Jump to content
BulForum.com

Катастрофи


бат Ицо

Recommended Posts

Подобни катастрофи стават и в страните, където има контрол и високи глоби. Там също има и повече убийства отколкото у нас, въпреки по-строгото и реално действащо правосъдие. Така, че не мисля, че нито законите, нито контрола върху изпълнението са голям фактор за превенция. Най-големия фактор е възпитанието - на първо място от родителите, на второ от обществото. Но ако вкъщи си възпитаван да не ебаваш обществото няма как реално обществото да ти въздейства, така че остават само родителите. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Няма стадо без мърша, Христо. Гледай процентното съотношение. В един Пловдив за 48 часа загинаха 4-ма в 2 зверски катастрофи. 

Link to comment
Share on other sites

Според мен пътят към намаляване на ПТП-тата започва с едни по-дълги, по-задълбочени и по-качествени шофьорски курсове, а след тях - един доста труден изпит. С 24 учебни часа (поне преди 12-тина година бяха толкова) нямаш шанс да се научиш да караш.

Link to comment
Share on other sites

Пътя за намаляването на птп-тата е комплексен,като се започне от ранна детска възраст да се приучават децата да спазват правилата и да уважават себеподобните независимо от статуса им.Сутрин карам детето на училище и виждам как една хубава майка с още по-хубава жипка всяка сутрин навлиза в затворената улица и паркира върху тротоара пред входа на училището.На какво да се научи детето и?Правя и забележка и тя вика"...ем ко толкоз ей ся тръгвам..." Изобщо не осъзнава какво става и какъв пример дава на децата.Дъщеря ми ме пита защо обикаляме околните улици в кръг и в една посока а тя паркира тъй лесно там...После децата нямат никаква двигателна култура,по цял ден висене на компютъра,таблета или пред тв.Вместо лятото да се скъсат от каране на колело да речем...Курсовете са смешни като обем,на скоро търсех школа да се запиша най-накрая за А категория.Навсякъде ми викат "...споко ше вземеш за месец..."А аз не ща да"взема" искам да се науча,дори да се сурна два три пъти ако трябва.Ма не,всички продават една пласмасова плочка със син талон към нея без никакво покритие.Ще се научиш в движение разбираш ли...После родителите абсолютно непонятно за мен поверяват в ръцете на децата си автомобили надхвърлящи възможностите на повечето начинаещи шофЕри-тук въпросните Bmw-та нямат никаква вина.Кола двеста коня и нагоре със задно предаване на 16 годишен?!?На скоро едни познати софийски гъзари купиха на синът им тамън взел А категория чисто нов Ямаха R1...1000 кубика~ 180hp....Глобите са не адекватни,контрола е смехотворен,няма да се оправят нещата до момента в който се минава с двайсет кинта в час.Имам наблюдения тая година в Гърция как стоят нещата-до границата всички дават мръсна газ а след това в гръцко...50-60.Ама глобите са правилните там.И корупция нЕма.Радарни детекторчета,без колан,телефончеее,на трета сто и двайсе в града,дааа ама друг път.Глобите стигат до към 2000 ойро.Няма да ви казвам как стоят нещата в скандинавските страни-глобите на някои места са....процент от месечния доход на нарушителя.И мърдане няма от към плащане.Вдигане на застраховката всяка година при щети,не ГанЮ на паркинга на кауфланд да забърше със скрапа си некое новичко возило ей тъй за спорта.Кво толкоз леекичко с бронята във вратите примерно.Щото требе да праи две маневри на заден.

Link to comment
Share on other sites

И пак опираме до глобите - тук сме супер герои, а навън сме по-ниско от тревата...

 

 

Много, много жестоко си в грешка. Там сме по-ниско от тревата, защото има контрол ;) На нашия стандарт 2000 ОЙро са прекалено много. Стигат ни и сегашните, ама да има кой да ги налага тея глоби.

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Съгласен съм. Просто някой трябва да ги налага тия санкции. А като станат по 2к ойро и пак ще има ... Сина на БосЪТ на Х уби 6ма, твърди че не е карал колата, КАТ отказват коментар, младежът имал 25 акта за шофриане в нетрезво състояне... 

