Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

- Ние не контролираме някои от основните разходи. Аз мога само да реша да произвеждаме по-малко крила, което и правим. Но не мога да определя цената на цялата задвижваща система, която е 40 милиона евро, а беше 8 милиона до миналата година. Не съм в състояние да променя това. Всъщност аз гласувах против тези мотори.

 

Жерар Лопес.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

- За съжаление това е ситуацията в F1 тази година. Той има подкрепата, която е нужна на Заубер. Не е нужно да се съсредоточавам прекалено дълго върху това, тъй като трябва да осигуря собственото си бъдеще. Но всичко това определено носи лошо послание, защото какъв е смисълът да печелиш, след като това не ти помага да си намериш място в сравнение с третия в шампионата пилот? Наср показа, че е добър пилот и вероятно заслужава място във Формула 1, но фактът, че го победих, би трябвало да ме прави достоен за титулярна позиция в Гран при. Само че понастоящем финансите са жизненоважни, а той ги има – допълни Палмър.

 

От тая година да беше така........ Ф1 трудно следя вече, камо ли ГП2, но човека правилно е казал нещата. По същата причина и щети като Бруно Сена и всички японци бяха и са във Ф1.

Link to comment
Share on other sites

Грожан се надяваше на позиция във Ферари или Макларън. Твърди се, че в Уокинг кандидатурата му е била подкрепена от рейсинг директора Ерик Булие, който го познава от общата им работа в Лотус.

Самият пилот призна, че е водил разговори с Ферари:

- Имаше дискусии относно бъдещето ми. Още чакаме да видим Макларън какво ще решат, но във Формула 1 има и други големи имена – като Ферари и Мерцедес. Но да, имаше разговори.

 

 

Май във Ферари на висшия мениджъмнт се плаща не с пари, а с наркотици...в огромни количества. Толкова неадекватни решения имаше само по времето на разтурването на "светото трио"

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Леле каква изненада, никой не го очакваше това нещо?  :laughing:  :grin: И с Фетел същата простотия, не ги знам що се напъват да се опровергават, че това и онва било слухове, като си е баш истина. 

 

Иначе за Алонсо го разбирам, по-добре лепена стрела, отколкото червен кон със строшени 4 крака, който той да носи на гърба си.  :grin:

Link to comment
Share on other sites

Дам, по тва се познават големите... ама няма кво да го разискваме сумати пъти... Колко извличал от техниката, колко бил гениален... И в който и отбор да иде в момента в които има трудности е напълно ненужен, с нищо не допринася и накрая се изнася.

Link to comment
Share on other sites

Много напуснали/уволнени от Ферари, а така и не видях нито Браун, нито Нюи да бъде назначен. Само италиански имена. Кашата и свинщината са вече големи.

Link to comment
Share on other sites

Единствения познат, които се присъединява към Ферари е техническия на Мерцедес Боб Бел, той напусна тази година през април, и започва от март догодина.

Link to comment
Share on other sites

Аз ви казах, че тръгне ли си Лимонсио този отбор ще строши дъното... Фетел какъв чеп си завря сам отзад, просто не е истина... Ама да видим де... 

Link to comment
Share on other sites

Аз ви казах, че тръгне ли си Лимонсио този отбор ще строши дъното... Фетел какъв чеп си завря сам отзад, просто не е истина... Ама да видим де... 

 

Алонсо е най-добрия и комплексен пилот в сегашната формула 1 - факт. Само, че Ферари е имало преди него ще има и след него. Залагам кило свински мъди, че мнозинството от тифозите биха дали гласа си за него, а не за Фетел ако този глас имаше някаква тежест. В това число съм и аз. Отностно второто, Ферари от Фетел няма да спечели, но обратното вече е факт още с подписването на договора. Най-лошото за всеки един пилот в момента...без значение от отбора е, че....карат в сегашната Ф1 при сегашните правила и болиди. За това и никой не бръсне за слива 4-те титли на Фетел. Може още 4 пъти по 4 такива да нареди и той и Хамилтън и Росберг и Квят ;). Никога не съм вярвал, че аз ще загубя интерес към спорта. Леле майко какво съм правил само и само да не изпусна състезание, а сега се стига до момента...ама то състезание ли имаше тая неделя.

