Jump to content
BulForum.com

Електронни разплащания и трансфер на пари


plameni

Recommended Posts

On 3/1/2021 at 2:24 PM, RaptoR said:


БУРКАНБАНК!!!

Много ама много скоро родните банки ще въведат отрицателна лихва...имаш банков депозит-плащаш за да са ти парите в банката.Е тогава вече ще има буркан банк със сигурност....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 608
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
On 11/10/2020 at 6:03 PM, Lucky Luciano said:

От няколко месеца, Уникредит са тотални идиоти...

  

On 11/18/2020 at 5:42 AM, HEMO said:

Уникредит правят доста неща в посока подобряване на онлайн услугите,главно под натиск от многото си потребители.Аз съм писал няколко пъти имейли...

 

Свежа случка от днес по въпроса с имейлите...

 

Изпращам имейл до обявения на сайта адрес. След малко получавам отговор, че съобщението ми не може да бъде доставено, защото кутията на едикойси служител е пълна:

PostMaster@unicreditgroup.bg via mx01.bg.unicreditbulbank.bg

Неуспешно доставяне до следните получатели или групи:

xxxxxx.xxxxxx@UniCreditGroup.BG
Пощенската кутия на получателя е пълна и в момента не може да получава съобщения. Опитайте се отново да изпратите своето съобщение по-късно или се обърнете директно към получателя.

Следната организация отхвърли съобщението ви: BGSEXCHMDC02.ucb.lan.

Диагностична информация за администраторите:

Генериращ сървър: BGSEXCH3DC04.ucb.lan
xxxxxx.xxxxxx@UniCreditGroup.BG
BGSEXCHMDC02.ucb.lan
Remote Server returned '554 5.2.2 mailbox full; STOREDRV.Deliver.Exception:QuotaExceededException.MapiExceptionShutoffQuotaExceeded; Failed to process message due to a permanent exception with message Cannot get ID from name.

 

Разговор по телефона:

- Здравейте, изпратих имейл, но се върна съобщение, че кутията на xxxxxx.xxxxxx е пълна и съобщението ми не може да бъде доставено.

- Не се притеснявайте, господине. То така си дава, но няма проблем и съобщението Ви е получено.

- И не е необходимо да правя нищо друго?

- Не, не. Всичко е наред.

- Доколкото разбирам, не е първият случай и сте наясно с проблема, но нищо не сте направили. А дали се сещате как изглежда тази ситуация през погледа на клиентите ви?

- Амиии.... Ъъъъъъ... Работи се по отстраняване на проблема, господине!

 

Speechlesssss. :censored2: :censored2: :censored2:

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

Още по темата с Уникредит. Мой човек си вкарва пари в картата на банкомат с депозитар. Депозитарът бъгва и задържа парите, след което блокира. Сумата е 4000 и нещо лева, които моят човек си получи по сметката след 10 /ДЕСЕТ/ работни дни! Последвало е закриване на сметките на 3 фирми и 6 физически лица. През цялото време по телефона, Уникредит са се оправдавали с Vip Security, с които имали договор за обслужване на банкоматите и по договор, срокът бил 14 дни. И понеже доста са се правили на ощипани заради Vip Security, моят човек звъни там, където казват, че е така, но срокът от 14 дни е бил изискан от Уникредит, като най-ниска цена по договор, тоест те могат да обслужват банкоматите и на 24ч., но тогава договорът ще е по-скъп и неизгоден за Уникредит и те не са го приели, като са предпочели 14 дневен срок. Изобщо ТОТАЛНИ ИДИОТИ!

Link to comment
Share on other sites

Днешно време все още не може да разчита човек изцяло на електронните обслужвания (в т.ч. банкомати, плащания с карти..). Аз И затова не бих ползвал банкомат за подобна сума (4000 лв). Може би до 300-400 лв, каквито макс съм вкарвал (на ПИБ), и честно казано досега (вече над половин година) не съм имал никакви проблеми. Веднъж депозитарната функция на банкомата не работеше и беше така цяла една седмица. И те се оправдаха с някаква външна фирма, която ги обслужвала.

