Jump to content
BulForum.com

Най-добър 4х4 автомобил.


charmock

Recommended Posts

С две думи, темата е за SUV. Тук вече аз нямам интерес.По-скъпо обслужване, по-скъпи консумативи....И на мен щеше да ми е полезна темата, но...аз искам комби лека кола....

Ще се триумя между Шкода, Субару и Волво....Чармок, успех с търсенето...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

От тези трите според мен се насочи към Шкодата, поддръжката е с пъти по евтина от другите две. Всъщност тя темата не е само моя, а за всички които се интересуват от такъв тип автомобили, спокойно може да се коментират и комбита със задвижване 4х4.

Link to comment
Share on other sites

С две думи, темата е за SUV. Тук вече аз нямам интерес.По-скъпо обслужване, по-скъпи консумативи....И на мен щеше да ми е полезна темата, но...аз искам комби лека кола....

Ще се триумя между Шкода, Субару и Волво....Чармок, успех с търсенето...

Кое им е по-скъпото на обслужването ? Пак са със същите двигатели като лека кола. Гумите са им сходен размер като на лека кола. Консумативите са им същите почти. Не виждам разлика в цените на биалетка или кормилен накрайник на Форестър и легаси примерно. 

 

Форестърите и те са готини. Ноо 12-15 бензин не мисля ,че е добре като разход. 

Link to comment
Share on other sites

 Не виждам разлика в цените на биалетка или кормилен накрайник на Форестър и легаси примерно. 

 

Форестърите и те са готини. Ноо 12-15 бензин не мисля ,че е добре като разход. 

 

Не виждаш разлика в биалетката и кормилния накрайник, защото форестъра и легасито са леки коли.

 

За разхода по - скоро е от 9 до 14 в зависимост от това как караш и дали е с ръчна или автоматична скоростна кутия.

Link to comment
Share on other sites

Аз също съм на мнение, че СУВ машините не са с по скъпа поддръжка. За Субару със сигурност ви казвам, че поддръжката е доста скъпа, а разхода на Форестъра стигаше до 16 градско. Легасито и Аутбака не са по различни с бензиновите си двигатели. Волво крос кънтри, е изключително скъп за сервизиране, имам приятел който кара такова и това го знам от първа ръка. Повечето комбита с повишена проходимост, обикновенно са премиум клас. Единствено за Шкодата нямам наблюдения, за нея Виден можа да изкаже мнение, но все пак тя е с техника ан ВАГ, което предполага, че също не е особено евтина.

Link to comment
Share on other sites

И аз съм съгласен с мнението на Cayenne. Изискванията ти са достатъчно псеобхватни за да ти позволи да вземеш модел който изкочи на сметка. 

 

Ако имаш няколко възможни варианта, може би имал интрес да погледнеш и по отношения на ергономика на инструментите, удобност на седалките и т.н... 

 

=========================================================================================================

Гледам, че няколко пъти коментирате скъпа подръжка. Какво означава скъпа подръжка за вас? Нека кажем средни разходи на годишна база над които бихте смятали, че подръжката ви е скъпа.

Link to comment
Share on other sites

Всичко, което излиза от рамката "две години сменям само масло и филтри" е равносилно на скъпа поддръжка. 

 

 

Българска мъдрост.

Link to comment
Share on other sites

Нека не разводняваме темата.

Реалността е такава:

Купуваме бангии на 10+ години, които вече започват да умират.Съживяваме ги и плачем после, че били скъпи за поддръжка и т.н. В повечето случаи е така.

Link to comment
Share on other sites

Добре де, аз поразгледах обявите - CRV, RAV4, Outlander - все гледам някакви 2.0 двигатели... Това не е ли прекалено немощно, като за джиБ? И само такива ли вкарват, че няма други обяви?

Link to comment
Share on other sites

Май зависи какво искаш да правиш с автомобила. Ако искаш да мачкаш баира тогава май трябва да гледаш предавателното число на скоростната кутия при ниски предавки както и оборотите при които можеш да получиш максималния въртящ момент. :)

Link to comment
Share on other sites

Добре де, аз поразгледах обявите - CRV, RAV4, Outlander - все гледам някакви 2.0 двигатели... 

