samkijot Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 тъй като получих един таблет, който след няколко часа се прецака, свързах се с "китайците" и се разбрахме да им го пратя обратно - да го оправят или евентуално да го заменят. не съм пращал досега нещо до там, така че ми е интересно следното - има ли някакъв специфичен начин, по който трябва да бъде оформен пакета като се праща? в писмото са споменали, че искат да бъде пратено, чрез "registered mail" демек най-обикновена поща, доколкото разбирам, а не чрез UPS, FedEx, DHL ... не знам какви са съображенията за това. също така искат да им изпратя tracking number, но не знам в бг пощи какво да им обясня за този номер и изобщо дали предлагат такъв .... някой ако е пращал до китай, би ли споделил. гледам, че най-нормална пратка - малък пакет до 1 кг. се таксува на 16 лв.(от сайта им). така ли е в действителност(много евтино ми се струва). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Преди да пратиш таблета, надявам се, че си обяснил на китайците какъв точно е проблема. Обикновено те не правят проблем и приемат всяка повредена стока, като ако е евтина (няколко $) даже може и да не я пращаш, а направо ти връщат парите или ти изпращат друга бройка. С таблета това няма как да стане, така че отиваш в пощата, пращаш го с препоръчан пакет с обратна разписка (имай готовност в пощата да поискат да погледнат какво точно изпращаш, така че не го опаковай като за последно, а го дозапечатай там). Та на разписката, която ще ти дадат от пощата има един номер, най-често написан ръчно с химикал (това ти е проследяващия номер), но тъй като служителките там вече са придобили лекарски почерк, ако не ти е ясно коя цифра или буква каква е - поискай да ти го напишат четливо. С този проследяващ номер може да следиш пакета само в границите на България, така че китайците го искат единствено като сигурност, че изобщо си изпратил таблета. След като се прибереш, прати на китайците 'тракинг нъмбъра' и се зареди с търпение да чакаш. Ако са ти дали опции дали да ти върнат парите или да ти пратят друг таблет, за предпочитане е друг таблет, тъй като от парите те ще си удържат най-вероятно пътните разходи, независимо, че вероятно са ти го писали 'фрий шипинг', защото безплатен обяд и безплатно изпращане както знаеш няма. Link to comment Share on other sites More sharing options...
samkijot Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 между другото дали са ми един RMA(Return merchandise authorization) номер, който искат да бъде изписан върху пакета, който се праща ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Най - добре използвай българските пощи. Съвсем малко ще доплатиш за проследяването на пратката. Дядо Пламен обаче те излъга, че не можеш да го проследяваш извън страната. Спокойно можеш да го правиш и да видиш на коя дата ще бъде доставен. Цените също не са никак високи. Около 12-13 лева излиза за батерия и хард диск. За таблет едва ли ще е много повече. Като тегло би трябвало да е близко до тези. Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabyte Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 С нашите пощи, тракинга може да бъде проследен само в границите на България ( до тата и час когато е напуснал страната).От там на татък всичко е въпрос на... късмет Поради същата причина (че не се проследява тракинг-а) в ebay той не служи като доказателство.Може да си продал лаптоп, а да си пуснал само батерията да пътува и то до измислен адрес (по тракинга не се разбира за къде пътува стоката). Пример: За съжаление трябва да разчиташ само на коректността на китайците. Пращаш пратката препоръчана и приоритетна, като задължително искаш да обявиш стойността на пратката.Това е в случай, че пратката не пристигне, а някой БГ тариат вместо в чувала, си я прибере в джоба. Ако това стане, подаваш молба в пощенския клон, че пратката не е пристигнала, те я разглеждат мисля в едномесечен срок и колкото по-голяма сума си обявил, че струва, толкова повече пари ще ти върнат после. Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Поредният който е зле. Тракинга си работи и извън страната. Просто в сайта на българските пощи показва този който е на територията на страната. За чужбина трябва да се провери в страницата на страната в която пристига. Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabyte Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Поредният който е зле. Тракинга си работи и извън страната. Просто в сайта на българските пощи показва този който е на територията на страната. За чужбина трябва да се провери в страницата на страната в която пристига. Зле... не знам кой е зле само.Колко пъти си пращал пратки в чужбина? Губили са ми се пратки от Австралия до Бразилия и никога никой не ги е намирал, въпреки че съм карал хората на крака до ходят до местния пост офис и да проверяват тракинги и всички възможни опций за проследяване. Има една система за проследяване и тя се казва: http://www.track-trace.com/post Ако пратката е регистрирана при пристигането в различните локални пост офиси, това се отразява в тракинг-а, ако не става картинката като с БГ пощи, Друг е въпроса ако го пратиш с EMS (пак на БГ пощи), но там няма да ти излезе сметката. Link to comment Share on other sites More sharing options...
