Jump to content
BulForum.com

Избор на автомобил - баничарка


charmock

Recommended Posts

Хех... Сега я виждам тази тема :)

Асене, по-горе са ти казали, двигателят е 2.0 ХДИ! Ситроен или Рено. Берлингото, което си купих... Нямам думи да опиша колко успешна покупка се оказа. И като обслужване, и като харч на гориво, и като вървене... И не на последно място, като полезен обем, а е пътническо. Като минус мога само да му отчета неудобните за дълъг път седалки. А моето е стара баба. Имам предвид, че в последствие нещата само са се подобрили :)

За Кангото... Не знам разбирачите, дето го плюят по-горе колко точно километри са карали такова като единствен шофьор. Аз само мога да кажа, че с такова (1.9 чист дизел) съм минавал през места и местности, където хората си оставят джипките и бият пеш по 7-8 километра. За 5 години каране равносметката за кангото, освен обслужването е -  скъсан заради претоварване и гадни дупки торсион.

Естествено, като за такъв тип автомобили... Луксът вътре и вън е последното нещо, което трябва да търсиш ;) Купето е шумно, пластмасите са, и изглеждат евтино.

Link to comment
Share on other sites

HDI мотора е разработка на общо взето всички изброени отгоре, така че там ще е истината. Другото е дизайн и екстри, където си е индивидуално.

 

HDI мотора е разработка на Пежо. Ъпгрейдван 1.9 чист дизел. С комън рейл и т.н. шукарии. Това че го ползват маса марки, не е случайно. Евтин и икономичен мотор в почти всичките си версии. Ся 2,2 или 2,7 няма да ги коментираме, че там е извратена работата.

 

Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Dacia Logan, Ford Transit Connect. Това са здрави баничарки.

 

Partner, Berlingo, те са едно и също. HDI 90к.с. е идеален мотор. Задължително гледай за този мотор, щото ако ти кажа цената на демпферен маховик и съединител, може и да се просълзиш. 90-то катъра е с твърд маховик. Може и 1.9 чист дизел. Също е здрав. Окачването им е здраво, но за сметка на това не е скъпо за поддръжка. Проблема с тези автомобили е, че повечето са буквално смачкани от каране и ако купуваш такава, задели някой лев да се отстранят течове по мотора, както и задължителното обслужване. Другия проблем е задния мост, който на 50-60-70-80 хиляди километра трябва да се ревизира. Ревизията на моста варира, според това как е карана колата и дали моста е пипан изобщо. След като се ревизира както трябва , нататък няма проблеми. Първата ревизия, правена от някой дето знае как се прави, може да легне между 350 и 600лв. След това ревизията не е скъпа, но пак зависи как се кара, дали се претоварва и т.н.

 

Dacia Logan. Супер здраво животно, носи на товарене, носи и на скапани пътища. 1,5DCI е мотора дето ти трябва. Същия проблем както се Пежото и Ситроена. Смачкани от каране, но окачването не е скъпо, а ако се ревизира двигателя и се обслужи, колата става идеална. Возия или някакви по-специални удобства - нема. За работа обаче, цепи мрака. Забравих да спомена, че има и бензинови версии с метан, дето са много икономични и работят добре.

 

Ford Transit Connect. Също здраво прасе. По-кофти е за поддръжка от гледна точка на монтьорската работа, та няма да е голяма изненада да ти взимат малко повече пари за труд по сервизите. Иначе частите му не са особено скъпи, нито за окачване, нито пък по мотора. Имат проблем с предните лагер главини, в смисъл чат-пат се налага да се сменя лагера, но не е болка за умиране. Имат и един проблем с редача на скоростните кутии, но се отстранява лесно, макар че може да направи поразия.

 

Който си купи Канго или Добло не заслужава да живее, честно. Но ако все пак реши да пренебрегне безплатния ми съвет, не искам после да ми реве тука, щото ще се нацепя да му повтарям: "Аз нали ти казах". 

 

Мчи тва е като цяло. 

Link to comment
Share on other sites

+1 съгласен съм, нямат нищо общо. Аз имам XUD9, но с турбо, адски здрава машина, на километраж е 320 000 реално кой знае. HDI 90 е DW10 и няма нищо общо с другия. Мой приятел има, разглеждал съм ги в детайли, съвсем различни са.

Link to comment
Share on other sites

Ся оставаше само да съм споменал някъде DT или TD и сме таман. Не си мислете че се опитвам да споря с вас. Пускайте ги по тъча моите мнения и няма се плашункате само :)

Link to comment
Share on other sites

И аз не съм фен на дизела, ама като ми трябваше работна машина и за миг не се замислих за бензин. Трябва си печка и си купих Експерт 1.9 dTurbo.

Link to comment
Share on other sites

Отначало е редно да кажа, че Пежо Експерт, Ситроен Джъмпи, Фиат Скудо са едно и също. Аз имам Експерт от първите, така се случи, че в момента имаше не много утрепана бройка, за това е тая марка, иначе гледах и трите. Колата я имам от 3 години, по километраж както казах по-горе е на 320 000 км., на колко е реално идея си нямам. Наистина е изключително дуракоустойчив автомобил, караме като за последно и хич не ни пука. Частите са евтини, обслужват ги бързо, имам точния човек. Аз държах на пътнически вариант, че ми трябва да возя освен стока и багаж, хора. Моя е 5 местен, като има 6 местен, 8 местен и 9 местен, зависимост от поръчката. Спокойно возя 5 човека, каси до тавана в багажника и ремарке за капак, скоро може и багажник на тавана да сложа. Върви та се къса. Най-сериозния ми дерт, беше че строших съединител, поради чужда намеса. Някой беше наковал феродо, без да смени лагер и той блокира, счупи вилката и всичко стана салата там. Много съм доволен от автомобила. В началото имаше някакви идеи за баничарка, но опредено тоя автомобил ми върши много повече работа. Баща ми само ме хвали, че страшна кола съм бил избрал, точно такова ни трябвало. Та ако те устройва размера, хич не се замисляй и взимай Експерт.

Link to comment
Share on other sites

Само да не се прегрява че след това става скъпо за отремонтиране. Глави няма. Или ако има са на цената на двигател. Иначе съм съгласен на 100% нямат убиване. Че и ръждата не ги яде много.

Link to comment
Share on other sites

Toва за прегряването и пукането на глава, поне доколкото съм се интересувал важи основно за 1.9D. На dTurbo-то го няма тоя проблем. Иначе на XUD9 гарнитурата на главата е различен размер според шлайфа, докато на HDi-то не е така. Както казах по-горе различни са. Ако колегата взима сега, ще е по-нов сигурно и ще е с HDi ама там 110 коня е с демпфер, 94 не.

Link to comment
Share on other sites

Малкия мотор да търси - 94кс. Имат разлика в дюзите, ако не се лъжа и 110 са една идея по-шумни, което не им пречи на работата де, но са по-шумни и искат малко 2Т масълце в нафтата, за да запеят ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...