Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Не знам къде ги гледате тея по-бързи ГП2. В квала най-бързия в ГП2 е Стефан Ришелми с 1.29.293, съответно Хамилтън в събота 1.25.235. Аз не виждам онея да са по-бързи. Не може да ми се сравнява 2005-та с 2014-та, онея времена са вече минало. Тея системи са нови, несъмнено ще тръгнат времената напред, но се иска време.

 

Ето резултатите в ГП2 ако някой не вярва:

 

http://www.gp2series.com/Results/?raceid=939&seasonid=171

 

За да имат всички равен старт, догодина доколкото разбрах ще допуснат промени и в другите двигатели. Дали ще е така ще разберем.

 

П.П. Разликата в НБО в ГП2 и Ф1 разликата е даже по-голяма в състезателно темпо от тея в квала.

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Жоро, няма какво да се напъваме в сравнвния. Бърни желае да превърне ГП2 в новата Ф1. Никога не са били толкова близки резултатите с бюджет от 4 млн. за отбор, в сравнение с 400млн. за F1. Стефчо даде сравнения за преди години да се види каква трабва да е разликата.

Link to comment
Share on other sites

Не знам къде ги гледате тея по-бързи ГП2. В квала най-бързия в ГП2 е Стефан Ришелми с 1.29.293, съответно Хамилтън в събота 1.25.235. Аз не виждам онея да са по-бързи. Не може да ми се сравнява 2005-та с 2014-та, онея времена са вече минало. Тея системи са нови, несъмнено ще тръгнат времената напред, но се иска време.

 

Ето резултатите в ГП2 ако някой не вярва:

 

http://www.gp2series.com/Results/?raceid=939&seasonid=171

 

За да имат всички равен старт, догодина доколкото разбрах ще допуснат промени и в другите двигатели. Дали ще е така ще разберем.

 

П.П. Разликата в НБО в ГП2 и Ф1 разликата е даже по-голяма в състезателно темпо от тея в квала.

 

То бивало майна и времето на Хамилтън да е близо до това на болид от ГП2...ставало е дума(предполагам) за по-бавните болиди от Ф1. Които пак трябва да похарчат едни около 60 млн долара...няма тая-оная.

 

Така като гледам само Румен меси от същото тесто :D

Link to comment
Share on other sites

С тоя звук ще ме уморите, имам чуството че едно време не сте гледали само сте си слушали. Гледам имате богат арсенал от клипчета в тубата, пускате си картина и звук от компа и сте О.К. :grin: Според мен е важно какво ще става на пистата, натам са новите технологии. Все едно сега да кажете, че телефоните са тъпи и да си пускате пощенски гълъб. Ами сигурно едно време е било добро решение, вече има други решения.

 

При мен е така - за разлика от нормалните хора, дето по-голямата част от информацията я възприемат през очите, при мен същият тоя процент се възприема с ушите - аз и затова практически не гледам оборотомера докато карам, понеже по звука на двигателя винаги знам колко са. :laughing:  А новият звук си е гаден, няма спор - вероятно ще се свикне и с него ама ще трябва време, щото само с хубавото се свиква бързо...и затова наистина от време на време гледам по някое старо клипче в ютюба. :))

 

П.П. А сравнението с гълъба и телефоните не беше много точно - телефоните бяха преди, а от тая година прехвърлиха разнасянето на гълъба. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Ванчо, като си слушал чужди коментатори удобно ли изпусна какво казват на Рикиардо в 6-тата обиколка когато е на под 5 десети от Ботас...казват му да го остави и да се върне на 2 секунди зад него и да се грижи за гумите. Идилийка.

