Jump to content
BulForum.com

Катастрофи


бат Ицо

Recommended Posts

Аз купих столче за 500 лева - и мен ме гледаха като изкопаемо разни "професори". Но когато возех крехко бебе бях напълно спокоен. Признавам обаче, че сега, когато детето поотрасна, колан през столчето му слагам само на дълъг път.  

 

Волво си го имат това вече серийно в колите (за съжаление не е задължително) и наистина е изключително полезно. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Моя малкия беше 3 годишен когато вече сам си закопчаваше триточковия колан на столчето. Въобще в колата когато влезе някой роднина поглеждам само по навик, но не и по необходимост дали си е закопчал колана. Особено когато преди 20 години щях да сваля дядото на пътя защото категорично отказваше да си сложи колана, а току що се бяхме запознали :) Но пред дилемата да маа пеша крачоли... и видя, че бъдещия зет е строг. Още повече, че бабата отзад вече се беше препасала. Само ще напомня, че преди 20 години ползване на колани отзад въобще не се споменаваше в ЗДП. Преди 13 години със столчетата беше същото. Две години поживях над млечна кухня и съм се нагледал на всякакви инфантилни майки и татковци, как си возят децата. Включително и на 150 кг шопар инструктор, който взема храната от кухнята с бебето в скута, на предната дясна седалка, а от ляво го вози курсист. Тойота Ярис или ГрейтУол беше колата не видях точно.

Но пък съм спрял да се кахъря за другите. Той Дарвин си знае работата.

Link to comment
Share on other sites

Добре де, така да се зашие в стълба, какво, разни дрифтове на висока скорост ли трябва да е правил ?

 

Летял е, влиза върху пясък, пируети, бордюр, стълб... За малко да отнесе и минувач, който сам каза, че не знае как е жив и само късмета го е спасил. 

Link to comment
Share on other sites

Според мен единственото решение е по някакъв начин (с GPS например) да се въведе (задължително) автомтично ограничаване на скоростта в зависимост от това къде се намираш. Караш в града - лимит до 50, Цариградско - лимит до 80 и т.н. Само че такава инициатива ми се струва невъзможна за изпълнение.

Лимита не е гаранция, че тази скорост е безопасна. За някои хора и автомобили дори 50 е опасна скорост примерно на В. Априлов, докато за други дори 65 е ок при това докато вали дъжд (аз не съм от тях, но това е друга тема)

ПС: Жалко за децата. Хора, които ги познават казаха че са свестни и явно хормоните в пубертета са си казали думата. Дано никому не се случва подобно нещо, но едно е важно - да се набие в канчетата на малките, че колата е ОТГОВОРНОСТ и е изключително опасно нещо. Както и ако може като видят BMW да правят крачка 2 по-навътре на тротоара, че не е ясно кой серсем го управлява. Не че нещо, ама верно 90% от собствениците на тази марка са хвани единия и удари другия

Link to comment
Share on other sites

Според мен единственото решение е по някакъв начин (с GPS например) да се въведе (задължително) автомтично ограничаване на скоростта в зависимост от това къде се намираш. Караш в града - лимит до 50, Цариградско - лимит до 80 и т.н. Само че такава инициатива ми се струва невъзможна за изпълнение. 

 

Тази инициатива е изключително глупава. Какво става, като трябва да изпревариш някой? В момента с топ искаш да трепеш врабчета. Проблемът е в хората, не в ограниченията или в техниката.

Link to comment
Share on other sites

Съгласен съм, че проблемът е в хората. Повечето са нагли, безразсъдни и не им пука за останалите. Дори и всяка кола да излиза от завода със снимка на жертви от катастрофи на волана (както с предупрежденията и по кутиите с цигари - много ефективно средство, няма що), пак ще има идиоти с пауър слайдове, "змиорки" и т.н. Затова трябва да им се отнеме възможността за своеволия на пътя. Почти никой не спазва ограничението от 50 в града, а то не е установено ей така за кеф. Да не говорим при дъжд или сняг. А ако този пред теб се движи с максималната позволена скорост, нямаш право да го изпреварваш, точка. Единствената причина да се кара бързо в града е по медицинска, полицейска или пожарникарска спешност като за всяка от тях има определени органи (това дали са ефективни е съвсем друг въпрос). 