 

Иначе горе мейла, що ми се видя име на машина във вътрешната им мрежа BGSEX... нещо си :lol:, па може да идва от BGS EXCHANGE нещо си, ама надали :D .

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lucky Luciano said:

Още по темата с Уникредит. Мой човек си вкарва пари в картата на банкомат с депозитар. Депозитарът бъгва и задържа парите, след което блокира. 

 

Преди няколко дена това се случи и на един приятел :D Доколкото разбрах ако искаш да депозираш по - малка сума от 5000лв от банката те пращат на банкомат :D В неговия случай му върнаха парите за 3-5 дена :)

При него се оправдали с това, че банкомата не приемал повече от 20 банкноти, а не 50 както пишело на екрана.

Георги sent Yesterday at 10:53 AM
Machine o
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Lucky Luciano said:

Още по темата с Уникредит. Мой човек си вкарва пари в картата на банкомат с депозитар. Депозитарът бъгва и задържа парите, след което блокира. Сумата е 4000 и нещо лева, които моят човек си получи по сметката след 10 /ДЕСЕТ/ работни дни! Последвало е закриване на сметките на 3 фирми и 6 физически лица. През цялото време по телефона, Уникредит са се оправдавали с Vip Security, с които имали договор за обслужване на банкоматите и по договор, срокът бил 14 дни. И понеже доста са се правили на ощипани заради Vip Security, моят човек звъни там, където казват, че е така, но срокът от 14 дни е бил изискан от Уникредит, като най-ниска цена по договор, тоест те могат да обслужват банкоматите и на 24ч., но тогава договорът ще е по-скъп и неизгоден за Уникредит и те не са го приели, като са предпочели 14 дневен срок. Изобщо ТОТАЛНИ ИДИОТИ!

Същата работа с Дск само че там чакахме 1(един!) месец за задържани 2500 от банкомат.Колега се позабавя малко над времето и банкомата прибира и картата и парите.Повечето банкомати на банките се обслужват от Вип и още една фирма.На тях приоритет им е банкомата да е постоянно онлайн,и да има пари,срока е до два часа(инфо от бивш техен шеф).Депозитната част на банкоматите е отделна,при гаф се прави ревизия с комисия,при съмнение за фалшиви пари експертиза и тн.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
21 hours ago, HEMO said:

Някой правил ли е превод от Револют към Epay микро сметка с iban? Колко време отнема горе-долу?

Аз отскоро ползвам Револют по този начин, и като гледам, ако може да е от помощ, към сметка в ПИБ по ибан, последния превод където наблюдавах, пристигна за минути, мисля че беше под половин час. И беше иницииран малко след 15:00ч следобед. Предполагам трябва да е подобно и за други банки и сметки с ибан. Да уточня, говорим за SEPA преводи (в €).

Link to comment
Share on other sites

То всъщност и това е някакъв вариант ако другия метод за него се окаже бавен. При мен при тия споменатите преводи, няма никъде никаква такса, което даже ме учуди.

При микросметката в ипей има гадни лимити, които май отскоро са 300 лв за месец за всички нива там (бяха 500) в случай че микросметка се зарежда с карта или от друга м-сметка. При входящ превод по ибан няма такъв лимит. PS. Сега видях, за ниво III си остава 500 лв. Също така на сайта на ипей пише, че с банков превод парите "пристигат" на следващия работен ден, та може при тях наистина да става на следващия ден, независимо че може операцията да е инициирана рано сутрин на предния. Трябва да се пробва, защото не вярвам да са много хората, които изобщо ползват микросметката си за нещо по-сериозно и подобно. Аз даже леко се чудя за какво е тая микросметка в ипей (особено ако е без iban за първите нива)... след като изипей също предлага безплатни такива.

Проба му е майката, аз с револют в началото проиграх различни сценарии по send/receive на по $1 или там колкото са минимумите за различните операции, за да видя къде какви такси потъват и кое колко време се бави.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, tedy said:

То всъщност и това е някакъв вариант ако другия метод за него се окаже бавен. При мен при тия споменатите преводи, няма никъде никаква такса, което даже ме учуди.

