Jump to content
BulForum.com

Продавам идея+схема+прототип


Recommended Posts

Здравейте, колеги,

От няколко месеца насам се чудех дали да пусна подобна тема, надявах се да не се наложи и да успея сам в начинанието си, но се оказа че имам известни затруднения откъм време и не много средства за инвестиция в подобни прототипи.От март тази година седнах сериозно и за няколко дни разработих схема и прототип на устройство за автоматично запалване на автомобилни фарове, с идея да го ползваме аз и още няколко мои приятели.Целта беше да е икономически много изгодно, да е с елементарна схема и опростен принцип на работа, елементите да са достъпни на пазара за всеки (ако все пак се наложи някаква подмяна на нещо изгоряло) и най-важното: човек без почти никакъв опит да може сам да си го инсталира в автомобила(на пазара в момента доколкото съм запознат се продават такива устройства, но окомплектовани с няколко кабела, нелека схема за проследяване и свързване - в общи линии квалифициран техник трябва да ви го монтира ).Такива недостатъци мисля са избегнати при така разработеното от мен устройство, защото:

 

1. има само два кабела за свързване и отделно един обикновен диод се монтира за да светват и габаритните светлини от самото устройство

2.ако объркате двата кабела кой къде да се свърже няма опасност да повредите нищо , нито в устройството, нито в ел инсталацията на автомобила(просто фаровете светват веднага)

3.Устройството не изисква промяна на оригиналната ел.инсталация на който и да било автомобил, то само предлага нова функция, която не пречи по никакъв начин на фабрично заложените

4.за всеки случай е предвиден предпазител, който ако решите да злоупотребите с устройството и го свържете без консуматор към акумулатора да изгори

5.ако въпреки горното успеете да повредите транзистора, който е виден какъв е и се намира лесно, можете просто да си смените само него с подобен, или същия , или с какъвто намерите за добре с подобна структура(IGBT, MOSFET, N-FET и други)и с максимален ток, малко над общата консумация на фаровете ви + габаритните светлини

6.Устройството щади акумулатора, защото постоянно следи за напрежението му(сработва при 12,6 волта), при изгасен двигател и съответно генератора не зарежда изключва само фаровете при спад на напрежението под 12,5 волта, а тока на утечка е свръх нищожен - под 1,5милиампера

7.устройството щади и крушките на фаровете и габаритите - запалва ги плавно и ги подържа на около 65% от номиналната им мощност.

8.Според както сте го свързали сами не би трябвало да попречи да си включите ръчно фаровете от фабричното копче, независимо дали има реле или не за светлините или е както при мен - целия ток минава през ключа. В този случай ако забравите да си изключите фаровете ще си е изцяло по ваша вина.

9. устройството не пречи по никакъв начин на автомобилната инсталация(и не смущава другите системи като радиото например), а е едно адекватно подобрение без излишно накичване с кабели, последващо програмиране и какво ли още не - все пак два кабела не са в пречка на никой при двигателния отсек

 

Какво всъщност се случва при повреда:

Единственото е , че фаровете ви могат да останат включени, ако изгорите транзистора при неизправна ел.инсталация или (не)волно свържете устройството без товар.Тогава просто сваляте предпазителя на устройството за да не се хаби излишно акумулатора поради дефектирал транзистор, поне докато си намерите нов транзистор.Дотогава използвайте фабричната схема както досега сте го правили.

 

Практически съвети:

1.Не използвайте устройството при ксенонови фарове, ще повредите баластите им, предназначено е само за обикновени и халогенни крушки на фаровете;не се свързва към допълнителни релета, а директно за товар са крушките

2.Използвайте двигателния отсек за монтажа, така ще получите и оптимално охлаждане на радиатора на транзистора от вентилаторите пред двигателя , а и мисля че на повечето автомобили ако има някакви релета за фаровете , то те са там , пада на напрежението върху съответните кабели ще е по-малък, поради по-малката им дължина.

3.Не подценявайте сечението на кабелите за фаровете - не по-малко сечение от 1,5 кв.мм или идеалния вариант 2,5кв.мм

4.Най-удобно е свързването директно към акумулатора на "+" > плюсовия кабел и минусовия към крушките за късите светлини(обикновено другия край на късите, дългите и габарити е свързан към маса с два или три кабела след бързия конектор на всеки фар) - най-често се комутират през релетата за фаровете или директно от фабричния ключ само плюсовите проводници.Ако случайно във ел.Инсталацията на клиентския автомобил плюсовата клема на акумулатора е на корпус , само ще се наложи да размените двата кабела от устройството.

 

Най-важната забележка от мен към всички, които използват подобни устройства: Не разчитайте вечер на подобни устройства да ви включват фаровете (крушките светят само с около 65% от номиналната си мощност) и не ги обвинявайте за някакви неприятности с органите на реда, вината за работещи или съответно неработещи фарове е изцяло ваша.