Въобще проблемът е толкова сложен и е свързан с толкова много елементи (умения и психика на шофьорите, техническа изправност на колите, качество и поддръжка на пътищата, ефективен контрол на движението и т.н.), че всякакви разговори за решение принадлежат към сферата на научната фантастика, особено когато толкова много други неща в държавата са на същото трагично ниво.

Link to comment
Share on other sites

Интересен факт има обаче - повечето дебили, които карат все едно играят Carmageddon, когато излезнат извън стрната ни и са примерни мушици. Няма минаване на червено, няма фучене със 100 km/h, идиотски засичания и най-важното - там използват мигач всеки път. Аз точно това не мога да си го обясня.

Link to comment
Share on other sites

Интересен факт има обаче - повечето дебили, които карат все едно играят Carmageddon, когато излезнат извън стрната ни и са примерни мушици. Няма минаване на червено, няма фучене със 100 km/h, идиотски засичания и най-важното - там използват мигач всеки път. Аз точно това не мога да си го обясня.

Ами то аз вече го казах:

Липсата на контрол и налагане на своевременни наказания е проблема. Като стадо, което трябва да го пази овчар или куче, че само не може да мисли. И теоретични тестове при преиздаване на книжките. 

+ високата корупция.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Именно, проблемът е в хората - всеки се мисли за безсмъртен. Но не можеш да наложиш такова ограничение, което ще е предпоставка за ПТП, защото същите тея малоумни хора ще ги карат тези ограничени коли. Да, ако се ударят с 50 най-вероятно ще оживеят, но пък пешеходец или колоездач ударен с тая скорост - едва ли.

 

Имай предвид и друго - пътната обстановка е много по-сложна от това да се кара с ограничението. И как ще забраниш изпреварване? Какво правим, ако попаднеш зад трактор, който се движи с 35км/ч? Правите огромна колона зад него и си цъкате белот, докато завие нанякъде? Не можеш да го изпревариш безопасно, ако не настъпиш малко колата. 

Още за бързото каране - дай боже да не ти се случва да трябва да караш някой в болница. Хич не ми дреме от глоби и подобни неща. Да чакаш линейка е абсурдно в някои ситуации и тогава си трябва да понастъпиш. Но това се прави с мисъл и внимание, а не с чувство за безсмъртие.

 

 

Та каквито и ограничения да налагаш, при липса на контрол нищо няма да проработи. И тоя контрол не е само от държавата. КАТ, ДАИ и всички институции, а от нас всички върху нашите деца, приятели и познати.

Link to comment
Share on other sites

Интересен факт има обаче - повечето дебили, които карат все едно играят Carmageddon, когато излезнат извън стрната ни и са примерни мушици. Няма минаване на червено, няма фучене със 100 km/h, идиотски засичания и най-важното - там използват мигач всеки път. Аз точно това не мога да си го обясня.

 

Е как бе, Любо, много просто - там фанат ли те, мърдане няма. И глобите са съответни. 

Link to comment
Share on other sites

Доста е опростенческо при всяко ПТП да се търси причината първо в скоростта. Скоростта е последният фактор, не първият...

Link to comment
Share on other sites

Интересено какво точно прави в 99% от случаите ШОФЕРА, та да се блъсне... Има 1000 статистики по този въпрос. Високата скорост не идва от канализацията или магнитните бури ми се струва...  

Link to comment
Share on other sites

Колкото с по-висока е скоростта на потока от автомобили, толкова по-малко са ПТП-тата. Има си изследвания.

