Jump to content
BulForum.com

Преместване на акумулатор


dragomir375

Recommended Posts

Здравейте. Карам Honda Accord 2.2 I-CDTI 2004г. Мисля да и сложа печка webasto thermo top Z/C-D 5kw dizel 2,5bar
говорих с майстор за да ми я сложи и тои ми каза, че единствения вариант е да премести акумулатора в багажника
защото няма място за самата печка, а печката да е на мястото на акумулатора. Ще трябва и  дебел кабел за
акумулатора, майстора ми каза да сам взел по голяма квадратура на кабела защото имало загуби на тока и може да се стопи кабела. Питах го дали 35квадрата ще стигнат (все пак някои си копуват такива за електрожен), а той като го
видя и каза, че ще е малко и трябва да вземем 50квадрата най добре. Та искам да питам 35квадрата дали няма да свърши работа според вас и дали може вместо да прекарваме още една жица за минуса да го свържем направо за купето?
35квадрата кабел е 8лв на метар, а 50квадрата е 15лв на метър майстора иска да е кам 6 метра кабела ако взема 50квадрата ще ми излез не 200лв само за кабели ужас :nugget: .

И да питам тази печка според вас ще дигне или ще ми падне разхода? Гледах в сайта им (http://rheamp.bg/avtonomni-otopliteli.php) пише, че пада но това не е от голямо значение за мен просто питам информативно.

Link to comment
Share on other sites

Колко ти е пусковият ток? И малко ме съмнява да е достатъчен...

 

В задачата се пита за чий ти е да модифицираш по тоя начин колата си? Ако трябва да седиш по сумати време в нея на изгасен двигател - има логика, но донякъде...

 

Колкото до разхода - да, би трябвало да падне...със 100-200 грама...

Link to comment
Share on other sites

Акумулатора ми е Bosch S5 Silver Plus 77Ah и 780А пусков ток. Искам да си го направя за удобство, печката е с часовник и мога да си я наглася в колко h да тръгне и да спре. Примерно сутринта като отивам на работа мога да я наглася 15 мин . по рано и да ми е загряла двигателя и купето и да не чакам. Печката е от батко ми и тои ми я дава безплатно от старата му блъсната кола е, по принцип знам, че само тя 2 - ра рака струва от 300 лв нагоре, а аз ще дам пари само за ремонт. Знам, че някои мерцедеси и БМВ -та акумулаторите им са в багажника и чух, че техния минус им е хванат за купето и кабела им не е 50квадрата (поне така ми казаха) и затова се зачудих, но знам ли не разбирам мн . от ел . техника и затова реших да питам тука. 

Link to comment
Share on other sites

Аз от години обмислям да сложа подобна печка :). Според мен обаче си вземи и достанционно. 1 километър му е обхвата. Според мен обаче недей да местиш акумулатора. Все ще се намери начин да се закрепи отпред. Не е толкова голяма все пак. От къде си я поръча и какви пари ти излиза?

Link to comment
Share on other sites

В задачата се пита за чий ти е да модифицираш по тоя начин колата си? Ако трябва да седиш по сумати време в нея на изгасен двигател - има логика, но донякъде...

 

Колкото до разхода - да, би трябвало да падне...със 100-200 грама...

Май не си наясно за целта на тази печка. Антифризът на колата циркулира през нея. Когато се включи, започва да го затопля. По този начин ти нагрява целият двигател. Палиш си директно загрят двигател :). Свързана е и с електрониката на колата. След достигане на определена температура, включва вентилатора на парното и започва да ти загрява купето. Тъкмо и да размрази стъклата. Един цикъл мисля беше около 30 минути. След това се гаси сама. С дистанционно е адски удобно. Задействаш е малко преди да потеглиш. За съвременните дизели е доста добра екстра. Поради ниският си разход на гориво им трябва доста време да загреят. Да не говорим колко е полезно да се избягва студеният старт на двигателя.
Link to comment
Share on other sites

Наясно съм с каква цел се слага. По-новите дизели, въпреки, че са с много нисък разход, все пак имат подгряващи свещи за антифирза. Предполагам и при Хонда е така. Дори на тъпия ми Фиат, който разкарах преди два месеца, имаше такива удоволствия. Просто ми е странно и като цяло, да преместиш акумулатора в багажника, за да сложиш тази печка на негово място, ми се вижда прекалено голяма хамалогия за нещо, което не е чак толкова необходимо. Лично мнение, не искам да го налагам на никой.

 

Но щом човека има под ръка такава - смело монтиране и да не се чуди чак толкова. Сигурен съм, че ще има място, на което да се монтира тая макина без да се налага преместване на други части. Като разглеждах сайта, наистина не са чак толкова големи, че да не може да се събере в някоя дупка около двигателя. 

