plameni Posted January 28, 2022 Author Share Posted January 28, 2022 Отначало почти ръчно... 9600, 14.4, 28.8, 56, 64, 128 и т.н. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 3 hours ago, tedy said: Не ми се вярва. При сигурно десетки и стотици хиляди преводи на ден... ръчно да се обработват... пък и защо. Вероятно ако всичко беше дигитално като пари, нямаше да има никакъв смисъл от "бавни" преводи. Чак пък стотици хиляди преводи на ден... И не забравяй, че това е общо за всички банки с всичките им клонове. Преди да е разпространено онлайн банкирането, всички преводи се правеха с платежно нареждане в банката и се въвеждаха ръчно от служител на гише. Тук говорим за същата процедура, но вместо клиентите да попълват платежно нареждане, попълват онлайн формуляра. Вместо служителите да преписват платежното в компютъра, проверяват данните. Не казвам, че е така наистина, а че дори и да е, не е невъзможно, при положение, че доскоро (по-малко от 10 години) процесът за всеки превод е бил очи в очи. Много е възможно и да е направено с цел сигурност, в случай на измама. Така има един прозорец от време, в който може да се реагира и/или да се потвърдят сумите. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 Ок, стотици хиляди надали, но хиляди, а сигурно и повече - със сигурност. Па де да знам, при тези бройки може и да има някъде в някое мазе едни очилати 100-1000 души банкери, занимаващи се само с тва ръчно да пропускат преводите като едно време телефонисти в телефонните централи от 19 век . Това време с хартиените платежни почти ме ужасява . Добре че от самото начало "тръгнах" електронно - електронно банкиране пипнах първо мисля на ОББ преди повече от 15г, може и 20 да са. Та отдавна има електронни платежни, което предполага значително по-лесното и бързо съставяне, изпращане и т.н., вместо да се бутат всички в клонове на опашки. От което съдя, че сигурно са огромен брой всеки ден. За измамата, леко съм склонен да се съмнявам - отново, всички "признаци", които един човек би преценял при всеки превод (а ако го прави ръчно, това са 1-2-5 минути мин. на превод, което хич не ми се вярва), може да ги прави софтуера - суми, обеми за единица време, дестинации и мн. др. А не се съмняваме, че дори и ръчно да го прави, при наличие на ел. канал за целта, той няма да е в 19 век с купища хартии, а ще има компютър, с достатъчно мощ да прави тези проверки. Предполагам навремето е направено така по някакви законови (предполагам леко малоумни) процедури, и други фактори от този порядък. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted January 29, 2022 Author Share Posted January 29, 2022 11 hours ago, w00x said: Чак пък стотици хиляди преводи на ден... @tedy е прав. Според отчета на Борика, за 2020 г. броят на транзакциите през Борика е над 86 млн. Смятай колко са средно на ден. Смятай пък колко са в дните с пикови натоварвания, когато се превеждат пенсии или майчински. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 БОРИКА не е ли системата за картови разплащания? Банковата Интегрирана Система за Електронни Разплащания – БИСЕРА; Банковата организация за разплащания с използване на карти (БОРИКА); Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 Да де, ама плащанията с карти не са ли си точно Бисера? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 Не. Плащането с карти е БОРИКА. Плащането с платежни нареждания е БИСЕРА. И всичко това, минава през РИНГС. Кои платежни системи и системи за сетълмент на ценни книжа имат достъп до RINGS? В системата RINGS заявки за сетълмент подават четири системи: Банковата Интегрирана Система за Електронни Разплащания – БИСЕРА; Банковата организация за разплащания с използване на карти (БОРИКА); Централния депозитар; Системата за сетълмент на ДЦК. Източник - БНБ https://www.bnb.bg/AboutUs/AUFAQ/CONTR_PAYMENT_SYSTEM_FAQ Quote БИСЕРА6 е платежна система за обслужване на клиентски преводи в лева, предназначени за изпълнение в определен момент, осигуряваща окончателност на сетълмента. Чрез нея се изпълняват нареждания за междубанкови клиентски преводи на територията на страната за суми по-малки от 100 000 лева. Quote БОРИКА е платежна система с окончателност на сетълмента, обработваща платежни операции, свързани с карти, която извършва нетен сетълмент в определен момент в RINGS (система за брутен сетълмент в реално време на БНБ). Чрез нея се изпълнява сетълмент на междубанкови плащания с платежни карти на територията на страната. Източник - Борика https://www.borica.bg/products-and-services/Regulirani-uslugi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 Ясно. Благодаря! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 2 hours ago, Mockingbird said: Да де, ама плащанията с карти не са ли си точно Бисера? Тц. Борчето Борика, където може да видиш уникални простотии, дори и да откаже изцяло е по автоматите. Бисерчето е обичайното банково разплащане. Рингс - даваш 20 лева и на секундата преводът е отсреща. