Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Аз пък се питам как ли Шуми ще се сбогува с милионите фенове и те самите как ще го изпратят :rolleyes:

При всички случаи,ще е запомнящо се събитие...Както и цялата му кариера на изключителен пилот ;) С нова титла примерно...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

После пак ми казвайте, че Шуми не е привилегирован :D

 

 

На най-добрия пилот всички му се натискат :P

 

017_01.jpg

 

Бърни май показва на новобранците къде да хванат Михаел :lol: :laughing:

Link to comment
Share on other sites

На най-добрия пилот всички му се натискат :P

 

017_01.jpg

 

Бърни май показва на новобранците къде да хванат Михаел :lol: :laughing:

 

Или го поздравява за добре свършената съвместна работа. Голям бизнес направи с разни фен материали и телевизионни права :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ЦиФри за ЛЕПЕРА : Алберто Аскари Ферари 1952, 1953

Хуан Мануел Фанджо Ланча/Ферари 1956

Майк Хоторн Ферари 1958

Фил Хил Ферари 1961

Джон Съртис Ферари 1964

Ники Лауда Ферари 1975,1977

Джоди Шектър Ферари 1979

Михаел Шумахер Ферари 2000 - 2004

 

Ето и за ЕЛ КОМЕНДАТОРЕ: Нека поговорим и за човека създател на легендарната марка, която в последствие става и еталон за спортни коли както и най-известният тим във Формула1.