 

Отиди и попитай на друго място, не само този майстор. БеМеВе-тата и Мергелите са с предвидени такива системи фабрично, а при теб ще се прави в последствие, та е нормално да има завишени стойности малко.

Link to comment
Share on other sites

Наясно съм с каква цел се слага. По-новите дизели, въпреки, че са с много нисък разход, все пак имат подгряващи свещи за антифирза. Предполагам и при Хонда е така. Дори на тъпия ми Фиат, който разкарах преди два месеца, имаше такива удоволствия. Просто ми е странно и като цяло, да преместиш акумулатора в багажника, за да сложиш тази печка на негово място, ми се вижда прекалено голяма хамалогия за нещо, което не е чак толкова необходимо. Лично мнение, не искам да го налагам на никой.

 

Но щом човека има под ръка такава - смело монтиране и да не се чуди чак толкова. Сигурен съм, че ще има място, на което да се монтира тая макина без да се налага преместване на други части. Като разглеждах сайта, наистина не са чак толкова големи, че да не може да се събере в някоя дупка около двигателя. 

 

Отиди и попитай на друго място, не само този майстор. БеМеВе-тата и Мергелите са с предвидени такива системи фабрично, а при теб ще се прави в последствие, та е нормално да има завишени стойности малко.

 

Не, че нещо ама през някоя от тия "дупки" може да се наложи да се пипне някое и друго сензорче или нещо друго ;).

Link to comment
Share on other sites

Не, че нещо ама през някоя от тия "дупки" може да се наложи да се пипне някое и друго сензорче или нещо друго ;).

 

Да, спор няма. Те и за това служат тея дупки. Но така или иначе ще правиш модификаци, поне да са по-малко. Вярно е, че обслужването на колата с такъв добавен елемент ще става доооста по-трудно, но пък ще си спести друг вид проблеми.

Link to comment
Share on other sites

Печката я имам от батко ми безплатно както писах по горе. С майстора оглеждахме цялата предница и каза, че няма никъде място. Голяма е колкото акумулатора ми долу горе и затова ще местим акумулатора в багажника, а до колкото за кабелите мисля, че ще стигне 35 квадрата, се пак хората го взимат и за заваряне този кабел, но не сам напълно си горен и затова се допитах до вас. Благодаря за отговорите :) 

Link to comment
Share on other sites

Не се тревожи, по-скоро ще ти падне акумулатора, но едва ли ще успее да стопи кабела :)

Най-малкото я закачи през кабела преди да окабелите и вижте до колко нагрява кабела за примерно 20 минути, така и ще спиш спокойно :)

 

---

Мдам, аз разбрах че става дума за кабела който да ходи до печката :)

Link to comment
Share on other sites

Според мен тия 35 кв. са малко. Заваряването няма нищо общо, там напрежението е много по-голямо. Аз не бих рискувал. Сметката е 10А за 1кв.

Link to comment
Share on other sites

Според мен тия 35 кв. са малко. Заваряването няма нищо общо, там напрежението е много по-голямо. Аз не бих рискувал. Сметката е 10А за 1кв.

 

И аз така си мисля. 35кв. слагат за по-мощни усилватели. Имай предвид, че алтернатора ти генерира някъде поне 90А на пълно натоварване.

Като се замисля, обаче, в крайна сметка трябва да пратиш ток към акумулатора да го зареди, няма да караш всичките 90А до отзад и после да ги изкарваш до отпред.

Може би отговорът се крие в това колко са дебели едни кабели за подаване на ток. Говоря за 700А кабели. Малко повече залагаш за акумулатора и действаш.

Link to comment
Share on other sites

Усилвателите също нямат общо, там причината е друга. Проблема не е тока на заряд, а пусковия ток, който е много повече - 300+А в зависимост от двигателя! При всички положения не е разумно там нещата да са на кантар.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за отговорите колеги, ще купя 50квадрата кабел за плюса (+) , а за минуса (-) направо за багажника както са на мерцедесите. Между другото виште какво има http://axm-auto.com/pBB2/viewtopic.php?t=222
На някои коли са били оригинално направени подгрени свещи за антифриз не знаех, че има.  :online2long:

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за отговорите колеги, ще купя 50квадрата кабел за плюса (+) , а за минуса (-) направо за багажника както са на мерцедесите. Между другото виште какво има http://axm-auto.com/pBB2/viewtopic.php?t=222

На някои коли са били оригинално направени подгрени свещи за антифриз не знаех, че има.  :online2long:

 

 

Предполагам, че и при теб има такива удоволствия, провери. 

Link to comment
Share on other sites

е сам сигурен, но мисля че нямам, пак и моята е италианка някъде бях чел, че ако е италианка забрави да има такива подгряващи свещи за антифриза, но ще погледна за всеки случаи .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...