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted January 29, 2022 Author Share Posted January 29, 2022 (edited) 22 hours ago, w00x said: БОРИКА не е ли системата за картови разплащания? Банковата Интегрирана Система за Електронни Разплащания – БИСЕРА; Банковата организация за разплащания с използване на карти (БОРИКА); Стават грешки при бързане. Затова предпочитам copy/paste. Да се чете: 22 hours ago, plameni said: Според отчета на Борика АД, за 2020 г. броят на транзакциите през Борика БИСЕРА е над 86 млн. Смятай колко са средно на ден. Смятай пък колко са в дните с пикови натоварвания, когато се превеждат пенсии или майчински. Надявам се, че така е по-ясно Edited January 30, 2022 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 (edited) Одеве докато чаках пред един магазин, в 6:20 направих превод от Булбанк към ПИБ, преди 15 минути в къщи проверих, вече пристигнаха. Сигурно е било още по-бързо от този 1 час но и така е супер. и +20% на таксата за превод от 1 на 1.20 от страна на Булбанк Edited January 31, 2022 by mIRCata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 (edited) Реших и аз да тествам сега. В 20:10 направих превод от пиб към обб. Още не е пристигнал, 40 мин. по-късно. Дори да пристигне всеки момент, за мен е разочароващо. Дали 1 час или другия ден сутринта, за мен е почти все едно. Очаквах макс. до 10тина мин. да стане, всичко останало за мен е неприемливо. Edited January 31, 2022 by tedy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Сега в някакви вечерни часове - да, но за през деня, в работно време да пристигнат отсреща бързо същия ден си е добре Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Нали зора беше все пак да става бързо дори в полунощ да се направи.. Иначе и досега ако съм правил превод по-рано през деня, си пристига същия ден. Мина повече от час, и още няма нищо. Явно никакви инстантни преводи не са имплементирали с това внедряване от уикенда,. и ще пристигнат утре. Блях. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted January 31, 2022 Author Share Posted January 31, 2022 (edited) On 1/28/2022 at 8:46 PM, tedy said: След 1 Февруари ще направя тестове v.s. 1 hour ago, tedy said: Реших и аз да тествам сега. Май нямаш търпение Ти беше дал линк към статия, в която пише "От началото на февруари..." On 1/28/2022 at 8:24 PM, tedy said: Тук нещо говорят... Edited January 31, 2022 by plameni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 А.. ама то верно днес 31-ви . Заблудих се че като е Понеделник, едва ли не и началото на новия месец. Ми то в нотификацията се говореше, че до неделя ще свърши внедряването уж, и всички наредени преводи ще се изпълнят на 31-ви. Утре ще пробвам пак. Но се съмнявам, че ще има подобрение :Р . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 Може да го забавят с още ден за празника... За Петльовден говоря Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Тая сутрин се получиха вчерашните пари. Сутринта пробвах друг превод, и половин час по-късно също още не са получени. Ясна е работата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted February 4, 2022 Share Posted February 4, 2022 Днес ъпдейт на май фибанк имаше и пише че introducing Blink payments. Правя пробен превод пак, парите пристигат след около 2 часа. На практика какви са условията да се случват тия инстантни пеймънтс, сигурно трябва и двете банки, участващи в един превод, да са имплементирали този Блинк? Как да разбера при превод, какъв точно ще е превода и дали ще стане бързо? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted February 4, 2022 Share Posted February 4, 2022 Пусни едно запитване до съпорта да ти кажат какви са тези неща. Или ще ти отговорят или ще те насочат къде да прочетеш Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted February 4, 2022 Share Posted February 4, 2022 8 minutes ago, tedy said: Днес ъпдейт на май фибанк имаше и пише че introducing Blink payments. Никъде в сайта, приложението или my.fibank виждам такова съобщение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedy Posted February 4, 2022 Share Posted February 4, 2022 В What's new в play store. Иначе днес получавах дебитна карта от ОББ в клон. Ейййй на ши ме Въртяха за една ши***а дебитна карта, половин час висях на гишето, па личната карта мина сигурно през рентген, по 10-15 пъти въвеждане на данни, оглеждане..., да не говорим че 1 час дремах на опашка от 2-ма души, по половин час на човек, баавно работят, пък след всеки обслужен двете жени, които бяха само за обслужване, ставаха и изчезваха някъде за по 10 минути и направо ми прикипя. Дано повече не се налага да влизам там, че не знам. Честно казано ПИБ е направо цвете в това отношение поне. Поне имат 3-4 гишета. За ПИБ, ще звънна сигурно утре. Ама и те са 0700, та ще помисля пак. Толкова ме дразни тоя 0700, че предпочитам да загубя повече време като минавам, да вляза в клон да питам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted February 4, 2022 Share Posted February 4, 2022 Не им звъни, пиши им Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 On 2/4/2022 at 6:12 PM, tedy said: Толкова ме дразни тоя 0700, че предпочитам да загубя повече време като минавам, да вляза в клон да питам. Вместо 0700 звъни на 028180006.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpI7_FiRe Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 Някой ползва ли Google Pay? Харесва ми идеята да си плащам в магазините от телефона, без да си вадя портфейла, но някак нямам доверие да ми се запазва информация за картите на телефона. Досега при всичко, което купувам онлайн, си въвеждам картата ръчно и даже си знам наизуст номера, но ми е супер досадно. И все пак бих искал да чуя мнения преди да се престраша. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.