Jump to content
BulForum.com

Проблем с акумулатора .


MaiconDogg

Recommended Posts

Вчера докато си карах и на един светофар колата просто изгасна и светна лампичката за акумулатора , след около 5-10 минути опити колата все пак запали и си тръгна и лампичката изчезна и успях да се прибера , от тогава не ми е правил проблем но не съм е и карал много мнго де . Чудя се дали акумулатора не здава багажа тъй като откакто съм е взел ( Опел Корса 2007 година с ГИ ) вече две години не съм барал акумулатора ( той е от необслужваемите ) или проблема е някъде другаде ... Мислех още преди зимата да сменям акумулатора тъй като нямам идея колко живот има този .. Някой да знае къде в Пловдив има добър магазин за акумулатори където да ми го сменят и измерят стария . 

Link to comment
Share on other sites

Виж също дали добре са почистени и затегнати към полюсите му скобите, понеже и малко да са разхлабени, губят контакт понякога и веднага или светва лампа, или направо не може да запалиш.

Link to comment
Share on other sites

Как да не могат, пали, мерят дали зарежда и си казват. Аз залагам на друг проблем. Доколкото разбрах, колата върти стартер, но не може да запали. По-скоро проблемът е другаде.

Link to comment
Share on other sites

Първо да си провери елементарните неща (връзки и т.н., става за минута), след това да замери напрежението на акумулатора при изгасено състояние и при работещ двигател (с мултицет или китайско уредче за $2) и чак след това да я кара на сервиз.

Link to comment
Share on other sites

Как да не могат, пали, мерят дали зарежда и си казват. Аз залагам на друг проблем. Доколкото разбрах, колата върти стартер, но не може да запали. По-скоро проблемът е другаде.

 

Ми не могат, драги, защото като видят, че акумулаторът не зарежда и те пращат да си ремонтираш алтернатора. Аз на това не му викам проверка на алтернатора... 

 

Между другото, колега, провери веднага, защото ако ти приплъзва шайбата например може да идеш на основен ремонт... 

Link to comment
Share on other sites

Именно де. Като видят, че не зарежда, отива на ремонт на алтернатор. Иначе, ако си зарежда?! Но поне ще му кажат дали зарежда или не. А и в специализиран сервиз какво ще направят - ще мерят. Ако зарежда, защо да му взимат пари за сваляне и качване.

Честно, не виждам как ще е алтернатор. Нищо по-нормално няма, когато колата угасне, да светне диода на акумулатора, защото просто моторът не работи и следователно не зарежда.

Link to comment
Share on other sites

Според мен е както казва Пламен, много вероятно да има някъде слаба връзка, но и преплъзването на ремъка също е достоверно, както казахме по-горе отиди на сервиз ще ти кажат какво му е, няма да откриват топлата вода.

Link to comment
Share on other sites

След замерване на акумулатора се оказа , че е пред умиралка .. Купих нов , Берга за 180 лева и проблема изчезна . Да се надяваме , че наистина само там си е било проблема . 

Link to comment
Share on other sites

Колата е на 8 години (2007 модел) но съм е взел преди 2 години , а акумулатора нямам идея на колко е защото е на колата от както съм е взел , не съм го купувал аз .

Link to comment
Share on other sites

Аха, ясно - някои модели/бройки държат доста. Този дето съм сега с него е някакъв най-обикновен Монбат, който май кара вече 6-та година и въпреки, че зареждането към него винаги е в рамките на нормата, а и редовно го проверявам и допълвам с дестилирана вода, чакам кога ще ме издъни в най-неподходящия момент, както се случи с оригиналния акумулатор на колата преди 5-6 години, когато бях на почивка в Родопите. После като му проверих датата на производство се оказа, че е бил 16 годишен и точно на годините на колата, сиреч е излязла от завода с него, но пък иначе му бяха сложили топ модела на Моторкрафт, който по принцип си върви със 100-месечна гаранция. Все пак си мисля, че среден клас акумулатори би трябвало да държат поне 5-6-7 или още някоя годинка отгоре ако се поддържат добре (за необслужваемите - ако се зареждат правилно).

Link to comment
Share on other sites

Аха, ясно - някои модели/бройки държат доста. Този дето съм сега с него е някакъв най-обикновен Монбат, който май кара вече 6-та година и въпреки, че зареждането към него винаги е в рамките на нормата, а и редовно го проверявам и допълвам с дестилирана вода, чакам кога ще ме издъни в най-неподходящия момент, както се случи с оригиналния акумулатор на колата преди 5-6 години, когато бях на почивка в Родопите. После като му проверих датата на производство се оказа, че е бил 16 годишен и точно на годините на колата, сиреч е излязла от завода с него, но пък иначе му бяха сложили топ модела на Моторкрафт, който по принцип си върви със 100-месечна гаранция. Все пак си мисля, че среден клас акумулатори би трябвало да държат поне 5-6-7 или още някоя годинка отгоре ако се поддържат добре (за необслужваемите - ако се зареждат правилно).

Тъй като си взех необслужваем се позаинтересовах за какво става въпрос и човека в магазина ми каза , че нормалното за кола на бензин било поне 18 км да карам при включване при нормално поддържане на акумулатора , което е почти невъзможно да стане при мен в града . Исках да си взема бош или варта но бяг убеден , че Берга са били много добри и тн , тепърва ще видя доколко е така . 

