Jump to content
BulForum.com

Електронни разплащания и трансфер на пари


plameni

Recommended Posts

plameni, в държава в която министър слага подпис и печат "ВЯРНО С ЕЛЕКТРОННО ПОДПИСАНИЯ ДОКУМЕНТ" на хартиено копие на имейл, не очаквай да няма "Верификация" на живо.

също така тези олигофрени, въпреки 30годишната ни история като ЮЛ-клиент, изискват да попълвам ежегодно безумни въпросници/декларации или щели да ми прекратят обслужването.

и ще го прекратят, но по мое желание. сега ги чакам да ми откажат услуга, за която съм платил,  за да почне приключението.

нищо лично спрямо персонала, просто бизнес. 

а за вас нормално ли е услугите хем да са скъпи, хем да са бавни?! рекорда ми е 74минути от билетче до обслужване. и не беше напролет с КОВИД-опашките отвън.

 

 

някой с преки впечатления от ОББ?

Edited by mobo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 608
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, mobo said:

plameni, в държава в която министър слага подпис и печат "ВЯРНО С ЕЛЕКТРОННО ПОДПИСАНИЯ ДОКУМЕНТ" на хартиено копие на имейл, не очаквай да няма "Верификация" на живо.

 

Това просто е родна разработка и нова модификация на 2FA или 2-Step Verification.
Предполагам, че са го патентовали :lol:

 

Ами все съм се надявал нещата с електронния подпис да потръгнат.

Преди почти 20 години лично присъствах, когато Петър Стоянов направи първото официално електронно подписване в България. Тогава бяхме в първата десятка на европейските страни, приели съответната нормативна база, ама нейсе... Ние все така тръгваме като аслани и от един момент нататък...

 

Десет години след това, през 2011-а:

Пречи ли някой министър за електронното правителство, си отива мигновено

Quote

Най-късно до година трябва да заработи електронното правителство, според срока, поставен от премиера Бойко Борисов. Това става ясно от публикуваната стенограма от заседанието на кабинета на 31 август. 

 

И след още почти десет, продължава да има само отделни модули...

 

Мотото продължава да е: "Дайте да вземем, да дадем...", но се изпълнява само първата част - взима се, без да се дава.

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, mobo said:

plameni, в държава в която министър слага подпис и печат "ВЯРНО С ЕЛЕКТРОННО ПОДПИСАНИЯ ДОКУМЕНТ" на хартиено копие на имейл, не очаквай да няма "Верификация" на живо.

също така тези олигофрени, въпреки 30годишната ни история като ЮЛ-клиент, изискват да попълвам ежегодно безумни въпросници/декларации или щели да ми прекратят обслужването.

и ще го прекратят, но по мое желание. сега ги чакам да ми откажат услуга, за която съм платил,  за да почне приключението.

нищо лично спрямо персонала, просто бизнес. 

а за вас нормално ли е услугите хем да са скъпи, хем да са бавни?! рекорда ми е 74минути от билетче до обслужване. и не беше напролет с КОВИД-опашките отвън.

 

 

някой с преки впечатления от ОББ?

Ако говориш за уникредит, то моя рекорд е 114 мин. Това беше последното ми ходене до банка преди 6 месеца... Надявам се след 4 години най-рано....да си взема новите карти, ако не сменят нещо до тогава.

Link to comment
Share on other sites

До нас има клон на Уникредит. Колкото пъти мина покрай него, отвън е пълно с опашка от поне 6-7 човека. Вероятно имат много повече клиенти от другите банки.. Или пък при другите по-рядко се налага да се ходи на крака за нещо, кой знае. Аз в ПИБ откакто вече може и депозирам кеш на банкоматите им, не съм стъпвал от бая месеци в клон. Вярно, като физическо лице.

Електронното банкиране е life saver направо.

Ел. правителство или колкото може повече услуги да могат да се извършват онлайн щеше да е едно от най-големите постижения на "прехода" и "демокрацията". Поне половината администрация да отпадне. Сега има немалко онлайн услуги, но голяма част от тях са некадърно и абсурдно направени. И тотално незащитени, теча от НАП е закономерен, всичко се прави с краката, то личи и от процедурите и начина, по който се минават и са направени.