Link to comment
Share on other sites

Маркизът се връща като директор в борда на Формула 1 :). Другото интересно, е че дясната ръка на ХамилтОн Джо Клиър може да се присъедини към Ферари.

Link to comment
Share on other sites

Чак ми е любопитно при всички тия забрани да видя какво ще измислят. Съмнява ме да е кой знае какво. Дори си мисля, че Мерцедес ще спечелят с лекота отново(няма логика нещо да се промени след като нямат право да работят по задвижващите с-ми).

Link to comment
Share on other sites

Алонсо и Фетел постъпиха правилно, напускайки Ферари и Ред Бул, смята Вилньов30.12.2014 | Калоян Петров; снимка: Ред Бул | 7 коментара tmp_142_21.jpg

Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел постъпиха правилно, напускайки съответно Ферари и Ред Бул, смята световният шампион във Формула 1 за 1997 г. Жак Вилньов.

- В момента и двамата са в по-добра позиция, отколкото преди – сподели канадецът пред италианското издание Омникорсе.

Алонсо се върна в Макларън, където възраждат партньорството си с Хонда. Фетел пък отиде във Ферари, като ще се бори да вземе пета световна титла с легендарния италиански тим.

- Себастиан вече не беше „златното момче”. В Ред Бул вече не го искаха – те не са семейството, за каквото се опитват да минат пред хората. Имат един-единствен интерес – да продават колкото се може повече и ето защо отборът изведнъж „се влюби” в Даниел Рикиардо. Фетел нямаше друга алтернатива освен да напусне. Той пристига във Ферари в момент, когато екипът се преструктурира. Ще се иска малко търпение през 2015 г., но през 2016-та ще резултатите ще се видят – обясни Вилньов виждането си за четирикратния шампион.

Що се отнася до Алонсо, то според Жак испанецът очевидно е имал нужда от свеж въздух след пет години опити да вземе трета титла в кариерата си:

- Той дойде във Ферари, за да печели, но нещата се объркаха. Същото се случи при първото му преминаване в Макларън. Според мен Алонсо е най-добрият пилот във Формула 1, когато визьорите са спуснати, но извън колата работи за себе си, не за екипа. Използва интернет и Туитър в своя полза, а топ тимовете не харесват това – особено отбор като Ферари, където винаги са защитавали пилотите си, щом нещо не върви като хората. Вижте Кими [Райконен]: Ферари, за разлика от Ред Бул, е семейство.

В същото време Вилньов изпитва съмнения дали комбинацията Макларън-Хонда ще доведе до очакваните от Алонсо резултати. Той познава Хонда и смята, че все още не е ясно какви са качествата на задвижващата система на японците.

- Макларън имаха най-добрия двигател през изминалия сезон (Мерцедес), а останаха зад Уилямс и доста време бяха зад Форс Индия, който са с бюджет на половината на техния. Това е ясен знак, че има някакъв проблем. Що се отнася до Хонда, то продължавам да чувам как японците знаели да конструират турбо двигатели. Но тези V6 са нещо различно. Ферари също правеха отлични турбо агрегати през 80-те години (на ХХ век), както и Рено, но кой печели сега? Така че Хонда са неизвестно, но добре поне, че задържаха [Дженсън] Бътън – той ще им помогне да си решат по-бързо проблемите. Освен това Хонда е бранд, който идва и си отива от Формула 1. Не е като Мерцедес – те следват една програма до край – допълни Жак.

 

Ебасимо, от нямане какво да се прави чак до новините във Ф1 стигнах. Много съм съгласен с написаното. Жалко, че Алонсо напусна. Може би ако беше си взел(бяха му позволили) неговото(2те титли с Ферари) сега нещата щяха да са други.

Link to comment
Share on other sites

Това е съвсем в рамките на нормалното ;). Важното е, че след РТЛ и ОРФ мислят дали да продължат с излъчването на Ф1. Причина - нисък зрителски интерес с по милион на всяко състезание. И арабеските и тъпите писти из половин Азия няма да му помогнат на Бърни този път.