Link to comment
Share on other sites

Аха, ясно - някои модели/бройки държат доста. Този дето съм сега с него е някакъв най-обикновен Монбат, който май кара вече 6-та година и въпреки, че зареждането към него винаги е в рамките на нормата, а и редовно го проверявам и допълвам с дестилирана вода, чакам кога ще ме издъни в най-неподходящия момент, както се случи с оригиналния акумулатор на колата преди 5-6 години, когато бях на почивка в Родопите. После като му проверих датата на производство се оказа, че е бил 16 годишен и точно на годините на колата, сиреч е излязла от завода с него, но пък иначе му бяха сложили топ модела на Моторкрафт, който по принцип си върви със 100-месечна гаранция. Все пак си мисля, че среден клас акумулатори би трябвало да държат поне 5-6-7 или още някоя годинка отгоре ако се поддържат добре (за необслужваемите - ако се зареждат правилно).

Че то и на моята баба акумулаторът и беше на 14 години, когато и го смених. На акумулаторджията му хвръкнаха очите като видя щемпела с годината на производство и рече, че този ще си го пази като сувенир. :))

Link to comment
Share on other sites

Гадински, специално за теб ще прасна един голям офтопик с дата отпреди демокрацията. Малко преди сакралната дата имах един фенер, работещ с ония най-големите батерии от волт и половина. Та, бях му купил 2 никополски батерии и си ползвах фенера чат-пат по предназначение, примерно в седмицата да слезна до мазето за десетина минути и да осветя нещо там. Като дойде демокрацията фенерът все още си светеше с тия батерии, които му ги бях купил преди година или две, но поради бурните събития тогава, забравих за него и дори после не си спомних къде съм го оставил. И така до 2000-та година, когато се наложи да се преместя в ново жилище. Багажът беше много и изобщо не гледах какво товаря на колата и камиона - просто товарех наред. Преместих се и по някое време докато подреждах мярнах и въпросния фенер....щракнах го - свети още, викам си "- баси...това толкова години да са минали, а на всичкото отгоре бая съм светил с него..." и реших да му изкарам батериите да не вземат да протекат вътре. После минаха още десетина години, фенерът вероятно все още е някъде на тавана, едната батерия се затри някъде (отдавна не съм я виждал), но другата си я пазя за спомен тук при мене в едно чекмедже и си я меря периодично - от 2000-та година седи на 1.3 волта и не пада. Сега като написа горния пост си направих труда да я изкарам, замеря и снимам - отново си е 1.3 волта, че и отгоре ; снимах и датата на производство - 09.'88 година, което означава, че скоро ще направи юбилей от 30 години и тогава пак ще я замеря, като съм почти сигурен, че пак ще покаже около 1.3 волта и това при положение, че година или 2 преди демокрацията бях светил с тоя фенер по десетина минути на седмица или две. За финал - наздраве за българската социалистическа промишленост, която от време на време дори имаше попадения. :drunk: :grin:

 

8b295dbfb5d4b722.jpg 123cbc4154133ebf.jpg 417bbb2dc5f39e18.jpg

 

 

П.П. 38 с'тинки струваше една такава батерия...малките не знам дали знаят, но по онова време цените на стоките се щамповаха върху продуктите, вкл. и ги вдълбаваха за постоянно върху вилици и лъжици например - просто нещата тогава, в т.ч. и цените, траеха вечно. :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Нито Бош, нито Варта са това, което бяха. Аз вече купувам само БАНЕР.

Бош се купува само високите серии s5,s6.Те са почти най-доброто на пазара.Когато парите са без значение марката е една: Optima => https://www.optimabatteries.com/en-us

 

Link to comment
Share on other sites

Бош се купува само високите серии s5,s6.Те са почти най-доброто на пазара.Когато парите са без значение марката е една: Optima => https://www.optimabatteries.com/en-us

 

Бош се прави в Турция => повече Бош не купувам. Няма вече нищо с "онзи" Бош отпреди години... 

Link to comment
Share on other sites

Бош се прави в Турция => повече Бош не купувам. Няма вече нищо с "онзи" Бош отпреди години...

Бош (и Варта) се правят в Чехия.Говорим за високите серии,под S5 нищо не си струва парите.

 

Link to comment
Share on other sites

На жената на таралясника падна акумулатора. Сложих го да се зарежда, амперметъра на зарядното падна до едно деление преди 0. Като го замерих, показа 12.92V. Заминал ли си е или да го сложа пак да зарежда, да видим, ще вдигне ли още малко? Варта, необслужваем.

Link to comment
Share on other sites

 

...Като го замерих, показа 12.92V. Заминал ли си е или да го сложа пак да зарежда, да видим, ще вдигне ли още малко? Варта, необслужваем.
Ако е agm някои зарядни не отчитат коректно,не бързай да го изхвърляш.Вземи едно зарядно от Лидъл,за парите си са перфектни,зареждат и agm батерии,имат зимен режим и др.
Link to comment
Share on other sites

Raider е зарядното, бях го сложил да зарежда, мултицета сега отчете 13.97. Ще го оставя още малко и ще ходя да го тествам в колата.

Link to comment
Share on other sites

12.9 е близо до 90% напълно зареден (13.2 е 100%), можеш да му вържеш една лампа да го разредиш до 25% към 11.7-8V и после пак да го заредиш. Има живот в батерията още.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...