Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Има вероятност в последния момент да ви привикам, но не е сигурно. Има твърде много условности все още. Едно е сигурно - следващия път всички на беседката laughing.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Пълният текст на писмото:

 

 

 

Скъпи фенове на Формула 1,

 

Както може би някои от вас си спомнят, в началото на 2010 г. FOTA проведе глобално изследване заедно със свои партньори.

 

Проучването търсеше мнения и обратна информация от запалянковците по цял свят и бе проведено, за да разберем по-добре кои са силните ни страни и да определим приоритетите си за бъдещето. Изследването бе изтощително и изискваше средно 35 минути за попълване, поради което бяхме изключително благодарни, че получихме данни от повече от 85 000 фенове от над 190 държави.

 

Година след като обявихме изводите от него, чувстваме, че е важно да споделим какво предприехме през последните 12 месеца.

 

Първо, вие дадохте на FOTA сериозен вот на доверие (повече от 80% подкрепа) за работата на организацията в помощ на отборите, за развитие и подобрение на технологиите и подобряване репутацията на F1 по цял свят.

 

Като фенове дадохте мнението си за това, че Формула 1 трябва да привлече нови последователи, като запази позицията си на върха в автомобилния спорт както в техническа, така и в пилотска перспектива. Повече от 90% посочиха изрично, че са нужни по-интересни надпревари, увеличени възможности за изпреварвания - това се оказаха най-важните въпроси, изискващи незабавното ни внимание.

 

Чрез техническата работна група на FOTA и в сътрудничество с ФИА и новия доставчик на гуми Пирели поставихме въпроса най-отгоре в дневния си ред. След испанската Гран при - пет кръга изминаха от началото на сезон 2011 г. - се надяваме, че системата на подвижните задни крила и променените смеси на гумите имаха позитивен принос в гореспоменатите области.

 

В проучването ни ви зададохме и въпроси относно KERS, като информацията от феновете бе, че според вас технологията нямаше достатъчно време, за да докаже предимствата си в спорта. Затова правилата бяха променени, минималното тегло - увеличено, така че системата да може да се използва отново през 2011 г. Надяваме се по този начин F1 да стане неоценима лаборатория, чрез която тази технология бързо да премине към серийните автомобили и обществото като цяло да има полза от F1.

 

Потърсихме и обратна информация за предложената точкова система за 2010 г. и докато вие одобрихте плана ни точки да се дават до 10-то място, то и заявихте предпочитание за по-голяма разлика за пунктовете, присъждани за победа и по-задните места. Прегледахме наличните данни и системата бе ревизирана преди шампионата за 2010 г., резултат от което бе най-сериозната битка за титлата в F1 от много години - четирима пилоти имаха шанс за короната преди финалната Гран при.

 

Благодарение на FOM Пръдакшънс вече е възможно и излъчване в HD-формат от началото на сезон 2011 г. - важно постижение, отговарящо на очакванията на мнозина от вас.

 

Доволни сме от постигнатото досега, но няма да спрем работата си. Знаем, че ни предстои сериозен труд, като намерението ни е да продължим да се вслушваме във феновете, за да насочвате усилията ни към подобрения на обичания от всички ни спорт.

 

В края на миналогодишното изследване помолихте за възможност директно да общувате с отбори и пилоти; организирахме Фенс Форум в Лондон през 2010 г. и сме доволни да обявим, че още три такива събития са планирани за тази година - в Канада, Великобритания и Италия. И макар че няма да имаме възможност да се срещнем с всички вас, бъдете сигурни, че ще ви слушаме и ще продължаваме да се борим за напредък където и когато е възможно.

 

Заедно с вас очакваме с нетърпение невероятното предизвикателство на състезанието в Монако.

 

Искрено ваши,

 

Мартин Уитмарш и Ерик Булие

 

На тия гадости се отговаря точно така:

 

http://www.f1technical.net/f1db/cars/832

 

Чиста аеродинамика - без израстъци. V10 двигател. И те така

Link to comment
Share on other sites

Изменението в правилата подари победата на Фетел. И по ТВ7 и по РТЛ се объркаха и казаха, че нямат право на смяна на гуми....и аз така знаех.