 

Световният шампион за 1997 г. Жак Вилньов заяви, че изглежда всеки може да управлява такъв състезателен автомобил. Това стана във връзка с предстоящия дебют в Гран при на 17-годишния Макс Верстапен, когото канадецът нарече дете.

- Изглежда всеки може да кара F1 болид, докато в дните, когато баща ми се състезаваше, пилотите бяха смятани за герои и седяха зад волана на почти невъзможни чудовища – обясни Вилньов пред италианското издание Омникорсе.

Бившият пилот на Торо Росо Хайме Алгерсуари допълни, че последното поколение F1 кои е направило спорта „достъпен за всички”:

- Всичко беше друго, когато аз започнах да се състезавам. Дори един тест бе изтощителен. Трябваше да се адаптираш месеци наред. Пилотите, които влизаха във Формула 1, бяха специални. Сега F1 е като по-скъп вариант на световните серии (на Рено) – с по-твърди гуми и по-тежки болиди, по-малко аеропритискане и по-ниска скорост.

 

 

Към това добяваме и думите на Фетел от миналия сезон, за които беше порицан, че нямало какво вече да се види във Ф1 или нещо от сорта беше, сега не ми се търси.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

FIA затяга изискванията за супер лиценз.

 

 

 

Formula One racing’s governing body, the FIA, has revealed details of a new Super Licence points system, making it harder for drivers to become eligible for F1 competition.

From 2016, drivers must have accumulated 40 points over a three-year period, with points allocation based on which other motorsport series they have participated in and the level of results they achieved.

Drivers will have also have to be at least 18-years old, have spent at least two years in junior single-seater categories, hold a valid road driver’s licence and pass a test on the Formula One sporting regulations. The existing requirement of completing 300 kilometres in a recent F1 car also remains.

The junior categories eligible for points, in order of weighting, are: a future FIA F2 championship (60 points for winner), GP2 (50), FIA F3 European championship (40), FIA WEC (LMP1 only) (40), IndyCar (40), GP3 (30), Formula Renault 3.5 (30), Japanese Super Formula (20), national FIA-certified F4 championships (10), national F3 championships (10) and Formula Renault (EuroCup, ALPS or NEC) (5).

If such a system had been in place ahead of 2015, new Toro Rosso signing Max Verstappen would be ineligible to race in F1 this year, having accrued just 20 points by finishing third in the 2014 FIA F3 European championship - the 17-year-old's only season of car racing to date. 

 

Не само, че Макс нямаше да може да получи супер лиценс, но ако върнем лената малко назад Рикардо и той нямаше да може да кара, а ако е върнем още малко и Кими нямаше да вземе лиценс. През 2010 Мишо също нямаше да получи супер лиценс :)

Новите правила за лиценз ми харесват. Доста цедка ще има.

 

Ще има и среща за бъдещето на новата Ф1 с промени от сорта на:

 

 

 

Tobias Grüner F1 ‏@tgruener 1h1 hour ago
#F1 Meeting on new engine rules for 2016 (or 2017) tomorrow at Geneva. Decision expected end of month. AmuS (German) http://ams.to/XG 

Tobias Grüner F1 ‏@tgruener 57m57 minutes ago
#F1 Ecclestone asked for more power (>1000 hp), more noise, less costs. Fuel flow limit could be increased. ERS-components standardised.

Tobias Grüner F1 ‏@tgruener 54m54 minutes ago
Look of #F1 cars to be more aggressive in future. Bigger tires. Less aero. Harder to drive. Changes probably not before 2017.

 

Това дава глътка въздух.

Link to comment
Share on other sites

А няма ли да въведат някакво правило липсващите точки да се закупуват с някой друг милион?

 

Не мисля, имиджа падна доста на Формулата и това с малдите платени пилоти е едно от нещата които вреди. Не, че преди е нямало платени пилоти, но бяха доста по-малко.

Link to comment
Share on other sites

То и при по-големите вече е така. Нямаш ли големи рекламодатели зад гърба - забравяш. Това гномче дето обича да стиска пакетите на шампионите, дори вече не му се ядосвам, щото ако не е той друг ще е и всичко пак ще е само високоплатен театър.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...