Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Явно на някой му пука за промените.

Ферари иска нов дебат за гумите след резултатите в Унгария

 

Гуми, гуми, взе да става много дразнещо. Да им дават някакви дето всички ги харесват и да се спира с тая истерия.

Чак сега ли? Е, поне има напредък.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

По-малките отбори в F1 притеснени от увеличаването на разходите от догодина 01.08.2013 | Калоян Петров; снимки: Торо Росо и Mirko Stange | 0 коментара tmp_03_147.jpgtmp_04_132.jpg

По-малките отбори във Формула 1 са сериозно притеснени от факта, че от догодина разходите им ще нараснат много заради увеличената стойност на новите системи за задвижване и двигатели. Въпросът вече бе повдиган неведнъж през сезона, като Мартин Уитмарш от Макларън например дори призна, че в спорта не са преценили правилно влиянието на толкова голяма промяна в правилата.

Шефът на Рено Карлос Гон пък заяви в Монако, че няма да се правят отстъпки в цената на системите за когото и да било. Той допълни, че може да се мисли за нещо подобно едва след няколко години, когато положението ще е подобно на настоящото – практическо замразяване на агрегатите.

Моторите заедно с прилежащите им системи сами по себе си са скъпи. Освен това обаче изискват преработване на автомобилите, което означава още повече средства.

- Във Формула 1 няма съкращаване на разходите – категоричен е шефът на Торо Росо Франц Тост. – Спортът е скъп, всички сме наясно. Но догодина ще трябва да похарчим още – не знам, към 15-20 милиона отгоре – и това е самата реалност. Нещата ще са наред, докато колите ни все още са на стартовата решетка. Трябва обаче да намерим как да намалим разходите. Вместо това догодина ще си купуваме нови двигатели и системи – по-скъпи от сегашните, като освен това върнахме тестовете, а те струват още повече пари. Тоест се върви в съвсем различна посока.

Според Тост най-много средства са били спестени в периода 2009-2010 г. със забраната на тестовете и спиране развитието на моторите. Той обаче се тревожи за ескалацията на разходите от 2014-та нататък.

Клер Уилямс също е притеснена от този аспект, обясни самата тя.

- Моята работа е да осигуря достатъчно средства за екипа, така че покачването на всичко не е хубаво. Спортът, в който участваме, е скъп, но дали това е разумно, има ли икономически смисъл. Трябва да имаме предвид и случващото се в околния свят. Най-голямата неравнопоставеност в спорта е по отношение на бюджетите. Трябва да има някакъв контрол на разходите, за да останем конкурентоспособни във Формула 1. Не бива едни отбори да карат с бюджет от 50 милиона паунда, а други – с 250 милиона. Това според мен е един от най-големите ни проблеми в момента – обясни тя.

 

абсолютно съм съгласен...Gp2/3, Формула Рено(там всичко е еднакво и чак е замръзнало), Крикет...

 

ами пишки ли имахте в устата та се съгласихте всички хванати за ръчички на тия промени. Е, Ферари и Мерцедес не бяха много на кеф, даже хич...ама останалото стадо

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

PURE WTF!!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=ebpkJXJ7CFo

 

 

 

Top Comments

  • pixel-vfl3z5WfW.gif 1.jpg 

    RFSDS 44 minutes ago

    Alright.... Renault and Merc engines sound like vacuum cleaners.

    Ferrari you are the last hope for an engine with a character.

    Reply · 38 pixel-vfl3z5WfW.gifpixel-vfl3z5WfW.gif
  • pixel-vfl3z5WfW.gif 1.jpg 

    SonicOverlordUK 17 minutes ago

    I hate you Bernie. With all of my soul I hate you. > :(

    Reply · 15 

 

PURE EARGASM:

 

http://www.youtube.com/watch?v=M1InrgZiv30

The most impressive moment at 2:40 and it's gorgeous downshifting. Legacy for further "green" generations...

