Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ХАХАХАХАХАХАХАХХААХХАХАХААХАХ

 

Само не се плашункай и гледай поне работещи накладки да имаш  :laughing:  :laughing:  :laughing:

 

В смисъл това, че много,много си вярваш, далеч не е гаранция  :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Абе да ти кажа не знам, но май всичко дето не ти изнася ти е облачно и мъгливо. А ние дето нищо не знаем и не разбираме, познаваме крайния резултат...  :laughing:  :laughing:  :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Вилньов: Формула 1 става все по-изкуствена, а платените пилоти нямат характер

 

Формула 1 става все по-изкуствена, а платените пилоти нямат характер, заяви световният шампион за 1997 г. Жак Вилньов.

Канадският пилот, който обяви, че този сезон ще се състезава в световния раликрос шампионат, не харесва посоката на развитие на спорта от последните години.

- Не разбирам, наистина не разбирам модерната F1. Нещата започнаха да стават изкуствени в опит да се създаде фалшиво шоу: смени на гуми, различни гуми, после отваряш DRS с натискане на бутон и изпреварваш. Но веднъж започнал да вървиш в такава посока, не можеш да спреш. Налага се да правиш още и още, и още промени. Сега въведоха двойни точки за последния старт. Какво следва? Става все по-изкуствено и вместо положителен ефект се получава така, че губиш уважението на хората – заяви Вилньов в интервю за BBC Radio Five.

Формула 1 вече не е епична, а пилотите не са герои, категоричен е канадецът. Според него изкуствените промени може да се интересни за шест месеца, но след това всички се отегчават и се стига до момент, когато няма реално състезание. Последните правила също не бяха пощадени от канадеца:

- При тези правила за двигателите всичко е толкова рестриктивно, че това вече не е Формула 1. Няма нищо специално. Пестенето на гориво е добре, беше страхотно и преди. Проблемът е, че не го правят пилотите, а се върши електронно. Ти просто си седиш, а колата си пести гориво и това обезмисля целта. Освен това се прави опит да се привлекат грешните хора – „зелените”. Формула 1 не е екологична и няма смисъл да се пробват. Подобно нещо дава добър имидж на правителства и парламенти, но не и на F1. Трябва да се опитат да привлекат младите, които не се задържат достатъчно на състезанията – краткосрочно им е вниманието – и искат изпреварвания на всеки две секунди, дори да са ужасни, защото просто не разбират. Аз съм пурист и обичам спорта. Обичах 60-те и 70-те (години на ХХ век) – тогава запалянковците се радваха на надпревари, в които финишираха само четири коли на по две обиколки една от друга. Уважаваше се работата на състезателя, постигнатото от него.

Според Жак много малко от настоящите пилоти в спорта си позволяват да изразяват мнение, камо ли критика, заради комерсиалния натиск:

- Спокойно си представете как на един пилот, получаващ сериозни пари от спонсори, му казват: „ОК, не казвай това, моля” – мога да го разбера. Повече от половината състезатели обаче са си платили за местата, което означава, че няма как да ги загубят. Би трябвало да притежават поне малко характер. А дори това нямат. Не са бързи, плащат си, за да се състезават и на всичкото отгоре са почти безинтересни.

Жак не за първи път прави подобен коментар по адрес на пилотите. Преди време той заяви, че днешните състезатели се отнасят с неуважение към спорта и го третират като видеоигра – поведение, което на пистата е опасно.

- На състезателното трасе има много малко здрав разум. Странно е какво се смята за нормално каране. В годините, когато Формула 1 бе наистина опасна – преди 20, 30 години – рискът да загинеш бе много висок и пилотите просто не желаеха да си го причиняват един на друг. Освен това много от тях се бяха трудили упорито, за да стигнат до F1. Не са участвали в шампионати на по 12 години. Не са били момчетата на татко, каквито има днес. Сегашните са състезатели още са деца, бебета, когато започнат да карат във Формула 1 и си остават такива – обясни той.

 

 

 

Бреййй...да се запише. Няма как да съм по-съгласен с клоуна-спаринг партньор на Шумахер. Всичко това по един или друг начин съм го казвал и аз и продължавам да го твърдя, че Ф1 БЕШЕ спорт. А зелените могат да ме хванат за наелектризирания чеп ;)

 

едит: да се прочете с огромна доза вникване от Виден и двамата Ванчовци :) :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Пламене, има една приказка "кучетата си лаят, керванът си върви..."  :laughing:

 

Забележи колко забавно е обаче как никой никъде не е заставал срещу Стефчо на тази тема, той обаче си търси противници и съответно му се привиждат такива...  :grin:

Link to comment
Share on other sites

То и затова толкова му се е наелектризирал чепа, че чак ток го удря като пише в тая тема. :laughing1:

 

 

...могат да ме хванат за наелектризирания чеп ;)

Link to comment
Share on other sites

Това къде го сънува пак бре, Стефче? В Зоната на здрача ли го видя? Колко пъти да ти се каже, че не ние определяме правилата? Колко пъти да повторя, че и аз оискам Гнома да умре, но не за да се дава пак път на отбор Ягода? 