Енцо Анселмо Ферарие основател на отбора на Ферари и впоследствие производител на колите Ферари.Идеята за собствен тим се заражда през 1929г. в Болоня по време на коктейл в чест на рекорда на Мазерати, поставен от Боконин Бордзакини. Енцо Ферари, заедно с пилотите,постъпили в неговата скудерия, е приет от шефовете на Алфа Ромео. Сделката е следната — Алфа Ромео се ангажира с конкретна подкрепа за съзтезателната дейност, а като залог Енцо Ферари оставя акциите на скудерията и гаранцията, че тя ще участва активно в състезанията. Станал конструктор, Енцо Ферари се разкрива като вълшебник на маркетинга, макар че никога не е чувал тази дума. По свой спонтанен начин той с голяма точност определя какъв трябва да бъде неговият автомобилен продукт : спортен, различен, експлузивен и технологичен. Успява да го наложи и прави легендарната марка с кончето, изправено на задни крака. Януари 2004 г., в кабинета на Жан Тод, на втория етаж на Джестионе Спортива на Виа Аскари в Маранело, се обсъжда дали новият болид F2004 да не получи инициалите на Енцо Ферари, така както миналата година колата бе кръстена на Джани Аниели. Рори Бърни и Рос Браун са сигурни в модела, но не е ясно колко силни са съперниците. Надделява мнението да не се рискува. Името Енцо Ферари е реликва и не може върху него да падне и сянка на съмнение. Колата си го заслужаваше, но не за нея решихме да Ви разкажем в този брой, а за човека на когото трябваше да е наречена, на човека превърнал себе си и делото си в мит. На въпроса коя кола от всички, създадени от компанията му, е най-добрата, той винаги - в продължение на десетилетия - отговаря: Следващата! - И може би пък следващата да е наистина по-добра, така че следовниците му от втория етаж сигурно са прави. Историята на Скудерия Ферари започва с раждането на създателя й – човекът, чиято любов към състезанията прави възможно създаването на най-обичания спортен тим в света. Личността на Ферари е наистина противоречива. Самият той увеличава мистерията около себе си, странейки от пресата и публичността в продължения на няколко десетилетия и това е част от легендата, за която ще се опитаме да Ви разкажем – за живота на един човек, превърнал създаването на състезателни автомобили в същност на битието си. Енцо Ферари е роден през 1898 г. в Модена. Баща му Алфредо има малка фабрика за производство на метал. Когато Енцо е на 10, татко му го води заедно с по-големия му брат Алфредо младши на автомобилно състезание в Болоня. Битката между Винченцо Ланча и Феличе Назаро през онази далечна 1908 г. отключва у момчето любовта му към колите, която го съпътства през целия му път. В началото Енцо мечтае да е състезател и прави всичко, за да го постигне. През 1916 г. умират баща му и брат му – трагедия, оставила отпечатък върху него завинаги. Грипната епидемия две години по-късно едва не отнема живота на самия Енцо. Той обаче оцелява и върви по пътя, който сам си начертава, но трябва да зареже образованието си (за което години по-късно дълбоко съжалява) и кандидатства за работа във ФИАТ. Не е приет. Започва в CMN – малък автомобилопроизводител. В задълженията му влизат и тестове на коли. Така Енцо има възможност и да изкарва пари и да се захване по-сериозно и със състезанията. През 1919 г. става девети в легендарното Тарга Флорио. С помощта на приятеля си Уго Сивочи се прехвърля в Алфа Ромео и с един от техните модели, по който е работил сам става втори в същата надпревара година по-късно – през 1920 г. През 1921 г. се мести от Милано в Торино и се запознава с Лаура Доменико Гарело. Скоро двамата заживяват заедно, но сключват брак едва две години по-късно (на 28 април 1923 г.). Тъмнокосата дама междувременно се превръща в постоянен негов придружител – ходи на всички състезания. Най-големият му състезателен триумф е през 1924 г., когато печели Копа Ачербо, велико състезание в онези години от типа на Тарга Форио, по улици и пътищата. Малко по-рано през 1923 г. на едно състезание до Римини Никола Ромео го запознава с легендарния италиански летец Франческо Барака. Асът му подарява герба на фамилията си – скачащият кон, който става емблема на Ферари, като той го поставя на жълтия щит на Модена. След по-големи и ред малки успехи Енцо става заводски пилот на Алфа Ромео. До този момент състезателната му кариера се състои основно от участия в местни надпревари с не толкова добри коли. В момента, в който получава възможно най-доброто оборудване, последния модел състезателен автомобил, Ферари получава (колкото и невероятно да звучи днес) криза в самочувствието. Той се срива точно преди Гран при на Франция, в която изведнъж отказва да участва. По-слаб човек може да остане завинаги уплашен от големия спорт, но не и Енцо. Макар че кариерата му на пилот на практика приключва, той си възвръща позициите в Алфа Ромео и става представител на марката за Модена. Години по-късно, когато Ники Лауда се отказва от състезанието в Япония през 1976 г., Енцо го разбира и личният им разговор е мек, макар във вестниците да се пише какво ли не. През 1929 г. на 31 години Енцо основава своя фирма – Социета Анонима Скудерия Ферари. В начинанието си получава първоначално подкрепата на братя Чаняно, наследници на фамилия от текстилната индустрия. Алфа Ромео временно не участват в автомобилни състезания, така че основната задача на Скудерията е да осигурява и поддържа притежателите на състезателни частни Алфи с резервни части, механици, въобще всичко, от което биха имали нужда. Споразумението му с Алфа Ромео е за техническо сътрудничество срещу дял на Алфа в неговата компания. Подобни сделки Ферари сключва с Бош, Пирели и Шел. Малко по-късно обаче Ферари вече има собствени коли – разбира се Алфа успява да привлече Джузепе Кампари в тима, а големият удар е подписването с Тацио Нуволари. През първата година от съществуването си отборът Ферари работи с общо 50 (!) пилоти, с повечето от които за момент, разбира се. Те не получават заплата, а само пари от наградните фондове, които при това делят с Ферари. Условията на Енцо са, че таксите за участие са за сметка на тима и доставянето на автомобилите също е грижа на екипа. Всяка допълнителна услуга, изисквана от състезател, обаче се заплаща от него самия. Всичко това не пречи нито на мотивацията, нито на успехите – 8 са победите от този първи сезон (от общо 22 участия). Ферари се превръща в сензация в първата година на съществуването си. В името на бизнеса и индустриализацията Енцо Ферари дори става член на фашистката партията на диктатора Бенито Мусолини. Личният му живот обаче не върви толкова добре. Лаура и Енцо постепенно стигат до негласно споразумение да приемат живота на другия – без разправии и скандали. От 1929 г. Ферари има почти публична връзка с Лина Ларди. Тя е напълно противоположна на съпругата му по характер – тиха, кротка и мила. Три години по-късно, на 19 февруари, съпругата му Лаура ражда син. Кръщават го на бащата и брата на Енцо – Алфредо, на галено му казват Дино. Появата на детето се превръща във формална причина Енцо да сложи официално край на състезателната си кариера. Алфа Ромео продължава да работи с Ферари – като клиент и като спортен директор на компанията едновременно. Едва след пълното им оттегляне от надпревари през 1933 г. ролята на Скудерията става официална – състезателен екип с коли на Алфа Ромео. В отбора вече има определени изградени правила и норми, за които си спомня присъединилият се през 1935 г. към екипа Рене Драйфус: - Разликата между това да си част от Бугати и част от Ферари беше като между деня и нощта. При Ферари научих какво е да си истински в бизнеса със състезания. Нямаше го например чувството, че принадлежиш към едно голямо семейство, което изпитвах при братята Мазерати. Енцо Ферари обожаваше състезанията, в това няма съмнение. Но неговата любов бе различна от тази на обикновен ентусиаст – всъщност се градеше върху осъзнаването, че това на практика е добър начин да изградиш печеливша империя. Знаех, че един ден той ще стигне невероятно високо, дори по времето, когато състезателните му автомобили не носеха неговото име. Чувствах сигурност, че един ден колите ще се казват Ферари. След първоначалните триумфи мощта на националсоциалистическите Ауто Унион и Мерцедес временно не позволяват на Ферари да запишат кой знае какви сериозни успехи. Вследствие на това през 1937 г. Енцо предлага на Алфа да конструират 1,5-литров воатюрет. Точно тогава обаче от компанията решават отново да започнат сами да се занимават със състезания и резултатът е, че Ферари става спортен директор под ръководството на Вилфредо Рикар. С това Енцо не може да се примири и скоро решава да напусне. В договора му има клауза, че при такова положение се задължава да не се състезава срещу бившия си работодател в продължение на четири години. Основава нова компания – Ауто-Авио Коструциони С.п.А., която произвежда машинни части. През 1940 г. в Миле Миля участват две коли под името ААС 815 и всъщност това са първите състезателни автомобили Ферари....

