dragomir375 Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Здравейте колеги да питам искам да си направя вентилатора на радиатора да го включвам принудително с копче от купето та въпросът ми е къде се намира релето за включване на вентилатора на високата скорост ? Колата е астра ф 93г 1.6 на гас. Благодаря предварително Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Няма реле. Вентилатора се включва от датчика, завинтен отдясно на радиатора и минава през стопяем предпазител №11. Ако вентилаторът не сработи на загрял двигател над 92 (понякога сработва на 95) градуса - или е предпазител, или е датчик. За принудително включване трябва да свържеш ключа с двужилен кабел до датчика и така да го шунтираш. За повече инфо може да си свалиш мултимедийно ръководство, там има снимки, схеми и т.н. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragomir375 Posted May 22, 2016 Author Share Posted May 22, 2016 Няма реле. Вентилатора се включва от датчика, завинтен отдясно на радиатора и минава през стопяем предпазител №11. Ако вентилаторът не сработи на загрял двигател над 92 (понякога сработва на 95) градуса - или е предпазител, или е датчик. За принудително включване трябва да свържеш ключа с двужилен кабел до датчика и така да го шунтираш. За повече инфо може да си свалиш мултимедийно ръководство, там има снимки, схеми и т.н. Благодаря за инфото, пробвах през пробна лампа да дам на късо буксата от датчика на радиатора, но пробната ми лампа светна, а вентилатора не сработва. Като загрее на 95 гр. се включва перката. Поздрави. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 А не е ли по-лесно да се сложи един резистор, който да включва по-рано вентилатора, отколкото с ключ? Забравя се и се прегрява лесно... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragomir375 Posted May 23, 2016 Author Share Posted May 23, 2016 А не е ли по-лесно да се сложи един резистор, който да включва по-рано вентилатора, отколкото с ключ? Забравя се и се прегрява лесно... Да, но може ли малко повече пояснения? Колко ома да е къде да го вържа, към датчика ли, последователно или паралелно.... ( признавам си, че не сам най добрия електричар ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Общо взето трябва да експериментираш със стойността. Някъде беше дъвкано колко ома се слага на Peugeot, а имам смътен спомен, че са подобни стойности. Връзва се последователно и идеята му е, компютъра да си мисли, че температурата на водата е с около 7-10 градуса над реалната, следователно пуска перките и започва да охлажда. Тези градуси важат и за втора степен, пуска я една идея по-рано. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Петко, какви резистори и компютри те гонят? Това е C16NZ - добър стар ремонтопригоден хардуер! Иначе внасям поправка за температурите - вентилатора се включва на 100, а изключва на 95 градуса. Ето извадка от мултимедийното ръководство (на руски език). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Датчикът нали е термистор? Как реагира перката, тоест на какво реагира, за да се включи? Реагира на съпротивление, нали? Обясни, че може и аз да съм в дебрите на френските, което не се отнася за Орел? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemy Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Датчик не беше най-удачната дума. То си е биметал. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 А, тогава е друга бира... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.