Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Значи казваш, че може да си карал двойно над разрешената скорост, но онзи е изрод, че снима и лови нарушения? Другия път прелети с 300, може и да не те хване камерата. И Немо съветва как да избягваш такива "глупости". Браво. Всички са най-добрите шофьори на света и нямат проблеми с високите скорости и управлението на автомобила и такива тъпотии само им пречат. Докато не направят опит да осекат дърво. После са само част от статистиката, а пътищата се пълнят с паметници на глупостта.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

В основната си част Мирката е много прав.

Трябва да добавим обаче правилно регулиране на движението и системен контрол.

А не да зависи от кога, къде и дали на поничката му се работи.

Контролът трябва да е автоматичен на 90+% и навсякъде.

 

Аре обяснете ми кой е с предимство тука. И кой кара с 30 в тунела...

220522616_.thumb.JPG.e3897af0113487934d0daf4bce690916.JPG

Link to comment
Share on other sites

Липсата на прилагане на закона системно и постоянно е проблема. И малко да затегнат мерките за рецидив като се стигне до затвор и конфискация на автомобила, че да им дойде акъла. Защото с малките глоби  доста хора гледат на тях като такса колко струва да правят тъпотии. Но и катаджийте малко да ги стегнат, че и там много тъпи парчета има

4 hours ago, chasti said:

В основната си част Мирката е много прав.

Трябва да добавим обаче правилно регулиране на движението и системен контрол.

А не да зависи от кога, къде и дали на поничката му се работи.

Контролът трябва да е автоматичен на 90+% и навсякъде.

 

Аре обяснете ми кой е с предимство тука. И кой кара с 30 в тунела...

220522616_.thumb.JPG.e3897af0113487934d0daf4bce690916.JPG

С предимство е този от ляво

Link to comment
Share on other sites

Няма смисъл. Той че е прав е прав, но аз не знам колко години повтарям и ще продължавам да повтарям, че законът ни е МАЛОУМЕН, ДЕБИЛЕН и БЕЗСМИСЛЕН. И че разни КРЕТЕНИ стоят и дебнат като апаши точно на малоумните и дебилни, свръхбезсмислени места. И това при положение, че именно законът забранява шумкарството. А те ми излизат със заповед и квота да скубят хората по най-безмислен начин за пари. Да - това го знам с аболютна сигурност. И понеже на тюфлекът му е зададено да се не връща без определено приблизително количество фишове, той разбира се си намира място, където регулацията е МАЛОУМНА - пълно е с такива на една ръка разстояние - и попилява раята. Поле се хили като пача. 
Та ето в този аспект съм леееекинко против шумкарството, УЖ забранено със закон. Хайде да ми каже милият Миро с какво точно на Скобелева при отстрела на моста допринася фатмакът, дето попилява трафика да снима за ДЕБИЛИСТИЧНО ограничение там 50? Че там технически не може да си толко бавен ако не спънеш колата, недай си боже па да е тежка. Отделно в началото изпопада всичко, понеже именно мързеливият фатмашки гнас не спазваше закона и отстоянието от табелата. Но пък колко хора ходят да се жалват и да си търсят правата? Аре да не продължавам...
В заключение - Миро, в какъв % от времето шофираш в зададените параметри? Много внимавай какво ще отговориш. 

Link to comment
Share on other sites

Не мислех, че се е постнало, че пиша от тела. Докато го пишех, се замислих за левия знак за кой е. И ррших, че е няква тъпотия

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

На това точно място мисля отдавна знаците са оправени. С предимство са тия отдясно дето идват откъм стадиона (мисля).. ама може и да греша, не минавам често оттам, но знаците бяха наред.

Иначе съм съгласен, че много от текущите правила са супер малоумни. 50км/ч максимална е супер малоумно, на мостовете всички карат с поне 70. На карловско пък всички спазват 50, което е най-малоумното, там широко, абс.минимум трябва да е 60 в населено място, и вече където трябва да си има други ограничения. Поне 5 да е гратисното надвишение и да има повече контрол, камери и т.н. Не е нужно хора да дебнат като мишки от храсти и т.н.

