Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Стефчо, Ягода подушиха подиума след толкова години и ти фръкна в космоса бе, батьовата. Слез малко на земята. И стига вече гледане в канчето на Ред Бул. Не могат ги стигна Ферари още 50 години като гледам как взимат по една титла на 10. :laughing:  

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Матешиц: Ще останем в F1 единствено ако имаме конкурентоспособна задвижваща система

 

 

Собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц повтори отправената от съветника му Хелмут Марко заплаха, че компанията може да се оттегли от Формула 1. Австрийският милиардер заяви, че това може да се случи, ако тимът му не разполага с конкурентоспособна задвижваща система. Това се случва малко повече от седмица, след като Марко обяви, че отборът от Милтън Кийнс и Рено са се разбрали да спрат с публичните нападки.

Ред Бул и Рено спечелиха заедно четири поредни титли – при пилотите и при конструкторите – във Формула 1 в периода 2010 – 2013 г. След преминаването към хибридни задвижващи системи обаче се появиха проблеми и от тима изразиха недоволство от френския производител още през 2014 г. Началото на състезателната 2015-та година обаче бе дори по-лошо от очакваното и след Гран при на Австралия Кристиан Хорнер отправи изключително остри обвинения към Рено. Марко пък заяви, че Ред Бул може да си тръгне от F1.

Ситуацията ескалира дотам, че управляващият директор на Рено Спорт F1 Сирил Абитебул обвини техническия консултант на тима от Милтън Кийнс Ейдриан Нюи, че лъже за това, че представянето е лошо само заради задвижващата система. Впоследствие войната на думи бе прекратена.

„Всички тези критики се дължаха на емоции и са съвсем разбираеми. Всъщност самите коментари не бяха толкова остри, но преводът на думите на Сирил от френски звучеше твърде грубо. Срещнахме се и решихме как ще продължим да работим през остатъка от сезона. Не е нужно да се обичаме, но трябва двигателят да проработи”, обясни Марко пред Сервус ТВ. „При настоящите правила е невъзможно да се намали разликата спрямо лидерите, но в миналото свикнахме да печелим с агрегати, които не бяха най-мощни. В същото време всички виждаме какво успя да стори Ферари. Според инженерите на Рено ние ще достигнем това ниво до края на годината и отново ще имаме възможност да се борим в челото. Бе решено да спрем дебатите, за да работим заедно и да се измъкнем от тази ситуация.”

След това изявление обаче примирието трая броени дни. Матешиц не само лично потвърди, че няма гаранции за оставането му в спорта, но и отново хвърли обвинения срещу Рено.

„Ще останем във Формула 1 единствено ако имаме конкурентоспособен отбор, а за това е необходима конкурентоспособна задвижваща система. Може да се състезаваме с най-добрата кола и с най-силните пилоти, но няма да имаме шанс за победа, ако не разполагаме с такъв агрегат”, заяви той пред австрийската Прес Ейджънси. „Рено, разбира се, също може да прецени различните опции, включително оттегляне. Задачата на един производител е да направи достатъчно силен мотор. Ако се справиш, чудесно. Но ако не успееш – поради каквато и да е причина, би трябвало да си тръгнеш. Последствията за нас (от едно такова действие) са ясни.”

 

 

Аривабене: Без Ферари Формула 1 би загубила поне 60-70% от пазарната си стойност

 

Ферари и Формула 1 са неразделни от десетилетия. Ако зависи от Маурицио Аривабене това трябва да остане така и за в бъдеще, но новият тим шеф на Скудерията е напълно наясно, че това наследство е не само задължение, но и начин за притискане. Именно заради това Ферари получават повече пари от търговските права (повече подробности за това, как схемата на разпределение на приходите води до проблеми в спорта може да разберете в новия 181 брой на списание ClubS1, което излиза на пазара в началото на месец април). Аривабене е убеден, че Ферари се нуждае от Формула 1 точно толкова, колкото и Формула 1 от Ферари.
„Спортът ще загуби 60 до 70% от стойността си без Ферари“, обяснява тим шефът на Скудерията пред немския сайт Motorsport-Total.com. Още в началото на годината Аривабене заяви, че би му било много интересно, колко хора биха ходили на състезания от Гран при, ако Ферари не участват.
„От моя опит мога да заявя, че дори и извън Италия 60-70% от развяваните знамена са червени. Затова Ферари имат тази стойност, която не може да се сравни с тези на останалите отбори.“
Според него всеки се доказва в борбата си срещу Ферари и Мерцедес не правят изключение.
„Те побеждават, през изминалата година спечелиха моето уважение, но титлата световен шампион няма стойност, ако не е спечелена побеждавайки Ферари.“
По този начин Аривабене явно иска да оправдае привилегиите, които отборът му има и от които се оплакват не малка част от останалите тимове.
„Лично аз не бих могъл да си представя Формула 1 без Ферари. Това, че Скудерията отново заема централна роля е благодарение на ангажимента на г-н Маркионе. Когато той не е зает с работа, е един истински фен на Ферари. За мен бе истинска, приятна изненада да открия неговата страст и отдаденост към отбора.“

 

 

Някак си ми е смешно да се сравнява отбор като Ферари с еднодневки, сериозно. Виж само за кво реват...