При микросметката в ипей има гадни лимити, които май отскоро са 300...

Проба му е майката...

Тъй,тъй да кажа как се случват нещата. Преведох пари от Револют към микросметка на ePay (трето ниво съм, имам iban). В три следобед ги наредих,пристигнаха по сметката на другия ден по обяд, самият превод е без такса а в сметката пристигат от Райфайзен... по тоя начин елегантно се заобикалят всевъзможните такси за плащане на битови сметки на някои банки. За лимита специално попитах в офиса,твърдят че няма такъв за парични трансфери а на сайта пише друго..не знам кое е вярно.

Link to comment
Share on other sites

Quote

самият превод е без такса а в сметката пристигат от Райфайзен...

 Не разбрах това добре.. как така пристигат от Райфайзен? Не пристигат ли от литовската револют сметка директно в микросметката?

 

За лимита, няма лимити за парични трансфери, да. Има за зареждане на микросметката от карта или от друга микросметка. Ако правилно съм разбрал какво имаш предвид.

 

 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, tedy said:

Не разбрах това добре.. как така пристигат от Райфайзен? Не пристигат ли от литовската револют сметка директно в микросметката?

 

Когато валутата е различна от евро, всички от рода на Revolut, Wise и т.н, използват кореспондентски сметки в съответната държава точно за операции с местната валута.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, plameni said:

 

Когато валутата е различна от евро, всички от рода на Revolut, Wise и т.н, използват кореспондентски сметки в съответната държава точно за операции с местната валута.

А това означава ли че дори превод във валута различна от евро пак минава като сепа без такса (между литовската и Райфайзенската в случая) ,и после евентуално някаква такса при бг превода към друг бг ибан (микросметката), примерно 1 лв?

Link to comment
Share on other sites

Поддържат се някакви наличности като буфер и много рядко се налага действителен превод между литовската и банката в съответната страна. Преводът м/у Райфайзенската сметка и другата сметка е местен превод, със съответната такса. 

Link to comment
Share on other sites

Ясно. Значи все пак при локалния превод си има такса. Интересно, защото при директен SEPA към бг сметката на клиента (мен в моя случай) не виждам никакви такси, а конвертиране към "лв" така или иначе все трябва да се случи някъде по пътя, така че май излиза, че все пак е по-добре човек просто да си направи евров превод директно, като ако се налага, в револют да си купи евро предварително по техния курс.

Link to comment
Share on other sites

Ако пратиш евро към левова сметка би трябвало твоята банка да ти ги обменя по собствен курс, предполагам.

Аз ползвам Револют точно за обратното,  пращам евро, и си връщам крони, бая пари са ми спестили вече

Link to comment
Share on other sites

Да, най-вероятно. То и моята сметка е левова, аз обаче в револют съм я "обявил" при регистрацията като еврова :) , за всеки случай. Не съм пробвал да я обявя истински като левова, но вероятно ще се случи както казваш. Или вероятно няма значение как съм я обявил, конверсията към лв пак се случва в банката, което е логично.

Link to comment
Share on other sites

On 10/7/2021 at 10:27 PM, tedy said:

Ясно. Значи все пак при локалния превод си има такса...

Локалния превод няма такса,защото най-вероятно Револют като крупен клиент на Райфайзен е договорил много различни условия за целта...За големи бизнес клиенти такси за преводи няма,те плащат месечен абонамент.Между другото тоя механизъм със сметки в различните страни го направиха първи Transfer Wise ако не се лъжа.

Иначе има някои особености на тия преводи,аз бих се въздържал да правя от Револют към държавни институции,заради вероятноста да върнат превода по някаква техническа причина(ще се върне практически в рбб сметката и после как ще си го получи човек нямам идея)...

