Jump to content
BulForum.com

Два бойлера проточен+обикновен 80 свързване.


Recommended Posts

Здравейте искам да попитам как да свържа проточен и обикновен 80л бойлер  в едно .По доло съм направил схема моля кажете правилна ли е или дайте друга идея за свързване .

Малко пояснение  искам да си ползвам проточния бойлер когато не се ползва в кухнята да  подсили банята че сме голямо семейство и все не стига водата.Нямам место за втори 80л бойлер 

или  панели  това е единствения вариант .Токовата схема е ок  ще издържи без проблем 3+8.5 кв   + допълнителни консуматори.Всеки бойлер си има отделна водопроводна мрежа (две независими ) Ще оценя всяко едно предложение мерси предварително.

 

 

781156.png

 

Link to comment
Share on other sites

Единият за банята 80лт., другият за кухнята, без да има връзка между двата с топлата вода. Топлата вода от единия отива само в банята, а от другия само в батерията на кухнята.

Link to comment
Share on other sites

Няма как да стане. Няма как да не достига вода от проточния. Вариант - сменят 80 литровия със 120 литра.

Как можеш да кажеш от кой да идва топлата вода? Приемаме, че 80 литровия е използван за къпане и е източен, като в момента нагрява. Искаш да пуснеш топла вода в кухнята - как ще кажеш на батерията в кухнята да черпи вода само от проточния?

И у нас чувах доста пъти, че на моменти не стига водата, та сложих 120 литров, от тогава гък не съм чул, въпреки, че на моменти имам чувството, че в банята става нещо между сауна и аквариум :grin:

Link to comment
Share on other sites

И аз минах от 100 на 120 литра... Това жените не са хора!  :grin:

 

И да - тази схема е безсмислена. Няма как да с получи комбиниране по този начин... Трябва сложиш бойлерите един след друг, за да има някакъв ефект. 

Link to comment
Share on other sites

Мхм :grin: Обаче 120 литра си е по-така. Изключително рядко решавам да се загрея здраво в банята и този 120 литров, никога не ме е предавал, за разлика от 80 литровия, който винаги на края на такова загряване, просто увисва.

 

Не съм убеден, че ако са последователно, ще има кой знае колко по-добър ефект, от един по-голям бойлер.

Link to comment
Share on other sites

Тогава да си почисти 80 литровия от котлен камък, може да е по-добре. Няма да се промени нищо, ако ги върже последователно, защото ако проточният е преди 80 литровия, при започване на изпразване на 80 литровия и влизане на топла вода от проточния, докато тази вода отиде отгоре, ще трябва време. Същото - 80 литровия се изпразва и тръгва чисто студена вода към проточния, като имаме преразход на енергия - проточния работи като луд, 3 киловатовият и той нагрява, но няма какво да загрее, защото водата от него постоянно се сменя, защото трябва да се пълни проточният.

Има различни размери 120 литрови, да иде в някой магазин и да огледа. И аз си мислех, че няма да ми стигне мястото за 120, но факт - стига, верно почти не остана, но го закачих. Направих го с коляно, но пасна точно и стана супер красиво.

Link to comment
Share on other sites

А варианта проточен след обикновения няма ли да свърши работа? Така дори обикновения да е с по-ниска температура, проточния ще я вдигне до по-поносима.

Link to comment
Share on other sites

Освен това мощноста на проточния е предвидена за входна вода от 10-15 градуса, освен ако не е с електронно регулиране - няма смисъл. Възвратните клапани на топлата вода ги махни, остави ги в паралелно свързване, като по подразбиране вземаш топла вода от 80 л бойлер защото се предполага да се топли на нощна, когато свърши топлата вода в него превключваш на проточния бойлер.


А да - забравих - превключването се прави с по едно кранче на входа на студената вода! Особено за проточния бойлер!

Link to comment
Share on other sites

Тя схемата си се получава, но не и във вида в който е начертана. Но за да се получи като хората се налага използването на един трипътен, електро задвижваем вентил, плюс елементарно разпределително табло, плюс леко човъркане в инсталацията на проточния. Инак, монтира се термодатчикът на трипътния в изходящия поток от бойлера, настройва се под каква минимална температура да се задейства трипътния, при което той просто спира притока на студена вода и пренасочва входа да черпи от проточния. И все пак, нека не се подминава и факта, че цената на един такъв трипътен е може би... мъничко по-висока от цената на един стандартен 120 литра бойлер :))

Link to comment
Share on other sites

Е то с пари и баба знае :) Ако не го бърка може да си остави да ползва проточния, а 80 л.-ия да е бекъп. Загубите на добре изолиран боилер, според моите статистики за месец са около 1 градус на час при дТ 40 градуса.... Икономията от нощната ще е 30 ст. на денонощие, т.е. около 10 лв месечно


*бекъп в смисъл да си стои изключен и ако проточния се развали...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...