Link to comment
Share on other sites

On 11/18/2020 at 5:42 AM, HEMO said:

 

Важното е че банките у нас с малки крачки вървят към "цивилизоване".Конкретно Уникредит правят доста неща в посока подобряване на онлайн услугите,главно под натиск от многото си потребители.Аз съм писал няколко пъти имейли с оплаквания,това не работи,онова оправете и тн.Сериозна причина са и финтех услугите,хората масово почнаха да ги ползват,Револют с едно приложение удариха всички в земята като удобство,за таксите пък да не говорим.Има какво още да се желае за да стигнем нивото на примерно скандинавските банки,но малко по малко се случват нещата....

п.п.Google pay вече официално поддържа плащания в България :-)

 

Уж се поддържа, ама не се поддържа. Вчера пробвах да си добавя картите за безконтактно плащане и не стана. Банките още не фигурират в таблицата на Гугул...

 

А Револют ще вдигнат таксите малко по малко, слушай ми думата. Вече го направиха 2 пъти. Те също трябва да ядат нещо, а в момента хората нямат никакъв стимул да минават на платените планове.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, w00x said:

А Револют ще вдигнат таксите малко по малко, слушай ми думата. Вече го направиха 2 пъти. Те също трябва да ядат нещо, а в момента хората нямат никакъв стимул да минават на платените планове.

Очаквам нещо такова да се случи,рано или късно,но за момента са перфектни :-) Ти коя карта се опитваш да добавиш,на коя банка?В момента се добавя безпроблемно револют карта без гимнастиката с промяна на адреса.

Link to comment
Share on other sites

Револют картата си я добавих без проблем.

Просто вчера Google (или MasterCard беше) обявиха, че Google Pay вече се поддържа и в България.
Опитах да  активирам MasterCard Debit на FiBank, Visa Debit на FiBank и Visa Credit на FiBank. Нито една от трите не можах да активирам за плащания през NFC. Пише, че банката ми не го поддържа.

Link to comment
Share on other sites

Същата работа като Apple Pay. Revolut бяха първите които го въведоха в Бг. В последствие и други банки се присъединиха. За момента май пак Revolut са първите. Другите ще се замотат известно време.

За таксите не съм изцяло сигурен, че ще бъдат увеличени. Те са с доста малък екип от хора. Нямат кой знае какви разходи. Печелят обаче от превалутирането. Даже през уикенда са по - неизгодни курсовете. Времето ще покаже.

Link to comment
Share on other sites

Защо Visa правят официално изявление и пускат платени статии по медиите, ако банките не го поддържат и може да се използва само Револют?

https://mobilebulgaria.com/news/visa-i-mastercard-obyaviha-poddrazhka-za-google-pay-v-balgariya

 

Има новини в Дневник, 24 часа и други онлайн издания. С интервюта на изпълнителни директнори за региона и инфографики как да си добавиш картата, и как да ползваш.

Съответно в приложенията на банките няма опция да се добави картата към Google Pay, а ако картата се добави ръчно, не може да се активира за in-store payments. Пише, че не се поддържа от банката.

 

Каша.

Това не го написах, за да споря с теб по темата, а за да изразя недоволството си. :) 

 

А ако Револют печелеха достатъчно, нямаше да въвеждат нови такси. :) Аз лично съм доволен от услугите им, но не мисля, че струват 12лв на месец.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, w00x said:

 

 

А ако Револют печелеха достатъчно, нямаше да въвеждат нови такси. :) Аз лично съм доволен от услугите им, но не мисля, че струват 12лв на месец.

Какви са тези 12 лв на месец?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, netrootbg said:

Premium абонамент-а. Имаш и по - висок от него също.

Е, който иска да се ъпгрейдва до Премиум или Метал...

Аз помислих да не са въвели нещо ново за обикновенния юзър, че от един месец не съм влизал или плащал нещо с Револют.

 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, netrootbg said:

Аз не споря. Има и други хора които четат. Какви нови такси са въвели?


Не си спомням точно, защото не ме засягаха. Бяха свързани с търгуването на акции и валута.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

При Transferwise има новости:

 

Quote

 

As one of our loyal customers, I’m excited to invite you to join our beta program — giving you early access to our Visa debit cards. This is a great opportunity to experience new features while helping us shape the future of the product.