 

И това изказване от смешника хорнер ми оправи вечерта:

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че заплахата на Дитрих Матешиц за оттегляне на австрийската компания от Формула 1 целяла да стресне Рено. Това бил опит да накарат френския производител да подобри задвижващата си

система.

Естествено, г-н Хорнер, те Рено НЕ ИСКАТ, ей-тей да си оправят агрегата, само заради вас..Честно няма по-голям кухендер от тоя Хорнер...

Матешиц да се фокусира върху водата със захар и да продаде отбора и той да потъне в нищото, като много други гаражаджии.

Link to comment
Share on other sites

Ей, много ви болят дупЕнцата от толкова бой  :laughing:

 

Руми, нек'си не се връзвам на лични мнения за Ферари от Ферари. Чиста проба смЕх и не разбирам как може да цитираш подобни неща. Все по-близко са до 10-те години без титла, които предрекох и май ще се окажа напълно прав. Жалко че за сметка на това трябва хем да гледам любими пилоти там и да знам, че няма да победят, хем да ми навират шампион-мангал. Комбинацията е просто потресаваща, но всичките ми псувни и клетви вероятно няма да променят статуквото. За ужас като черешка на тортата и Гнома не умира, та работата е тотално в дерето.... 

Link to comment
Share on other sites

Искаш ли да говорим след 50 години да видим РБ колко титли ще имат. Аз от сега ти казвам, че РБ като им изтече договора с Ф1, мисля 2018 г. отбора РБ заедно с отбора ТР ще поемат по друг маршрут.

Link to comment
Share on other sites

Това си е тяхно решение и продължавам да не разбирам защо постоянно се гледа в тяхното канче... Единственото обяснение остава зверския бой дето нанесоха на прехвалените "велики" отбори с големите претенции. Пак ти казвам - на мен ми е смешно просто.

 

А както е тръгнало Ф1 не 50, а може и 5 години да не изкара ако продължават тия постоянни спънки и блокажи. Стане ли практика тая простотия да се знае шампиона в началото на сезона - пиши ги бегАли по всички параграфи. Но каквото и да се говори, нек'си не виждам Ферари с 4 поредни титли скоро. Даже с една не ги виждам.   

Link to comment
Share on other sites

Пак ти повтарям, че това нещо се постига с времето и се доказва с историята, а не с някви моментни изблици. И добре е да сме благодарни, че не им вземаха някой друга титла, заради пружини в крилата и различни карти. На косъм минаха...

Веднага ретроспекция: Кои спечелени кръгове в GP се сещаш на РБ през изминалите 5-6 години? Че аз освен ботурясването с УЕБ нищо непомня...толкова безлични титли не е имало никога...

Link to comment
Share on other sites

Имаш предвид като в момента? Не - не е имало наистина. 

 

Ооох, ма да не намирам в минали страници как със Стефчо негодувахме за идването на новите агрегати и как това ще убие тотално спорта, нима не помним и помиарщината с Пирели и техните еднакви гуми за всички...е бате Видене, правилата са еднакви за всички, както ти казваше ВСЕКИ път...най-просто е - като нямаш кола - сменяш спорта.

Link to comment
Share on other sites

Как да не са проблема след като вместо звук от двигател чувам търкащите се гуми. Уж да а евтини... Те по-скъпи се оказаха. Да видим до кога ще им режат бройката. Ама то 5 състезания по 60 обиколки и останалата част от уикенда... Ми това ендюрънс двигател ли е или спринтов. Ай сикиш. Тенденцията на спад е сериозна и дано Бърни е жив да види краха на всичко.

Това си е тяхно решение и продължавам да не разбирам защо постоянно се гледа в тяхното канче... Единственото обяснение остава зверския бой дето нанесоха на прехвалените "велики" отбори с големите претенции. Пак ти казвам - на мен ми е смешно просто.

 

А както е тръгнало Ф1 не 50, а може и 5 години да не изкара ако продължават тия постоянни спънки и блокажи. Стане ли практика тая простотия да се знае шампиона в началото на сезона - пиши ги бегАли по всички параграфи. Но каквото и да се говори, нек'си не виждам Ферари с 4 поредни титли скоро. Даже с една не ги виждам.

защото са мелез еднодневка, на който беше дадено да спечели и сега си мислят, че са фактор като плашат с напускане.
Link to comment
Share on other sites

нищо специално не видях тука, което да го няма в днешните състезания

С други думи , с тебе няма нужда даже и да почвам някакво обсъждане на тема Ф1. Без да се сърдиш.