 

Идеята с прототипа, със схемата (състои се от 20 елемента включително транзистора и предпазителя)и обяснението към нея , и сега безплатно предоставеното описание струват според мен 1500 лева , възможен е коментар на така обявената цена, или в другия случай 30% от всяко продадено устройство без монтаж, но не по-малко от 15 лева на брой.Устройството още не е патентовано, но и няма да има смисъл като че ли...

за връзка може да използвате личните съобщения, скайп име както е тук потребителското ми или телефон , който мога да дам пак в отговор на изрично поискване в лично съобщение.

Link to comment
Share on other sites

колега пазара е пълен с такива устройства...а схеми под път и над път...нищо ново под слънцето!

и дето се вика, във всеки автомобилен форум има поне 3 схеми, как да си направиш сам такова за около 7лв.

Link to comment
Share on other sites

eто мое решение за 2лв. - работи 5-та година безотказно и непрекъснато /целогодишно/

D+ се вързва към алтернатора /тънкия кабел който гаси лампата на таблото след запалване/

Link to comment
Share on other sites

eто мое решение за 2лв. - работи 5-та година безотказно и непрекъснато /целогодишно/

D+ се вързва към алтернатора /тънкия кабел който гаси лампата на таблото след запалване/

имам колега, който директно свърза релето към този кабел, без транзисторите.

Link to comment
Share on other sites

Колеги,

Благодаря за изчерпателната информация, или не съм направил проучване на пазара , или не съм забелязал че всяка схема публикувана в интернет относно автомобилната електроника внася изменения и възможност за непредвидими последствия (главно лоши), след свързването от особено некомпетенти лица на подобни устройства, където и да било. В моя случай е възможно само да повредите само транзистора и да изгори предпазителя.Разбира се не се очаква да бъде свързвано устройството от човек , който цял живот не е виждал дори предпазител в кола как се сменя.

А и аз не задължавам никого да купи каквото и да било от мен, просто предлагам, мисля изгодно идеята с прототипа.

Гарантирам, че няма да се наложи да имате висше образование по електротехника или електроника , за да си го свържете сами, както казах са само два кабелите и ако ги размените нищо повече от просто светване на фаровете няма да се случи, в единия случай ще измерва и напрежението на акумулатора , а ако са объркани - само ще ви позволи да си го изтощите докрай(явно тогава е грешно свързано, но не това е начина да го разберете).Разбира се потребителя трябва да знае, къде се намират крушките за фаровете и за габаритите, за да им намери кабелите, при най-простия начин на свързване(от акумулатора до фаровете).

Link to comment
Share on other sites

... и възможност за непредвидими последствия (главно лоши), след свързването ......

 

 

Тончо, точно на горната схема, би ли обяснил КАКВО точно ще се "изгори лошо" ??? при положение че:

 

D+ се вързва към алтернатора /тънкия кабел който гаси лампата на таблото след запалване/

 

и имаме един + към късите....

 

Ограмоти ни малко БЕЗПЛАТНО, ние все пак сме лаици...

 

Поздрави

Link to comment
Share on other sites

Аз май ви изкъртвам всички :Д Мойте ги вързах за 59 стотинки :Д Всичко на всичко 1 реленце ми беше нужно, вързах го на плюса на дългите, за да ми износва през деня дългите светлини(знаете, че като гори крушка 90% от случаите горят късите и затова реших така).Просто подавам намален ток и дългите светят с тройно по-слаба мощност.

Link to comment
Share on other sites

Така и така се заформи хубав спам тука, та да се включа и аз:

Ако някой продава такова устройство готово за монтаж и експлоатация, да ми пише едно лс, че мисля да купя една такова чудо на техниката.

Link to comment
Share on other sites

Колеги,

Благодаря за изчерпателната информация, или не съм направил проучване на пазара , или не съм забелязал че всяка схема публикувана в интернет относно автомобилната електроника внася изменения и възможност за непредвидими последствия (главно лоши), след свързването от особено некомпетенти лица на подобни устройства, където и да било. В моя случай е възможно само да повредите само транзистора и да изгори предпазителя.Разбира се не се очаква да бъде свързвано устройството от човек , който цял живот не е виждал дори предпазител в кола как се сменя.

А и аз не задължавам никого да купи каквото и да било от мен, просто предлагам, мисля изгодно идеята с прототипа.