 

По нагоре стана дума за кешови депозити на банкомат-имах скоро задържана банкнота на банкомат на Дск.При внасяне на дисплея изписа с червено(задържана банкнота за експертиза),на разписката не пише нищо,сумата е без нея.Обаждате се на телефона на банката,казвате какъв е случая,в тоя случай реагираха за 7 работни дни и добавиха сумата към сметката....

Link to comment
Share on other sites

Може, значи РББ са "дружките" на револют в Бг?

Иначе то значение почти няма, след като човек може просто да си направи директен евров SEPA превод, закакво да минавам през РББ така или иначе. В този случай всъщност... да не би пак да се минава през РББ? Не вярвам, защото това е все пак SEPA..

 

За кешовите банкомати - абс. никога не съм имал подобен проблем с ПИБ, а много често ползвам тази функция и имам стотици вноски на банкомат. Само веднъж ми изплю една от няколко банкноти (мисля беше 10-толевка), която пък я прие на следващия ден (тогава пробвах пак). Но нямам случаи на задръжки.

За мен тази депозитна функция на банкоматите е изключително полезна и важна. Жалко че са малко все още такива банкомати, 2-3 в Плд примерно на ПИБ. Те са малко безконтактните, какво оставаше... Безконтактен банкомат също е страшно полезно за спокойствието да не може да ти глътне картата (или да я забравиш вътре, както ми се е случвало да намирам забравени карти).

 

TranferWise (май вече са вамо Wise) ги гледах няколко пъти, както и други подобни, нещо таксите и тарифите им не ми харесаха, та револют си остава най-доброто май засега (поне за моите нужди).

 

За ползване на револют за институции и като цяло в Бг - и аз мислех такава диващина само за да спестя едни 2.50 от една сметка в банка.. но се отказах. Револют наистина имали проблеми в някои (всички?!) институции дори ако ползваш с пластика, и риск и на други места да има някакъв проблем. Та с Бг карта (виртуална) и бг сметка е най-сигурно в Бг, а револют там за другите неща да се ползва. За 2.50 спестени да си направя някакъв золум и да се нервирам, ще си спестя това.

Оня ден в Маркита обаче се появи проблем при плащането, та трябваше да вадя кеш. Това в една от сградите им, иначе в друга съм плащал без проблем. С телефона не стана на терминала, лелката вика това е стар терминал (да, прилича на старите на Спиди), и вика с Мастеркард не ставало, трябвало Виза.... Та не стана ясно все пак дали щото моята е MC или щото бях само с телефона. Явно спорадично има тук таме все още някакви антични терминали.

Link to comment
Share on other sites

Единственото тъпо нещо на банките, поне ПИБ, не знам дали е специфично за тях или е някаква такава обща политика, но при плащане с КК онлайн, дори да си настроил нещата с 3д парола или динамичен пин, ако сайта, където не си вкарваш данните не е коректен и него иска, банката не го търси. Т.е дори тази включена защита към кредитната карта излиза, че зависи от коректността на търговеца, а не от банката?!?!?!?

Това го разбрах като почнах да плащам на голямата щерка купоните за стола през една електронна система, която се пръкна миналата година. Всеки път ти иска данните за картата, обаче после не иска повторно потвърждение. И от банката казаха - ми така е.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, tedy said:

това какво общо има с ПИБ?

мисля, че го написах:

11 minutes ago, mIRCata said:

не знам дали е специфично за тях или е някаква такава обща политика,

Имам наблюдения само с тяхната КК карта, затова споменавам тях.

10 minutes ago, tedy said:

Да, тъпо е, но така е направено, че трябва и търговеца да го имплементира.

Което напълно обезсмисля идеята да си защитен от кражба. За чий чеп е тази 3д парола, ако зависи дали търговеца ще го прави? Ако търговеца го имплементира - значи е коректен и иска нещата да са му точни и да покаже на хората, че е сериозен. Ако искам да крада пари от КК с фалшив сайт, дали ще го имплементирам това? 3д защита за кражби, която е пожелателна за крадеца. Тъпотия.

По тази логика да си направят и сайтовете да искат парола пожелателно, ако въведеш. Само с потребителско име да може да се влиза.

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...