Jump to content
BulForum.com

Катастрофи


бат Ицо

Recommended Posts

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

И двамата са на червено. Значи и двамата нямат предимство, така ли?!

Мерцедесът е вътре в кръстовището когато светва червеното. Трябва да се изнесе. Нисанът влиза след като известно време е светело червено. Никакви предимства и права няма. Не знам и как хората си мислят, че шофьорът на мерцедеса има някакъв шанс да го види. Докато се изнася нисанът е далече. Няма как да прецени, че след 2-3 секунди ще е до него. Никой не поглежда на 300 метра навътре в насрещното дали някой не лети ниско.

Ангеле, толкова си зле, че няма на къде повече. Аматьор. Мъж!!!

Link to comment
Share on other sites

Нека и аз да съм поредния, който ще го каже....

1-во и най-важно е това, че при явен червен сигнал навлизането в кръстовището е абсолютно забранено, лишено от абсолютно всякакво предимство, понеже при регулирано кръстовище предимството ти го дава светофара!!!. В съчетание с високата скорост, която сама по себе си създава предпоставка за катастрофа прави Нисана абсолютен и безапелационен виновник.
Чл. 10. (2) 3. "Червен сигнал" - забранява навлизането на пътни превозни средства и пешеходци.

2-ро още на курсовете си спомням как инструктора казваше - на червено, който е НАВЛЯЗЪЛ в кръстовището се изнася по най-бързия начин, за да го освободи. Всички други в този момент са без предимство и чакат хората да се изнесат и да освободят кръстовището. 

Изгледах внимателно записа. Когато сигнала се сменя, мерцедеса е точно на стоп линията. Ако в този момент набие спирачки, спирачния път ще му е поне 10-15м, което е предпоставка да спре в самото кръстовище, което е нарушение... Точно затова е длъжен да продължи.
Чл. 76. Водач, който е навлязъл в кръстовището при разрешен сигнал на светофара, е длъжен да излезе от него независимо от сигнала на светофара при излизане от кръстовището.

Edited by Vetim
Link to comment
Share on other sites

Освен това, при "задръстено кръстовище", е забранено навлизането в него дори да ти е зелено и да си с предимство нормално. Мерцедеса, ако е навлязъл културно (т.е. не на много жълто или червено) си е съвсем невинен.

Edited by JDFU
Link to comment
Share on other sites

Освен това, при "задръстено кръстовище", е забранено навлизането в него дори да ти е зелено и да си с предимство нормално. Мерцедеса, ако е навлязъл културно (т.е. не на много жълто или червено) си е съвсем невинен.

Точно така навлиза. Няма нито една кола пред него в посоката в която отива. Когато светва жълтото вече навлиза в кръстовището.
Link to comment
Share on other sites

yellow.png

На жълто Нисана още го няма... Има достатъчно време да спре.

Red.png

Тук се вижда как изобщо няма намерения да спира.

Link to comment
Share on other sites

И аз не виждам каква вина има мерцедеса. В случая реално погледнато той е с предимството защото на нисана свети червено, което е равностойно на знак СТОП. Това е регулирано кръстовище, при светването на червено си губиш предимството. Със същият ефект може да се очаква да намаляме ако забележим, че някой наближава по-бързичко към STOP. 

Ако не беше мерцедеса в кръстовището, можеше да е някой по-нервен от чакащите на червено, запалил гумите при светването на неговото жълто и намиращ се вече в кръстовището. 

Link to comment
Share on other sites

Вие сте върха бе...

 

Да, а ти си дъното, явно...

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Дъното на дъната и след дъното на дъното, през дъното има дъно, в което има малко дъненце. В малкото дъненце плуват малки дънца и в едно от тия малки дънца има голямо дъно. В него има пясък. Ангел си играе на пясъка.

Link to comment
Share on other sites

Истината е, че при тая скорост на Нисана всичко става за изключително кратко време - споменах го вече по-горе, че за мен Нисана носи основната вина с бясната скорост и преминаването на червен сигнал, а другият носи вина за себе си дотолкова, че се предоверява на ситуацията, в която вероятно е попадал многократно (ляв завой на сменящ се светофар) и в които случаи досега си е завивал безпроблемно, защото другите отсреща вече са спирали. Да, ама този път хем случва на бясно летящ джигит, хем е малко трудно да го види заради другия, който завивайки наляво му препречи видимостта и когато всичко се случва в рамките на 2-3 секунди, не е чудно защо се получи всичкото това.

