Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Oх котьо......от кога чакам някой като теб...... :rolleyes: :lol: ....

Хлапе, имах предвид обединението Месершмид Бьолков Блом, но явно не си достатъчно порастнал и не ги знаеш. Мерцедес винаги са им били ширпотребата, а истинската им дейност е доста по сериозна. Ферари явно трудно надрастват гаражният начин на мислене - много шум и малко ефективност. Макларън в момента е само едно име зад което се крие най мощният военно-промишлен комплекс на Европа. Това се видя няколко пъти през последните години, но най фрапиращ е случая с механичното регулиране на спирачната система. Ако си спомняш - след забраната на електронното регулиране на спирачките Макларън (чети МББ) извадиха от архива технологията на управляващата механика на ракетите V1 и V2 и я сложиха в колите си. Всичките опити на гаражните майсторчета да повторят устройството бяха неуспешни, затова и след няколко състезания дребното наци изви врата на Маковете да изхвърлят регулатора макар че си беше по тогавашните правила. Има и още няколко показателни случая когато в средата на сезона Макларън са принъждавани да изхвърлят от колите си предварително сертифицирани агрегати което се правеше за "изравняване' на силите - всичките след обединението им с Мерцедес.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"от архива технологията на управляващата механика на ракетите V1 и V2" нали знаеш, че говориш за крайно елементарна система базирана за перка в носа на ракета и отчитаща завъртаниятам, защото това е управлението на ракетите V1 & V2 от гледна точка на позициониране в пространството.А управляваща механиката, ако се замисли човек в V1 & V2 няма кой знае колко движещи се части.В единия случай говорим за турбинен двигател със стабилизатори( фиксирани ) в другия реактивен( крайно нестабилен при това ) 1 степенен и променлив вектор на стабилизатора, но нито едно от тези неща не ми е ясно какво общо има със спирачната с-ма на Ф1 болид.Не казвам, че не си прав.Просто ни обясни по-подробно ако е така.

 

Такам, това го знам за хидравликата, а V1 действително има такава перка отпред и така си бачка ;) системата за която говорип е едва при V2.Благодаря за обяснението сега вече те разбрах. :) Хитро наистина.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Kажете и за Берилия, може да ви успокои :lol: Много удобно забравяш промяната на правилата, за да не може Ферари да печели МАЙ месец титлата. Дори Мишлен ревнаха, че не искат смяна на гуми, за да може да са конкуренция на Б. Е година, две по-късно си биха камшиците.

Ти г-н Вълк, чуваш ли се какви ги блещиш за Ферари. Знаеш ли кой беше първия отбор, на който обърнаха внимание като каза, че не иска стандартен двигател.....Не МКЛ. Защо МКЛ преписаха от наШто домашно миналата година , че и ги помилсваха на всичкото отгоре :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

.....Просто ни обясни по-подробно ако е така.....

V1 има примитивна инерциална навигационна система базирана на хидромеханични елементи. Казано по просто - тежести, гравиметри, пружинки и клапани. Никакви перки на носа - балистичната и траектория е извън атмосферата, затова и няма какво да върти перката. След забраната на електронно управляваните спирачки Макларън изпозваха подобна система за управление на спирачното усилие във външните и вътрешните колела в завой. Резултата - натискаха спирачката чак в завоя а колата изобщо не занасяше все едно че е с електроника. Всичко обаче си беше по тогавашните правила. Хубавото на хидравликата е че веднъж настроена си работи без никакав намеса и външно захранване. Лошото и е че освн немци и руснаци никой друг няма опит в такива системи, затова и не може да ги направи. Не случайно споменах и двигателя на Месершмид 109. Това е един от първите серийно произвеждани двигатели с директно горивовпръскване и хидрвлично управлявани клапани - също като съвременните формули. Шприцпомпата на горивната му система естествено няма електроника - всичко е само механика и хидравлика. Баща ми е започнал кариерата си на пилот именно на Me-109M. Когато привършили резерва от двигатели и хидравлика Месершмидите били изоставени, а след това и унищожени по руско настояване. В 50-те години просто нямало кой да ги поддържа.

 

....Kажете и за Берилия, може да ви успокои ....

Ще те изненадам, но с решението за берилия съм напълно съгласен. Метала е изключително отровен (почти колкото плутония), и при инциден е заплаха за живота на пилотите, зрителите и стюардите.

Edited by wolf
Link to comment
Share on other sites

Ървайн: Хамилтън трябва да отиде във Ферари

 

 

Бившият пилот на Ферари Еди Ървайн посъветва световния шампион Люис Хамилтън да се присъедини към отбора на Ферари някой ден. 42-годишният британец караше за отбора на Джордан през 1995 година, но прие офертата на "Черните кончета", за да помага на Михаел Шумахер като втори пилот.

