Jump to content
BulForum.com

Recommended Posts

Уважаеми г-н корифей в сферата, лично аз всички тези неща ги знам и при никакви положения не бих изпаднал в спор по въпроса. Благодаря, че ми спести писането на подобен ферман, който се бях подготвил да напиша, ама хич не ми се дращеше от телефона...най-странното ми нещо е обаче, как хора, които са г/д запознати с въпроса си хвърлят парите на вятъра изпадайки в същата ситуация, която ти описа...за едни 200-300 лева отгоре. Като ще даваш 2000 лева, там са и 2200....примерно...ама то е така, икономията е майка на мизерията....после мрън-мрън.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 338
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Галине, за 35 квадрата хол+кухня какво би ми препоръчал да купя и от коя фирма? За София става въпрос.

Да се има предвид, че зимата едва ли ще работи въобще, защото съм на парно с брутална изолация и за цял сезон платих има няма 300 лв.

Link to comment
Share on other sites

Ако помещението е едно цяло и без чупки, горе съм показал аритметиката. Ако е Г-образно, купуваш два по-малки, но с общ номинал като за обема.

А ако ме питаш за марка... Фенщината ми е всеизвестна, като обаче никак не подценявам и Фуджицу-тата.

Link to comment
Share on other sites

Надявах се на препоръка за конкретен модел. 

Помещението е цяло, без чупки.

 

Не знам каква ти е фенщината, ама дай някакви конкретни модели, ако може!

Link to comment
Share on other sites

Нищо конкретно не ми казваш...

Кой модел?

 

Ми какъвто си избереш, младежо - лоши няма. Отиваш и казваш искам 12-ка - почват от 1500 и отиват докъмто 2500. Ако не са ти нужни изгъзици базовият модел е напълно достатъчен. Преди няма два месеца купих един и охлажда цял апартамент в момента. 

Link to comment
Share on other sites

12-ка за тая кубатура ще му е гранична. Или 18-ка Мици или някаква 14-ка Тошиба или Фуджицу, като реално 14-ката е изнасилена 12-ка...

Link to comment
Share on other sites

Сестра ми е много доволна от Фуджицуто, ама и на нея и казаха да не взима 14-ка във Вмакс, че не са много успешни, а направо 18...

Link to comment
Share on other sites

Имам 2 Фуджита и 5 Фуджицута. Нямам никакви забележки към работата им. Скоро сложихме и две MHI-та, като разлика в работата не мога да открия, ама никаква. Имам и един Aux в едната спалня - също си работи много добре, че има и Wi-Fi, но той е сложен само да охлажда, тоест там търсих цена. Фуджицу са доста добри машини, поне за мен. Не знам какво е отказ при отрицателна температура, а трябва да добавя, че едното е в стая 2.75, с дървена дограма, което изобщо не му прави впечатление зимата. Тоест топли яко.

Link to comment
Share on other sites

Опа :) .

Първо да си вържа гащите - аз малко ви дразнех като пишех "наопаки", но не съвсем. Естествено, че инверторите са по-комфортни, в зависимост от капризността. Мен конвенционален не ми пречи, колкото на вас. И инвертора ми духа гадно студено като седна на дивана под него, зависи и на каква степен пуснеш вентилатора му.

Но да кажем да е "вашето" - поддържането на температурата чрез постоянна "бавна" работа е ясно преимущество, не толкова голямо за хора като мен примерно.

 

По въпроса с външното тяло и шума - освен ако е някой изтърбушен боклук (като вървя по улиците е пълно с такива де), аз тоя, за който стана дума, не го чувам от вътре (хем е със сменен компресор, и един болт нещо не стана поради леки различия в закрепването). Блока е с дебели стени, а и УПС-а и компютрите в стаята изобщо не му дават шанс да се "прояви". Като изляза на терасата, се чува как леко мърка :) .

 

Съвременните инвертори имат възможността да развъртат до около 30-40 процента върху номинала си, което и правят в огромна част от случаите при първоначално пускане и наистина ниска температура в помещението. Тънкият момент е, че при достигане на зададените температурни параметри, преминават в подържащ режим с консумация от около 15-20-25 процента от номинала. И докато някой не стори дивотията да го изключи или да разчекне широко прозорци и врати, той си работи с такава консумация.*

Докато конвенционалният си бримчи винаги на сто процента мощност и в масовият случай съотношението между работа и почивка е нещо от порядъка на 45 срещу 15 минути. Тоест съотнесено към консумацията му е нещо от порядъка на 75 процента от номинала му на час

Ето от тук ви иде и разликата в консумация на енергия, драги ми шопи, и обяснява, как аджеба, е възможно да се плаща толкова по-малко. Проста аритметика, дет сА вика.