 

Edit: Мдаа, възможно е левия знак да е същия и просто да е дублиран и да е обърнат към тия вдясно :) . Не знам пък ако имаше и един "с предимство" до него, но към тия отляво.... дали нямаше да е по-смешно.

Май наистина левите са с предимство, по-логично е, там е светофара и е по-"главен" пътя, а двата знака просто да са дублирани към десните. Левия знак наистина е леко не на място там. Лесно някой може да го завърти леко за майтап.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, chasti said:
10 hours ago, mIRCata said:

С предимство е този от ляво

Защо?

 

Защото:

Quote

НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци

 

Глава втора


ИЗИСКВАНИЯ ПРИ ПОСТАВЯНЕТО НА ПЪТНИ ЗНАЦИ И ДРУГИ СРЕДСТВА ЗА СИГНАЛИЗИРАНЕ
Чл. 9. (2) При пътни условия, които не позволяват спазване на изискванията по ал. 1, всеки пътен знак, поставен отдясно, може да бъде повторен над или отляво на платното за движение на остров върху платното за движение или на средна разделителна ивица на път с отделни платна за движение.

 

и защото:

why.png

 

и още веднъж защото:

why2.png

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, RaptoR said:


В заключение - Миро, в какъв % от времето шофираш в зададените параметри? Много внимавай какво ще отговориш. 

Аз също карам в нарушение, но максимума, който си позволявам е до 10км над ограничението. Като наближавам населено място, отпускам газта доста преди табелата, че да влезна що годе с нормална скорост, вместо да се набирам на спирачките, че да убия скоростта рязко от 90 да мина на 40-50.

Link to comment
Share on other sites

Горната ситуация със знаците съм сигурен, че обърква огрмона част от рядко минаващите през даденото място в Кичука. Според мен тази част от правилника не е добре решена. Само някакво си разстояние от няколко сантиметра да е решаващо за това кой да се съобрази със знака. Защото накъде е обърнат знака в случая е малък фактор, още повече ветровете редовно завъртат лошо закрепени знаци. Точно в случая мисля, че все пак още един знак за предмиство на другите, щеше да е по-адекватен. Идващите от светофара отсреща е малко трудно да преценят тия разстояния, които plameni обрисува горе, защото са намесени и преецнки на други неща от обстановката, а не да преценявам 20 или 30 см по-наляво е знака на островчето спрямо бордюра му.

Пък и не виждам защо е нужен левия знак - десния се вижда отдалече и няма даже дървета да го скриват. Точно това кръстовище можеше да го реорганизират леко и десните също да са обект на светофара, защото сега не са, което за мен е леко абсурдно, пък и като спрат 3 коли на светофара и без това блокират тия за надясно дето са.

 

Аз имам особено отношение и за други два казуса, които развалиха движението в Плд. Светофарите с по 3-4 цикъла дето по 5 мин. чакаш, и абсурдните кръгови, които се направиха на много места, особено до Водната! Бог да ги порази тия дето ги направиха така.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

Е те до Каменица сложиха знак че си с предимство спрямо дясностояща улица, само дето улицата е еднопосочна в посока от теб нататък, но в същото време на дясно стояща улица с изходящо движение и знак стоп, не сложиха такъв знак. И за движещите се по "главната" тия от дясно са с предимство, че е нерегулирано кръстовище, другите имат стоп, - въобще цирк.

Link to comment
Share on other sites

@plameni

Трябва ли за движещите се по пътя с педимство да има знак Б3?

Защото в случая се движа по него и възприемам левият Б1.

 

Двата пътя се пресичат в кръстовище под много малък ъгъл.

В автомобил в движение съм, с други участници, автомобили и пешеходци. Левия Б1 го виждам още от 30 метра разстояние.

Мога ли аз да се фокусирам върху него и да преценя, че знакът е обърнат с 10° по-надясно, сложен е с 30см по-вдясно от средата на острова и да се сетя за НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 Чл. 9. (2)...