А от основния ремонт на Хамилтън съм втрещен. Само глава и скоростна кутия не му сложиха

Link to comment
Share on other sites

Поредната подигравка със спорта!...Детето чудо може да ме поразкара малко....черния да го дисклалифицират и да му вземат лиценза ще е най-добре...тази писта трябва да се забрани от календара, никва сигурност, никва скорост, нищо....пародия тотална!

Link to comment
Share on other sites

И още една точка в правилата ми избяга по тъча майна...еВи му мамата направо

 

Роба да го духа....още някой да беше ударил майна...падрас

Link to comment
Share on other sites

Мангала мина всякакъви граници. Естествено пак няма да го накажат, а трябва и да е отпаднал не да му сложат ново задно крило.:angry1

 

 

Днес Фетел получи подарък. Хич не заслужаваше победата...

Link to comment
Share on other sites

Мангала мина всякакъви граници. Естествено пак няма да го накажат, а трябва и да е отпаднал не да му сложат ново задно крило.:angry1

 

 

Днес Фетел получи подарък. Хич не заслужаваше победата...

Не мога да разбера само какъв е проблема, че на Хамилтън са му сменили задното крило, щом правилата го позволяват. Иначе той днес наистина беше взел тефтера и само задраскваше номерца. Единствено Алонсо и Бътън заслужават похвала, Фетел най-големия късметлия в това състезание

Link to comment
Share on other sites

Не мога да разбера само какъв е проблема, че на Хамилтън са му сменили задното крило, щом правилата го позволяват. Иначе той днес наистина беше взел тефтера и само задраскваше номерца. Единствено Алонсо и Бътън заслужават похвала, Фетел най-големия късметлия в това състезание

Наказан е с още 20 секунди...най-накрая. Ама кел файда

 

http://www.youtube.com/watch?v=RteXh2Z_aps

 

Шибаняк(Левис). На теб ти спестиха ЧЕРЕН флаг за изпреварване на СК ...боклук.

 

В дъжда на Монца 08-ма щеше да пречука една от Индиите ли беше кой беше...на Спа сряза шикана, лъга в Австралия 09-та, беше замесен и през 07-ма. И в момента, а и миналото състезание е цвилил срещу Шумахер и Алгерсуари...яяяя да го........

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

За съжаление проспах днешното състезание и едва утре ще мога да го гледам. Какво точно е станало?

Е па гледай го. За кво да си разваляш кефа така.

Link to comment
Share on other sites

Второто наказание на Хамилтън е пълна глупост, Пастор имаше цялата писта за да вземе завоя. Люис дори не беше в очеранията на пистата когато го удари. И двамата можеха да се разминат на завоя, но според мен липсата на опит при Малдонадо беше решаваща. За инцидента с Маса съм съгласен, беше тъпо и си заслужи наказанието.

Link to comment
Share on other sites

Второто наказание на Хамилтън е пълна глупост, Пастор имаше цялата писта за да вземе завоя. Люис дори не беше в очеранията на пистата когато го удари. И двамата можеха да се разминат на завоя, но според мен липсата на опит при Малдонадо беше решаваща. За инцидента с Маса съм съгласен, беше тъпо и си заслужи наказанието.

Я пак!

 

http://www.youtube.com/watch?v=WnTFy4KSKzc

 

Свръх амбициозна маневра на Измамилтън...thas for sure, isn't it!

Виж, че минава на пряко през шикана...кво реве кат бебе за нянка....

 

"Causing an avoidable accident!" супер точно и кратко!

Edited by vinyl_master
Link to comment
Share on other sites

Я пак!

 

Свръх амбициозна маневра на Измамилтън...thas for sure, isn't it!

Виж, че минава на пряко през шикана...кво реве кат бебе за нянка....

 

"Causing an avoidable accident!" супер точно и кратко!