Link to comment
Share on other sites

Дъното на дъната и след дъното на дъното, през дъното има дъно, в което има малко дъненце. В малкото дъненце плуват малки дънца и в едно от тия малки дънца има голямо дъно. В него има пясък. Ангел си играе на пясъка.

След тая фраза вече официално можем да закриваме форОма :) 

Link to comment
Share on other sites

Със същият ефект може да се очаква да намаляме ако забележим, че някой наближава по-бързичко към STOP. 

Примера със стопа не е удачен, тъй като при него не се забранява преминаването.

Link to comment
Share on other sites

Явно на w00x-а са му са се паднали лесни въпроси на листовките,че с тези разсъждения по темата не е ясно дали щеше да си вземе книжката :lol:

Link to comment
Share on other sites

Със същият ефект може да се очаква да намаляме ако забележим, че някой наближава по-бързичко към STOP.

 

Естествено, че ще искаш да се предпазиш, ако видиш, че някой няма да спази знака...иначе трябва да си доста безразсъден и доверчив. Преди години така ме удариха с една от старите ми коли в уличките зад Военна болница. Една леля като тази, дето прасна Коста :P , идвайки отляво на мен и имайки знак STOP, така ме забърса, че благодарение на "бързите" й рефлекси нямаше грам спирачен път, защото просто спря с таран в мен, от което колата ми се завъртя на 360 градуса, удари се в един висок бордюр и се "паркира" на няколко сантиметра до една паркирана на тротоара шкода. После почнаха едни оправдания, че бързала за някакъв преглед в болница, че знакът STOP бил скрит зад листата на дърветата и не го видяла, че отдавна не била карала и била забравила правилото на десния и все от тоя род. След като се наложи да бракувам онази кола, понеже вече не ставаше за нищо, вече на всяко кръстовище намалям и се оглеждам дали съм на главен, дали съм десен, дали оня, дето е ляв знае, че съм десен и т.н., един вид - парен каша духа. :)

 

Примера със стопа не е удачен, тъй като при него не се забранява преминаването.

 

Не се забранява, но по правилник трябва първо да спреш и да се огледаш.

Link to comment
Share on other sites

Примера със стопа не е удачен, тъй като при него не се забранява преминаването.

Най-близкото е като идея, все пак те принуждава да спреш на място преди да продължиш.

Във всеки случай, светне ли червеното трябва да очакваш колите чакали до сега да навлезат в кръстовището, съответно игнорирането му и продължаването си е опит за убийство. 

 

@Midex - така е, но общо взето до последният момент няма как да знаеш дали няма да намали. Има някакъв момент на доверие, че околните спазват знаците. Иначе трябва да спираме на предимството и да се оглеждаме дали някой не иска да го наруши, на база логиката на woox. 

Link to comment
Share on other sites

Иначе трябва да спираме на предимството и да се оглеждаме дали някой не иска да го наруши, на база логиката на woox. 

 

Аз така правя. Ако сам не се пазя, няма кой да ме пази. Това зорлем да се блъскам в някой, защото съм бил с предимство, а ония не знаел, само за да мога да кажа после "аз бях прав", е меко казано малоумно.

 

В кръстовище влизам с крак на спирачката, дори и на зелено.

Link to comment
Share on other sites

Има някакъв момент на доверие, че околните спазват знаците. Иначе трябва да спираме на предимството и да се оглеждаме дали някой не иска да го наруши, на база логиката на woox. 

 

Да, точно за този момент на доверие говоря. Аз отдавна съм спрял да се предоверявам на околните, защото дори и 90% от тях да си спазват правилата и само 10% да ги нарушават, това ми е напълно достатъчно за да се пазя и от тези 10%. За дългите години, през които карам имам 2 сериозни катастрофи - и двете ми се случиха защото се предоверих, че едикой си ме вижда, че ще спре задължително и че аз съм прав. Парадоксът е, че в случая зад Военна болница дори карах с 20-25 км/ч, защото търсех една улица и само с периферното зрение мярнах как някакъв снаряд се приближава заплашително отляво ; дадох газ в последния момент, но вече беше късно - единствено успях да предотвратя удара в предната (моята врата) като го "заместих" да е в задната (от което и се завърта колата). Така че за някои може да е смешно това, дето прави Ангел, но и аз на всяко кръстовище местя крака на спирачката за всеки случай и се оглеждам на четири - не че това ще ме предпази на 100%, но поне си увеличавам шансовете да реагирам адекватно при непредвидена ситуация. :)