Ама тези са повече паркетни джиБки. В смисъл не са големи и не са създадени за истински офроуд, просто имат малко повече възможности извън пътя. Тези двигатели мисля са напълно достатъчни, от към вървене и икономичност.

Link to comment
Share on other sites

Ами аз реално баирите ги мачкам основно с колелото. Искам нещо, с което да мога да стигна до Чатъма (местност до Голям Беглик), примерно, да мога да ходя по селата (от които тръгвам с кууото) без да ме е шубе, че ще го потроша по разбитите пътища. Да мога да минавам по черен път. Да мога да ходя на ски, без да мисля предварително дали пътя ще е добре почистен. А, да, и да мога да си събера коууото и друг багаж в багажника.
И понеже идеята е това да ми е единствения автомобил, ми се ще да може да ходим на море, на планина, на дълъг път по шосе един вид, без това да създава дискомфорт. Не държа на икономията, предпочитам да има мощност, за да мога да изпреварвам, когато се наложи. Не щом настигна камион на планински път - да се наложи да гния зад него до крайната дестинация.

И май като гледам - май баш Аутбека е нещото, което отговаря на тези критерии...

Link to comment
Share on other sites

Имам приятел,RAV4, 2.0, бензин, автоматик с 4-ри скорости, 150 к.с..Мъртвец....гори 10-11-13-15 (зависи от 130-160-то км/ч) на магистрала и 8-9 на междуградски 100-110км/ч.

Зимата обикаля из снеговете, Куклен, Брестник....близките села...окопа се няколко пъти, ама заради заставане на кантар, та го теглихме с лебедка, но като цяло е приемливо проходим.Багажника му не е много голям, даже си мисля, че примерно на Легаси, Октавия и т.н. е по-голям...Пеше, като гледам какво търсиш, май е по-добре да гледаш проходимо комби, а не джиБ.То и аз така де...

Link to comment
Share on other sites

Може също може да погледнете и към високопроходимите версии на баничарките. Доста от тях подържат 4x4 и спокойно могат да поемат велосипед, имат къса база с висок просвет, и вероятно не предизвикват никакъв интерес от страна на автоджанбазите.

 

VW-Caddy-4MOTION--1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Не лоша кола, с постоянно 4х4. Недостатък е неправилно оразмерения съединител. Някои го хвърляха още на 30 000 км. Обърни му внимание като търсиш кола, въпреки че сигурно ще е сменян вече. Дизеловият мотор 113 кс на мен ми идва слаб. По-добре другият от 125 кс.

Link to comment
Share on other sites

Аз ако взимам такова ще взема 2.7 бензин. Днеска четох отзиви из офроуд форума и се опулих. Някакви ентусиасти тоя паркетник здраво са го изтормозили и учудващо добре се е справил. 

Link to comment
Share on other sites

Понеже и аз се интересувам доста от разни SUV-та и комбита с висока проходимост, до момента съм стигнал до следните заключения:

 

Rav4 (всички разновидности) и CR-V след 2006та - имат учудващо малки багажници за такива големи коли (CR-V e с по-голям ;) ). Отделно, бензиновите двигатели са ужасно лакоми и тотално немощни. Подозирам, че за да могат да теглят теглото, скоростните им кутии са със съответните предавателни числа и ги правят ултра мудни. Единственият смисъл от бензинките е да им сложиш газ за да върви евтинко. Ако искаш динамика - дизелите са истината. Но пак - малки багажници, което е странно. Системите 4х4 и на двете джиБки са подобни - караш на предно, а задния мост - при нужда и то само при ниски скорости (до 40км/ч май беше)

 

CR-V 2002 - 2006 - с добър багажник, прилично поведение извън пътя. Тук някои са със стария дизел на Хонда, други са с 2.2. Препоръчва се 2.2 (нов, икономичен, надежден, доста разпространен, спечелил редица награди). Бензинов само ако му сложиш газ. Безсмислен харч е иначе. Много наджедни и с евтина поддръжка. Минус за мен - визията вътре ми е грозна. Но пред Santa Fe или Rav4 бих избрал CR-V заради по-надеждния двигател и по голямото пространство вътре.

