика, из другите градове са по-скоро рядкост. 

 

Едит: Забавен момент е, че в градчето в което живея до Прага даже си нямахме полицай до скоро. След близо 5 години тук, най-накрая се договориха със съседното градче да ползваме полицаите им .. :D 

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, plameni said:

 Предполагам говориш за този?

Този и аз никога не го ебавам, точно защото мога.

Ааа, ето малоумен е законът. Визирам еднократното намаление с 30 км/ч. То така всеки път могат да ограничават на стъпки по 30, вместо 20.

Edited by earache
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, plameni said:

 Предполагам говориш за този?

За абсолютно нищо е, защото е самичък, доста след знак А15. Нямам спомен дали вече са го оправили, но в този вид е нарушение на оная същата НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001, защото:

т.е преди този знак трябва задължително да има още един с ограничение до 120 км/ч.

Затова не може и директно от 90 на 50 (при навлизане в населено място е друго).

Глоби и актове заради знаци като този, падат като круши в съда.

 

Точно този е единия, да.

Дори и така да е. Предпочитам да намаля, отколкото да се занимавам със съдилища, че да гледам как пада като круша.

Сега се сещам, че освен тези двата, които вече споменах, има още един, който налага ограничение на скоростта през следващите 2000м.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, w00x said:

Дори и така да е. Предпочитам да намаля, отколкото да се занимавам със съдилища, че да гледам как пада като круша.

 

Май не осъзнаваш целия проблем. Този знак е опасен!

Ти си го знаеш, но ако минаваш за първи път и например със 139 км/ч изпреварваш камиони, виждайки този знак, трябва рязко да намалиш с 50 км/ч скоростта си, в изпреварващата лента. Сещаш ли се какви последствия може да има това?

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, earache said:

Ааа, ето малоумен е законът. Визирам еднократното намаление с 30 км/ч. То така всеки път могат да ограничават на стъпки по 30, вместо 20.

 

Не е толкова просто. Има изисквания за разстояния, които също трябва да се спазват. 

16.png

 

Стъпките по 30 км/ч ще трябва да са на по-голямо разстояние, иначе ще се тълкува като неспазване на Наредбата.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, plameni said:

 

Май не осъзнаваш целия проблем. Този знак е опасен!

Ти си го знаеш, но ако минаваш за първи път и например със 139 км/ч изпреварваш камиони, виждайки този знак, трябва рязко да намалиш с 50 км/ч скоростта си, в изпреварващата лента. Сещаш ли се какви последствия може да има това?

 

Надали някой ще скочи на спирачките с риск да създаде ПТП, за да спази знак, чието ограничение ще свърши, докато намалиш скоростта до тази в ограничението. Ти ги изкара роботи тия хора...

 

23 minutes ago, vinyl_master said:

Ще сменям вин 10, единайската наистина има неща, които ще са ми в ГОЛЯМ плюс!

 

 

Сега? Няма ли да изчакаш да излезе от бета? На мен също ми харесва как изглежда. Не видях дали са променили нотификейшъните, защото на Уиндоус са просто отвратителни...

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, w00x said:

Надали някой ще скочи на спирачките с риск да създаде ПТП, за да спази знак, чието ограничение ще свърши, докато намалиш скоростта до тази в ограничението. Ти ги изкара роботи тия хора...

 

Е как? Нали:

6 hours ago, ARPAnet said:

Желанието да караш според правилата?

а от друга страна нали:

On 6/22/2021 at 12:26 PM, ARPAnet said:

...ограниченията са там не само за да покажат безопасната скорост, но и за да не стигаме до ситуации в които се срещат коли движещи се с коренно различни скорости, създавайки опасна ситуация.

 

Да припомня, че А1 всъщност е Е80. Откъде да знае примерният чужденец за  особеностите в характера на българския АПИ-джия?

Ако не си минавал преди по този път, откъде ще знаеш къде свършва ограничението, след като знакът е сам за себе си и няма указания за зоната на действие?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...