Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Се на къси до трета бяха! Миличък, глух ли си? Ай наздраве....

 

Now Vettel instructed to short shift into 5th and 6th. Webber's problem is with 2nd gear

 

Епа не съм, а ти? Добре не се съгласяш да се хванеш на бас...до сега апартамент в 5 звезден хотел в Пунта Кана да си бях купил....кеш :D :D :D

 

Иначе отивам да режа салатата и да я налазвам с подходящо "мезе"...малолетно :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Стефче, както знаеш аз гледам ФИЛМ+, нямам друг избор. И за двата Ред Була Манчев и Кретенчев казаха за short shifting на 2 и 3 предавка. Нали се сещаш, че няма как да чуя друго освен тях? Наздраве!

Link to comment
Share on other sites

Pirelli to supply tyres until 2018! 

 

posted today :)

 

 

Good news that it brings stability to the sport.
Bad news would be if all races are dominated by the tyres.
I'd like to see more durable tyres that can be pushed to the limits instead of being nursed and 3-5 seconds off their ultimate pace. That isn't Formula One.

 

 

Bad news. Pirelli gets too involved in politics and this year they gave the WDC to Vettel. Its no surprise RBR started to dominate once the tyres where changed.

 

 

Had to end up this way given all teams had a Pirelli contract already. And I commend Pirelli on the efforts they've made to make races interesting at the expense of some PR - albeit some of those efforts were clumsy at best - but a part of me wonders what would happen if Michelin came back, and can't help but be slightly disappointed.

Also one thing really annoys me about Pirelli: they make races random as hell in the first part of the season with all sorts of dodgy compound choices, then on the second half of the season they always make "safe" choices. What about some sort of consistency? Either go random all year round or go safe all year round. This way it really does feel like they're manipulating things, when tyres should be a neutral factor instead.

I'm not enjoying the last few races with Vettel's dominance but they do feel "proper" with 1 or maybe 2 stops at best rather than 35 stops. I wish they went that way all year round. With Michelin I'm absolutely certain you'd get that.

 

Link to comment
Share on other sites

Ама разбира се! Нали Себастиан е акционер там! 

 

Така или иначе НИКОЙ не може да предвижда неща за 2018 отсега, това са несериозни приказки според мен. Това, което е СИГУРНО е, че и догодина пак ИТАЛИАНЦИТЕ ще са доставчик на гуми. Нататък се не знае. 

Link to comment
Share on other sites

Имат нов 5 годишен договор.

 

'Pirelli has agreed a new five-year deal to provide tyres to Formula One worth an estimated £50 million, which will carry it through until the end of the 2018 season.'

 

Edited by vinyl_master
Link to comment
Share on other sites

Да де..кой дава нарежданиятa се пита в задачата. Щото видяхме реки от сълзи преди 5-6 състезания  :)

Edited by vinyl_master
Link to comment
Share on other sites

Няма пак да пиша по въпроса относно смяната на гуми под натиска на когото и да. Имаше 4-5 отбора, който бяха порязани от тази смяна - най-видимите са Лотус и Форс Индията, като Индията са най-ощетени. До тогава се бореха във всеки квал за Q3. Заубер също изгубиха от от смяната. И това не е останало неказано. Всеки отбор си каза, че това не е редно.

Както вече е видимо и за отбора на Ферари със най-добрия баланс квал-състезателно темпо в началото на шампионата, и след смяната на смесите темпото в една обиколка им изчезна..и не, това не е грешен сет-ъп на колата. Това е от дизайнерските решения, отговарящи за гуми и смеси 2013.

 

Нормално ли е да тестваш колата в края на сезона с новите гуми за идващия сезон и да си проектираш колата въз основа на тях, и когато ВИДИМО имаш положителен резултат от тях в новия шампионат да върнат смесите от миналата година?

Link to comment
Share on other sites

А, да ве... То като си единствения запознат с износването на смесите на твоята кола от 2011 не мож си направи сметка как ще е приблизително поведението на новото ти шаси с тия гуми.

 

Ае молим.