 

Ако поне малко ЛЕПЕР се поинтересуваш какво казват едни от най-голимето му противници ще разбереш за какъв пилот иде реч. ГЛедал ли си клипа "ВГРАДЕНИЯ ТРАКШЪН НА ШУМИ" с ХИЛ. Гледай и после говори. Същия тоя велик само на Цифри пилот е победил всичките си колеги с който е карал в Ф3 имам предвид тия като Мика Френци и не знам още кой. После ги БИ и в Ф1. После не се отказа след 99 и 2005. И сега е пак на ВЪрха. НО в очите на критиците си той ще е никой. Ти поне пак си добре не си като един с НИК КИМИ-ФИН, който написа "извън МКЛ КИМИ Е ПРОСТО ЕДИН ПОСРЕДСТВЕН ПИЛОТ". и аз не съм фен на КИМИ ама той си бРъз

 

Кажи ти кой е след като има още състезания ;)

Тоя пък дъртия се радва като малко дете. Хората бастун му дават, оня тръгнал да подскача

 

ТИ пък се преорентирай към ИСПАНСКАТА ПЪРВА ЛИГА и остваи Ф1 на нас феновете а.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ryq7kzZyDg0 - нали съм добър

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Имам един въпрос....В Монца на Алонсо не му ли гръмна нов двигател и защо не беше наказан в Шан Хай с 10 места?

 

Aми не бе наказан точно защото двигателя гръмна. Той отпада и това не е скалъпено нали се сещаш. Правилника му позволява да смени двигател. А не като Култи който завърши и двигателя му се подпали и трябваше да го смени НО ТОВА СТАНА СЛЕД КРАЯ НА СЪСТЕЗАНИЕТО. А на Алонсо Стана по време на състезанието. При всяка катастрофа на пилот или отпадане той има право да смени ДВИГАТЕЛ АКО ИСКА. МИсля така беше правилото.

