Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

9 hours ago, kotora said:

Ама в крайна сметка Биното си подаде оставката и Ферари му я приеха. Ще видим догодина как ще са нещата. Много размествания има при пилотите като най-забавното е връщането на Рикардо в Ред Бул. 

Вместо Руеда и Мекис... Еми явно някой твърде много е тръгнал да се ебава с Шарл. Според мен публично размахания пръст в Англия преля чашата. Всички във Ферари знаят, че Шарл единствен може да се опре на Макс 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Алонсо е невероятно куче.
Страхотно представяне на Aston Martin.

 

Дейба вю...

On 6/12/2022 at 3:54 PM, XMD said:

A3049C6F-B140-4AD1-96CE-427C8C4BC379.jpeg

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, XMD said:

И тая година ще е мъка за Ферари….

Благодари специално на Волф и Хамилтън за това. Особено след Баку 2022. Който следи знае за какво говоря. Мерцедес бяха единствения отбор, който насра големите промени и не спря да реве за тия подове. 

Link to comment
Share on other sites

За почване почна. Засега се очертава голяма борба за второто място щото първото биците май пак си го заплюха. Алонсо обаче показа че има ли поне малко конкурентна кола не е забравил нищо от това което беше когато стана шампион та кандидатите за втори се увеличиха с още един отбор.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, DON_CHEFO said:

Благодари специално на Волф и Хамилтън за това. Особено след Баку 2022. Който следи знае за какво говоря. Мерцедес бяха единствения отбор, който насра големите промени и не спря да реве за тия подове. 


Типично по балкански изказване - все някой друг е виновен
И го казвам като фен на Ферари от 25 години.
Че вкараха TD39 заради вой от страна на Мерцедес е така. Обаче как пък тази директива не ощети Ред Бул, за които се говорше, че използват пода на болида по същият начин както Ферари?
Отделно, Ферари зарязаха тотално болида за 22ра след Франция, от тогава работят приоритетно по SF-23.
И накрая пак същото, че и по-зле. Което означава само едно - от началници до инжинери са некадърни или не могат да бъдат организирани правилно. Защото как Ред Бул продължават да доминират и след налагането на TD39? Елементарно е, вършат си работата както трябва. И съм сигурен, че дори наложените ограничения в използването на въздушния тунел и CFD през тази година няма да им попрчеи. 
Отделно, отбора на Астън Мартин, къде бяха, къде са сега. Там има игра и с това, че благодарение на слабите си резултати последните години и според правилата имат право на повече време в тунела и за CFD изследвания.
Та вместо винаги да упрекваме световната конспирация е редно да си погледне всеки в неговата чиния.
Вината е единствено на ръководството и инжинерния екип на Ферари.
Отделно Биното и компания не успяха да лобират за тази директива да не се приема или да се отложи примерно Та и на "политическата" сцена в спорта ги няма.
Само ми е чудно докога Шарл ще ги търпи.

Edited by evropata
Link to comment
Share on other sites

Защо ли не очаквах и друг отговор... Нека щом живееш по-леко мислейки си, че има световна конспирация срещу Ферари във Формула 1 окей.
Аз дали разбирам или не, трудно ще определиш ти. Но нека разбирам по-малко от теб, щот това те успокоява и виждаш сегашната ситуация по различен начин.

Горният клип не доказва нищо освен едно - Ферари са слаби освен на техническата сцена и на политическата в спорта. След като не са успели да се наложат над Мерцедес и Тото, на които също между другото тази директива не помогна, но друга тема.
Реално Ферари от сезон 2018 не бяха имали толкова силен болид, до 2022 г.
Само, че отново технически пропуски като ненадежни двигатели - 2 броя на Шарл в Испания докато водеше комфортно и в Баку, когато минимум щеше да завърши втори. Сайнц също в Баку.
Отделно към това като приложим и тактическите грешки от Монако (да имаш две коли на първа редица и накрая да завършат 2 и 4 си е постижение), Великобритания иии в общи линии нещата бяха приключили дори преди директивата.
След нея станаха отчайващи.
И освен ако нямат коз в ръкава си, и да сътворят каквото направиха Ред Бул миналата година (след 3 старта Макс изоставаше с 43 точки от Шарл) не виждам как ще напреднат.
Да не говорим, че последните години са посоловични в това да не успяват да ъпгрейднат достатъчно добре колата през сезона...
Ама дълга тема не е за форума.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, evropata said:

Защо ли не очаквах и друг отговор... Нека щом живееш по-леко мислейки си, че има световна конспирация срещу Ферари във Формула 1 окей.
Аз дали разбирам или не, трудно ще определиш ти. Но нека разбирам по-малко от теб, щот това те успокоява и виждаш сегашната ситуация по различен начин.