Минава през шикакана щото няма от къде другаде да мине. Само аз ли видях че Малдонадо го затвори нарочно и Хамилтън нямаше какво да направи. Ако беше намалил пак щяха да се ударят

Link to comment
Share on other sites

За 'Де да намаля, бре? Я да се гледа коя кола е 1ва преди завоя. Да не защитаваме Хамилтън, молим. Искаме го само все със спукани гуми.

Link to comment
Share on other sites

А от основния ремонт на Хамилтън съм втрещен. Само глава и скоростна кутия не му сложиха

 

 

Какво са му правили на колата на Циганина, че съм пропуснал?

 

Поредната подигравка със спорта!...Детето чудо може да ме поразкара малко....черния да го дисклалифицират и да му вземат лиценза ще е най-добре...тази писта трябва да се забрани от календара, никва сигурност, никва скорост, нищо....пародия тотална!

 

Ще те разкара някой друг път laughing.gif

 

А състезанието беше отлично, като изключим катастрофата на Перез (дано да е добре момчето). Аз лично по-интересно Монако не съм гледал. Винаги е било безумно скучно това състезание след старта.

 

Роба да го духа....още някой да беше ударил майна...падрас

 

 

Стефче, кефиш ме като говориш така хахахах

 

Мангала мина всякакъви граници. Естествено пак няма да го накажат, а трябва и да е отпаднал не да му сложат ново задно крило.:angry1

 

Днес Фетел получи подарък. Хич не заслужаваше победата...

 

Мангала просто трябва да го няма на грида, за да гледаме спокойно - най-големият боклук в тоя спорт!

 

Относно победата на Фетел - спечели си я съвсем нормално и спокойно, за което мога само да го поздравя!

 

Шибаняк(Левис). На теб ти спестиха ЧЕРЕН флаг за изпреварване на СК ...боклук.

 

В дъжда на Монца 08-ма щеше да пречука една от Индиите ли беше кой беше...на Спа сряза шикана, лъга в Австралия 09-та, беше замесен и през 07-ма. И в момента, а и миналото състезание е цвилил срещу Шумахер и Алгерсуари...яяяя да го........

 

 

Все повече ме кефиш, Стефчо! Имаш 2 малки ракийки за тая приказка! beer.gif

 

Да не защитаваме Хамилтън, молим. Искаме го само все със спукани гуми.

 

Аз го искам със спукана глава тоя мангал! ph34r.gif

Link to comment
Share on other sites

Брандъл: Проблемът на Люис е, че когато нещо не е наред, винаги някой друг му е виновен

30.05.2011 , Виолета Владимирова; снимка: Макларън | 1 коментара

 

Избухването на Люис Хамилтън след Гран при на Монако, при което той изрази огромно недоволство от стюардите, е по-обсъждано от победата на Себастиан Фетел в надпреварата. Немският пилот на Ред Бул спечели пети успех от шест старта и това далеч не развълнува толкова пилоти, журналисти и наблюдатели, колкото тежките думи на англичанина и опитът му да се пошегува, докато очевидно все още бе ядосан от случилото се по улиците на княжеството и предприетите срещу него мерки.

 

Бившият пилот във Формула 1 и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл наля масло в огъня, като заяви, че проблемът на Люис е, че когато нещо не е наред със състезателя на Макларън, той изкарва виновен някого другиго.

 

- Човек започва да се чуди дали не трябва да промени в известна степен начина си на мислене в това отношение - допълва той пред английския вестник Телеграф.

 

Хамилтън получи три наказания в рамките само на уикенда в Монако: отнемане на най-добрата обиколка в квалификацията за преминаване на шикана и две за инцидентите с Фелипе Маса (Ферари) и Пастор Малдонадо (Уилямс). Последната ситуация бе разгледана и санкцията наложена след финала на надпреварата, като Люис бе категоричен, че да го викат пет пъти за шест кръга при стюардите е абсурд.