 

Определно ме хваща страх, като подминава Ферарито и се пуска педала на газта...

 

http://www.youtube.com/watch?v=mrUCDK5A5KQ

Edited by vinyl_master
Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=Id3wmT0UrMk

 

http://www.youtube.com/watch?v=y3QG8V5BkME

 

След момента с 1000-та дето показват оборотите може да спрете да гледате, че е загуба на време.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Lz8VcyHY_Yc

 

Признавам си това с Нисана не го вдянах.

Link to comment
Share on other sites

Ди Монтедземоло: Пилоти сме имали много – добри, велики, но те си отиват, а Ферари остава

 

 

За Мкл важи същото, макар Рони да е покляквал пред един пилот, който после така и така го напусна.

Link to comment
Share on other sites

Качеството на пилотите във Формула 1 пада през годините, смята Марк Уебър. Австралийският пилот на Ред Бул, който вече обяви, че напуска спорта в края на сезона, за да се присъедини към Порше и програмата им за състезанията по издръжливост, дебютира в Гран при през 2002 г. От тогава досега екипите все повече обръщат внимание на това с какви спонсорски пари разполагат състезателите, отколкото на таланта им на трасето, твърди той.

Марк определи ситуацията като „тъжна“ и продължи:

- Когато аз се появих на грида с Минарди, на решетката бяха още [Еди] Ървайн, [Мика] Сало – момчета, които вече бяха стъпвали на различни подиуми. Беше пълно с пилоти, печелили във Формула 3000, побеждавали в множество впечатляващи надпревари. И сега има много таланти, но и много се изплъзват. Робин Фрийнс например е феноменален младеж, но няма пари.

 

 

Нещо, с което съм АДСКИ съгласен. И това дори е по-важно от броя победи през сезона. Ако преди бяха нужни 6 млн долара в Екипа на Джордън и Минарди, то сега питайте колко плаща Падрето.

Link to comment
Share on other sites

Чакай да пусна един празен пост, че да спра серията последователни постове на Чефо - á зáпри се малко де, че така все едно сам си говориш. :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Как не тръгнах да слушам тъпотиите на чукута Уебър, който е отсвирен със закъснение... Интересно що не го каза това през 2011, примерно, а се прави на отворен сега, когато му е бит шута. Много обичам тия селски номера.

 

В тоя ред на мисли, Стефчо, не беше ли ти този, който непрестанно повтаря, че който няма пари, няма място във Ф1? Хм?

Link to comment
Share on other sites

Как не тръгнах да слушам тъпотиите на чукута Уебър, който е отсвирен със закъснение... Интересно що не го каза това през 2011, примерно, а се прави на отворен сега, когато му е бит шута. Много обичам тия селски номера.

 

В тоя ред на мисли, Стефчо, не беше ли ти този, който непрестанно повтаря, че който няма пари, няма място във Ф1? Хм?

Чакай, чакай. Не бъркай хаскюю и Хюстън. Ще довърша като се прибера ;-)

Link to comment
Share on other sites

Чакай да пусна един празен пост, че да спра серията последователни постове на Чефо - á зáпри се малко де, че така все едно сам си говориш. :laughing:

 

Аз съм спамър :D :D

 

Не е нужно, споко. Почивай си. 

 

Има нужда щото пак си в грешка. Става дума за тимове. HRT например няма място на решетката. Сигурно си чувал, но проблемите с парите са сериозни дори и в Лотус. Кими май не е получавал някви пари...че и ултиматуми май е поставял. Което иде да рече, че според мен той ще е новия пилот на Ред Бул. Има слухове и за Алонсо да ходи там. Ще видим.