netrootbg Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Зле... не знам кой е зле само.Колко пъти си пращал пратки в чужбина? Губили са ми се пратки от Австралия до Бразилия и никога никой не ги е намирал, въпреки че съм карал хората на крака до ходят до местния пост офис и да проверяват тракинги и всички възможни опций за проследяване. Има една система за проследяване и тя се казва: http://www.track-trace.com/post Ако пратката е регистрирана при пристигането в различните локални пост офиси, това се отразява в тракинг-а, ако не става картинката като с БГ пощи, 3 пъти с българските пощи. До Малайзия една и две до Китай. На всичките си им излизаше коректно тракинга. От Австралия до Бразилия не виждам какво общо има с темата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jojo Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Имах абсолютно същия проблем. Таблетът го върнах в Китай с БГ поща за 18+1 лв. Наистина китаецът искаше RMA код, и то на точно определено място. Друг въпрос е, че не отиде да си го получи и след 30- 40 дена ми го върнаха поживо, поздраво. Мисля, че с пощата е най- евтиния начин. А китайците са лекета, могат ли да те пре*бат, правят го. Link to comment Share on other sites More sharing options...
samkijot Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Имах абсолютно същия проблем. Таблетът го върнах в Китай с БГ поща за 18+1 лв. Наистина китаецът искаше RMA код, и то на точно определено място. Друг въпрос е, че не отиде да си го получи и след 30- 40 дена ми го върнаха поживо, поздраво. Мисля, че с пощата е най- евтиния начин. А китайците са лекета, могат ли да те пре*бат, правят го. ти откъде го купи? в пощата ли ти го опаковаха или ти предварително? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 ...Дядо Пламен обаче те излъга, че не можеш да го проследяваш извън страната. Спокойно можеш да го правиш и да видиш на коя дата ще бъде доставен.... Иване, не говоря наизуист. Наложи се да връщам телефон със софтуерни проблеми до китайски сайт (телефонът между другото го бях поръчал за съфорумец). Изпратих им не само тракинга, но и малко снимки по време на опаковането и предаването на пратката на гишето в пощата (от близък план). Дадох им нашия сайт за проверка на тракинга, но ги предупредих, че в него излиза движението само до границата, а след нея те да му мислят как ще го следят. От там ми отговориха, че с моя тракинг не могат да го проследят докъде е стигнал извън страната, в което бях почти сигурен, защото мисля, че знам всички или почти всички чужди сайтове за проверка на пратки, изпратени от Китай или Хонг Конг. Ако ти знаеш някой секретен чужд сайт, чрез който с BG-тракинг може да проследиш пратката до крайната дестинация, ще ти бъда благодарен да го споделиш, защото ще е доста цéнен не само за мен. между другото дали са ми един RMA(Return merchandise authorization) номер, който искат да бъде изписан върху пакета, който се праща ... RMA-то задължително се написва върху пакета, но за предпочитане е да го дублираш и вътре в самия пакет на отделно листче. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jojo Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 ти откъде го купи? в пощата ли ти го опаковаха или ти предварително? Купих 2 бр. от eBay за 200$. Отварям единият- работи, другия светва, но тъчскрийна не реагира на нищо.Аз си го опаковах. До 500 гр цената е една, нагоре расте. Моят пакет стана 750 гр. - 17 лв + 2 лв за препоръчана пратка или нещо такова, но общо стана 19 лв. На квитанцията, която ти дават има и код за проследяване, но файда никаква. Китаецът изобщо не я потърси пратката и ми я върнаха. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanko Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Аз не бих пращал нищо до Китай. Имал съм "удоволствието" да работя с няколко китаеца и китайски фирми и винаги е било съпроводено с големи главоболия. Единствено ако си платил с пейапл имаш някакви шансове да си получиш парите обратно (и пак е малко вероятно, защото китайците се застраховат добре). Преди време вкарвах продукти от Китай и винаги в пратката е имало бракувана стока. Няма как да върна стоката, тъй като има срок за връщане при рекламация и той почти винаги е 7 дена. За такъв срок трябва да се ползва DHL, а те са скъпи. Явно и аз не съм единствения който е връщал стока с цел връщане на парите, и съответно китаеца не си приема пратката. Даже бях пуснал диспут в пейапл, но от там ми съобщиха, че щом продавача не си е приел стоката няма как да ми възстановят парите. На въпроса ми "и това ли ви е buyer protection-a" така и не получих отговор. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Прав си...донякъде. Забелязал съм, че за малки пратки, струващи евтино (до $15-20) китайците почти никога не правят проблем ако не получиш стоката или пък е развалена. Ако обаче се касае за по-големи суми, както е случаят при теб, нещата вече опират до загуба на повече средства, които китаецът трудно може да прежали единствено заради добрия си рейтинг и име в Ибей например. Още повече, че те разпращат из целия свят в огромни количества и доста недобросъвестни хора просто си ги "работят", използвайки, че стоката е пратена без тракинг, като заявяват, че просто не са я получили. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cibbler Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Здравейте, имам следният проблем. Преди 10-тина дни бях си поръчал от китайски сайт - http://binghuiqiye.com/ два телефона на стойност 240 долара и си беше описано, че има безплатна доставка в рамките на 3-7 работни дни с DHL колети. Та проблемът е в това, че още на китайската граница са задържали колета и е обявен като контрабанда на ел.стоки и налагат да им заплатя допълнително 50 % от стойността на пратката (нови 120 долара отгоре)...това трябва да бъде платено към Китайските митници, поне така ми казва продавачът от този сайт. Странното идва и тук, че уж с DHL имат такава опция за освобождаване и на тракинг номера като инфо ми излиза,че само е опакован и изпратен колета, само това - в момента не знам дали това, което казват е истина,посредниците от сайта. Дали ако го върнат към тях и бъде обявен като подарък, изпратен не от фирма, а от физическо лице ще мине по-лесно през границата. Като знам, че и там са го задържали и на нашите митници ще бъде така - пак разправии, пак проблеми и давайте пак пари. Въпросът ми е, на някой случвало ли му се е подобно нещо и как се е процедирало, независимо дали е само Китай, просто условието е да пратка за получаване от страни извън ЕС! Благодаря Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Натискането на бутона "Купувам" е един вид договор, с който ти се съгласяваш да закупиш продукта на обявената цена, а продавачът се задължава да ти го продаде на същата цена. Всякакви последващи промени в цената, независимо по какви причини, не те задължават да доплащаш, така че може да претендираш за възстановяване на сумата. Погледнах сайта, но не видях поддръжка на Пейпал, така че вероятно си ползвал директно картата си. Дори и в този случай имаш право да претендираш, но нека някой друг, който е минал по същата процедура, като е ползвал директно картата си да сподели. П.П Аз затова винаги предпочитам да минавам през Пейпал. Link to comment Share on other sites More sharing options...