 

Начи до колкото помня Хонда направи един пиниз със пилотите си миналата година и ги прибра в последната обиколка защото те бяха извън точките и по този начин получиха право да сменят двигатели защото се водят отпаднали. После ФИА затвори тази вратичка и право ина смяна имат само тези които наистина отпаднат или гръмнат двигател :)

 

Какво ще кажете за дългия ми пост за Енцо Ферари. Естествено не съм го писла а копнал, но все пак е интересно

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Я кажи как Ферари е еталон за състезателни автомобили, след като един производител на трактори като Ламборгини прави по-хубави коли от него? А тази историйчица знаеш ли я?

За Шумахер повече не ми се спори. Аз признах качествата на Шумахер, но явно вие никога няма да видите маймунските му номера. Но това си е ваша работа.

Link to comment
Share on other sites

Я кажи как Ферари е еталон за състезателни автомобили, след като един производител на трактори като Ламборгини прави по-хубави коли от него? А тази историйчица знаеш ли я?

За Шумахер повече не ми се спори. Аз признах качествата на Шумахер, но явно вие никога няма да видите маймунските му номера. Но това си е ваша работа.

 

Господин "месия" :lol: ти знаеш ли как Феручо е започнал да прави коли. Преди да си направи кола той е карал Ферари да ти кажа аз. И се скарват със Сър Енцо заради съединителя в един от моделите на Ферари и Ламборгини казва, че ще направи по-хубава кола с по-добър съединител и до ден днешен целта на МАЛКАТА ФИРМИЧКА е да се съревновава с Ферараи, но къде не успещно къде по-неуспешно къде с лек успех. Самия тест пилот на Ламборгини работещ там вече 4 декади признава че не мога да се борят с Марка като Ферари поради простата причина че са "по-малки". А дали Ламбо е по- хубава коле е субективно мнение. КОМПРЕНДЕ. За мен пък Ферари е еталана при спортните коли и негови малчуган Ф430 бие по-мощното Галярдо. Маймунските номера няма да ги призная никога, защото това е част от играта и имено това разделя успех аот неуспеха. Щото не всеки е решен да го направи. А ти земи гледай малко интервюта със Сена и ще разбереш, че и той е същия. Победа и нищо останало е в главите на тези хора, а начина - НЯМА ЗНАЧЕНИЕ.

 

http://www.youtube.com/watch?v=w0I1_eqero4

 

V10 za GALLARDO vs V8 za F430 . Гледай го моляте. ;)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Предполагам на ивицата/ВСИ/ в Central/едно време Б&К/ ще я дават.Има две плазми,идеално е за подобни неща.За други места-нямам идея

Link to comment
Share on other sites

Някакви предположения къде днес може да се гледа Формула-та?В някакво заведения имам предвид..

 

Ние от форума на Клуб Ф1 сме в Екстаз така че там може да се гледа :D Някой беше казал че и в Графити също го пускали :)

Link to comment
Share on other sites

Ай честито ! jozo, специално на теб :). Честито и на феновете на Рено и на Алонсо ... честито и на Маса ! :)

 

Мери мерси :) Много се радвам за тези титли защото знам че просто догодина нямаме никакъв шанс.Днес цяла вечер в Екстаз се базиках че Фисикела ще е шампион догодина ама едва ли ......

Link to comment
Share on other sites

честито и от мен.рено е голяма кола не мога да си кривя душата (нали и аз карам такава...) за алонсо кво да кажа както винаги скучен и безличен изобщо няма да ми липсва в челото догодина.много интересно състезание в което "пенсионера с табуретката" за пореден път направи показно как се кара и как се изпреварва.е това е истинския шампион който до последното си състезание кара като луд и рискува всичко. и ако не бяха мръсните италиянски боклуци (визирам не само Скудерия Лайнари която се осра точно накрая,но и малкия некадърник фисикела дето реши да се прави на мъж)да провалят германеца сега щяхме да празнуваме 8-ма титла.

