Jump to content
BulForum.com

Продавам нов Ground Loop Noise Isolator - REIIE RT609


Recommended Posts

Чисто нов получен днес - моделът е  REIIE RT609. Понеже е запечатан, вътре в кутийката освен изолатора би трябвало да има и 3.5мм3.5мм кабелче. Служи за обиране на брум/шум в аудиосигнал - един вид работи като филтър на паразитни сигнали. Нямам представа точно този модел как работи, защото не смятам да го отварям, а и си имам още няколко подобни, които ги ползвам когато правя live-озвучавания.

 

Купил съм го за $10 - продавам го за 10 лв.

 

s-l500.jpgs-l500.jpg

s-l500.jpgs-l500.jpg

s-l500.jpgs-l500.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Midex, тия неща вършат ли работа действително? Че имам такъв проблем - лаптопа, усилвателя, включвам някакъв девелопмент кит през usb-то и аудиото пощурява от брум, никак не е приятно, когато представлява 10-15% от звука, който чувам. 

Link to comment
Share on other sites

Ще ти отговоря в темата, защото вероятно и други ги интересува.

 

Подобни Ground Loop изолатори съществуват дори като отделни хардуерни модули, които обаче са доста скъпи и купуването им е оправдано само ако професионално се занимаваш с дадена дейност, където постоянно трябва да махаш брумове и шумове. В случая по-евтината алтернатива с подобен род кутийки - всички те играят една и съща роля на филтър, който обира не само брумовете от 50 Hz и хармониците им, но и други паразитни гадости...вероятно не го правят чак толкова добре колко един хардуерен модул за 300 долара, но за цената си се справят съвсем прилично. Примерно аз когато ходя някъде да озвуча нещо, винаги го правя с лаптоп, който най-често е с някаква вградена в дъното аудиокарта, приемаща всичко паразитно, което може да приеме...сигурно чак и космическият шум го озвучава на изхода. ;) Майтапът настрана, но специално в един лаптоп с такава вградена аудиокарта може да чуеш не само брума от зарядното/адаптера, но и всякакви паразитни шумове, които вкарва хард диска или дори леки бръждящи шумове когато движиш мишката. И докато с първото може да си поиграеш като изолираш масата още на самия щепсел (може да изчезне, може и да не изчезне...божа работа), то с втория вид шумове никаква изолация на масата не те оправя. Освен този, който продавам имам още 3 подобни, но не жакжак, а 2ж. чинча2м. чинча, който за мен е по-удачният вариант на свързване за моята работа. Не винаги се налага да ги ползвам, защото не навсякъде получавам брумове или други гадости, но когато някъде все пак съм ги получавал (3-4 пъти досега), винаги са се премахвали, може би не на 100%, но на live така или иначе винаги си има малко шум в колоните, но не и онова, което е било преди да включа филтъра. Другото им приложение е вкъщи - на входа в миксера, където ми е лаптопа, постоянно имам един такъв филтър, защото не мога да се оправя по друг начин с вградената му карта, особено пък когато е включен в система, заедно с още 20 други неща + стотици метри кабели и все някъде се получават несъвпадения на масите, а и както споменах останалите скърцания и бръждения от хардове и мишки също са много гадни.

 

Това е в общи линии за тоя род филтри - тия които ползвам съм доволен от тях, но този ме озадачи първоначално като прочетох, че нямало значение посоката на включване, в коя от двете дупки ще подадеш сигнала...не знам, не съм чак толкова навътре в схемотехниката и елементите, така че някой като Пампоров би обяснил как става тая магия. :) Много ми се ще да го пробвам и тоя филтър как и колко обира, но като гледам отгоре на кутийката е с някаква лента и май трябва да я скъсам, а не ми се ще да го продам отпечатан. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ми... да се наредя на опашката тогава. Ако не се вземе от заявилите по ред - пиши ми, може и да не ми е минал мерака.

Link to comment
Share on other sites

Midex, извинявай, че ти ползвам темата, но искам да питам.

Такова имаш ли?

 

https://www.ramelectronics.net/10-78-rca.aspx

 

10_78_RCA__18380.1436965022.640.480.jpg?

 

Имам едно бучене в събвуфера, което се чува като няма друг сигнал и изчезва ако разкача кабела, който отива към усилвателя. Мисля, че с това ще го оправя.

Link to comment
Share on other sites

Как се "дублира маса"? :)

 

Вече оправих един проблем по тоците породен от гаден HDMI кабел. Нищо чудно и този да се оправи със смяна на кабела.

Link to comment
Share on other sites

Това е в общи линии за тоя род филтри - тия които ползвам съм доволен от тях...