 

Да се върнем на отборите и пилотите. Пилота е работник и то в най-високото стъпало на моторните спортове и като такъв е нужно да прави пари от кариерата си. Платените миндилчета са прекалено много, мизата се вдигна прекалено много и ти определено нямаше да говориш така ако имаше видимо талантлив син ;). И преди ги е имало, но не в такава степен. Също така това далеч не е първия път, в който се говори за тия неща. Още от как някво японско камикадзе се опита да прескочи болид на Имола тръгнаха тия думи, после точно самия Уебър прави салта във Валенсия....помниш ли? А да линкове - гуугъл, майна ;) Или малко повече гледане ;)

 

Да видим дали някой ще се осмели да каже защо наказаха Грожан, но не и Фетел за ситуации, които няма как да бъдат повече 1:1, в едно и също състезание, на един и същи завой. И в другия форум се правят на неразбрали. ;)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Стефчо, кой е най-скъпият пилот в момента? Хм? Дали не е Лимонсио, а? За справка, на тема талант чукутът Уебър мое му плакне кайсиите само. Втори кой е? Май е Мангала, а? Дали няма талант и той? Това австралийско дърво да се изнася по най-бързия начин, както и ще бъде забравен. 

 

И тая приказка, че пилотът е "работник", малко бая си се объркал. Работници има в Кремиковци, примерно. В спорта нещата са много различни. Може да прегледаш Гугъл за линкове.  

 

И в другия форум се правят на неразбрали. 

 

 

Стефчо, миличък, забелязал ли си как някои работи само ти си ги разбираш?   :laughing:

Link to comment
Share on other sites

1221...Kimi/Alonso is faster than you. Не, те не изпълняват. Само Фетел се прави на по-велик от тима си...колкото и нещастен тим да е шитбул, той е шампион с тяхна кола. И не случайно предпочита Кими за съотборник, че иначе светО може тесен да му се види.

 

А Хорнер тогава какъв се води? Зелев чеп? Ами Марко и после Матешиц. Така като гледам и тримката имат право да издават заповеди. Познай кой трябва да им се подчини...не съм аз нито ти ;)


Няма такова нещо. Грожан получи наказание на 4-ти завой за излизане от пистата и с 4-те гуми. Ясно и точно. Фетел излезна на същия завой при същите обстоятелства на същата писта, същата година...но той НЕ получи наказание - ЗАЩО? Питам аз като една гадна и долна майна.

 

Подсказка. Вариантите са ти два. Единия е Фетел да беше получил наказанието, а другия е Грожан да НЕ беше наказан. Кога да чакам пратката Стела Артоа? :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Какво изпълняват и какво не е съвсем друго нещо. В процеса на работа в тоя спорт има много променливи. Това са си вътрешноотборни неща. 

 

Фетел бил шампион с кола на Ред Бул.... Ами Ред Бул можеше да не са шампиони без Фетел. С дърво като Уебър и още един келеш като него или Маса, примерно... И как реши, че предпочита Кими, който ако сработи с колата и е по-бърз, ще го отнесе без изобщо да му дреме? 

 

И накъде тръгна пак у лево с това кой заповядвал и кой изпълнявал или не? Ставаше въпрос за парите на пилотите. 

Link to comment
Share on other sites

Какво изпълняват и какво не е съвсем друго нещо. В процеса на работа в тоя спорт има много променливи. Това са си вътрешноотборни неща. 

 

Фетел бил шампион с кола на Ред Бул.... Ами Ред Бул можеше да не са шампиони без Фетел. С дърво като Уебър и още един келеш като него или Маса, примерно... И как реши, че предпочита Кими, който ако сработи с колата и е по-бърз, ще го отнесе без изобщо да му дреме? 

 

И накъде тръгна пак у лево с това кой заповядвал и кой изпълнявал или не? Ставаше въпрос за парите на пилотите. 

 

Ами спи ми се на мастия, чопля си в носа и си пиша. С такива изказвания пробуждаш милостивия в мен, но няма да тръгна да защитавам Ред Бул де :D. Добър опит :D

 

Световният шампион Себастиан Фетел заяви, че предпочита да кара в един отбор с Кими Райконен отколкото с Фернандо Алонсо.

