Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
Двигателите на Мерцедес скъсяват живота на гумите

10.08.2012 , Й. Севов, снимка: Мерцедес | 0 коментара Михаел Шумахер и Нико Розберг се запознават по-отблизо с двигателя на МерцедесНико Розберг поставя бутала в цилиндровия блокМихаел Шумахер демонстрира уменията си на механик

 

Мощният двигател на Мерцедес може да е причината за повишеното износване на задните гуми на болидите на едноименния тим, Макларън и Форс Индия. Това разкрива статия в немското списание auto, motor und sport.

 

Смята се, че високият въртящ момент в средните обороти предизвиква сериозен стрес за задните гуми, особено когато пилотът ускорява при излизане от завои със средна скорост на преминаване.

 

Това до известна степен може да обясни защо отборите на Ферари, Заубер, Ред Бул и Лотус се радват на по-дълъг живот на техните гуми. Първите два тима ползват двигатели Ферари, докато вторите два - Рено. Те разполагат с по-малко мощност, която обаче се разгъва по-еластично.

 

Изказването на Рос Браун, че "характеристиките на двигателя имат сериозно отражение върху износването на гумите", потвърждават това твърдение.

 

От Мерцедес са осъзнали проблема и работят по решаването му

 

Звучи сякаш Мерцедеса е 100 коня по-мощен. Не вярвам разликите да надвишават 10, 15 конски сили. Около 60-70 коня(ако правилно помня) бяха разликите между най-мощните и най-слабите двигатели когато нямаха хомоти....

Link to comment
Share on other sites

Двойният DRS - причина за проблемите на Мерцедес?

14.08.2012 , Калоян Петров и Иван Тенчев, Снимка: Любомир Асенов | 0 коментара

 

Двойният DRS е в основата на проблемите на Мерцедес в работата с гумите през този сезон. Това е мнението на Гари Андерсън, бивш технически директор на Джордан и Ягуар, който сега е консултант на BBC. Според англичанина, най-големите предимства на системата са и най-големите й недостатъци.

 

Разработка на Мерцедес предизвика много коментари с появата си през пролетта, но ФИА я обяви за легална. В началото на първенството позитивите от нея бяха видимо по-големи, докато всички се лутаха как се оправят с гумите.

 

Списание ClubS1 подробно описа всички детайли в работата й, но ще се върнем към принципа на работа. При задействане на DRS механизма се повдига горния елемент на задното крило и през отвори и тръби в страниците му въздух се доставя чак до предното. В него този поток се извежда през процепи от долната страна на крилото. По този начин се намалява не само челното съпротивление с отварянето на задното крило, но и с премахването на граничния слой зад предното. Така се намалява и създаваното от него челно съпротивление. Тази обща работа на системата позволява обаче не само постигането на по-висока максимална скорост на движение (заради по-малкото общо челно съпротивление), но и по-добър баланс, защото и двете крила губят натиска си частично, а не само задното. Това улеснява във фазата на използване на DRS управлението, защото предната част не тръгва да се заклинва при доста освободената задница.

 

В хода на квалификациите, когато използването на DRS е разрешено тези ефекти са видимо позитивни и не случайно от началото на шампионата Нико Розберг и Михаел Шумахер се представят много по-добре в квалификации отколкото в състезания.

 

Но в надпреварите DRS може да се използва само в разрешените зони и то при положение, че има съперник на по-малко от 1 сек отпред. Ако миналата година на доста места имаше и по 2 зони, сега има по 1 и това не е добра новина за Мерцедес, защото позитивният ефект от DRS е много по-малък, а на преден план излизат негативните ефекти.

 

Първият от тях е, че след използване на DRS носът често става по-труден за контрол. Причината – когато пилотът затвори DRS задното крило мигновено заработва с пълния си капацитет на притискане, докато при предното не е така. В него и тръбите има още флуид и е много сложно нормализирането на налягането под профила и връщането му към оптимална работа . Това води до недозавиване и проблеми в работата с гумите!

 

За да намали до минимум този ефект на нестабилност в началото на първенството Мерцедес използваше предни крила с по-голямо притискане, с повече каскадни елементи. Те даваха натиск, но колата се оказа с прекалено много притискане отпред и доста по-неспокойна задница. От това страдаха задните гуми, които се износваха прекалено бързо.

 

За Гран при на Канада екипът на Рос Браун направи предно крило с по-малко притискане, което продължи да използва и в следващите състезания.

 

За тези крила специално ни ClubS1 пък специално писа в брой 151 от юли.

 

Според Гари Андерсън те са намалили притискането от тях на предната част с цели 50-60 кг.! и като цяло центърът на баланса на аеродинамичните сили се е преместил значително назад. Това е повлияло положително на баланса и работата на колата с гумите, както и на управлението й в по-голямата част от обиколките, но с по-малко притискане W03 се е превърнал реално в по-бавен автомобил!

 

След всичко това Хунгароринг логично се е превърнал в най-неудобната писта за Мерцедес и не случайно Нико Розберг и Михаел Шумахер записаха едва 13-ти и 17-ти резултат дори в квалификацията, като и двамата се оплакаха от недозавиване в средата на завоите. Край Будапаща почти няма места за тежко спиране, а повечето завои са предхождани от късо чукване на спирачките и особено на тази писта едно забавяне на максималната ефективност в работата на предното крило се отразява много сериозно!

 

Именно поради тази причина този път Нико Розберг се представи по-добре в състезанието отколкото в квалификацията, защото DRS не бе използван много в надпреварата, само на стартовата права, след която почти веднага бързо заработваше!

 

Според Гари Андерсън изходът за Мерцедес е да започне най-после да използва изгорелите газове за създаване на притискане на задната част на колата си, както работят болидите на Макларън, Ферари и Ред Бул. Така ще могат отново да се върнат към предни крила с по-голям натиск, без това да означава задължително ново прекомерно олекване на задната част.