А и в нея пише:

 

"1. своевременното им разпознаване и възприемане от участниците в движението"

 

986442954_3.thumb.JPG.6a33bd23dcacc1795d94a9cd4a3cd232.JPG

 

Edited by chasti
Link to comment
Share on other sites

Всъщност признавам си, и аз често се обърквам на това място там като идвам от Д.Груев. Именно поради казаното от chasti, който ми напомни за това. Едва като се разтърся с поглед и видя И десния знак, който е по- на сянка, вече се сещам.

Но то това даже е бял кахър в сравнение с много други неуредици и абсурди по пътищата, знаците и маркировките.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, chasti said:

Трябва ли за движещите се по пътя с педимство да има знак Б3?

Да. Това е задължително изискване на същата Наредба:

Quote

Чл. 54.  (1) В населени места и селищни образувания пътен знак Б3 „Път с предимство" се поставя пред всяко кръстовище.

 

40 minutes ago, chasti said:

Двата пътя се пресичат в пътен възел/кръстовище под много малък ъгъл.

В автомобил в движение съм, с други участници, автомобили и пешеходци. Левия Б1 го виждам още от 30 метра разстояние.

Мога ли аз да се фокусирам върху него и да преценя...

 

Поне за мен е очеизваждащо за кого се отнася този знак. Ако не летиш, имаш предостатъчно време да се ориентираш.

 

why3.png

 

btw 1, вторият знак е там от поне 5 години. Ако беше толкова драматично положението, както го описваш, досега все щяха да са направили корекция.

 

btw 2, ти подаде ли сигнал до съответните служби, за да отстранят тази потенциална опасност и нарушението на Наредбата?

 

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, plameni said:

Поне за мен е очеизваждащо за кого се отнася този знак. 

Различни хора, гледни точки. Милиони хора. Затова аджеба се налага да се регулира движението недвисмислено

"1. своевременното им разпознаване и възприемане от участниците в движението"

 

 

и с нормативни актове.

 

ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА:

 

Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:
1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. 

 

Я ми припомни йерархията на нормативните актове в България.

И пак помисли кой е с предимство :D 

 

Link to comment
Share on other sites

Ще ти припомня друго.

Геометричната форма на знаци Б1 и Б2 умишлено е с такава форма, че да бъде разпознавана от почти всякакъв ъгъл.

Дори при липсващ знак Б4, водач в адекватно състояние, трябва да може да определи правилно как е регулирано кръстовище, в което са останали някои от знаците Б1 и Б2.

Link to comment
Share on other sites

Очевидно има проблем на това "кръстовище". Очевидно (за мен поне) има проблем за много хора. Но също така е ясно, че проблемът не е толкова критичен че някой изобщо да тръгне да се занимава, а не че няма проблем!

Все пак е точно до кръстовище, и там някакви катастрофи като следствие от това надали стават. И както винаги, трябва да стане нещо И да умрат хора за да се случи нещо.

Иначе за недвусмислеността на знака... както казах, един вятър или недоброжелател леко да го врътне и според мен рискът ще се увеличи значително, поне за неминаващите често оттам.

Настрана абсурда на кръстовището, при което завиващите надясно не подлежат на контрол от светофар, за разлика от всички други завиващи накъдето и да е.

PS. Иначе що се отнася до нормативната уредба в Бг, тя е отвсякъде пробита, кърпена и пълен боклук, както и повечето закони и правилници, това е до болка ясно. Някои неща са още от дивия комунизъм преди 40-50г.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, tedy said:

Очевидно има проблем на това "кръстовище". Очевидно (за мен поне) има проблем за много хора. Но също така е ясно, че проблемът не е толкова критичен че някой изобщо да тръгне да се занимава, а не че няма проблем!

Проблем е липсата на знак Б3. Но дори и без него, пак може да се определи недвусмислено как е регулирано кръстовището.

Ако при движение не си в състояние да го определиш и стане някой сакатлък, ще те "цакат" по чл. 20 от ЗДВП "несъобразена скорост".

 

44 minutes ago, tedy said:

Настрана абсурда на кръстовището, при което завиващите надясно не подлежат на контрол от светофар, за разлика от всички други завиващи накъдето и да е.