Edited by lukather
Link to comment
Share on other sites

Да бе, ако не беше оня, а тоя, ако т'ва, ако онова ... щяхте да отпразнувате 37401410 титла ... Щяхте, ама не празнувате вие, а ние ;). А и много ясно, че ще кара като луд, остава и на последното си състезание да не кара и щеше да е баси резила... А за Алонсо, за какво да рискува? По-важна е титлата отколкото няколко си фена на Ферари да кажат, че карал скучно ;)

Link to comment
Share on other sites

Да бе, ако не беше оня, а тоя, ако т'ва, ако онова ... щяхте да отпразнувате 37401410 титла ... Щяхте, ама не празнувате вие, а ние ;). А и много ясно, че ще кара като луд, остава и на последното си състезание да не кара и щеше да е баси резила... А за Алонсо, за какво да рискува? По-важна е титлата отколкото няколко си фена на Ферари да кажат, че карал скучно ;)

хората дето са гледали повече от един сезон формула 1 рзбират за какво говоря.аз поне имах възможност да се насладя на 15 години истински битки.а ти си гледай предпазливи състезания от догодина и мри от скука....

Link to comment
Share on other sites

Каквото и да си говорим,Формула 1 губи много от оттеглянето на Шумахер.Честно казано не ме е яд/поне не много,че не взехме титлата,макар че Шуми я заслужаваше.Показа страхотно каране,вярвам,че може да кара още,но може би наистина е по-добре да се махне сега,а не да одъртее в някакъв болид.Абе,днес си беше страхотно състезание-когато спука гумата щях да получа нервна криза,но карането,което направи след това си беше предоволно.Поздравления за Шуми :D

Поздравления и за Маса-ебати,как се радваше това момче.Честито и на феновете на Рено и Алонсо-жалко,че догодина ще смени отбора и ще падне в класацията/не мога да се въздържа от малко злоба/.Догодина ще видим какво ще е-дано да има тръпка,а да не стане скучно състезание от типа на онея детски колички,които се въртят в кръг на една писта

Link to comment
Share on other sites

На мен ще ми е ядски интересно ако основните конкуренти догодина са Кими и Маса. Ще стане адски яко, а пък и скоро не сме гледали вътрешноотборна борба за титлата. А пък си има сериозни предпоставки да се получи така. :)

Link to comment
Share on other sites

Да бе, ако не беше оня, а тоя, ако т'ва, ако онова ... щяхте да отпразнувате 37401410 титла ... Щяхте, ама не празнувате вие, а ние ;). А и много ясно, че ще кара като луд, остава и на последното си състезание да не кара и щеше да е баси резила... А за Алонсо, за какво да рискува? По-важна е титлата отколкото няколко си фена на Ферари да кажат, че карал скучно ;)

 

 

На него му се наложи поради факта че един италианец му спука задна лява гумя. Ако не вярваш можеш да видиш че шредния спойлер на Фиси бе счупен. А вие няма такъв жалък тим. ОТчайващо бавно бяхте. Шуми беше на около микнута и нещо зад Фиси и пак го мина и пак завърши на 5 сек зад Алосно. И направи толкова изпреварванея само днеска колкото Алонсо няма в цялатс си кариера ;)

 

хората дето са гледали повече от един сезон формула 1 рзбират за какво говоря.аз поне имах възможност да се насладя на 15 години истински битки.а ти си гледай предпазливи състезания от догодина и мри от скука....

 

Няма какво повече да се говори. Фиси си изкара доживотен договор за Рено и тва е. С този удар докара двете титили щото той завърши 6-и а ако не бе ударил Шуми 1-2 не ни мърдаше. Шуми каза че колата е била повече от перфектна и е можел да изпревари сичко живо по пистата както и го направи

Link to comment
Share on other sites

На него му се наложи поради факта че един италианец му спука задна лява гумя. Ако не вярваш можеш да видиш че шредния спойлер на Фиси бе счупен. А вие няма такъв жалък тим. ОТчайващо бавно бяхте. Шуми беше на около микнута и нещо зад Фиси и пак го мина и пак завърши на 5 сек зад Алосно. И направи толкова изпреварванея само днеска колкото Алонсо няма в цялатс си кариера ;)

 

Чефо, стига си се правил на чук. Много добре знаеш, че Алонсо искаше просто да вземе точки. Когато иска да е бърз, може да е много бърз, това и Шумахер го е усещал. Просто късмета се обърна.