Link to comment
Share on other sites

Стефче, както знаеш аз гледам ФИЛМ+, нямам друг избор. И за двата Ред Була Манчев и Кретенчев казаха за short shifting на 2 и 3 предавка. Нали се сещаш, че няма как да чуя друго освен тях? Наздраве!

Ами значи си пил повечко бирчок :D. И аз там го гледах. И Емилиан беше човека казал, че Фетел е с шортшифт на високите предавки ;). Ама аз като ти казвам да ме слушаш...ти не та не. Сега ще ми повярваш ли и за гумите или ще почерпиш по една бира :D

 

Студена бира, без пяна :D :D :D

 

Това за гумите е без коментар. Ясно е, с тях се правят големите врътки. За това и хората не се впечатляват вече.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Идеята ми беше за гумите на Уебър в Монца, но....и за другото не сме далече :D


По въпроса за тестовете за гумите от 2014-та. Мкл копираха предния пулрод с идеята за предимство през следващите сезони заради новата промяна в правилата с по-ниските носове и т.н и т.н. Но....винаги е по-добре да имаш някаква база за сравнение с гумите от 2014-та от НИКАКВА такава. Най-голямата разлика обаче е въртящия момент, който задните гуми ще трябва да понесат, който ще е много по-голям от сегашния(разбираемо, заради "инхалатора").

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Нормално ли е да тестваш колата в края на сезона с новите гуми за идващия сезон и да си проектираш колата въз основа на тях, и когато ВИДИМО имаш положителен резултат от тях в новия шампионат да върнат смесите от миналата година?

Стига Ред Бул да са отпред, а отбора ягодка в дъното на таблицата го смятам за напълно нормално. Стискам палци да подобрят предишният рекорд от 21 години.
Link to comment
Share on other sites

Гледаме много различни таблици явно  :)
 
2m4d73k.jpg
 
Отварям скоба да споделя, че F1 не се провежда за първи път през 2010.
Ферари да спрат за 20 40 години, пак не мож ги стигнете!
 

I wonder if there will be some 2014 parts on that 2011 car???

 
 
 
Зачетох се доста за новата година и новите двигатели. По-точно за горивата, които ще се доставят на отборите. Както знаем някои отбори си имат и такива споносори. Шел, Петронас. Разбрах, че, някои стари разработки на Шел дават 7 допълнителни кончета на агрегата, но по-важното тук е да го направят по-леко за обема си. Та, определно там ще има много, много битки  :)
 

Some old codgers, like me and X, might remember reports in RaceCar Engineering about how a change in Shell fuel gave a Ferrari F1 engine (3.5 V12 IIRC) got 7 additional HP with no other change. And, more recently, didn't Shell come up with a blend that was a couple kilos lighter per tankful? Maybe the new formula will be more than an extended aero exercise . . .

 
sp3bxA4.jpg
 
Dr. Cara Tredget, Shell Technology Manager at Ferrari
 

Tredget wrote:
We can produce a report which details exactly what metals are in the oil – iron, titanium, copper, magnesium, all of which form the fabric of the engine. Because we’ve been working with Ferrari for so long we’ve been able to develop software that predicts the concentration of metal we can expect to see during all the stages of an engine’s service life. We can give them an insight into what’s happening inside the engine without them having to take it apart. It’s like doing a blood test.
Fuel can have around 200 components and some of those have low boiling points. What you can find, especially in hot countries and if the drums aren’t treated properly, is that you can lose some of your light ends [the more volatile components] and that will skew the FIA fuel test. We call it ‘weathering’ and a certain amount is allowed under the FIA regulations, because they understand that it’s very difficult to keep fuel 100 per cent the same as the original sample. But if there’s an excessive amount then you’ll be penalised. In the very hot races we’ll arrange to refrigerate the fuel.
You can affect the fuel performance through two different handles. You can either change the ratio of the base components of the fuel or you can use additives. We use both of those mechanisms to give increased performance, depending on what Ferrari needs – sometimes the priority may be for out-and-out power, at other times they may want a specific level of gravimetric or volumetric efficiency.
Volumetric efficiency is when a fuel, for a given volume, has more power, and gravimetric efficiency is a factor of the fuel’s weight. So if Ferrari are really trying to minimise the weight of the car then they will want a fuel with high gravimetric efficiency. If they want to keep the fuel tank as small as possible then volumetric efficiency is more important. Very subtle changes in the fuel can have quite a big impact. They’re very complex mixtures and the way that the different elements interact with one another can be quite significant.
Fuel developments tend to be iterations – step changes from one to the next. But for 2014, with the new engine regulations, the fuel will be significantly different to what’s currently being used. The 2014 engine will have a different fuel appetite and so from that point of view we’re in a very strong position because we’re starting from a blank sheet of paper. Working with Ferrari to co-develop the engine is quite a luxurious position to be in.