Неговите обтегнати отношения със стюардите обаче не датират от сезон 2011 г. Още през 2008 г., когато спечели световната титла във Формула 1, той често бе в центъра на вниманието. Най-сериозна тогава бе ситуацията, когато му бе взета победата в Гран при на Белгия с основанието, че е получил предимство при пресичане на шикан в борбата си с Кими Райконен (тогава пилот на Ферари).През 2009 г. англичанинът излъга стюардите в Австралия относно случилото се с Ярно Трули (по онова време с Тойота) при кола за сигурност на трасето и бе дисквалифициран от класирането за състезанието на Албърт парк.

 

Миналият сезон премина спокойно, но сега се разрази истинска буря по отношение на Хамилтън и наказанията му. В Мелбърн бе официално предупреден заради блокиране на съперник по време на квалификацията. На Сепанг загуби позиция заради смяна на посоката в защитата си срещу Фернандо Алонсо. Второ предупреждение дойде в Испания - този път данните показваха, че не е намалил достатъчно скоростта си при жълти знамена на пистата, за да дойде кошмарният уикенд в Монако и цели три санкции.

 

Самият пилот се извини за думите си на стюардите в Монте Карло, но това се случи доста, след като казаното от него вече бе предмет на безброй дискусии

 

От толкова много помилвания и галене с перце се получава такова държане. То не бяха "аз имам най-големите топки", само аз мога да се боря с РБР" и т.н

И тоя път се оттърва с малко след като отиде да лиже задниците на стюардите и да им се извини....., че тия хора могат и БАНОВЕ да налагат и определено не подскачат от радост когато вчерашен пикльо говори така.

 

Какво са му правили на колата на Циганина, че съм пропуснал?

 

 

 

Ще те разкара някой друг път laughing.gif

 

А състезанието беше отлично, като изключим катастрофата на Перез (дано да е добре момчето). Аз лично по-интересно Монако не съм гледал. Винаги е било безумно скучно това състезание след старта.

 

 

 

 

Стефче, кефиш ме като говориш така хахахах

 

 

 

Мангала просто трябва да го няма на грида, за да гледаме спокойно - най-големият боклук в тоя спорт!

 

Относно победата на Фетел - спечели си я съвсем нормално и спокойно, за което мога само да го поздравя!

 

 

 

 

Все повече ме кефиш, Стефчо! Имаш 2 малки ракийки за тая приказка! beer.gif

 

 

 

Аз го искам със спукана глава тоя мангал! ph34r.gif

Нормално и спокойно може да е било в Абу Даби 2010, не и в Монако 2011. Червените флагове му бетонираха първото място иначе тия гуми си бяха заминали

Link to comment
Share on other sites

Специално за любимия KERS на DON_CHEFO - Волво смята да въвежда технологията от Formula 1 в серийни модели, при това базирана изцяло на механична система. Смятат с този КЕРС да намалят средно с 20% разхода на гориво, както и износването на спирачките.

Link to comment
Share on other sites

От смята...до въвеждане има време...ще ги видим.

 

Роба отново минава между капките....бях прав. Добре, че се подмаза, че лошо му се пишеше. Щеше да е един много компетентен зрител за 1, 2 състезания :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

http://uk.autoblog.com/2011/05/31/fia-gathering-information-after-hamilton-outburst/

 

Както казах по-горе...точка 151c е много лоша точка...едни 100 млн, едни банове...ала бала и т.н. Таааа не само "Хей гайс" ще им каже, ами и други неща ако трябва :D

 

Oтнеха точките за сезон 97 на Шумахер, наказаха го в Монако без 100% доказателства, а през 07-ма помилваха тия сиФи гномове...к*р и корем да ги скъне :D

 

"I got hit (in the race) and my rear wing was hanging off and I was asked to come in and retire, and I refused," said Hamilton. "The first pitstop I was asked to pit and no one was there. So all the tension just boiled up."

 

За такова нещо не се пита дали искаш да караш или не...това крило ако се отчупи и зад него има болид?