 

Въпреки спечелената титла - най-млад световен шампион във Формула 1, още във втория си сезон, според Ървайн, Люис трябва да кара за Ферари, за да постигне върха в кариерата си.

 

 

 

Люис може да остане в Макларън и да спечели още титли, защото е лоялен към Рон Денис, но за да постигне всичко, трябва да кара за Ферари", съветва Ървайн. "Когато аз се присъединих към Скудерия, видях един различен свят. Това чувство го няма в никой друг отбор от Формула 1", завърши британецът.

:punk :punk

 

:пп кефя се на думите на Ървайн за Ферари, а не на възможността цинго да дойде в отбра ни :D

Edited by Stenli
Link to comment
Share on other sites

Това е ясно и на малките деца. Виж какво казва и легендарния ЖИЛ ВИЛНЬОВ.

 

”Ако някой ми беше казал, че ще ми изпълни три желания, то първото би било да се състезавам, второто - това да е във Формула 1, а третото - да карам Ферари....”

 

"Никога не мисля, че мога да се нараня, поне не сериозно. Ако вярваш, че това може да ти се случи, как може да се заемаш с подобна работа? Ако никога не си на повече от 80%, или колкото там е необходимо, защото мислиш за катастрофа, то ти не караш толкова бързо, колкото можеш. А ако не правиш това - ти не си пилот. Някои момчета във Формула 1... ами за мен това не са пилоти. Те просто карат състезателни коли."

И продължава:

 

"Нямам никакъв страх от катастрофа. Никакъв страх. Разбира се, минавайки в завой на пета предавка, с метална стена от външната страна, аз не бих искал да катастрофирам. Все пак не съм луд! Но ако това става в края на квалификацията и ти гониш пол-позишъна, може би, предполагам, можеш да обърнеш гръб на страха".

 

Голям човек, голям пилот, въпреки 6-те си победи.........Дидие Пирони е бил за разстрел

 

Шумахер също е казвал, че титлите му имат доста по-голяма стойност защото са спечелини с ФЕРАРИ

FERRARI CAMPIONE DEL MONDO. UN AMORE, UN TITOLO UNA SQUADRA........FORZA FERRARI

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Това е ясно и на малките деца. Виж какво казва и легендарния ЖИЛ ВИЛНЬОВ.

 

”Ако някой ми беше казал, че ще ми изпълни три желания, то първото би било да се състезавам, второто - това да е във Формула 1, а третото - да карам Ферари....”

 

"Никога не мисля, че мога да се нараня, поне не сериозно. Ако вярваш, че това може да ти се случи, как може да се заемаш с подобна работа? Ако никога не си на повече от 80%, или колкото там е необходимо, защото мислиш за катастрофа, то ти не караш толкова бързо, колкото можеш. А ако не правиш това - ти не си пилот. Някои момчета във Формула 1... ами за мен това не са пилоти. Те просто карат състезателни коли."

И продължава:

 

"Нямам никакъв страх от катастрофа. Никакъв страх. Разбира се, минавайки в завой на пета предавка, с метална стена от външната страна, аз не бих искал да катастрофирам. Все пак не съм луд! Но ако това става в края на квалификацията и ти гониш пол-позишъна, може би, предполагам, можеш да обърнеш гръб на страха".

 

Голям човек, голям пилот, въпреки 6-те си победи.........Дидие Пирони е бил за разстрел

 

Шумахер също е казвал, че титлите му имат доста по-голяма стойност защото са спечелини с ФЕРАРИ

FERRARI CAMPIONE DEL MONDO. UN AMORE, UN TITOLO UNA SQUADRA........FORZA FERRARI

Що се занимаваш със сеирджии?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Днес започват тестовете и подготовката за сезон 2009...

 

Ето какво тестват БМВ:

 

115669.jpg

 

Такова "нещо" но със сликове ще представляват болидите през новия сезон. Въобще старчоците на върха, как я мислят?!

 

При Ферари има някои нововъведения:

115673.jpg

Въздухозаборници до главата на пилота, барджбордовете ги няма... но това не е аеродинамиката за новия сезон.

Link to comment
Share on other sites

Само на мен ли ми се видят силно окуцяли болидите? Съсипват го тоя спорт прогресивно....

 

Според мен тези на снимките не може да са новите (поне не в завършен вид)

Link to comment
Share on other sites

Само на мен ли ми се видят силно окуцяли болидите? Съсипват го тоя спорт прогресивно....