 

Контрола и реакциите на шофьора са неадекватни, спрямо скоростта му на движение. Това е проблема. Високата скорост сама по-себе си за повечето шофьори е катализатор на немърливостта и липсата им на умения. Те не разбират, не оценят и не ръководят поведението си към която и да е скорост.

Link to comment
Share on other sites

Нямах нищо против хлапетата с BMW-та, които искат да покажат на момичетата до тях, колко кураж имат в скроталната торбичка и колко са... ЯКИ до момента, в който не започнаха да спират в задната броня на моята чисто нова Хонда. Разбирам, че тук във Форума има собственици на тази марка, които като ощипани моми скачат при всяко едно негативно споменаване на въпросната марка, но определено аз няма как да защитя фен бойчетата и не мога да им влезна в положение и да ги разбера.

Малкият келеш дори не пожела да слезне и да погледне какво е направим, а през прозореца ми подвикна, че само малко ме е бил ударил леко. Да, по Хондата нямам сериозни поражения и се разминах - благодарение на този исполин с Баварец, само с едно ожулване, което ще го преживея, но не мога да разбера защо не се съобразяват с пътната обстановка с това, че аз примерно си седях вече половин минута на червено и още поне толкова мина след като ме удари, когато се промени светлинната сигнализация и светна зелено, защо трябва да се фуци и сили из града?!

Аз все още съм и собственик на голф 3, как веднъж не спрях на някой в бронята за толкова години, откакто е мой?! Май ще трябва да купувам камера и за отзад!

Link to comment
Share on other sites

Ти сериозно ли ми ги говориш тия глупости? Оня ден като се помляха децата какъв поток точно имаше??? 

Имаше поток от повторения на всички серии на "Need for Speed" и налично БМВ

Link to comment
Share on other sites

Нямах нищо против хлапетата с BMW-та, които искат да покажат на момичетата до тях, колко кураж имат в скроталната торбичка и колко са... ЯКИ до момента, в който не започнаха да спират в задната броня на моята чисто нова Хонда. Разбирам, че тук във Форума има собственици на тази марка, които като ощипани моми скачат при всяко едно негативно споменаване на въпросната марка, но определено аз няма как да защитя фен бойчетата и не мога да им влезна в положение и да ги разбера.

Малкият келеш дори не пожела да слезне и да погледне какво е направим, а през прозореца ми подвикна, че само малко ме е бил ударил леко. Да, по Хондата нямам сериозни поражения и се разминах - благодарение на този исполин с Баварец, само с едно ожулване, което ще го преживея, но не мога да разбера защо не се съобразяват с пътната обстановка с това, че аз примерно си седях вече половин минута на червено и още поне толкова мина след като ме удари, когато се промени светлинната сигнализация и светна зелено, защо трябва да се фуци и сили из града?!

Аз все още съм и собственик на голф 3, как веднъж не спрях на някой в бронята за толкова години, откакто е мой?! Май ще трябва да купувам камера и за отзад!

 

Пълни простаци са, потвърждавам.

 

А за скоростта на трафика разрешената си има проучвания.

Link to comment
Share on other sites

Пак опираме до проблема, че няма контрол, а глобите са смешни! Дори само контрола да се увеличи, без да се пипат сегашните парични наказания, пак ще има огромна разлика, а ако се увеличат и наказанията, ще станем по-добре от развитите западни страни, но уви... При положение, че смешната ни държава се нарежда на челните места по брой полицаи на глава от населението, къде са се изпокрили всички?! Чак пък толкова ли ги мързи да си вършат работата, та по цял ден си клатят краката някъде по кабинетите?! Виждам полицаи само на хранилки за фарове!

Няма ли някой да ни поведе най-накрая и да променим нещата?! До кога всичко ще се свързва с партии и политика?! Докато не излезем всички и не сринем цялата система, нищо няма да се промени и все по-зле ще става! До 10 години не виждам, кой от можещите ще е останал в тая държава, където бъдещето е на циганите...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...