 

Господин майстор (без ирония, стана ясно, че сте форумния климатикаджия) :) - мен това обяснение не ме удовлетворява :) . Аз мога да прочета това в подобен обхват и във всяка статия, и даже сам да си го предположа.

Аритметиката, която виждам е 45/15 (4/1) за конвенционалния, с което до някаква степен мога да се съглася (много зависи от изолация и зададена температура, по-скоро нещо от сорта 3/1 забелязвам аз, или по-малко), както и "тънкия" момент за инвертора, работещ на 25% от номинала през цялото време. Предполагаме същия номинал (~1100W консумация охлаждане), и не каза нищо за КПД-то на компресора, на фреона или други технологии, които принципно да отличават двата вида. Значи при конвенционалния според вас енергия някъде се губи за да има драстично по-висока средна консумация за час: конвенционалния 45 минути харчи 1100W (825Wh); инвертора 25% (275Wh). Ако всичко това беше истина, къде се губят тези ~500Wh консумация между двата. Това ме интересуваше. След като и в двата случая имаме поддържане около зададена температура в помещението! Единия просто варира между примерно 26-27 градуса с вкл/изкл., а другия просто постоянно работи бавно, за да я поддържа в по-тесни граници.

Всичко това го казвам основно за режим охлаждане. Знам, че каза, че си писал за отопление. При отоплението има разни хватки, помпи и др. където да докарат разлика. При охлаждане също инверторите, които имам, явно варират компресора за да поддържат температура вместо да са вкл/изкл.

Надявам се тоя път да е по-ясно какво питам, защото явно има трудности в разбирането на това което питам, често, явно не си формулирам въпросите добре :) . И го питам съвсем искрено, макар че знам, че може да се обясни с 1-2 изречения, без дори грам аритметика. Но кой съм аз лаик, нали има майстори, очаквам те да обяснят с думи прости, по-добре от мен. Но знам също, че да обясниш нещо с прости думи съвсем не е проста работа, та така. Но и не си длъжен да ми отговаряш, защото това изисква време във формулиране на отговор, не бих те винил ако не ти се занимава, съвсем искрено го казвам.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

Господин майстор (без ирония, стана ясно, че сте форумния климатикаджия) 

 

Той е много повече от форумен климатикаджия. МНОГО повече  :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Той е много повече от форумен климатикаджия. МНОГО повече  :laughing:

Ок, климатикаджията на форума :D . Той може да се занимава и с ракетни науки или земеделие на едро ако иска :) .

Link to comment
Share on other sites

С ракетните науки и оръжейното производство се занимава друг - Наско се казва. :evil

А иначе като викате Гадин да ви оправя климатиците, имайте едно наум, че нещо много са се изтарикатили тия майстори... :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

С ракетните науки и оръжейното производство се занимава друг - Наско се казва. :evil

 

И кой ти каза пък на тебе, че Галицин не е в играта? Пак си дезинформиран. 

Link to comment
Share on other sites

Може, ама тъй като наблюденията ми са, че все пак е по-силен в студената област, искам да му задам едно въпросче, пък когато влезе и ако го види - тогава: Вчера ми казаха за наличието на някакъв електромагнит при авто климатиците...би ли обяснил малко повече за действието му и евентуално при повреждането му, какво ще е последствието за целия климатик?

Link to comment
Share on other sites

Трудно е да се каже, понеже може по-скоро в топлата област да е по-силен, но туй той сам ще каже.

А ако нещо на Маздата климатика те тревожи, мога да ти дам телефон да му се обадиш.  

Link to comment
Share on other sites

Галине, за 35 квадрата хол+кухня какво би ми препоръчал да купя и от коя фирма? За София става въпрос.

Да се има предвид, че зимата едва ли ще работи въобще, защото съм на парно с брутална изолация и за цял сезон платих има няма 300 лв.

За София търси Чернев от PowerClima:

http://powerclima.com

Edited by biodesign
Link to comment
Share on other sites

Опа :) .

Първо да си вържа гащите - аз малко ви дразнех като пишех "наопаки", но не съвсем. Естествено, че инверторите са по-комфортни, в зависимост от капризността. Мен конвенционален не ми пречи, колкото на вас. И инвертора ми духа гадно студено като седна на дивана под него, зависи и на каква степен пуснеш вентилатора му.

Но да кажем да е "вашето" - поддържането на температурата чрез постоянна "бавна" работа е ясно преимущество, не толкова голямо за хора като мен примерно.

 

По въпроса с външното тяло и шума - освен ако е някой изтърбушен боклук (като вървя по улиците е пълно с такива де), аз тоя, за който стана дума, не го чувам от вътре (хем е със сменен компресор, и един болт нещо не стана поради леки различия в закрепването). Блока е с дебели стени, а и УПС-а и компютрите в стаята изобщо не му дават шанс да се "прояви". Като изляза на терасата, се чува как леко мърка :) .