 

Според мен тези на снимките не може да са новите (поне не в завършен вид)

 

БМВ и Уилямс са поне на 90% новите ;). Другите са хибриди. Не мога да намеря 100% инфо, но мисля, че Ферари не са хвърляли прах, а са тествали КЕРС, щото механиците им имат 5 кила бакелит във вид на ръкавици :lol: . Форс Индия правят последен тест преди да получат двигател трансмисия и керс от МКЛ. Хак да им е дано ;)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Идеята е наистина добра... Тъпо е, че тези от 4 до 8-мо просто им се омаловажават постиженията.

 

От друга страна ако само 2-ам човека ще си менкат златен и сребърен, то тогава по-добре да си остане точковата система... Така поне разни фактори като Кубица, Фетел, Хайдфелд и т.н. ще могат да се намесват.

Edited by Blitz_krieg_1941
Link to comment
Share on other sites

Според мен тва е малко глупаво

 

Глупаво е в двете си титли Алонсо да има равен брой победи с втория, глупаво е СШ да има ПО-МАЛКО победи от претендента. Глупаво е 8 човека да взимат точки и разликата между първия и втория да са 2 точки. Е само няколко години по-назад и с тия класирания ЛУИС щеше да СШ през крив макарон

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ще стане боза кво друго! Целият спорт стана боза! Затова циганин става шампион... Смърт за Екълстоун!!! Крайно време е да умре тоя гнусен педал! Докато има монопол нищо интересно няма да видим! Смърт за дребосъка!

 

Чефо ако въобще в тая криза някой се набута да купува Хонда ще гледаме примерно Форс Сингапур... Бахти резила. Хората взеха да се оттеглят вече...

Link to comment
Share on other sites

Може ли да дадете линкове към новите болиди поне на някои отбори, че вече изгарям от нетърпение да ги видя пък нищо не намирам.Ако сте намерили, де :) 10х предварително.

Link to comment
Share on other sites

Може ли да дадете линкове към новите болиди поне на някои отбори, че вече изгарям от нетърпение да ги видя пък нищо не намирам.Ако сте намерили, де :) 10х предварително.

 

На тестовете Уилямс и БМВ показаха новите си болиди.

Link to comment
Share on other sites

Продрайв купува тима на Хонда?

 

Бътън остава оптимист

 

 

 

 

 

Дженсън Бътън се опитва да гледа оптимистично на възможността да не се състезава през сезон 2009, заради оттеглянето на производителя Хонда от едноименния отбор във Формула 1.Шефът на Продрайв Дейвид Ричардс пък е спряган за един от евентуалните купувачи на тима. Той има силни активи заради връзките си с Близкия Изток и миналата година обмисляше да стартира собствен отбор във Формула 1, но се отказа заради неяснотиите около модифицирането на колите. Продрайв и Ричардс, който е бивш шеф на БАР-Хонда очакваше да получи готови шасита и двигатели от Макларън-Мерцедес за сезон 2008. Като основна причина за отлагането на дебюта на британския частен отбор миналата година бе забавеното на приемането на новото споразумение Конкорд. В него щеше да стане ясно дали предоставянето на готови шасита ще бъде легално, защото в противен случай колите на Продрайв щяха да бъдат нелегални и участието им щеше да бъде забранено.

"Разбрах за това както и всички останали и беше шок за целия отбор", заяви Бътън."Първите няколко часа бяха най-болезнени, но след това си помислих "Какъв е смисълът да се чувствам зле и да мисля как е възможно това да се случи, след като нещата няма да се върнат назад". Затова трябва да сме оптимисти. Трябва да сме още по-сплотени от всякога като отбор, защото ако не сме, кой ще ни вземе като тим? Или ще ни направи по-силни или ще ни пречупи", допълни той.

 

В момента отборът на Хонда е зает със задачата да си намери нов собственик. Според изпълнителният директор Ник Фрай, вече е имало три запитвания за тима. В същото време тъжни фенове изпълниха интернет с коментари по темата. Дори в сайта Facebook, 28-годишен английски фен направи група "Да спасим Хонда. 400 000 човека са нужни." Инициаторът Питър Боулс смята, че ще събере дарения от 400 000 човека, за да спаси отбора от Бракли: „Вярвам, че ще е истинска трагедия ако таланта на Дженсън Бътън и Рос Браун изчезне от Формула 1, заради финансовата криза", заяви той

 

 

Този според мен ще купи отбора на Хонда. Стига парите да му стигнат

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Видях новината. Рубенс или напуска или ще си търси място, но просто не виждам къде. Бруно Сена ще кара с Дженс. Носи се слух, че Нандо е подписъл предварителен договор от сезон 2011 с Ферари

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...