t_tunchev Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 DHL имат опция,ако пратката ти е до 15 $ пакета не се задържа на митница,като в тези 15$ трябва да е включена и цената за доставката.Тоест трябва да имаш 2 фактури - една за shipping до България да кажем 10$ и още една за - 5 $ и пратката се освобождава на митницата от DHL и ти я пращат директно до вас. ! Като се замисля той може така да е направил,за да те улесни,но там да се усъмнили нещо и да са я проверили.Тъйкато и тук в България,ако решат да ти проверят пратката и не е с реалната стойност (гледат в едни големи каталози продуктите,които си поръчал и сравняват с цените във фактурите) ще те накарат да си платиш мито и ддс (зависи какво поръчваш) + още няколко суми за транзит и да ти оправят документите - общо към 40 лв...интересното е,че е означено като контрабанда,ти вкарваш 2 телефона не 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabyte Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 По интересния момент с китаеца е, когато си изпише името на китайски и се наложи да връщаш стоката.След 4 писма разменени с paypal докато им обясня, че няма как да разбера коя "къща" е името му, коя е улицата и коя градът, ми казаха да пия една студена вода.След като не мога да изпратя пратката обратно, да се оправям. От известно време насам (поне аз знам за 2-3г) всички съмнителни пратки (по-големи пакети) с ниска обявна стойност и обявени като gift се проверяват на бг митницата, защото практиката стана прекалено масова.После за да докажеш реалната стойност която си платил, трябва да показваш извлечение от Paypal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanko Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 @Midex, да. Так си е. Много българи са по-цигани и от китайците и се опитват да се излъжат един друг. Имал съм случай от ибей да си взема батерия за лаптопа, която струваше $50. Пратиха ми друга батерия и след като се свързах с продавача му обясних ситуацията и му казах, че нямам намерение да плащам за обратен транспорт и човека ми прати нова батерия безплатно. Но пък съм поръчвал и 2000 бр. от едни играчки (за който писах по-горе) и около 500 от тях бяха негодни. Заради което тези 500 ги пратих обратно и така останах и без пари и без играчките. @cibbler, аз щях да си искам парите обратно. Невярвам да има такава нещо като спиране на стока заради контрабанда. Поръчвал съм от частни лица и доста по-големи стоки (като обем и като пари) и не е имало проблем (с доставката). Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Здравейте, имам следният проблем. Преди 10-тина дни бях си поръчал от китайски сайт - http://binghuiqiye.com/ два телефона на стойност 240 долара и си беше описано, че има безплатна доставка в рамките на 3-7 работни дни с DHL колети. Та проблемът е в това, че още на китайската граница са задържали колета и е обявен като контрабанда на ел.стоки и налагат да им заплатя допълнително 50 % от стойността на пратката (нови 120 долара отгоре)...това трябва да бъде платено към Китайските митници, поне така ми казва продавачът от този сайт. Странното идва и тук, че уж с DHL имат такава опция за освобождаване и на тракинг номера като инфо ми излиза,че само е опакован и изпратен колета, само това - в момента не знам дали това, което казват е истина,посредниците от сайта. Дали ако го върнат към тях и бъде обявен като подарък, изпратен не от фирма, а от физическо лице ще мине по-лесно през границата. Като знам, че и там са го задържали и на нашите митници ще бъде така - пак разправии, пак проблеми и давайте пак пари. Въпросът ми е, на някой случвало ли му се е подобно нещо и как се е процедирало, независимо дали е само Китай, просто условието е да пратка за получаване от страни извън ЕС! Благодаря Направо си те лъжат според мен. Не контактувай с продавача. Ако пратката е спряна на митниците, това се отбелязва в Тракинг-а в DHL. Пише, че очаква обмитяване. Обмитяването обаче се таксува при внос, а не при износ. Свържи се направо с DHL и ако ти кажат, че при тях тая пратка не е пристигала се свържи с продавача. На него му кажи да не се прави на циганин и или да ти праща пратката, или да ти връща парите в картата. Ако откаже и не си получиш парите в 7 дневен срок се свържи направо с банката и направи диспут на плащането. Те ще ти върнат парите безплатно, а онзи ще плати такса от около $60 за операцията. За съжаление обаче, виждам, че на сайта приемат само Western Union/MoneyGram и банков трансфер. Ако си използвал първия метод и не ти пратят пратката, можеш