 

Господин майстор (без ирония, стана ясно, че сте форумния климатикаджия) :) - мен това обяснение не ме удовлетворява :) . Аз мога да прочета това в подобен обхват и във всяка статия, и даже сам да си го предположа.

Аритметиката, която виждам е 45/15 (4/1) за конвенционалния, с което до някаква степен мога да се съглася (много зависи от изолация и зададена температура, по-скоро нещо от сорта 3/1 забелязвам аз, или по-малко), както и "тънкия" момент за инвертора, работещ на 25% от номинала през цялото време. Предполагаме същия номинал (~1100W консумация охлаждане), и не каза нищо за КПД-то на компресора, на фреона или други технологии, които принципно да отличават двата вида. Значи при конвенционалния според вас енергия някъде се губи за да има драстично по-висока средна консумация за час: конвенционалния 45 минути харчи 1100W (825Wh); инвертора 25% (275Wh). Ако всичко това беше истина, къде се губят тези ~500Wh консумация между двата. Това ме интересуваше. След като и в двата случая имаме поддържане около зададена температура в помещението! Единия просто варира между примерно 26-27 градуса с вкл/изкл., а другия просто постоянно работи бавно, за да я поддържа в по-тесни граници.

Всичко това го казвам основно за режим охлаждане. Знам, че каза, че си писал за отопление. При отоплението има разни хватки, помпи и др. където да докарат разлика. При охлаждане също инверторите, които имам, явно варират компресора за да поддържат температура вместо да са вкл/изкл.

Надявам се тоя път да е по-ясно какво питам, защото явно има трудности в разбирането на това което питам, често, явно не си формулирам въпросите добре :) . И го питам съвсем искрено, макар че знам, че може да се обясни с 1-2 изречения, без дори грам аритметика. Но кой съм аз лаик, нали има майстори, очаквам те да обяснят с думи прости, по-добре от мен. Но знам също, че да обясниш нещо с прости думи съвсем не е проста работа, та така. Но и не си длъжен да ми отговаряш, защото това изисква време във формулиране на отговор, не бих те винил ако не ти се занимава, съвсем искрено го казвам.

 

Ок!

Ще се опитам да го кажа съвсем кратко и просто.

Конвенционелен - Работи винаги на 100% мощност. Някои от тях успяват, други не съвсем да се разскрежават зимата.

Инверторен - Работи с мощтност, нужна в момента, достига заданието и ИЗКЛЮЧВА. (нарочно го подчертавам). Разскрежава идеално, стига да не е някой боклук. Което от своя страна води до още по-добро оползотворяване на енергията. Въпросът ти за КПД-то го подминавам съвсем, понеже е безсмислен. Във всеки случай, КПД на независимо какво, винаги е по-малък от 1! Коефициентът на термопомпен пренос обаче е съвсем различна бира. Базисният такъв е 1 - 3.21, като господа японците успяват да го докарват и до 1 - 5.6 - 6.

Изпреварващо обяснение - Термопомпа е и обикновеният домашен хладилник.

 

Преминаваме и по-нататък.

Дроселиране при конвенционалните - 100% с капилярни тръби. Не подлежи на никаква настройка. Абсолютно пасивно.

Дроселиране при инверторите. При читавите модели твърде често се използва за целта - Пулс амплитуден модулатор. Активно устройство, непрекъснато настройвано от  РСВ в процеса на работа, благодарение на обратна връзка по температура. Тоест, имаме на лице своего рода, калориметър.

По-просто и по-кратко няма как, освен ако не започна да ти отговарям с - Щото така!

Може, ама тъй като наблюденията ми са, че все пак е по-силен в студената област, искам да му задам едно въпросче, пък когато влезе и ако го види - тогава: Вчера ми казаха за наличието на някакъв електромагнит при авто климатиците...би ли обяснил малко повече за действието му и евентуално при повреждането му, какво ще е последствието за целия климатик?

Топлотехниката е доста обширна и дълбока област и климатиците са етап в нея, равняващ се на нещо, като да си топнеш палците на краката в морето.

Да, при по-старите типове компресори за автоклиматици има електромагнит. Ако той се скапе, спира и охлаждането, понеже е част от съединителя на компресора. Тоест, повреди ли се той, няма какво да зацепи компресора към паразитната му шайба. Новите масово са постоянно зацепени и пуск-стопа им се управлява посредством байпас клапан на фреоновия кръг.

 

П.п. От толкова обясняване ожаднявам сериозно. Та за повече отговори... Вижте там да подготвите нещо като Pilsner Urquell или Starobrno и да е повечко  :)

 
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Излеза първият ток с двата нови климатика. При цял месец един денонощно работещ и един само през деня - 79лв. ток. Направо кеффф :grin:  :grin:  :grin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...