Горният клип не доказва нищо освен едно - Ферари са слаби освен на техническата сцена и на политическата в спорта. След като не са успели да се наложат над Мерцедес и Тото, на които също между другото тази директива не помогна, но друга тема.
Реално Ферари от сезон 2018 не бяха имали толкова силен болид, до 2022 г.
Само, че отново технически пропуски като ненадежни двигатели - 2 броя на Шарл в Испания докато водеше комфортно и в Баку, когато минимум щеше да завърши втори. Сайнц също в Баку.
Отделно към това като приложим и тактическите грешки от Монако (да имаш две коли на първа редица и накрая да завършат 2 и 4 си е постижение), Великобритания иии в общи линии нещата бяха приключили дори преди директивата.
След нея станаха отчайващи.
И освен ако нямат коз в ръкава си, и да сътворят каквото направиха Ред Бул миналата година (след 3 старта Макс изоставаше с 43 точки от Шарл) не виждам как ще напреднат.
Да не говорим, че последните години са посоловични в това да не успяват да ъпгрейднат достатъчно добре колата през сезона...
Ама дълга тема не е за форума.

Tyre deg issues did start after TD39 as we all know - including the team. Tyre degradation is linked to suspension, not aero. Suspension setup range was compromised for F1-75 after TD39 to accommodate the necessary changes, with ride height as the biggest factor that had to change. Ride height messed with both the suspension and the floor aero. The floor downforce reduction can (and apparently did on F1-75) cause further aero balance issues that lead to further performance losses. And we are talking 1-2 tenths per each issue at least, so at least 5 tenths per lap overall + worse tyre degradation than others.

The suspension is always very important and right now with 2022+ regulations it seems to be even more important. It must be able to accommodate various ride height and other setup changes according to the track specifics and how the floor can interact with the track itself, without causing too much bouncing or plank scraping over the bumps. Lets not forget the ride height change with varying fuel loads over the race as well. Ferrari were quite open during SF-23 launch when they said they worked a lot on expanding this setup window with suspension design, are we to believe they made rookie mistakes and made things worse? icon_lol.gif There is not a single team of engineers on the grid that would do something like that

Having a completely redesigned suspension means you need to re-learn how to set the car up. On top of different floor philosophy than last year (also something Ferrari mentioned) there are big changes to front wing design. All of these things are very complex, their interaction is very complex and needs time to be fully understood and set up accordingly. RB had similar issues with RB18 in the first few races, not counting fuel pump issues leading to DNFs.

Last but not least, if Ferrari moved the floor CoP to the back (which I think it did, seeing how skinny the rear wing is) then having lower load than expected on the front wing might force you to change the ride height and sacrifice some floor downforce so you could balance the car. Or, you just accept gradually bigger understeer in higher speed corners and try to make it work. Or find a compromise between the two, sacrificing some downforce to reduce understeer to bare minimum, which can also lead to further suspension setup issues to make the car feel similar in low speed corners as in high speed ones. Sounds like some of the problems Ferrari talked about over the weekend, doesn't it?

 

75цата беше колата за побеждаваме с най-добрата тракция и изход от завоите... Особено бавните. Другото е за вас. Изглежда, че сте бая навътре в материята. ;)

Link to comment
Share on other sites

@DON_CHEFO не се ядосвай. Колко пъти ти казвам, че тия от ферари имат да подобряват рекорд ;). А и къде са тръгнали да се мерят с Ред Бул примерно. Статистиката е потресаваща, колко и да не ти се иска на теб. Отбор който тепърва се появява 2005-та година. До 2022 са спечелили 5 титли при конструкторите и 6 при пилотите. От 349 състезания са спечелили 93 и имат 236 подиума. Любимият ти отбор има 16 титли при констукторите и 15 при пилотите. Това обаче е постигнато за 72 години... И то голямата им част са от времето когато нямаше много италианци в отбора. ферари са си посредствен отбор с големи претенции. Всяка година по средата на сезона, четем как го отписват и щели да се съсредоточат върху следващата година.