 
Лично аз се радвам, че поне през новата година ще има и друг фактор. Колкото повече фактори - толкова по-добре. Не може едни гуми да са F1. С повечето неизвестни си проличава, отбора с история, ресурси и комплексни технически и инженерни решения, тоест кои де факто са отбори ягодки, черешки и стафитки....
Те това е най-великия технологичен спорт. А не ПИРЕЛИ F1.
 
Другото, което ще увеличи неизвестните са новите HERS/KERS или по-познат за 2014 ще е термина MGU-H / MGU-K 
 

During the pre-gp grid walk the Italian tv technical commentator ing.Giancarlo Bruno, has shown the Magneti Marelli MGU-H for 2014 (presumably an early development version):

 
8pu9jDa.jpg
 

He said that it will produce 120hp revving at 120k rpm (rules allow up to 125k). No mention about the weight, but he was "playing" with it rather easily with a single hand, so I doubt we are talking about 10kg or more, probably something like 5-7 at max.


Рос Браун ше купува Williams. И що си мисля, че ще има повече успехи там, отколкото в MERC.

Edited by vinyl_master
Link to comment
Share on other sites

На атмосферен мотор 7кс...на турбо спокойно отиваме в двуцифрените стойности.

Определно, голяма игра ще е :)

Но най-вече опасенията за турбините идва от лага на определни обороти на изходите в завои, в този случей добрия мениджмънт на новите MGU'та могат да изтрелят един отбор напред. Та ще има една игра в барове за квалификации, та други в състезание... :)

 

Има слухове, че MERC са набарали от "някъде" едно 20-30 коня в повече за тяъния двигател, те и затова искат по-големи гуми от Пирели. Мисля си, че идната година ще гледаме голям хаос в началото :)

Edited by vinyl_master
Link to comment
Share on other sites

Абе да не би да отписахте тая година, че сте се забляли толкоз в идващата? Нека да свърши сезона пък ще видим 

 

Гледаме много различни таблици явно  :)
 
2m4d73k.jpg

 

 

Средностатистически са стигнати и подминати - проста математика. Да подскажа - действието е деление. Който има ЕЛКА да смята... 

Link to comment
Share on other sites

Абе да не би да отписахте тая година, че сте се забляли толкоз в идващата? Нека да свърши сезона пък ще видим 

 

 

Средностатистически са стигнати и подминати - проста математика. Да подскажа - действието е деление. Който има ЕЛКА да смята... 

 

(звук от бутон, за сигнал за грешка)

 

The Ferrari team has achieved unparalleled success in Formula One

 

Highest winning percentage (for teams with at least 10 wins): 25.7%

 

До тук със средностатистиките.

Просто няма смисъл да се вадят повече статистики. Просто не е редно. Да видим след 50 години ще ги говорим на беседката, дано да са със същото име  :D

 

Наздраве, аз съм няколко обиколки напред с бирата :)

Edited by vinyl_master
Link to comment
Share on other sites

Дотук, дотам, раздели 221 на 63 и другите съответни цифри и се плесни сам. 

 

Така или иначе няма възможна база за сравнение. Простата математика обаче е бетон и бягане няма. Едва ли ще дочакам Ред Бул да станат на 63 години, че да им гледам статистиката тогава, а и едва ли ми пука, но пак тая пуста проста математика показва,че ако вървят с тия темпове, наполовина тая възраст могат да подминат който и да е. Проста математика....   

 

ЕДИТ: А така! Важно е да сме на беседката! Наздраве!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...