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Дам, и пак опираме до това, че няма кой да си върши работата... :lol: А ако станат по 2к ойро, ще ги плащат само бедните...

Link to comment
Share on other sites

Много, много жестоко си в грешка. Там сме по-ниско от тревата, защото има контрол ;) На нашия стандарт 2000 ОЙро са прекалено много. Стигат ни и сегашните, ама да има кой да ги налага тея глоби.

Смяташ ли, че ще има ефект от контрол без глоби? Практически контрол=глоби, или по-точно страха от глобите в следствие на контрола. Едното без другото е безсмислено.

Link to comment
Share on other sites

Смяташ ли, че ще има ефект от контрол без глоби? Практически контрол=глоби, или по-точно страха от глобите в следствие на контрола. Едното без другото е безсмислено.

 

Точно това и аз имам предвид. Безсмислено е да има високи глоби, при положение, че няма кой да ги наложи ;)

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

За да има високи глоби, полицаите трябва да вземат основна заплата 3500 :) Поне.

 

Абе ти дън'си некое поуицайче  :laughing:

 

Подмяташ разни намеци тука  :grin:

 

подозирам че и така няма да стане......

 

Не е сигурно, но пък си и и много прав, предвид кадровия състав..

За да има високи глоби, полицаите трябва да вземат основна заплата 3500 :) Поне.

 

Абе ти дън'си некое поуицайче  :laughing:

 

Подмяташ разни намеци тука  :grin:

 

подозирам че и така няма да стане......

 

Не е сигурно, но пък си и и много прав, предвид кадровия състав..

Link to comment
Share on other sites

За да има високи глоби, полицаите трябва да вземат основна заплата 3500 :) Поне.

....И да има затвор и лишаване от пенсия и всички други социални придобивки за спипаните с рушвет.Начин има,няма желание от власт имащите :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Тезата за влиянието на контрола и глобите върху броя на катастрофите също е малко съмнителна...

Никой не катастрофира умишлено, а е съмнително доколко можеш да извършваш превенция върху действия извършени по непредпазливост, чрез по-високи глоби. Ако ставаше толкова лесно можеше да обявим, че невнимателното движение на пешеходците през зимата е административно нарушение и да въведем глоба. Така ще намалим ли броя на хората, които постъпват в ортопедията, когато завали сняг?

Съмнително е и доколко е целесъобразно да има свръхконтрол - никой не може да ме убеди, че по бул. Санкт Петербуг (това е булевардът от Надлез Родопи до кръговото на SPS) трябва да се кара с 50км/ч. Тези, които подкрепяте свръхконтрола, с толкова ли карате там? Смятате ли, че е нормално разрешената скорост да е еднаква за тясна павирана улица, минаваща покрай училище и за трилентов булевард и че всеки, който се движи с 80км/ч по Санкт Петербург трябва да бъде глобен с 200€, например?

И не знам защо смятате, че катастрофите са някакъв феномен, който се случва само в България. В Wikipedia има статистика за броя на жертвите на пътя в над 150 държави и ние сме доста далече от "призовите" места...

Link to comment
Share on other sites

Тезата за влиянието на контрола и глобите върху броя на катастрофите също е малко съмнителна...

Никой не катастрофира умишлено, а е съмнително доколко можеш да извършваш превенция върху действия извършени по непредпазливост, чрез по-високи глоби. Ако ставаше толкова лесно можеше да обявим, че невнимателното движение на пешеходците през зимата е административно нарушение и да въведем глоба. Така ще намалим ли броя на хората, които постъпват в ортопедията, когато завали сняг?

Съмнително е и доколко е целесъобразно да има свръхконтрол - никой не може да ме убеди, че по бул. Санкт Петербуг (това е булевардът от Надлез Родопи до кръговото на SPS) трябва да се кара с 50км/ч. Тези, които подкрепяте свръхконтрола, с толкова ли карате там? Смятате ли, че е нормално разрешената скорост да е еднаква за тясна павирана улица, минаваща покрай училище и за трилентов булевард и че всеки, който се движи с 80км/ч по Санкт Петербург трябва да бъде глобен с 200€, например?

