Jump to content
BulForum.com

Всичко за електрическите коли


Midex

Recommended Posts

Знам, че във форума сме доста консервативни по отношение на 'тролеите', знам, че Чефо ще посещава тайнично темата, а иначе ще твърди, че в такива еретични теми изобщо не влиза, но така или иначе нещата отиват натам и вместо да пишем за електричките в разни други теми, по-добре да си има една специализирана само за тях.

 

И за да не ми е празен поста...6.45.9 - най-доброто досега време на Нюрбургринг. Вярно, малко скучно поставен рекорд предвид липсата на подходящ саунд при тези коли, но пък за сметка на това - много бърза кола...и с невероятно ускорение. ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8

Link to comment
Share on other sites

Кой и къде е казал, че сме "доста консервативни"??? Аз отдавна съм заявил, че в момента, в който мога да си го позволя моментално си купувам една Тесла или нещо подобно. С огромно удоволствие бих разкарал пърдящите и смърдящи коли, като ще си оставя 2-3 като за спомен от миналото...  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Закрийте форОма.

 

Абе форума няма да закрием, но не пречи да поплюем малко по т.нар. екологични автомобили...

 

Проучване доказва, че електромобилите далеч не са толкова екологични

 

Проучване на шведския Институт за екологични изследвания казва, че батерията за електромобила е изхвърлила тонове въглероден двуокис преди въобще да стигне до вграждане в него.

Авторите на проучването посочват, че производството на литиево-йонни батерии за леки електрически автомобили отделя средно 150-200 килограма въглероден двуокис на киловат час капацитет на батерията.

Това означава, че при производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес.

 

Срещу тези точни пресмятания може да се противопостави една по-опростена сметка с много условности. Да вземем 2,0-литров бензинов двигател, който отделя 150 г/км. Допускаме, че средно с този автомобил се изминават 15 000 км годишен пробег. Това значи, че годишно той отделя 2250 кг СО2, а за да достигне въпросните 15 тона (минимум), които се отделят при производството на една 100kWh батерия, на същия този автомобил му трябват 7 години движение по пътищата. Ситуацията е още по-плашеща при самолетите, но там никой и не повдига въпроса.

Link to comment
Share on other sites

Поглеждам заглавието "Проучване доказва бла бла бла бла" и моментално спирам да чета. 

 

Наскоро, но в правилната тема, ви показах как "Проучване доказва", че луната е холограма и/или със сигурност е куха, бидейки наблюдателна база на извънподземни. 

 

Интересно е, че уж умни хора се връзват на подобни идиотщини, водени или от хейтърство, или от невежество, а дали пък не от чиста проба тролщина... 

Link to comment
Share on other sites

Интересно е, че уж умни хора се връзват на подобни идиотщини, ...

 

А ти откъде си сигурен, че съм умен? Аз обикновено успявам да заблудя хората и то доста време...а ти нали разбираш английски - на, чети оригиналната статия. :popcorn:

 

Бла...бла...бла...This according to a report that IVL Swedish Environmental Research Institute has carried out on behalf of the Swedish Energy Agency and the Swedish Transport Administration....бла...бла...бла

 

П.П. Интересно как може да се достигне до подобен извод без проучване, но ти май знаеш по-добре...

Link to comment
Share on other sites

А ти откъде си сигурен, че съм умен? Аз обикновено успявам да заблудя хората и то доста време...а ти нали разбираш английски - на, чети оригиналната статия. :popcorn:

Няма никакво значение какво пише в оригиналната статия. Щом нещо противоречи на мирогледа на Виден, значи е противоестествено и нереално! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Няма никакво значение какво пише в оригиналната статия. Щом нещо противоречи на мирогледа на Виден, значи е противоестествено и нереално! :lol:

 

Щом нещо противречи на нормалната логика, то е много вероятно да е дебилизъм... 

Link to comment
Share on other sites

Ключовият момент не е ли:
 

This calculation assumes a 50-70 per cent fossil share in the electricity mix.


Кои са държавите с толкова висок процент използване на органични изкопаеми горива при добива на електроенергия?


За Франция например, този дял е под 9%


Да не би целта на изследването да е забрана за вноса на китайски батерии?

Там делът е малко под 70%. 

Link to comment
Share on other sites

Ключовият момент не е ли:

 

Кои са държавите с толкова висок процент използване на органични изкопаеми горива при добива на електроенергия?

За Франция например, този дял е под 9%

Да не би целта на изследването да е забрана за вноса на китайски батерии?

Там делът е малко под 70%. 

Ето ти линк сумарно за целия свят - около 80% е...

Link to comment
Share on other sites

Ето ти линк сумарно за целия свят - около 80% е...

 

Нещо не си разбрал.

Не става въпрос за обща консумация на изкопаеми горива, а за "използване на органични изкопаеми горива при добива на електроенергия"

Link to comment
Share on other sites

 

Нещо не си разбрал.

Не става въпрос за обща консумация на изкопаеми горива, а за "използване на органични изкопаеми горива при добива на електроенергия"

Добре ето друга графика - която пак показва, че въобще не е малко и няма и да бъде в обозримо бъдеще

Electricity production by fuel source: terawatt-hour

fig08.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

По-рано този месец компанията на Илон Мъск представи първия си камион, който с един заряд може да измине 800 км., теглейки около 36 тона товар. С половин час зареждане на специалните си станции, той може да получи енергия за изминаване на над 600 км.

Според Джон Федерсен, изпълнителният директор на Aurora Energy Research, за да се случи това, зарядните станции ще имат нужда от 1600 киловата енергия. "Това е еквивалентът на снабдяването на 3000-4000 "нормални" домове", заяви той. Сегашните зарядни станции на "Тесла" за автомобили са 10 пъти по-слаби, отбелязва изданието. От компанията са отказали коментар.

Link to comment
Share on other sites

 

По-рано този месец компанията на Илон Мъск представи първия си камион, който с един заряд може да измине 800 км., теглейки около 36 тона товар. С половин час зареждане на специалните си станции, той може да получи енергия за изминаване на над 600 км.

Според Джон Федерсен, изпълнителният директор на Aurora Energy Research, за да се случи това, зарядните станции ще имат нужда от 1600 киловата енергия. "Това е еквивалентът на снабдяването на 3000-4000 "нормални" домове", заяви той. Сегашните зарядни станции на "Тесла" за автомобили са 10 пъти по-слаби, отбелязва изданието. От компанията са отказали коментар.

 

Тоя момък да не е сбъркал нулите нещо? С 1600 киловата на 3000-4000 "нормални" домакинства, трафа ще пръцне на втория час.

Link to comment
Share on other sites

С мегават осреднено за домакинство стигат до 1200 къщя, при пик 600. Та с 1.6... може и да докара за до 2000 домакинства

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...