Link to comment
Share on other sites

Да, точно за този момент на доверие говоря. Аз отдавна съм спрял да се предоверявам на околните, защото дори и 90% от тях да си спазват правилата и само 10% да ги нарушават, това ми е напълно достатъчно за да се пазя и от тези 10%. За дългите години, през които карам имам 2 сериозни катастрофи - и двете ми се случиха защото се предоверих, че едикой си ме вижда, че ще спре задължително и че аз съм прав. Парадоксът е, че в случая зад Военна болница дори карах с 20-25 км/ч, защото търсех една улица и само с периферното зрение мярнах как някакъв снаряд се приближава заплашително отляво ; дадох газ в последния момент, но вече беше късно - единствено успях да предотвратя удара в предната (моята врата) като го "заместих" да е в задната (от което и се завърта колата). Така че за някои може да е смешно това, дето прави Ангел, но и аз на всяко кръстовище местя крака на спирачката за всеки случай и се оглеждам на четири - не че това ще ме предпази на 100%, но поне си увеличавам шансовете да реагирам адекватно при непредвидена ситуация. :)

Напълно те разбирам.  Та мен 2 пъти са ме блъскали отзад на празен булевард докато стоя спрял на червен сфетофар, който свети червено в момента на сблъсъка, а аз съм спрял от известно време. Заспали по пътищата колкото искаш. 

Но крака на спирачката е едно, никой обаче не спира на зеленото за да се огледа за летящи самоубийци, това имам предвид.  А общо взето такава идея се налага за да излезе, че мерцедеса има вина. 

@woox - спираш на знака за предимство за да се огледаш ли ? Хайде стига изсилвания.

Link to comment
Share on other sites

Не го нападайте Ангел толкова много - вероятно малко повече вмени вина на мерцедеса, отколкото трябваше, но реално и мен щеше да ме е яд ако бях на мястото на тоя с мерцедеса, че не съм предвидил в тая затруднена ситуация (сменящ се светофар, закрита видимост, идиот рацер...) да бъда малко по-внимателен. А че основното се дължи на Нисана, в това няма спор и мисля всички са на това мнение, но това няма да промени факта на смачаканите ламарини и счупените крака на момичето.

 

А иначе това долу е поредната българска простотия... :thumbsdown:

 

Гръцкият студент Боскос Анастасиос, преминал с висока скорост на червен светофар и в последствие премазал 16-годишната Катя, е заявил е, че ще пътува до Гърция за времето от 31-ви май до 13-ти юни. Това заяви за Plovdiv24.bg говорителят на Районна прокуратура Пловдив Атанас Илиев.

 
"Преценихме, че това няма да попречи на разследването и на този етап няма основание за промяна на мярката му".
 
На въпрос на Plovdiv24.bg какво ще последва, ако гръцкият гражданин не се върне в България, Илиев отговори, че ако се наложи, мярката му ще бъде променена в друга.

 

Link to comment
Share on other sites

@woox - спираш на знака за предимство за да се огледаш ли ? Хайде стига изсилвания.

 

Да. Не спирам, но се оглеждам дали този, който трябва да спре е спрял. Защото ако не спре, какво става? "Аз бях с предимство" не оправя потрошена кола.

Link to comment
Share on other sites

Защото ако не спре, какво става? "Аз бях с предимство" не оправя потрошена кола.

 

Ммм дааа...и в някои случаи дори може да си умреш, но с гордо вдигната глава. ;)

Link to comment
Share on other sites

На всичките, които го защитавате тоя невинния с Мерцедеса, ви пожелавам по един такъв примерен шофьор да ви сече пътя на база предположения. Поне един път на всеки 5 км навъртяни. Свещичка ще запаля даже утре и ще се помоля официално за по-голям успех.

 

Евала на такива примерни шофьори.

 

Само се моля срещу мен да не се падат.

Дано всичките са пред вас.

 

КОГАТО МИНАВАМ НА ЧЕРВЕНО, НАЛИ? Или имам знак стоп! Я се събуди бе майна. Онзи си мина толкова на червено та узряло та няма накъде. Никакво предимство не му е отнел!

Link to comment
Share on other sites

КОГАТО МИНАВАМ НА ЧЕРВЕНО, НАЛИ? Или имам знак стоп! Я се събуди бе майна. Онзи си мина толкова на червено та узряло та няма накъде. Никакво предимство не му е отнел!

 

Да уе, прав си. Като нарушават другите правилата и не е твоя вината, може да си се блъскаш като пич. няма проблем. Стига да не си ти виновен.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...