Jump to content
BulForum.com

Google акаунт и права за вход


tedy

Recommended Posts

Ти остави това! Борика въведоха същата идиотщина! Сега за да верифицираш плащане с кредитната си карта, пак получаваш идиотски код и трябва да го въведеш! Същото е и с цялото електронно банкиране! Едно изчезване/угасване на телефона и си ТОТАЛНО, ама МЕГАТОТАЛНО в киреча! това за мен са тотални дебилщини!

Това няма нищо общо с Борика. Просто ти излиза от техният сайт защото те са картовият оператор за Бг. Иначе услугата е за цял свят, не е специално за нас.
Link to comment
Share on other sites

Това няма нищо общо с Борика. Просто ти излиза от техният сайт защото те са картовият оператор за Бг. Иначе услугата е за цял свят, не е специално за нас.

 

Не ме грее с кого има общо по принцип - появи се преди няколко седмици, преди това го нямаше и е отвратителна досада. Това е същественото.  

Link to comment
Share on other sites

Това ли имаш предвид?

 

На горния линк от my account страниците не виждам как да отида, но ако цъкна на твоя линк, там просто виждам листнат моя смартфон с бутон от типа get started или try it now. Но отново, виж скрееншота ми.

 

"И като нямаше телефонен номер на кой номер по-точно искаше да ти праща информацията? :D"

- Няма записан тел. номер в Recovery Phone. Въпреки това телефона й писка(ше) при опит да вляза от моя комп. Да потретя - на смартфона й с Андроид е регистриран и логнат гугъл акаунта й. Предполагам правиш разлика между двете неща - първоначално и аз се бях объркал.

За това говоря. Въпреки, че пише off, отвори да видиш какво има вътре и ако има нещо го махни.

 

Именно това казвам и аз. Щом телефона писка, значи е добавен за верификация. Това не става автоматично като се логне гугъл акаунтът от него. Това става, когато на Андроид телефонът излезе съобщение, което казва "Абе искате ли да добавим тоя телефон за потвърждение на гугъл акаунтът? Много е лесно и готино." При което има само едно "Да" и това е. Опцията се активира. Махни тази опция от на майка ти акаунтът. Минавал съм процедурата неколкократно поради смяна или ресет на устройства. Съобщението излезе и на моята майка на телефона преди точно 2 дни.

Link to comment
Share on other sites

RaptoR, грее те :) . Защото ако знаеш откъде идва, ще имаш clues как евентуално би могъл да го разкараш и кого да "ръчкаш". Но според мен тия верификации не могат да се махнат само за някой клиент..

 

w00x, възможно е в самото начало (преди години) да е имало нещо такова питане при създаването на акаунта (кой да ти помни). От страницата на скрееншота като цъкна на това 2-FA излиза само readonly списък с устройствата (един смартфон), без да мога да го цъкна, без да има опции като Delete или подобни, само бутон Try it now. Е, аз не искам да го трай нау, защото правя заключение че е изключено в момента :) .

Иначе Ок, цъкнах Try now, излезе за логин с парола, влязох, и там запитване дали искам устройството еди кое си да може да получава алерти при подозрителни действия, и бутон Да. Просто излязох от акаунта.

Аз си дадох вече потвърждение завчера за да завърша разчистването на пощата така или иначе.

Link to comment
Share on other sites

RaptoR, грее те :) . Защото ако знаеш откъде идва, ще имаш clues как евентуално би могъл да го разкараш и кого да "ръчкаш". 

 

Абсолютно никакви такива опции нямаш, брат. Мое да ръчкаш дедовия, дето се вика. Работата е "или ке ми даваш, или ке те е%ем". 

 

Ей ти го нагледно:

 

u6MZxX0.jpg

 

Тука явно отново от банката ми са се развихрили на тема сигурност... И в тоя момент дори да не е загубен/развален/откраднат телефона, а е в съседната стая или забравен в колата или без ток или нещо подобно и почвам да псувам, ама така псувам, че и сърбин би се уплашил... 

 

За Яху пък, дето идиотщината с верификацията кога работи, кога не - там ги кълна до 18-то коляно

Link to comment
Share on other sites

Абсолютно споделям и те разбирам.

Аз в epay съм активирал смс еднократен код, но той се иска само ако зареждам пари от картата, не и като ползвам микросметката (по-често). Засега няма да махам тази опция, защото първо лесно се маха, второ дори да загубя телефона, това няма да ми попречи да вляза в epay профила си и да я изключа. Хм, ся се замислих - то ако ставаше така лесно изключването, нямаше да има смисъл от него, вероятно ще искат пак код на телефона за да потвърдя изключването... Пак, ако стане тоя номер, отивам в банка и готово. Всъщност още сега ще я махна.

Наистина се прекалява доста често с тая сигурност. Има много и заблеяни хора, на които вероятно тия "дефолти" са им полезни. Но трябва да има лесен начин който иска, да си рискува и да изключва (но не ан-блок всичко) някои секюрити мийжърс за повече удобство, а за мен лично И сигурност че ще мога си свърша работата ако не съм едиснтвено и само на девствения домашен комп. :Р

 

Edit: Мда, оказа се, че деактивирането на временния SMS код в epay не става току така, но може да стане лесно през банкомат. Така че зася остава.