Link to comment
Share on other sites

Ся ти нищо не разбираш :) 


Мен ме е яд, че хонда напуснаха Ф1, въпреки, че продължават да произвеждат те двигателите на Редбул и Алфа Таури. 

 

https://www.youtube.com/shorts/5XFgVMng2A0 е тва е добро :D 

 

Edited by kotora
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, netrootbg said:

@DON_CHEFO не се ядосвай. Колко пъти ти казвам, че тия от ферари имат да подобряват рекорд ;). А и къде са тръгнали да се мерят с Ред Бул примерно. Статистиката е потресаваща, колко и да не ти се иска на теб. Отбор който тепърва се появява 2005-та година. До 2022 са спечелили 5 титли при конструкторите и 6 при пилотите. От 349 състезания са спечелили 93 и имат 236 подиума. Любимият ти отбор има 16 титли при констукторите и 15 при пилотите. Това обаче е постигнато за 72 години... И то голямата им част са от времето когато нямаше много италианци в отбора. ферари са си посредствен отбор с големи претенции. Всяка година по средата на сезона, четем как го отписват и щели да се съсредоточат върху следващата година.

Ей заради такива глупости няма хора в тая тема. Много ми се иска да имам времето да се ядосвам за Ферари... Уви няма как вече 

1 hour ago, kotora said:

Ся ти нищо не разбираш :) 


Мен ме е яд, че хонда напуснаха Ф1, въпреки, че продължават да произвеждат те двигателите на Редбул и Алфа Таури. 

 

https://www.youtube.com/shorts/5XFgVMng2A0 е тва е добро :D 

 

Дано си фен на Форд... Или на който кор мелезите седнат,че от халето само стикери излизат за сега. 

 

 

И "кетаринг" 

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, DON_CHEFO said:

Ей заради такива глупости няма хора в тая тема. Много ми се иска да имам времето да се ядосвам за Ферари... Уви няма как вече 

То хубаво били глупости, но моите прогнози се реализират. Твоите са грешни за почти 2 десетилетия вече ;). Стискам палци да са поне 3, и дано стигнат 4.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Не е истина, как отборът прее...цака Алонсо.

За Ферари вече е традиция да прее...цака някой от пилотите си. Този път поне като отбор не загубиха точки, а само позиционираха по-добрия зад по-бавния :Facepalm:

То не че точките са много, ама все пак...

Edited by plameni
Link to comment
Share on other sites

Хлапето на Йос е леке. То и таткото явно е същия та има на кого да се метне. За Алонсо - случая е преразгледан и стюардите са отменили второто наказание от 10 секунди.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
11 hours ago, mikrata said:

Мелбърн ...

Мдам, когато ми се спи ги бъркам двата "щата". :lol:

Напоследък гледам много рядко формулата, но тия спирания две обиколки преди финала нещо не мога да им схвана смисъла. А разходката след последното спиране заради патакламата беше направо уникален цирк. И Ферари пак издухаха супата заради издънката на Сайнц, който доста красиво завъртя Алонсо и отнесе една камара псувни от последния.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
21 minutes ago, kotora said:

Ферари пак гредъ удариха. Поне Чарлс взе някакви точки и се добра до подиума. 


Дваесе гОдин ще стане си удрят главите в ръба на гредата тия смешници... Жалко за пилотите дето си попиляха времето в тоя посредствен отбор с претенции... :rofl:

Edited by RaptoR
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, kotora said:

Ферари пак гредъ удариха. Поне Чарлс взе някакви точки и се добра до подиума. 

След първото състезание стана ясно какво се случи заради Волф и артиста-глист от Спа миналата година. Ред Бул ще спечелят всички състезания с двойни победи точно заради това(ако няма технически проблеми). Единствено в Монако някой може да извади късмет защото там и аз да съм в болида - няма кой да ме изпревари с тия трактори. Никой не си е и помислял, че Шарл ще спечели в Баку. Другото са глупости да лаят кучетата ама съм на 37, не на 17, че да кълва. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...