If you opt in, you’ll get early access to:
Visa debit cards
Virtual cards
Here's the Visa beta program rollout plan:

Phase 1 - Live now: Visa virtual card with Apple Pay/Google Pay support

  • Order a free Visa virtual card
  • See your virtual card details right on your account
  • Freeze, replace or delete card details instantly to keep your account safe
  • Save time with automatic money conversions every time you spend
  • Enjoy the same low pricing as your physical card
  • Add your Visa virtual card to Apple or Google Pay
  • Pay in-store or online using Apple or Google Pay

Phase 2 - Late February: Physical Visa card
Order an extra Visa card
Add your physical Visa card to Apple or Google Pay
All the existing features you’re used to such as freezing, limits, and viewing card details will work seamlessly

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Тия прекалиха. 

За по-малко от 24 часа ми блокираха 'сичките "акаунти" :lol:

 

 

БанкаДСК
Здравейте клиент,
Профилът ви е спрян по причини за сигурност, направете потвърждение сега.

 

FiBank
Актуализиране на банковите ви данни.
Здравейте,
Със съжаление съобщаваме, че вашият акаунт скоро ще бъде закрит от нашата система, ако тази надстройка не бъде завършена.
Каним ви да надстроите до нова версия

 

RaiffeisenBank 
Последно напомняне относно актуализацията на системата за сигурност
Здравейте,
Със съжаление съобщаваме, че вашият акаунт скоро ще бъде закрит от нашата система, ако тази надстройка не бъде завършена.
Затова ви каним да преминете към новата версия, така че акаунтът ви да е 100% защитен.


UniCredit Bulbank
Профилът ви е временно спрян.
Здравейте скъпи клиенти,
Забелязахме необичайна активност в профила Ви, затова блокирахме услугите, свързани с Вашата кредитна карта.
За да активирате профила си, моля, посетете официалния уебсайт на банката и следвайте стъпките.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, earache said:

Хмм, на 19.02 ПИБ са ме таксували 4.27 за топъп на Револют. На 06.02 пак за същата сума, без такса. Някой друг има ли подобни оплаквания?

Точно там някъде на 18 или 19-ти БНБ вписа Револют в своите "списъци" и Револют вече има статут на банка в Бг. Явно съвпада датата. ПИБ от своя страна пуснаха почти там някъде и своя подобна услуга MyFin, която засега (и предполагам и за в бъдеще) за нищо не става, но имам силното подозрение, че така Револют ще им се яви силен конкурент (защо ли) и може и да друснат някаква голяма такса за топъп като следствие, и отиде коня в ряката. Добре че се опазих да ползвам Револют по "предназначение", т.е. да ми стане основен инструмент за ежедневни плащания (още повече не се поддържа навсякъде в Бг) и го държа вече само за входящи плащания от чужбина и впоследствие трансфер до сметка.

Пробвай още един трансфер някакъв за проба, да видим дали пак ще ти удържат такса. И аз последно като пробвах, си беше без такса.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, tedy said:

Точно там някъде на 18 или 19-ти БНБ вписа Револют в своите "списъци" и Револют вече има статут на банка в Бг.

Това ако следваме пътя на логиката, означава, че БНБ обезпечава до 200к в Револют. Значи да минавам нацяло при тях... :lol:

Edited by earache
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, earache said:

Това ако следваме пътя на логиката, означава, че БНБ обезпечава до 200к в Револют. Значи да минавам нацяло при тях... :lol:

Да, и това би трябвало да означава, макар че още нямат български ИБАН-и.

Доколкото видях, лихвите им са около 0.7% на фона на нулевите вече при нашите банки. Но все още има доста неща, които не биха ме накарали да вкарам пари там извън примерно някакви ежедневни харчове или както основно се ползва - за разделяне на някакви пари между приятели и плащания в чужбина заради малко по-добрите обменни курсове. Мен лично дори за ежедневни плащания основно ме спира състоянието на google pay и че може да се плаща дори без отключване на телефона, което за мен е тотален deal breaker, по-вероятното блокиране на парите ти там ако нещо им се стори "съмнително", липсата на какъвто и да е адекватен съпорт и поне един клон в населено място, и някои други по-дребни негативи.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...