 

А тез устройства запазват ли високото качество на сигнала, ако е да речем 24/192 записано аудио? Щото на тая цена ако режат наистина само това, което трябва, са си някакво чудо...

Link to comment
Share on other sites

Взима парче коаксиален кабел, оголва оплетката от двете страни, допира ги до масите на баса и усилвателя и слуша. Изчезне ли, кабелът е аут. Маркови кабели, по 30-80лв. са ми правили парчета и то калпавите им маси.

Link to comment
Share on other sites

А тез устройства запазват ли високото качество на сигнала, ако е да речем 24/192 записано аудио? Щото на тая цена ако режат наистина само това, което трябва, са си някакво чудо...

 

Въпреки, че филтърът им е настроен да реже основно брума и страничните нежелани шумове, неминуемо всеки сигнал, който минава през някаква (каквато и да е) обработка, дори и през някой многостотиндоларов уред или пък през пост-софтуерна обработка, чисто теоретично този сигнал никога няма да е като оригиналния и винаги ще имаш някаква промяна на изхода. Въпросът е доколко съответният уред е 'сглобен' интелигентно и доколко ти самият може да чуеш промяната в оригиналния чист 24/192 сигнал (с брума :P ), като изключим главното, което веднага се чува - премахването на дразнителите. Така че чудеса на тоя свят няма, особено пък за $10, но когато имаш як брум и/или шум в колоните, а после го нямаш, все ще ти е тая дали все още слушаш 24/192 или само преработен на 16/44.1 сигнал (образно казано), което си е съвсем приемлив резултат. А който държи на супер-хипер качество и има финансовите възможности, винаги може да се огледа за нещо от по-високия клас като това примерно, но както споменах - всеки уред без значение от какъв клас е, винаги ще променя нещо от оригиналния сигнал. И това е нормално, защото това му е задачата - да променя сигнала, който се нуждае от промяна. Подобен пример от живота е една хирургическа операция, която трябва да премахне нещо нежелано в тялото - след нея гадостта дето е била в тебе вече я няма, но остава белег, за който обаче много не ти пука след като си жив и здрав, а белегът обикновено е на място, където не се вижда. :)

 

Такова имаш ли?

 

@Ангеле, нямам такова, но другите които ползвам са подобни на това от снимката, само че в стерео вариант.

Link to comment
Share on other sites

Така че чудеса на тоя свят няма, особено пък за $10, но когато имаш як брум и/или шум в колоните, а после го нямаш, все ще ти е тая дали все още слушаш 24/192 или само преработен на 16/44.1 сигнал (образно казано), което си е съвсем приемлив резултат. А който държи на супер-хипер качество и има финансовите възможности, винаги може да се огледа за нещо от по-високия клас като това примерно, но както споменах - всеки уред без значение от какъв клас е, винаги ще променя нещо от оригиналния сигнал.

 

Аз се надявам на звучене подобно на изпълненията на живо. Тоест над 20khz звуците възпроизведени пак ще са от значение, щото ми се струва, че цялостният ефект зависи не само от това какво може да улови ухото. Та затова се интересувах как се отразява на по-голямата част от сигнала, щото и за туй скъпото пише само "from 20Hz to 20kHz without losing any dynamic or musicality".

 

Не съм запознат, но качество 16/44.1 на live пред публика не ми се струва приемливо, при положение че телата поддържат къде къде по-добри характеристики.

Link to comment
Share on other sites

Аз се надявам на звучене подобно на изпълненията на живо. Тоест над 20khz звуците възпроизведени пак ще са от значение, щото ми се струва, че цялостният ефект зависи не само от това какво може да улови ухото. Та затова се интересувах как се отразява на по-голямата част от сигнала, щото и за туй скъпото пише само "from 20Hz to 20kHz without losing any dynamic or musicality".

 

Не съм запознат, но качество 16/44.1 на live пред публика не ми се струва приемливо, при положение че телата поддържат къде къде по-добри характеристики.

 

Много може да се говори за аудиото, но нека не го правим в тема за продажба, не заради това, че темата е моя, ами правилата на раздела не го препоръчват, а и аз самият често правя забележки из другите теми, когато стане излишен лаф-мохабет. :)

 

Само ще завърша, че озвучителните тела за живо изпълнение рядко са с горна граница 20 kHz, а почти винаги излъчването им е под тази граница, което е разбираемо, защото не говорим за домашна HiFi озвучителна система, пък и на живо се търси съвсем друг звук и наситеност. А дали честотите над 20 kHz по принцип имат голямо значение за възприятията и доколко лентата над 20kHz носи полезна информация за човешкото ухо - това също е предмет на отделна дискусия и спор, който накрая винаги опира до психоакустиката. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...