 

Едиственият реален факт е следният - истински добрите отбори са тези, които успяват адекватно да се пригодят към спуснатите правила. 

 

Твоите любимци вече 6 години куцат в това отношение и което е най-лошо и дразнещо - все някой друг им е виновен! Сега зеленината им е виновна сигурно! Да видим тая година кой ще е отпред, че да чакаме какви кусури ще му търсиш ти. 

Link to comment
Share on other sites

Добре, че нямам време и желание да се ровя в стари постове ;)

 

В същото време Рено не изключват възможността да подадат молба до ФИА за разрешение да направят промени по системите си след началото на сезона. Крайният срок за хомологация е 28 февруари. След това развитието е блокирано, но все пак има вратичка – в приложение 4 на спортните правила се посочва, че модификации са позволени, ако причината за тях е издръжливост, сигурност или пестене на средства.

 

 

Почнаха минетаджиите да вият като вдовица за кор....бан чорба.

Link to comment
Share on other sites

Тия дни се замислих, знаете ли че за направата на гума във F1 отиват от около 30+ литра петрол, още повече, че Пирели са 100% синтетична смес, при Бриджстоун бяха балансирани нещата с друг ресурс. Та горе долу се получава, че търкането на галошоте по 20-30 комплекта за състезателен уикенд на отбор е далеч повече от разхода за същинските двигатели. Излиза, че за логистика, гуми и кво ли още, харчовете са в пъти повече от това колко гори двигателя :)

 

Днес започнаха тестовете в Бахрейн - час до края на първия ден, шаситата задвижвани с Рено пак нямат навъртяни обиколки.

Ред Бул = 13 обиколки и буквално докато пиша това:

 

Bg1xTwuIcAA8yAU.jpg

Link to comment
Share on other sites

 30000000% ... после ако някой е хаванл нечий шлифер при аерото ... шИ има забрани ако чИрвените крави не го изкопират моменталически с още по-добър ефект... цирка тая година ша е на нивото на Дискотека Инфи Дьенс при участие на Томи Стораров и 1/2 английска вътре.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Протест срещу турбо компресора на Ферари? 21.02.2014 | Й. Севов, снимка: Ферари | 0 коментара tmp_88_16.jpg

Дни преди началото на сезона във Формула 1 назрява интересен казус свързан с легалността на корпуса на турбо компресора на Ферари. Заради сериозните обороти, които ще достигат до 125 000 об./мин. производителите трябваше да направят подсилени корпуси за своите турбини, защото при възможна авария въртящите части могат да се изстрелят със скоростта на куршум към публика, механици или състезатели.

Решенията на Мерцедес и Рено по този въпрос изглежда са доста солидни, защото тежат с 3 кг. повече от това на Ферари. ФИА смята това решение за легално, но въпреки това е възможно германци и французи да подадат официално оплакване в Мелбърн.

Просто във Ферари са използвали конвенционален корпус. Роторът и перките обаче са изградени от специален материал и са предвидени за още по-сериозни обороти! Италианците на практика изключват възможността да се стигне до повреда.

Освен това агрегата е снабден със сензори, които веднага предупреждават при най-малкото съмнение за проблем. В този случай нагнетателят директно се изключва. Така конвенционалния корпус изглежда напълно достатъчен. Във Ферари обаче рискуват, защото при инцидент комисарите може да обявят задвижващата система на италианците за опасна. Така ще може тя да се използват само след като бъде преправена.

За Мерцедес и Рено остава само да подадат контестация или да копират съперника си. За това обаче остава много малко време, защото новите задвижващи системи предстои да бъдат хомологирани на 28 февруари.

 

 

 

Ето това са вече добри новини. Дано има повече аспекти, за които да има протести, че бяха изпаднали в творческа хибернация

 

А финландското....пилотче е размазало днеска Ферарито

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Хорнер днес рева, че едно време, Флавио бил казал, че КЕРС/ЕРС е било грижа на отбора. И за това, те "Ред Бул" си направили изработка в скоростната кутия за предишните години. Но от тази година КЕРС/ЕРС е грижа за фирмата доставчик на двигаели, но видете ли, те не се справяли и ще бъде мъка тази година...
 
Ванка. Естествено, че НЕ Е в ощърб на Ферари. Ако е толкова инженерно изпитана системата им, ще я копират всички останали. Което най-вероятно ще стане. Както стана и със DRS на МЕРЦ от преди година.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xtHDxhWxqq0

Link to comment
Share on other sites

Нали осъзнаваш, че тази новина не е в полза на ягодките?

 

Съвсем не. ;)

Хорнер днес рева, че едно време, Флавио бил казал, че КЕРС/ЕРС е било грижа на отбора. И за това, те "Ред Бул" си направили изработка в скоростната кутия за предишните години. Но от тази година КЕРС/ЕРС е грижа за фирмата доставчик на двигаели, но видете ли, те не се справяли и ще бъде мъка тази година...

Нормално...след като са мелези, ще си берат гайлето. Тоя изкуствен телчарник му е време за панахида. На народа му писна от глупости.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...