просто да си вземеш поука, че от такива сайтове с WESTERN UNION/MONEY GRAM не се плаща. Само Карта или PayPal. За втория начин не мога да кажа нищо. Не бих го използвал, защото таксата за паричен трансфер е прекалено голяма. Най-вероятно и ти така си решил. Натискането на бутона "Купувам" е един вид договор, с който ти се съгласяваш да закупиш продукта на обявената цена, а продавачът се задължава да ти го продаде на същата цена. Всякакви последващи промени в цената, независимо по какви причини, не те задължават да доплащаш, така че може да претендираш за възстановяване на сумата. Погледнах сайта, но не видях поддръжка на Пейпал, така че вероятно си ползвал директно картата си. Дори и в този случай имаш право да претендираш, но нека някой друг, който е минал по същата процедура, като е ползвал директно картата си да сподели. П.П Аз затова винаги предпочитам да минавам през Пейпал. Той е един вид договор, но в тоя договор пише, че продавача не носи отговорност за мита и такси по митниците, та... DHL имат опция,ако пратката ти е до 15 $ пакета не се задържа на митница,като в тези 15$ трябва да е включена и цената за доставката.Тоест може да го помолиш да ти напише 2 фактури - една за shipping до България да кажем 10$ и една за телефоните,които ще бъдат означени във фактурата по друг начин - 5 $ и пратката се освобождава на митницата от DHL и ти я пращат директно до вас. ! Като се замисля той може така да е направил,за да те улесни,но там да се усъмнили нещо и да са я проверили.Тъйкато и тук в България,ако решат да ти проверят пратката и не е с реалната стойност (гледат в едни големи каталози продуктите,които си поръчал и сравняват с цените във фактурите) ще те накарат да си платиш мито и ддс (зависи какво поръчваш) + още няколко суми за транзит и да ти оправят документите - общо към 40 лв...интересното е,че е означено като контрабанда,ти вкарваш 2 телефона не 2000 Пратки до $15 не се обмитяват така или иначе. Това не е специална опция на DHL. Така или иначе, ако наистина са задържани на митницата (което е пълна лъжа, както написах по-горе), няма как да се върне при продавача, за да се смени стойността. Пратка на митница или седи на митница до плащане на таксите, или се конфискува. Link to comment Share on other sites More sharing options...
samkijot Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 изпратих таблета и на другия ден видях, че е отбелязано напускане на страната от софия ... след това обаче наистина няма проследяване(бг пощи). обаче друго ме притеснява, като чета сега темата. някой по-нагоре ме беше посъветвал да напиша реалната стойност на пратката, в случай че се изгуби или някой реши да "тафне" пакета ... ами тоя пакет пристига в китай и там го спират на митницата, тъй като стойността му е над 100$ и искат да го обмитят(или както се води там при тях). кво правим тогава? китаеца едва ли ще е иска да го вземе обратно в такъв случай, а е абсурд аз да плащам тяхното мито там. Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabyte Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Аз бях Не би трябвало да имаш проблем за митото: За стоки до 150 евро, мито не се плаща. Обаче плащаш ДДС за всяка изпратена ти стока надхвърляща 30 лева като себестойност. Според последните промени в Закона за ДДС (точка 12а от алинея 1 на член 58 от ЗДДС), които влязоха в сила от 1 януари 2010 г. няма да се плаща ДДС, ако стоките са на стойност до 30 лв. Трябва да имате в предвид, че компютърни части и различни типове електроника се облагат само с ДДС и с 0% мито! Проверка за различните стоки и дължимите суми за мито може да се направи от тук. Link to comment Share on other sites More sharing options...
t_tunchev Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 С пратки от САЩ същото ли важи относно митото и ДДС-то ? До 150 евро. не се плаща мито,а само ДДС ...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Да, доколкото знам митата са само - "в" и "извън" ЕС, така че дали е от Щатите или Китай е все тая. А що се касае относно ДДС-то...него започват да го събират от многократно по-ниска сума, отколкото е летвата при митото. Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabyte Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Да, доколкото знам митата са само - "в" и "извън" ЕС, така че дали е от Щатите или Китай е все тая. А що се касае относно ДДС-то...него започват да го събират от многократно по-ниска сума, отколкото е летвата при митото. Дам, според цитата, летвата е на 30лв Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.