Това пък защо да е абсурд? Веднага ти посочвам още едно такова кръстовище.

Съобразено е с по-малкия брой идващи от Даме Груев и за да може по-бързо да се изтегля част от движението по Македония.

 

44 minutes ago, tedy said:

Иначе що се отнася до нормативната уредба в Бг, тя е отвсякъде пробита, кърпена и пълен боклук, както и повечето закони и правилници

Напълно съм съгласен.

Когато преди малко цитирах Чл. 54. (1) от споменатата Наредба, осъзнах, че ако се спазва, така както е написано, в населените места не трябва да има нито едно нерегулирано кръстовище :lol:

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

Или в крайна сметка стигаме до моето заключение и още едно от нещата, които от дълги години пея - целият ЗДП е кенеф и малоумие с малки изключения и освен на очите си на друго не вярвам. Дори и там, където минавам ежедневно съм нащрек и добре, че с годините имам отлично развито чувство за ориентация на пътя и в повечето случаи предвиждам чуждия дебилизъм. Единствено на това се доверявам. Лафове "давай, ти си с предимство" ги прескачам, особено на чуждо място. Защото у нас е особено висок шанса само ти да си знаеш, че си с предимство. Помните оня клип, който съм качвал и тук с пачата, която ИЗОБЩО не отрази стопа на Кап. Райчо и Родопи... Ако не бях го предвидил това нямаше да имам предница... И разбира се десетки подобни случки всеки божи ден по улиците. Комбинацията от малоумно регулиране и пословичен шофьорски дебилизъм е убийствена... 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, plameni said:

Ще ти припомня друго.

Геометричната форма на знаци Б1 и Б2 умишлено е с такава форма, че да бъде разпознавана от почти всякакъв ъгъл.

Дори при липсващ знак Б4, водач в адекватно състояние, трябва да може да определи правилно как е регулирано кръстовище, в което са останали някои от знаците Б1 и Б2.

Защо трбва да се гледа на другите какви са им знаците?!?!? Аз си вървя по моя път и спрямо знаците в моето платно си съобразявам движението. Както писах за знака на Каменица, който липсва на Т образното, където от дясно имат знак. За идващите от Източен, кръстовището е нерегулирано и те трябва да реагират на него като такова - да пускат дясно стоящите им. Това, че някой някъде сложил знак в улицата не е работа на шофьорите от другата улица да го знаят. Подобна щуротия има и между 4-ти корпус на ТУ и една пресечка преди Иван Вазов. На тия от дясно имат СТОП, на тези от ТУ нямат нищо и идващите от дясно са им с предимство.  Не може да караме със скенери, радари и лидари, да гледаме в съседните улици какви са знаците, през дървета, спрели коли, отдалечени на вътре от кръстовището и т.н. То такива места е правилно да се докладват и да се оправят от там община, кат или който отговаря.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, mIRCata said:

Защо трбва да се гледа на другите какви са им знаците?!?!? Аз си вървя по моя път и спрямо знаците в моето платно си съобразявам движението. 

 

Искрено се надявам, че въпросът ти не е сериозен...

 

Quote

Чл. 6. Участниците в движението:
1. съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;

 

Някъде да прочете, че се отнася само за обърнатите към теб знаци?

Не знам кога/как си карал шофьорски курс и кой ти е бил инструктор, но едно от нещата, които ми набиваха непрекъснато беше: "Ти си водач и ти трябва да се съобразяваш с всичко. И да знаеш, че винаги може ти да си виновен."

 

Наистина ли никой не ви е казвал, защо тези знаци са с различна форма?

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

https://www.google.bg/maps/@42.1399183,24.7872646,3a,90y,173.41h,68.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sust2m_EceWUirhgpS8os0A!2e0!7i16384!8i8192

Представи си, че тук са пропуснали знака за предимство. Виждаш ли знака стоп в дясно, дето е на 10 метра на вътре и почти целия скрит от тялото на стълба. Едно е да се съобразяваш, друго е да изискват екстрасенски умения. Факт е, че на много места знаците са сложени отвратително. И затова казвам, такиеа места трябва да се подават сигнали за оправянето им.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...