Гарантирам, че няма да се наложи да имате висше образование по електротехника или електроника , за да си го свържете сами, както казах са само два кабелите и ако ги размените нищо повече от просто светване на фаровете няма да се случи, в единия случай ще измерва и напрежението на акумулатора , а ако са объркани - само ще ви позволи да си го изтощите докрай(явно тогава е грешно свързано, но не това е начина да го разберете).Разбира се потребителя трябва да знае, къде се намират крушките за фаровете и за габаритите, за да им намери кабелите, при най-простия начин на свързване(от акумулатора до фаровете).

 

 

Не съм компетентен по въпроса,но за да докажеш че твоята схема работи правилно би трябвало да я стандартизираш по БДС и да направиш един един куп иследвания ,които да са документирани.Иначе трябва да вярваме само на твоята дума.

Link to comment
Share on other sites

Добре де, стига сте го хранили.

Тончо, на твое място бих ги видял по друг начин нещата.

Произведи си няколко, пускай ги в интернет за продажба, и им направи гаранция.

Познавам човек от Сливен например, който прави всякакви релета за зареждане на мотори, коли и ткн. и вади не лоши пари от това, но примерно дава доживотна гаранция на всеки един негов продукт.

По друг начин казано, всеки може да направи една тема, че продава ноу хау за релета, взаимствана от някой чужбински или бг форум, но едва ли някой ще ни се върже.Плюс това предприемчиви хора,

вече са си направили такива, и интернет е залят от работещи модели.Ето скоро търсихме, и намерихме за 15лв, с лош търговски вид и за 25лв с отличен вид, и то със същите функционалности като твоето.По добре си ги прави и ги продавай.

Link to comment
Share on other sites

При мен цената беше едно кафе.

1 реле от автоморга разменено срещу едно кафе.

Колеги прочете внимателно документацията на колите си(които има такава).

Много от автомобилите имат предвидено място за реле и когато не се продават в скандинавските страни това реле не се слага но инсталацията си я има.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря на всички "колеги", които се постараха да напишат каквото и да е в темата, но може би някои от тях дори не са прочели правилата във форума.

Както и да е, мога в отговор на марти979 да кажа само че тези устройства за приятелите ми са направени, очаквам до няколко дни да им ги предоставя за да си ги тестват сами на автомобилите, при мен тестовете - лабораторни и полеви(нескромно звучи , но разполагам и с двете условия) минаха повече от успешно от април месец насам.

Както казах нямах намерение аз самия да ги произвеждам серийно, просто идеята ми беше хрумнала още преди няколко години, но пак казвам не съм имал време до април месец тази година за да се заема сериозно с изчистване на дребни недоразумения и честно казано съм документирал всичко , което един евентуален производител на такова устройство трябва да знае, както и някои хитрини от кухнята, които пак с него бих споделил. Още не съм сертифициран за производство на каквото и да било , но дългогодишния ми опит с електрониката(вече станаха 20 години), ми подсказва от време на време кое как трябва да бъде измислено, на какви условия за безопастност трябва да отговаря най-вече и така нататък.Инженерното ми образование не ми позволява да си играя на котка и мишка с потенциални клиенти, които дори за 29 стотинки са готови да си жертват автомобила с непроверени схеми или дори просто игра на търпение и сигурност с автомобилна инсталация. Пред очите ми са изгаряли автомобили по кръстовища и допускам, че за около 20% от тях имат вина подобни самоделки или поне недоглеждане и безотговорност на водачите към собствените си автомобили.

Както казах аз не задължавам никого да купи каквото и да било от мен или някой друг, но знанието е скъп инструмент , ако знаеш как да го използваш, а идеите , които са реализирани благодарение на знанието струват още повече!

Мисля, че всеки трябва да е готов да отговаря за всички последствия от неговите действия или бездействия по съответните проблеми свързани със сигурността и безопастноста на собствеността и на населението.

Ще съм благодарен на модератора или на администратора на форума или който друг има права над темите тук ако преценят и те , че е добре да се заключи вече темата. Всичко се случи както очаквах и както обикновено някои хора описват случващото се в чуждите (западноевропейски и американски ), в руските и в българските форуми.

Link to comment
Share on other sites

Ето все пак за да няма недоразумения и обвинения от който и да било , по какъвто и да било повод публикувах схемата на следния адрес http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=149521&page=8 . Гарантирам, че точно същото изпълнение(със стойностите , които още не съм публикувал) като моето няма да намерите в който и да било форум, което да е било публикувано в интернет преди мен. Вече съмненията за ноу-хау откраднато от чужд форум , или печатно издание или каквото и да било трябва да отпаднат.

Не че ме интересува чак толкова, но предпочитам : "Не е важно какво говорят зад гърба ти, важното е като се обърнеш всички да мълчат".

Извинявайте за обидните думи , ако и да е имало такива, поемете си отговорностите всеки за себе си и си живейте живота, аз форума тук и без друго го ползвам за развлечение и евентуално някой ако реши да ми продаде лично нещо интересно и/или полезно, такова че да не мога да се сдържа да имам :lol: . Специални поздрави на всички завистливи специалисти :punk и наздраве :beer: .