Link to comment
Share on other sites

Ако на някой му е интересно в кой тим кое копче какво прави, може да хвърли един поглед върху статийката - на руски е и ако някой не може да се оправи с транслатора, мога да си направя труда да го преведа (стига да има за кого). :))
 


005.jpg
006.jpg
 
008.jpg

009.jpg
 
010.jpg011.jpg013.jpg

012.jpg
014.jpg

 

 

Между другото, за разлика от всички ония в спойлера, през 1984-та Сена караше само с такова. :thumbsup:

 

015.jpg

Link to comment
Share on other sites

Мани, мани ... и накрая излзиа, че неговия е бил нестле и за тва като му гледат записите на обиколки и само цъкат с езиче тия с копчалъка.

Link to comment
Share on other sites

Във Формула 1.ком имаше видео дето обясняват какво прави волана...общо взето на заден план беше, че с него се завива :D. Oт ГП на Испания най-интересния момент беше изпреварването на Алонсо срещу Кими, както и писъците на рейс инженера на Рикиардо да НЕ атакува Ботас, а да почне да чете вестник на 2 секунди дистанция от него заради турболентния въздух, прегряването и гумите

Link to comment
Share on other sites

Едва ли има някой тук, който да отрече отвратителността на звука тази година...Косачката ми работи по-приятно... Колите напомнят по-скоро на пръскачката ми с това гъргорене и дрънчене... 

 

Ако нещата продължават така, този сезон ще свърши много бързо и ще стане като оная година, в която Женшена поне имаше доблестта да си признае, че не знае как е станал шампион. Но защо по дяволите баш тоя боклук трябва да е?!?!

Link to comment
Share on other sites

Понеделник имаше среща на отборите за подобряването на звука и днес мерцедес са тествали experimental 'megaphone' exhaust.

 

1400055269.jpg

 

Снимката не е манипулация!

 

А тук може да чуете резултата: http://www.mobypicture.com/user/piusgasso3/view/16896640

Лично аз не чувам разлика.

 

Мерцедес изпита днес ново решение за подобряване на звука от настоящите задвижващи системи във Формула 1. Устройството наподобява мегафон и бе монтирано в задната част на F1 W05 Hybrid.

 

Отборът от Бракли изпробва системата с Нико Розберг зад волана. Немският пилот проведе аероизпитания, както и специални тестове на пълна газ. Според присъстващи на тренировката разликата в звука е незначителна.

 

Мерцедес потвърдиха, че следобед няма да правят повече тестове с „мегафона”.

 

Проблемът със звука се изтъква от началото на сезона във Формула 1. Управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун бе особено недоволен от много по-тихите задвижващи системи. Той заяви, че организатори от редица страни са го притиснали да намери решение, тъй като в противен случай щяло да има отлив на зрители. Прилагане на решението с „мегафона” обаче изисква единодушно съгласие от всички отбори, за да бъде приложено този сезон.

 

Тестовете бяха наблюдавани от специален екип инженери по акустика. Те са наети от ФИА, за да се помага на отборите и производителите на задвижващи системи в търсенето на решение за увеличаване на звука.

 

След приключване на тестовете ще бъде направен пълен анализ на получените резултати. След това представители на международната федерация ще обсъдят данните с екипите от F1 и ако е необходимо, ще бъдат направени предложения за промени в правилата.

Link to comment
Share on other sites

Понеделник имаше среща на отборите за подобряването на звука и днес мерцедес са тествали experimental 'megaphone' exhaust.

 

Снимката не е манипулация!

 

А тук може да чуете резултата: http://www.mobypicture.com/user/piusgasso3/view/16896640

Лично аз не чувам разлика.