Link to comment
Share on other sites

На него му се наложи поради факта че един италианец му спука задна лява гумя. Ако не вярваш можеш да видиш че шредния спойлер на Фиси бе счупен. А вие няма такъв жалък тим. ОТчайващо бавно бяхте. Шуми беше на около микнута и нещо зад Фиси и пак го мина и пак завърши на 5 сек зад Алосно. И направи толкова изпреварванея само днеска колкото Алонсо няма в цялатс си кариера ;)

Няма какво повече да се говори. Фиси си изкара доживотен договор за Рено и тва е. С този удар докара двете титили щото той завърши 6-и а ако не бе ударил Шуми 1-2 не ни мърдаше. Шуми каза че колата е била повече от перфектна и е можел да изпревари сичко живо по пистата както и го направи

Както вече казах, за какво му е да бърза? 1 точка му трябваше, взе 8. На Шумахер 10 му трябваха, и колко взе?Ясно кой си е изпълнил тази мисия... на Рено им трябваха 10 точки, взеха колко ? На Ферари им трябваха най-малко двойно повече от Рено, не ги взеха. И тук е ясно кой е изпълнил мисията ;). Шумахер си караше супер, като за последно.То и аз да знам, че от утре няма да мога да правя нещо, което харесвам, и аз ще го правя за последно както трябва, много е просто. Само че след 1-2 години никой няма да си спомня как е карал Шумахер преди да се пенсионира, а колко титли имат Рено и Алонсо ;).

А за задна лява гума - сам си е виновен, сам се набуда, така че да се оправя :)

Link to comment
Share on other sites

Както вече казах, за какво му е да бърза? 1 точка му трябваше, взе 8. На Шумахер 10 му трябваха, и колко взе?Ясно кой си е изпълнил тази мисия... на Рено им трябваха 10 точки, взеха колко ? На Ферари им трябваха най-малко двойно повече от Рено, не ги взеха. И тук е ясно кой е изпълнил мисията ;). Шумахер си караше супер, като за последно.То и аз да знам, че от утре няма да мога да правя нещо, което харесвам, и аз ще го правя за последно както трябва, много е просто. Само че след 1-2 години никой няма да си спомня как е карал Шумахер преди да се пенсионира, а колко титли имат Рено и Алонсо ;).А за задна лява гума - сам си е виновен, сам се набуда, така че да се оправя :)

 

Абе що не си гледаш Реал мадрид, Барселона и другите чекиджии и не оставиш Ф1 на тея дето наистина разбират от нея. Ако си чувал за Сена ( съмнява ме ) да ти поясня. Загива през 1994 в Гран При на Имола. Аз не мога да помня как е карал той защото когато е загинал съм бил на 4-5 години, но тези който са на 20-22 и тогава са гледали Ф1 все още го помнят. Баща ми още го помни. Дядо ми още го помни и всеки който е бил фен на Ф1 преди 10-15 години го помни. И под фен нямам предвид някви псевдо-фенчета кат теб дето знаят само Пенсионера, табуретката и Галфонсо. Не знаят кво става на пистата ама се кефят. Нали ся тва е модерно :lol:.

Така че спести си смешните изказвания защото твоето е равносилно на това аз да тръгна да приказвам за испански футбол при положение че не съм го следял никога.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност чувал съм, даже наскоро гледах и състезанието.Жалко за него.

А за Шумахер, едно е някой да загине, друго е просто да се пенсионира, или не?Това как е загинал е нещо, което се помни, защото се случва рядко (и по-добре), а това, че се е пенсионирал и изпреварвал всеки (да беше изпреварил Алонсо и Маса тогава) не значи нищо, защото от всичките му 'героични' изпреварвания само това на Райконен беше супер, повечето бяха заради бокс-а, други го пуснаха... А да, голяма радост е да изпревариш Doornbos нали ?

И айде да не си обиждаме любимите спортове, защото да не почвам аз, 2 месеца само за Шумахер ще пиша. ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...