ivanxxx Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Смятам да си взема ново колело(300лв) за лятото и не знам с каkви спирачки да е - дискови или - v-brake питам защото чувам само лоши неща за дисковите спирачки че прегряват и се измятат и др. ще съм много благодарен на тези които споделят своя опит Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stenli Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Пешо (Antares) ще може да ти даде доста по-компетентен отговор от мен, но колело за 300лв и дискови спирачки?! Нещо не ми се вързва Иначе като цяло може да си купиш колело с нормални спирачки и след това да си ъпгрейднеш, но според човека в магазина разликата между добре настроени обикновени спирачки и дисковите такива не е много голяма, ако колелото ще се кара в градски условия. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiTT BuLL Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 за 300 лв определено V-brake Link to comment Share on other sites More sharing options...
po_taka Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 дисковете са ти около 200лв, остават 100 за колело; нещо не излизат сметките прочети това http://www.mtb-bg.com/index.php/special/tips/245-tips006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killerincho Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 V-Brake със сигурност. Качествена дискова спирачка, определено ти надвишава бюджета за байка. V-Brake са стабилни, дуракоустойчиви и спират идеално, особено ако човек си сменя гумичките чат-пат, не кат мене на 6 години един път. Под чат-пат имам предвид един път в годината преди началото на сезона. Тогава не е лошо да си сменяш и тръбичките дето минава жилото по тях. Не са скъпи консумативите и спирачките са добри. Тук можеш да си харесаш. Shimano дори и евтините стават за нормален велосипедист. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Моя комплект дискови спирачки (предна и задна, хидравлични) струва повече от твоето колело. Сам си прави изводите. Евтините дискови спирачки спират по-зле от средно качество v-brake. Не слушай какво ще ти обясняват продавачите. Изпробвано е. Слаби са, по-тежки са от v-brake, единствената им цел е някой да види колелото с дискови спирачки, да свирне и да каже "уууаааау, с дискови спирачки, пък толкова евтино"... А лошите неща за дисковите спирачки.... к'во да ти кажа, като сложих хидравликите се родих. Ама и цената им бива. Иначе най-евтиния вариант за дискова спирачка, която НАИСТИНА да спира е тази - avid bb7. За парите си - просто няма по-добра. Карал съм такава и предна и задна. Издържлива, сносна спирачна сила. Прегрявал съм я, ама на карания, на спускания, на които всяка спирачка би прегряла. Ама нещо ми подсказва, че едва ли би дал 100 кинта за спирачка. Зависи, разбира се и за какво ще го ползваш колелото. За градско колело дискова спирачка е overkill. Просто няма смисъл. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivanxxx Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 в крайна сметка взех Sprint Apolon дано не съм сбъркал Link to comment Share on other sites More sharing options...
Killerincho Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Не си сбъркал. Аполоните стават за нормално каране по асфалт. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The^Undertaker Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 и не само Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Аполоните са издържали доста повече тормоз. Рамката е добра. Виж, окомплектовката вече е друго... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivanxxx Posted April 27, 2012 Author Share Posted April 27, 2012 Искам да попитам и по добър ли е новия модел от миналогодишния(Sprint Apolon) или само е с подобрена визия ? (а и вилката ми се вижда по тънка макар и заключваща се което не знам какво преимущество е) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 За окомплектовката - не знам, не мога да знам наизуст какво са променили по този или онзи модел. Обикновено са дребни, в повечето случаи козметични промени по самата рамка(нов дизайн на боята) и тук-таме някой сменен чарк. А заключването на вилката би могъл да го осетиш като преимущество, когато катериш стръмен баир и при всеки напън на педалите видиш как част от усилието ти отива за сгъване на вилката. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivanxxx Posted April 29, 2012 Author Share Posted April 29, 2012 За жалост съм със стария модел на който само се регулира твърдоста Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Моята вилка има две настройки - preload и rebound. Без да мога да дам някакво обяснение кое какво точно беше. След първия месец употреба я настроих и трета година не съм пипал нищо друго по настройките й. Е, да, вилката е Fox, но... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.