 

http://f1.wikia.com/wiki/Lap_Record  И това ако не ти говори какво имам предвид, не виждам какво друго да ти кажа.

Link to comment
Share on other sites

Гледах 2та старта от тазгодишното MotoGP ...само там останаха тия двубои ... а тва кой кво виждал... черешки, ягодки ... 

Link to comment
Share on other sites

Дизайнера на новата визия на сайта на ф1 може да си скъса дипломата, да си я навре в дивия и след това черен чеп да му я натика навътре. Няма по-скапан сайт. Предишния си беше уникален. Всичко на един клик. 15 мин изгубих и все още не мога да видя как да проверя секторните времена от тренировките, топ спийда...добре, че знам в колко часа местно време почва състезанието та да налучкам кога почва при мен щото и часовника им е един засран. Направо съм бесен.

Link to comment
Share on other sites

Аз ги гледах и двете тренировки, според мен мисля, че Ферари ще отговорят с твърдите гуми отново на мерцедес, трети са си си уилясмите и след това ред була.

Иначе гледайте стинтовете тук: кликаме "увеличи" под графиката и след това си избираме пилот и виждаме стинтовете във времена. Това е възможно само на втората тренировка. Тук, секторните на първата

 

А самото гледане го правя с нашумялата напоследък торент телевизия през torrent.tv и tuchka.tv. С кабел към телевизора, качеството е уникат, даже за състезанията пускат и HD. Качеството е по-добро от това на цифроавата на мтел.

Link to comment
Share on other sites

Този път на мерцедесите им припари. И в прекия и в преносния смисъл. И другото интересно нещо - ферари разделиха стратегията преди Фетел да си потроши носа на колата, което значи че все още нямат първи и втори пилот. И двамата ще карат на максимума си поне в началото на сезона което е добре за публиката. Стратегията на Райконен щеше да го изведе преди Фетел дори и без сакатлъка с излитането от пистата..

Link to comment
Share on other sites

Аз не видях да им е припарило на мерцедес. Нико, колкото и да не го харесвам като карач, успя да изпревари Кими веднъж и ТРИ пъти четрикратния бананоберач и то в еднакви положения на състезанието. Но накрая проблем в системата break by wire му изигра лоша шега, по-точно в предпослесдната обиколка, а на Хам в последната имаше същите проблеми. И определено ХАМ има толкова запас, че едвали някой щеше да го заплаши.

Link to comment
Share on other sites

Аз не видях да им е припарило на мерцедес. Нико, колкото и да не го харесвам като карач, успя да изпревари Кими веднъж и ТРИ пъти четрикратния бананоберач и то в еднакви положения на състезанието. Но накрая проблем в системата break by wire му изигра лоша шега, по-точно в предпослесдната обиколка, а на Хам в последната имаше същите проблеми. И определено ХАМ има толкова запас, че едвали някой щеше да го заплаши.

Фетел определено беше пренатегнат днес и си пролича от грешките му, искаше да подържа равно темпо с Мерцедесите, но колата не му го позволяваше. Ферари определено са в много добра позиция, още не са предоставили ъпгрейд на задвижващата система и и са малко зад Мерцедес, които още в Китай направиха подобрения, стреснати от загубата в Малайзия. Освен ако Хамилтън не успее да доминира като Фетел през 2011 и 2013, Мерцедес ще изгубят конструкторската титла, Розберг е много зле този сезон, и Фетел и Райконен редовно ще го бият.

Link to comment
Share on other sites

Поредно състезание, което беше ясно отпреди старта... Обаче жесток Кими, леден както винаги, дори и когато потупа шейха нежно да му се махне от пътя  :laughing:

 

Нико наистина яко го издуха с тия спирачки, но смятам, че Кими пак щеше да го мине преди края. Тъй или иначе второто място си е негово.

 

Ред Бул е крайно време да разкарат тия боклуци на Рено, това е просто нетърпимо.  

 

Свалих си състезанието от Замунда, запис от Скай Спортс. Отначало се нацупих, че дуднат на немски, но се оказа, че има опция английско аудио. Оказа се, че то е .... без коментар, слуша се чистото състезание без гъгнене на келеши - супер! Изпъкнаха две неща - за пореден път се убеждавам, че косачката ми звучи по-приятно от тия мотори, които вият по-скоро като пръскачката ми... Чух "гласа" на тоя калъф Вершляпен по интеркома - той звучи като 12 годишно момиче бре!!!

 

Между другото мисля че отсега може да се каже, че пак ще има МАНГАЛ шампион... Вече дори не си правя труда да гледам състезанията на живо. Никакъв смисъл. Оделно резултатите са 95% винаги ясни - Мерцедес, Ферари, Уилямс. Остава да се чакат повреди и катастрофи, че нещо различно да има....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...