 

Туй ми изглежда малко като селски тунинг - постоянно засичам разни астри с подобни кюнци по светофарите. :lol:

 

А разлика няма и да чуеш, защото са подходили към проблема неправилно. Феновете са се оплаквали, че не са шумни, но далеч не са имали предвид само децибелите. Проблемът просто си е в самите двигатели, броя на цилиндрите и най-вече оборотите, а по-ниското ниво на шум е само следствие от всичко това. Тука като гледам са направили вече съществуващия си звук единствено да резонира, но освен "флейнджър" ефект, друго май не са постигнали. :thumbsdown:

 

...а и лично на мен ми изглежда малко нелепо с тоя 'фанфар' отзад. :P

Link to comment
Share on other sites

Няма да стане нищо. Те трудно минават 10500 оборота. До вчера не знаех, че е така. Или иначе казано имат възможност да стигнат до 15 000 само при работа на ЕРС. Гледам си аз телеметрията на болидите и от 2-ра до 8-ма сменят на 10, 11 хиляди оборотa и питам кво става....та разбрах. И всичко идва от ограничението за горивото. Също за първи път гледам състезание на скип.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Това го забелязох аз второто състезание. Не е само това, обаче, според мен в квала могат да се надуват повече, но целия лимит идва от това, че имат 5 двигателя за цял сезон. Демек карат като флегми...
 
Пламене от autosport форума:

why dont each car have different wind instrument and form an F1 brass band? :drunk:

Merc - horn
RedBull - tuba
Ferarri - trombone
Mclaren - trumpet
FI - saxophone
Lotus - cornet
Sauber - flugelhorn
STR - euphonium
etc


И перфектния отговор за ф1 днес :):
 

 

I suppose making them sound like bloated chainsaws is a step up from vacuum cleaners.

 

I can't believe so many people in F1 miss the point.  The side effect of very special, unique, mechanical devices that rev to 19,000 rpm while producing 1,000 hp - the sound *OF* that is what is exciting.

 

I drive a 1.5l car.  I know people with turbos on their car.  I've driven cars with more than 500 hp.  Sport bikes rev to 12,000 rpm.  Top fuel dragsters are only topped in sound by military aircraft and rocket launches.

 

F1 *WAS* unique with 19,000 rpm Swiss watches making 1,000 hp.

 

 

 

That is the formula.  If you want "quiet" to top that, then you've got to tell me "that thing that just went by, burning rubber through 6th gear, is making 2,000 hp from 1.5l".  

 

Otherwise, I can't help but to yawn. 

 

Engines *on the limit*.  Not little "power units" that can't do anything without a turbo and batteries, that aren't allowed to rev too much because it might use too much fuel.  And even then, not 19,000 rpm.

 

 

It has to be SPECIAL, UNIQUE.   An overly complicated hybrid is more 1991 than 21st century.  There is nothing special about it other than it's complicated.  The cars produce a sound that equates to that: nothing special, complicated by non-linear sounds from the ERS kicking in and brake harvesting.   mad.gif

 

Big frakking deal.   FOM should be giving Lewis and Nico a big bonus.

Link to comment
Share on other sites

Всеки пази, това е ясно. Но основния проблем e от потока. След тия обороти имаш въздух от турбото и йок тунджа(грубо казано) :D. Драгона ми каза това-онова, а знаеш, че човека е доста навътре в нещата за един обикновен фен ;)

Link to comment
Share on other sites

Найстина уважавам подхода на техниците и инженерите зад тия проекти, който след време може и ние да се порадваме в серийното производство. Но това не е начина, да се оакаш така в най-якия моторен спорт е престъпление...
 
BTW, RTL даде репорт за последните 5 състезания в сравнение от миналогодишните:

Australia
3,12 million (+0,25 million)
Malaysia
4,22 million (-1,23 million)
Bahrain
5,08 million (-0,99 million)
China
3,91 million (-0,92 million)
Spain
4,7 million (-1,21 million) (-20,47%) 

 

Добър ден, Азербайджан!

 

RTL Имат договор за излъчване до 2015, но могат да преустановат излъчване след края на сезонЯ!...

Link to comment
Share on other sites

Ще я видим тая работа, че малко финансово нестабилен се чувствам към края на месеца :lol:

Link to comment
Share on other sites

Младежка е пред заплата и на работа, както винаги :( Иска ни се, ама...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...