Link to comment
Share on other sites

w00x, възможно е в самото начало (преди години) да е имало нещо такова питане при създаването на акаунта (кой да ти помни). От страницата на скрееншота като цъкна на това 2-FA излиза само readonly списък с устройствата (един смартфон), без да мога да го цъкна, без да има опции като Delete или подобни, само бутон Try it now. Е, аз не искам да го трай нау, защото правя заключение че е изключено в момента :) .

Иначе Ок, цъкнах Try now, излезе за логин с парола, влязох, и там запитване дали искам устройството еди кое си да може да получава алерти при подозрителни действия, и бутон Да. Просто излязох от акаунта.

Аз си дадох вече потвърждение завчера за да завърша разчистването на пощата така или иначе.

 

При мен си седи телефона, който използвам. Като нямах добавен телефон - не ми искаше верификация за ново устройство. Влизах само с парола.

 

Ей ти го нагледно:

 

Тука явно отново от банката ми са се развихрили на тема сигурност... И в тоя момент дори да не е загубен/развален/откраднат телефона, а е в съседната стая или забравен в колата или без ток или нещо подобно и почвам да псувам, ама така псувам, че и сърбин би се уплашил... 

 

За Яху пък, дето идиотщината с верификацията кога работи, кога не - там ги кълна до 18-то коляно

 

Това се води 3Д защита. На моята банка е с парола, а не със СМС код. Свържи се с банката си и питай какви варианти имаш, за да не ти е със СМС, но ще предположа, че другият е токен.

Link to comment
Share on other sites

Е, по принцип ако няма добавен телефон, разбира се няма да блъска алерти на такъв :) . В общите акаунт опции имам даден телефона си, предполагам заради това че се ползва на телефона - на него имам плейстор, там купувам приложения, и някои други неща, предполагам не трябва да махам номера от общите настройки, ако изобщо това има общо с казуса и влизането от произволно място без да ме пита на телефона.

Ок, ще видя това с разпечатването на кодове, поне да имам възможност да не загубя акаунта, а това че няма да мога да влизам от произволен компютър, да кажем че е екстремна ситуация със загубен телефон и няма да се случва често :) .

Само да видя откъде се разпечатват тия кодове.

Link to comment
Share on other sites

Само да видя откъде се разпечатват тия кодове.

 

От 2FA менюто. Долу под телефонния номер са.

 

Опцията за верификация с телефон не е включена по подразбиране. Имам много познати с Андроид телефони, които си влизат в акаунтите само с паролата без да им пищят устройствата ако влезнат от друго място. Пак ще ти кажа, че се активира. Може да се свържеш с Гугъл ако според техния контролен панел опцията е деактивирана, а ти все още получаваш нотификации.

Link to comment
Share on other sites

Карай, оставям засега така нещата. Не става без да се активира 2-FA, т.е. в случая примерно да получавам кодове при sign-in. Докато не го активирам, не ми дава опции да сваля някакви кодове. Иска да минава през setup процедура.

Майната му. Нещата са така овъртолени и зле обяснени в интерфейса, че нямам думи. Поне да работеха както очаквам, или аз имам някакви извънземни очаквания и друг вид common sense.., нямам идея вече. Все едно. Ще продължа с тестовете друг път, и ако вдяна какво се е въртяло в главите на идиотите в гугъл, ще пиша :) .

 

Edit: Ето, въпреки че се бях потвърдил за нейния акаунт през VNC (и 2-FA е OFF както е на скрееншота по-горе), преди малко пак ми показа да се потвърди на телефона с Yes, че "е тя" когато се опитах да вляза в нейния акаунт - там за кодовете, при вход за активиране на 2-FA. Изобщо.....

Link to comment
Share on other sites

В крайна сметка не можах да намеря как се премахва питането през телефона (потвърждаването с Yes) когато се влиза отдругаде. 2FA е изключено и явно винаги е било, но това явно няма значение - и в страниците с хелп и tip-овете в 2FA страниците, пише, че 2FA активира въпросното питане, само дето то си го има и без да е активирано 2-FA. Предоплагам, че самия факт, че има смартфон, на който този акаунт е логнат като системен акаунт вече е достатъчно да се пращат на него алертите.

 

Та в крайна сметка сега за моя акаунт активирах двуфакторната автентикация (с Authenticator app-а, който работи офлайн, той реално е софтуерен токен) само и само да мога да взема 10-те бекъп кода, които да запиша някъде като файл на сигурно, с които да съм сигурен, че ще мога да си вляза в акаунта и без телефон!

И най-хубавото е, че като вляза от основния комп (реално където и да е), и напиша код, има опция на Този комп вече да не пита за код, да стане както преди си бях.

Другото е, че кодовете са 8-цифрени, та ако реша мога да запомня някой от тях наизуст подобно на паролата, та ако се наложи спешно влизане отдругаде, да си вляза с него.

Та нещата вече са решени за мен, така вече е горе долу приемливо.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...