 

Проблемът е обаче, че в нито един от предишните два сезона Мерцедес не работи в тази посока и може само да се надява, че ФИА най-после някак ще спре използването на топлите струи през 2013 г.

 

При всички случай, на следващото състезание в Спа, с дългите и прави работата на двойния DRS ще бъде от по-голяма полза в сравнение с последното състезание, но след това идват различни други писти, а на тях Мерцедес ще трябва да се бори вероятно доста трудно с Лотус, които, вероятно от Гран при на Белгия също ще имат двоен DRS, който обаче не е свързан с предното крило!

 

 

Явно проблемите при Мерцедес са доста. А и като чета ще се отказват от Ф1. Май ще се окажат по-черешка от Ред Бул.

Link to comment
Share on other sites

Те и за силата на мотора говориха, че едва ли не им пречела....сякаш ние ядем доматите с колците. Оттеглянето на Мерцедес не е никаква изненада...изненада е появяването им изобщо и то особено след провала по план-график на БМВ. И още повече, че една ЕС класа никак не ми напомня за отбора им във Ф1, нито пък тяхна победа би ме накарала да се сетя за ЕС класа :D.

 

За едно обаче съм съгласен с тях. Бърни прекалено много пари реши да даде на "черешките". Толкова колкото и на Мкл. Естествено Ферари ще вземат бая повече :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Четирима на съд заради фалита на Нюрбургринг

14.08.2012 , Й. Севов, снимка: Mirko Stange | 0 коментара Нюрбургринг

 

Излязоха нови детайли около финансовия скандал и фалита на Нюрбургринг. На 16 октомври пред съда в Кобленц ще застане бившият изпълнителен директор на Nürburgring GmbH, Валтер Кафиц, както и още двама сътрудници и в допълнение бившият финансов министър на провинция Райнланд-Пфалц, Инголф Дойбел, който е бил член на надзорния съвет.

 

Те са обвинени от прокуратурата в нерегламентирано частно финансиране. В обвинението се казва, че в пет случая е имало плащания на обща стойност от 385 хил. евро без договорни основания, които са били в ущърб на Nürburgring GmbH.

 

От началото на март 2012 г. Кафиц се подвизаваше като ръководител на отдел на австрийската Ред Бул Ринг (преработената от Матешиц писта А1, на която се провеждаше Гран при на Австрия). Ролята му определено е била значително по-ограничена, отколкото на Нюрбургринг, където заемаше длъжността генерален мениджър.

 

Докато бях на морето гръмна тая новина. Кофти ситуация. Как не може да се случи нещо подобно на Сингапур, Индия....Абу Даби....да еВа тяхното мами :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Да припомня отсега, че другата седмица сезонът се подновява! Най-вероятно ще видим изненади, така че се гответе.

 

На бомбаджиите да припомня - очаквам следната схема:

 

1. 5кг мръвка, от които 2 врат без кост.

2. Стек Шуменско малц.

 

Да няма неразбрали! Очаквам стегната и добре сформирана група за беседката. beer.gif

Link to comment
Share on other sites

Да припомня отсега, че другата седмица сезонът се подновява! Най-вероятно ще видим изненади, така че се гответе.

 

На бомбаджиите да припомня - очаквам следната схема:

 

1. 5кг мръвка, от които 2 врат без кост.

2. Стек Шуменско малц.

 

Да няма неразбрали! Очаквам стегната и добре сформирана група за беседката. beer.gif

 

Обръснати, подстригани и със сменени якички :) И подмити хаха

Link to comment
Share on other sites

Беседка нещо за Белгия ще има ли? Ние в събота отиваме в северна България и в неделя може да дофтасаме направо за формулата. Да се готвим ли или?

Link to comment
Share on other sites

+2 броя на беседката, ние ще дойдем направо от път и ще вземем нещо пътьом.

Link to comment
Share on other sites

295908_4397705818375_1096699752_n.jpg

 

Стефчоооооо, глей откога съм ги подкарал laughing1.giflaughing1.giflaughing1.gif

 

И зад мен е дядо ти Видю - 35 години професионално зад волана. Като пиеш неговата ракия, шапка ще сваляш! ninja.gif

Link to comment
Share on other sites

И зад мен е дядо ти Видю - 35 години професионално зад волана. Като пиеш неговата ракия, шапка ще сваляш! ninja.gif

 

То направо му пада шапката като пие от неговата ракия :)

Link to comment
Share on other sites

Живот и здраве, ние сме там :) Ще си вземем нещо за нас двамата, надявам се да не посегнем на вашите пържоли, ама ще видим :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Живот и здраве, ние сме там :) Ще си вземем нещо за нас двамата, надявам се да не посегнем на вашите пържоли, ама ще видим :laughing1:

 

Галя, какви са тия глупости? Когато нещо е на масата - то е за всички на масата. Такива деления някъде другаде.

 

Нещо не получавам надлежна информация от основните заподозрени! Дотук имаме Галя, Жоро, Стефчо и Румен. Чакам потвърждение от останалите и предимно от бомбаджиите! laughing1.gif

Link to comment
Share on other sites

Видене, я пий едно кафе :( Защо така ми говориш?

То е ясно, че каквото се сложи - ще се изяде :) Мисълта ми е, че няма да правим обща покупка с бомбаджиите, а ще вземем нещо по път, че ще пътуваме цял ден. А веднъж сложим ли го на масата - нашето и вашето става общо. Просто няма да вземаме баснословни количества, а нещата, които почти винаги си ги носим така или иначе.

Аз имам друг въпрос - да купим ли домати за салата или има някакви домашно производство?

Edited by gal4enceto
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...