И не знам защо смятате, че катастрофите са някакъв феномен, който се случва само в България. В Wikipedia има статистика за броя на жертвите на пътя в над 150 държави и ние сме доста далече от "призовите" места...

Ми..., не, не е една и съща максимално позволената скорост!

Ограничението за уличките покрай училища, детски градини, ясли и прочее е... 30км в час ;)

Link to comment
Share on other sites

3dfx, раздели населението на 150-те държави на броя катастрофи и след това направи същото и за България...

У нас 90% от шофиращите, не ги еВе за правилник, знаци, маркировка, светофари и прочие. Одеве, за около 40 минути на булеварда пред Форума в Тракия

> Патица с аЛди 80 със СТ регистрация първо спря ДО паркираните на пътя коли, като направи задръстване, за да слязат хора от колата, след това необезпокоявано пресече двойна непрекъсната линия, влезе в насрещното и си паркира..

> Поне 5-6 автомобила тръгват без да дават мигачи, без пуснати светлини, и си мислят, че всички трябва да знаят какво мислят да правят.. и псуват като им бипнеш.

> 4-ма направиха ОБРАТЕН ЗАВОЙ на булеварда, след като се бяха нагмуцали.

> МАСОВО се спира точно на самите завои на пресечките там, като пред дюнерджийницата се спира и на пешеходната пътека!

 

Еми, като за 40 минути това ми направи впечатление. Няма контрол, няма фишове, мишове и други пеерастии! Яки, жестоки глоби трябва да се налагат. Щото на простия и арогантен 'българин', не му ли бръкнеш яко в джоба, не разбира от дума! Да не говорим за десетките малоумници, които пресичат улицата както и откъдето им дойде на акъла в простите тикви!

Link to comment
Share on other sites

Ами няма нужда аз да ги разделям, защото хората вече са ги разделили. И то не само на населението, ами и на броя автомобили и на дължината на пътната мрежа...

Link to comment
Share on other sites

знак пред дюнерджийница не важи ! 

 

 

3dfx е напълно прав, навсякъде по света има много катастрофи, включително и по-малоумни от нашите, не сме измислили ние лошото каране.

 

Аз реално не виждам реален начин да се култивират БГ шофьорите. КАТ-аджията дори и на 100 000лв заплата да го сложиш пак ще взимат пари, въпрос на манталитет е, кучето скача според тоягата, като знае че за него наказание надали ще има що да не взима пари ? На 2-3 години хващат някой кокошкар от КАТ осъждат го да видим как се борят с корупцията и до там, а пари взимат абсолютно всички. 

 

Дори да приемем че почнат да глобяват здраво ние реално не сме свикнали да си плащаме за грешките т.е. акт,наказание и т.н. като цяло е "Еви го майката аз не бях виновен"....... 

Link to comment
Share on other sites

Днес КАТ София , с ръка на сърцето казвам... изпълниха си задачите по мероприятие с 50хил души посещение перфектно (авио-шоуто "Това сме ние", база Враждебна, София). Наистина останах впечатлен (за първи път).

Link to comment
Share on other sites

Отново БМВ - http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/bmv-otnese-dzhip-kraj-plovdiv-petima-raneni-6024609

Никой не е казал, че със строг контрол и високи глоби, ще се спрат катастрофите. Аз обаче съм сигурен, че ще паднат с минимум 50%, защото точно неспазването на законите, води до големия брой катастрофи. Само последната седмица имаше поне 4-5 случая на ударени пешеходци на пешеходна пътека. Прегледайте новините за катастрофи от последните месеци и си направете една сметка за себе си, за да видите, колко от тях са в следствие от неспазване на законите.

Link to comment
Share on other sites

 

И не само ... 

По някои от телевизиите дадоха и водача на БМВ-то.

Абсолютно убеден съм, че плътно е следвал градацията - москвич, лада 2107, голф, БМВ. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...