head_up Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Имам си Драг Хакер с Trax Crossway (26 х 2.0), карам го само из града, шосе, тротоари, Гребна, рядко излизам на черен път. С тези гуми до сега не съм се хлъзгал на мокро, пясък или кофти настилка при кофти условия. Обаче задната си позамина вече, трябва да я сменя - не намирам същите гуми да се продават, та се зачудих какво е подходящо за мен? Препоръка? С оглед на идващото по-лошо време ми се ще да е по-стабилна на мокра настилка. Примерно това: това или това ? Втората малко твърде масивна ми се струва за градско, но пък я препоръчват. Някой по-опитен, ако може да даде мнение? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 На мокър паваж и Minion DH да сложиш - все ще ти поднася. Това е една от най-гадните настилки. Лично аз за градски условия си карам със slick или semislick гума. Най-малко съпротивление при въртене, добро сцепление при асфалт. Реално при мокър терен просто трябва да си по-внимателен, независимо каква гума караш.Реално аз и за планинското колело гледам гуми с по-малък грайфер - за да върти по-леко. При спиране реално ползвам повече предната спирачка, така че тя играе повече роля. Ако излизаш и по черно - по-добре вземи semi-slick гума. От двете предложени повече ми харесва CX COMP KEVLAR GUARD, второто предложение. Въобще не е масивна - ако е достатъчно добре напомпана - реално ще въртиш основно по централната част на гумата, а странични борд ще ти дава повече стабилност при завиване и при поднасяне. Link to comment Share on other sites More sharing options...
head_up Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Тези, с които съм в момента, би трябвало да са точно semislick, това са, съжалявам за линка, тук се виждат най-добре. Доста евтини, но стават и не са шумни по асвалт. Не много. Точно страничния им борд се оказа много добро попадение, не съм поднасял с тях на пясъци и в по-остър завой, добре са, ако изключим, че сравнително лесно ги пробиват тръните. Дай, моля, някое конкретно добро предложение за 26х2.0, което може да се вземе от Пловдив / поръча лесно чрез магазин? btw, така и така съм отворил тема, а ти си знаещия по въпроса във форума (мисля?) - може ли да се налее "боза" на нормална вътрешна гума, при условие, че вероятно (би било редно) има талк в нея? Няма ли да стане някакво мазало? И може ли някаква препоръка за тази боза - линкче, нещо? Не, че се късам да пукам гуми, но зимата е кофти със замръзнали ръце да се мъчиш да сменяш гума Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 За бозата по принцип вариантите са два - специални шини и tubeless ready външни гуми, или... със сериозни преработки - тоест - срязва се една 20" вътрешна (по външния ръб, не при винтиле) гума, натъпква се така, че винтила да си е на място, срязаните краища да са изпънати към спиците, слага се външната гума, налива се боза и трябва много бързо да се напомпи на камък (колкото атмосфери позволява външната) - с компресор, следва яко бой (блъскаш каплата с надутата гума в земята), за да се разнесе бозата и да уплътни и след това изрязваш стърчащото от вътрешната. Но... правил съм подобна магия с една моя външна гума, да спестих към двеста грама, ама ми се наложи в полеви условия да изкарвам преработките, да изчиствам бозата и да слагам вътрешна, та според мен не си струва. Освен, ако няма човек, който със сигурност да може да го направи като хората(не само да твърди, че го може).И реално тръноустойчиви гуми няма. Ако някой ти хвали такива или ги продава, или лъже. Или не кара. Или не кара по места, където няма бабешки зъби, каквито в Пловдив почти няма...За препоръки - такива гуми карам само на градското колело, а там е най-евтиното пИчели. Въобще не ги знам гумите, аз и планинските гуми вече съм ги позабравил и не следя толкова пазара. Та никакви препоръки не мога да дам. Мога да те пратя при Богдан и той да даде препоръки на място. Link to comment Share on other sites More sharing options...
head_up Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 И реално тръноустойчиви гуми няма. Ако някой ти хвали такива или ги продава, или лъже. Или не кара. Или не кара по места, където няма бабешки зъби, каквито в Пловдив почти няма... Ааа, недей така... Работя в района на СПС-а, там и от двата му края има плантации от бабини зъби. Научих го по лесния начин, извадих го и о, чудо - гумата не спадна... После разгледах околията и се хванах за главата - не знам как съм оцелял до сега Започнах в тия участъци или да заобикалям от много далече, или да нося велосипедо, което отстрани изглежда мааалко идиотско. Ама който не знае за какво иде реч си пати - в последствие забелязах няколко нещастни колоездача, който спират, чоплят нещо по гумите и ... бутат. Ако и те знаеха щяха да носят, пък нека им се смеят. За бозата имах предвид някакво чудо, което се впръсква в гумата и при последвало спукване запушва отвора? Знам, че някой вътрешни гуми фабрично си имат такава течност, предлагаха ми ги някога, тогава ми се видяха повече от два пъти по-скъпи, та се възпрях - сега съм с друг акъл. Колега от работата преди някоя година ми обясняваше, че и той бил с такива - вади тръните, изфъсква нещо бяло и залепя, само не спираш да въртиш 15-ина минути още. Сега се питам дали може да се купи само течността? Чел съм (мсля в мтб-бг), че има нещо, което може да се налее при вече спукана гума - като спрей под налягане с някаква течност, хем помпа, хем лепи, но не за това е въпроса, пък и 10++ лв флакона за градски условия не си заслужава. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Точно за същата боза говорих и аз. На швалбе бях сложил. Всеки ден трябваше да припомпвам гумата, щото не уплътняваше много добре някои отвори. И един прекрасен ден, като срязах гумата на камък - бозата дружелюбно отказа да запълни отвора. Принципно би трябвало от някой веломагазин да я вземеш. Но пак казвам - трябва преработка, не е просто да инжектираш във вътрешната гума. Щото после може и да не можеш да разделиш вътрешна и външна... Link to comment Share on other sites More sharing options...
head_up Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Казваш да не се занимавам с глупости, а? Може би следващия път да взема от вътрешните с фабрична боза да ги пробвам... Ма както пукам гуми (да не си ритам късмета) - няма да е скоро да подменям и двете вътрешни. Link to comment Share on other sites More sharing options...
head_up Posted January 2, 2015 Author Share Posted January 2, 2015 Та да се отчета - обзаведох се с това. Първо задната, няколко дни по-късно и предната, не можах да продължа със старата каруцарска, сърце не ми даваше Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.