Link to comment
Share on other sites

Ето все пак за да няма недоразумения и обвинения от който и да било , по какъвто и да било повод публикувах схемата на следния адрес http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=149521&page=8 . Гарантирам, че точно същото изпълнение(със стойностите , които още не съм публикувал) като моето няма да намерите в който и да било форум, което да е било публикувано в интернет преди мен. Вече съмненията за ноу-хау откраднато от чужд форум , или печатно издание или каквото и да било трябва да отпаднат.

Не че ме интересува чак толкова, но предпочитам : "Не е важно какво говорят зад гърба ти, важното е като се обърнеш всички да мълчат".

Извинявайте за обидните думи , ако и да е имало такива, поемете си отговорностите всеки за себе си и си живейте живота, аз форума тук и без друго го ползвам за развлечение и евентуално някой ако реши да ми продаде лично нещо интересно и/или полезно, такова че да не мога да се сдържа да имам :lol: . Специални поздрави на всички завистливи специалисти :punk и наздраве :beer: .

Виж сега, инджинере, нали не мислиш, че за да се види творението ти ще трябва да се регистрираме в еди кой си сайт? Като искаш да се види, качи я на свободен хост сървър.

Само не разбрах какво целиш с тази тема: избиване на комплекси, мерене на пишки, непризнат "майсторлък" или нещо друго?

Не, че въобще ме вълнува прословутата ти схема, защото аз с такива простотийки си губех времето като млад специалист, но ако се взимаш насериозно... има къде да я предложиш: в някой концерн от автомобилната индустрия.

Тази тема отдавна трябваше някой да я затвори или да я премести на правилното и място - в раздела за лаф моабет.

Наздраве и на теб, Тончо :beer:

=========

 

И за да не съвсем без хич... ела да ти дам един леФ - да пиеш едно кафе. Щото толкова ти струва всичко, което предлагаш. Няма документация, няма протоколи от изпитания, няма патент, няма нищо... да не говорим ако стане някой сакатлък на пътя - кой носи отговорност? Един лист хартия и куп хвалби.

Link to comment
Share on other sites

Ауууууу, има и засегнати от мнението ми по моята тема ?????!!!!!

 

Колега, future,

млад конструктор , специалист или просто плагиат (дори точно под емотиконката самоопределението ти да е вярно ),както и много други в интернет пространството, обяснявам без да се ограничавам по някакъв начин: не задължавам когото и да било , да чете, да пише, да твори, да купи , да продава или каквото и да било действие от чиято и да било страна . Просто публикувах, мисля по подходящия начин, точно каквото съм решил, според правилата за публикуване тук и въобще не се чувствам виновен, задължен или какъвто и да било към някого, някъде , още по-малко с безплатни съвети, решения или каквото и да било.

Така че , не правейки реклама на друг форум, но все пак с разумни действия съм публикувал каквото съм преценил. Моля не злоупотребявайте с писането в темата повече. Аз казах каквото прецених, че трябва да кажа по подходящия начин, а вие защо не пишете по темата, а завиждайки се опитвате да изкопчите още безплатна информация - подарих най-важното -> идеята, а ако някой наистина реши съм казал и какво точно продавам.

 

ДРУГИ ВЪПРОСИ ПО ТЕМАТА?

СЛЕДВА КОМЕНТАР НА ЦЕНАТА, РЕДУКЦИЯ С 50% ОТ ВЕЧЕ ОБЯВЕНАТА, но не защото не съм се оценил, просто вече ме кефи как се дразнят много "спамери", че не могат да се докопат до всичко...БЕЗПЛАТНО ...

Ето тогава: http://picbg.net/img.php?file=1717ca71a7232912.jpg (вече никой не заслужава да се заигравам безплатно с редактиране на снимката от телефона ми) Дано това помогне на търсещите хейтъри...на специалистите и на всички , които ше носят отговорност , протоколите от изследването само срещу нескромно заплащане на първоначално обявената сума(но и представяне на документацията удостоверяваща съответните лица и фирми като производител по ISO:9001)... Нямам намерение да избивам комплекси, както казах изпълнен съм с приятни емоции все повече след всяко четене на спамерски мнения - нима не можахте да видите бутона за ЛС, когато искaте НЕЩО БЕЗПЛАТНО?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Още работещи варианти с подобрения и без,(на схемата и във външния вид) в завършен вид или не са ПОДАРЕНИ на бивш мой колега от Пловдив, който вече има правото да ги произвежда и продава, на каквато цена  той самия прецени. Наздраве, колеги, аз изпълних своята част!

 

Моля отново темата да бъде заключена!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...