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Пълно безумие е да се карат производителите (в момента те са 4 - Рено, Мерцедес, Ферари, Косуърт) да хвърлят огромни средства всяка поотделно за разработка на един и същ двигател. Какви икономии, какви пет лева? Разходите по проектирането, прототипирането, тестването, доработването и т.н. на един нов двигател са несравними със сегашното положение на практически серийно производство в условия на хомологация.

 

След като все пак искат да харчат пари за разработки, далеч по-разумно е да се опростят изисквания по глобални параметри към двигателите - работен обем, наличие на турбо или не, тегло. И да оставят производителите сами да решат какъв ще правят - три цилиндров редови, боксер V6 или V12,. Убеден съм, че крайните решения няма да са коренно различни, защото инженерните параметри и изчисления, анализите на предимства и недостатъци, разходи за производство, потенциал да продават на други отбори, ще ги доведат до близки резултати. Но всеки ще реши сам за себе си какво да прави. В същото време вероятността да се изобрети нещо ново, приложимо и при серийните автомобили е далеч по-голяма, отколкото ако всички правят мотор с почти напълно фиксирани параметри.

Всички тези приказки за икономии и екологичност са само прах в очите на публиката, номер, който вече се изтърка. Само превозването на кервана до Австралия надвишава многократно отделените от Ф1 емисии за цял сезон. По отношение на хибридните технологии, цивилното автомобилостроене е далеч напред и Ф1 никога няма да има обратен ефект. Защото изискванията са несъвместими. А който разполага с пари, ще продължава да ги харчи и да намира начин да го прави въпреки разни там споразумения.

 

П.П. Кими Фен, стилът на каране на Жакуес беше с много къс ход на педала - практически двоична логика - или е натиснат, или не е. От там на сетне по негово време тракшън контролът се грижеше колко газ да подава на двигателя. Ако си спомняш, по едно време и кутиите бяха пълни автоматици - качваха и сваляха предавките сами, макар и да имаше възможност за ръчно управление в паралел.

 

Нека моя любимец Кръсника и неговите хипер технологии да го прочетат това. Мнението не е мое, но е на човек, който много ценя и който мноооого вдява нещата.

 

Не им искам глупавия КЕРС, а това:

 

http://sd-2.archive-host.com/membres/up/10237196789579146/moteurs_BMW_F1.pdf

 

Дори 8маци да са моторите ама да им махнат хомотите и който има пари да играе...който няма - да гледа

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

http://www.formula1....11/6/12134.html - Аз ли не разбирам или половината коли в Плд след 2013-та ще бъдат по-мощни от болид от Ф1 :( :( :(

Не съм много убеден в това което казваш. Технологиите напредната страшно много. Ако в момента им оставят сегашните ограничения съм сигурен, че новите двигатели ще са с доста повишена мощност.

Link to comment
Share on other sites

Не съм много убеден в това което казваш. Технологиите напредната страшно много. Ако в момента им оставят сегашните ограничения съм сигурен, че новите двигатели ще са с доста повишена мощност.

Да ама не. 12000 оборота... Ай сиктир. Аз съм се возил на 9 9 и нещо хиляди оборота. Кое ще ме накара да гледам Ф1? 1600 кубика двигател с 4 цилиндъра. И на всичкото отгоре искат да се намали още бройката за броя двигатели през сезона(не очаквай чудеса от мощност, БМВ на гледно го доказват). Технологията може да е адски напреднала, но Карол Шелби си е го е казал..."ноу риплейсмънт фор дисплейсмънт"

 

Ф1, а не Инди 500 или Наскар или ВРЦ е кралицата на моторните спортове, след 04-та систематично започнаха да я осакатяват, а сега директно искат да я положат в гроба...Аз лично НЕ бих гледал такава Ф1. Аз съм една бройка, ама не вярвам да съм единствения.

 

И това впръскване на горивото под високо налягане............

 

едит: пък и това за колите в Плд беше огромен сАркАзАм. Честно казано сега искам Лука да си изпълни обещанието.