 

Outlander до 2006 - това е комби, с по-голям просвет и постоянно 4х4, със съотношение 50:50. Дизелите тук изобщо не се препоръчват  НЯМА. От бензиновите, най-разпространен е 2.0i 136 коня, но има и 2.0Т - 200 коня ( дзвер! ). Дори и с малкия двигател се държи добре и е приятна за каране. Сравнително здрави и надеждни, но постни от към оборудване и екстри, а и вече поостарявт. 

 

Outlander след 2006 - вече мяза на SUV. Ползват дизели на VAG - 2.0  и на Мазда. Пежо 2.2. Имат и разновидности, които не са 4х4, та трябва да се има предвид. Прилични са на външен вид, но за тях толкоз знам :lol:

 

Santa Fe до 2006 - най-добрият бюджетен вариант по мое мнение. Бензиновите мотори не са много надеждни и се препоръчват дизелови. Проблем на колата, както Cayenne вече каза, са съединителите. Не са оразмерени да носят такова тежко купе и изкарват около 50000км. На всяка втора смяна на феродов сменяш и маховик. Цифрата е 1200лв за маховик, съединител комплект и труд в официалния сервиз в Пловдив. Имат 2.0 дизел в няколко разновидности като мощност. Лични впечатления - 116 е слабичък, гледайте за по-силните. 

 

Santa Fe след 2006г - голям параход! Място бол, не е толкова зле на външен вид, но нямам преки впечатления.

 

Outback (Legacy няма място тук) и Forester - добре проходимо комби. Задължително ръчка и много внимание да не стават гафове с високи скорости на бавните предавки (прегрява кутията). Автоматите нямат бавни скорости! Иначе, здраво на куче, но скъпи части. По-труден за обслужване двигател. Голяма част от бензиновите се продават направо с газови системи, което е добре за джоба, че са доста лакоми.  Знам само, че 3.0 H6 бензиновите имат проблеми с охлаждането на двигателя и ако не се внимава - прегряват, кривят цилиндри и боли глава много. Дизелите им не са особено дробро попадение, а като включим и че става въпрос за втора ръка кола - по-добре не.

 

Volvo XC90 - по-скъпа за поддръжка дори и от Субару. Няма смисъл.

 

Audi (без значение модела) - става, ама да не е твоя да я поддържаш. При по-старите модели - калпави двигатели, кофти окачване, скъпа поддръжка (масло плюс филтри минаваш 300лв). По-новите - освен скъпа поддръжка, са и скъпи за първоначална покупка. За мен е безсмислен харч.

 

Октавия Скаут - нормална шкода със допълнителен среден и заден диф, които трябва да се поддържат. Мисля, че също е добър избор, но няма да ти даде просвета на произволен SUV. Но ако падне бройка - що пък да не :)

 

 

За всички изброени по горе - задължително ръчни скорости. Автомат тук е равно на самоубийство, особено ако ще се кара извън пътя. Повечето са внос "от северна Италия, дето една баба я е карала веднъж месечно да си вземе пенсията", та поддръжката е...никаква. И в повечето случаи, говорим за коли преди 2010-2012, та автоматиците не са нито икономични, нито надеждни. А и на никого не му пожелавам да му прегрее автомата при дълго пускане по баир на ниска скорост!

Link to comment
Share on other sites

Само да внеса малко корекции. Outlander до 2006 няма дизел. Само 3 бензинови варианта - 2.0, 2.0 турбо и 2.4 Mivec. Outlander след 2006 има 2 дизела 2.0 на ВАГ и 2.2 HDI на Пежо.

И да повторя за Субару, дизелов боксер - никога.

Link to comment
Share on other sites

Чистач, Дизела на хонда от тия години е само един. Има писано в ондъ форума за него. Единствените проблеми са му със съединителя, че е дамферен и комплекта е към 1300лв, и Веригата, ако се кара с евтинджок неправилно масло се скапва. Тия двигатели искат само 5/30 или 0-30 масло. Иначе при правилно сервизиране изкарват милион без проблем. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...