В последно време имената и на двамата са спрягани като евентуални заместници на сигурния напускащ Марк Уебър, който си тръгва от Ред Бул в края на сезона.

„Предпочитам Кими“, откровен бе Фетел. „Трябва да внимавам какво ще кажа сега, но нямам нищо против Фернандо. Наистина го уважавам като пилот.“

 

 

Парите на пилотите не ги знам. Още не съм пил кафе с никой от тях, но казват, че Алонсо взима най-много. Хамилтън би трябвало да е след него...Маса казват, че е взимал 10 000 000 млн. После май му я намалиха. Все още не ме информират със СМС :)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Точно пък този бездарник Вебер по-добре да си държи устата затворена, защото ако не беше от голяма богата държава и лично собственикът на напитката РБ да се застъпва за него, отдавна щеше да е изритан. Казано с по-прости думи, той може да не дава пари в брой на отбора, но носи други, косвени печалби, които го правят предпочитан пред истински пилоти.

 

И не виждам кариерата му преди Ф1 да е с нещо по-добра от на Макдоналдо или Перез (за други вече не ми се рови).

Link to comment
Share on other sites

Интересни неща говорите...ама не се замисляте много, много. Начи през 70-те, 80-те и 90-те първенството и пилотите не са били по-силни така ли? Абе не ми се говори, че пак ще изпиша 2 монитора факти за тоя дето вее клоните. Нека да приемем, че в сегашната Формула 1 пилотите са най-великите на всички времена.

Link to comment
Share on other sites

Как не тръгнах да слушам тъпотиите на чукута Уебър, който е отсвирен със закъснение... Интересно що не го каза това през 2011, примерно, а се прави на отворен сега, когато му е бит шута. Много обичам тия селски номера.

 

В тоя ред на мисли, Стефчо, не беше ли ти този, който непрестанно повтаря, че който няма пари, няма място във Ф1? Хм?

 

 

НИКОЙ не е твърдял такова нещо. Пак сънуваш. 

 

сигуР :D....... половината места се плащат дето има една дума. Някъв 17 годишен хлапак май ще подкара Заубера от следващия сезон щото  спонсорите му имат пари от тук до Варна на всяка крачка да слагат по 100 доларова банкнота. Ключова дума 17...с опит горе долу колкото моя.

 

С една дума - Уебър е 11343% прав. И ако нетруута беше сложил новината най-вероятно щеше да се съгласиш. ;)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Стефчо, дай да се разберем за какво ще говорим, а? Не ми скачай като скакуец от тема в тема. 

 

1. Ти твърдеше, че едва ли не няма таланти във Ф1 в момента, което си е глупост, както и да го гледаме. 

 

2. Изведнъж заявяваш, че някой бил отсвирил всички таланти в миналото, което пък е безумие.

 

3. Пак се връщаш на тема платени пилоти. 

 

Ами то безплатни няма бре, Стефчо! Верно сега парите са други и спонсорите са други. И повечето пари се дават, за да извадят още повече пари, не заради конкретен талант. Но МНОГОТО пари се дават на конкретния талант, защото той ще докара най-много обратно. Няма на Ван дер Гърне да му дадат 25 милиона, естествено... Какво те притеснява? Съвременната икономика?  

Link to comment
Share on other sites

Аз не разбирам защо говориш за заплати...от факта, че казах, че трябва да правят пари от кариерата си ли? Преди се почваше от Минарди и Джордън...или пък си първо тестер...не те слагат в шампионски болид както с Хамилтън. Винаги е ставало с пари, но в днешни дни е НЕЛЕПО. И да, както казах споделям мнението на Уебър. За 3(ТРЕТИ) път го пиша. Ти какво мислиш?

Link to comment
Share on other sites

Мисля, Стефчо, както казах и по-назад, че Уебър е потен, мазен, австралийски БАСТУН. Който точно като бастун почва да раздава "правдини", СЛЕД като е наритан и отсвирен, ТОЧНО както му се полага. Така мисля аз.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...