 

BTW Виж линка, който съм дал за БМВ и виж колко производители на мотори има преди 10 години и колко са сега. И дано и Мерцедес като следващи в йерархията ги подкрепят, а не да си свиват сърмите

По време на вчерашната среща на FIA и FOTA Скудерия Ферари представи свой проект на двигател V6 с обем 1800 куб.см., снабден с две турбини. Целта на италианския отбор е да убеди колегите си в целесъобразността на този проект, който би отсрочил преминаването към нов регламент до 2015г.

 

Уикендът в Испания е бил решаващ за стратегията на Ферари. Жан Тод се е съгласил (тук нещо се губи при руския превод, така че според мен:) за период от една година (разбирайте две год.) да се използва както досегашния V8, така и предложеният V6. Това е идеално поле за действие на хората от Маранело и за президента на компанията Лука де Монтедземоло. Появяват се наченки на някакво съгласие. Шефът на FOTA Мартин Уитмарш миналата неделя отбеляза, че още е рано да се влагат средства в разработката на толкова скъпия двигател предложен от Тод.

 

В крайна сметка, именно стойността на двигателя е ябълката на раздора. Първоначалната му стойност е възлизала на 100 млн. евро, разходите за разработка на двигателя на бъдещето вече се увеличиха с 50%. Дори Cosworth, които оценяваха разходите за проектиране и развитие на 30 млн.евро, сега вече споменават цифрата 75, а това е твърде много.

 

Точно от тази гледна точка проектът на Ферари може да се окаже интересен. Той отговаря на два прости аспекта: първо – цената и второ – доктрината на FIA, действаща в последните 10 години (ако тя може да се нарече „прост аспект" :))

 

За отборите е много важна цената на новия двигател. След принудителното съгласие за 4 цилиндъра, предложеният от Маранело V6 се явява наследник на V8 (използван в момента), който пък, на свой ред произлиза от V10 – използван до 2005 г. В същото време V8 струва приблизително 20 млн. евро, а именно на такава сума възлиза и новият проект на Маранело (доста по-изгодно за отборите).

 

Проблемът с обема на цилиндрите, обаче остава. Идеята за 2013 г.(новия двигател) произлиза от предложението на Мозли за универсален двигател за F3, F2, F1, WRC и WTCC. Тази идея може да се осъществи с универсални V4. Освен това във FIA таят надежда автопроизводителите по-често да преминават от един шампионат в друг. От Маранело предлагат V6, което не отговаря на тази идея.

 

В тази ситуация на ум идва стария принцип за обема на цилиндрите ( а не за броя им), който може да се окаже подходящ в бъдеще. Действително можем да си помислим, че Illmor може да адаптира използвания в Moto GP V3 с обем 800 куб.см за да създаде двигателя на бъдещето за Ф1 (защо не?), а също и всеки автопроизводител, участващ в WTCC може да се прехвърли и в „кралските гонки"(спомнете си BMW от 80те години). Връщането към по-гъвкав регламент, относно двигателите, би предизвикал немалък интерес.

 

Тва е превод от руски, не съм го правил аз. Мога да дам оригинала на статията. Най-важното е не грешка в превода, а това с болда

 

 

 

И Уилямс световни шампиони :rolleyes:

 

http://www.youtube.com/watch?v=O9mjebghIy8

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=hU4yCPtcMIg

 

Господи, как крещях, не е истина ...

А иначе

 

 

 

 

 

Малко по-точен удар и задницата на Шмонти отиваше по дяволите :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=4Lfj8g_mHeE&feature=player_embedded

 

 

Още едно майсторско изпълнение на Палыч и то през 2004-та, когато Ферарито беше като НЛО.

http://www.youtube.com/watch?v=giZu7-A2yS0

 

 

Това изпреварване на автобусната спирка още се чудя как стана. Много му помогна на Монти тогава.

 

 

Ей така се минава покрай знак стоп

 

В случай, че сте позабравили, че Ф1 беше И интересна на времето

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...