Midex Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 След като на 2 пъти вече на Калояново ми кипна спирачната течност се принудих да сменя сегашната ми Shell DОТ4 с някоя с по-висока точка на кипене. Реших да прескоча направо междинния вариант от DOT5.1 и да потърся нещо малко по-добро и пак да е DOT4. В мануала на колата пише, че спирачната ми система е с капацитет 1.3 литра и затова купих 2 литра, тъй като разфасовките на тази течност са само по 1л. Да, ама при смяната вчера след всичките обезвъздушавания, системата пое само 600-700 грама и така втората бутилка ми остава напълно излишна. Най-евтино ATE излиза в Manimpex, които са официални дистрибутори, 1л. при тях е 20 лева, аз го продавам за 12 лв. Със сигурност някои знаят точките на кипене (wet/dry) на различните течности, но за тези, които се интересуват колко точно е на тази течност, пиша: стандартна DOT4 (на почти всички производители) - 155C/230C DOT 5.1 (на почти всички производители) - 191C/270C ATE Type200 (DOT4) - 202C/280C Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikman Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 След като на 2 пъти вече на Калояново ми кипна спирачната течност се принудих да сменя сегашната ми Shell DОТ4 с някоя с по-висока точка на кипене. Реших да прескоча направо междинния вариант от DOT5.1 и да потърся нещо малко по-добро и пак да е DOT4. В мануала на колата пише, че спирачната ми система е с капацитет 1.3 литра и затова купих 2 литра, тъй като разфасовките на тази течност са само по 1л. Да, ама при смяната вчера след всичките обезвъздушавания, системата пое само 600-700 грама и така втората бутилка ми остава напълно излишна. Най-евтино ATE излиза в Manimpex, които са официални дистрибутори, 1л. при тях е 20 лева, аз го продавам за 12 лв. Със сигурност някои знаят точките на кипене (wet/dry) на различните течности, но за тези, които се интересуват колко точно е на тази течност, пиша: стандартна DOT4 (на почти всички производители) - 155C/230C DOT 5.1 (на почти всички производители) - 191C/270C ATE Type200 (DOT4) - 202C/280C Ако искаш бих я взел за 10лв от място.Тел. ми е О899 9 4 9 1 9 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
root666 Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Сам ли си сменя спирачната течност или някъде ти я сменяха? И колко ти струваше самата смяна. Иначе 12 лева ме устройват... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midex Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 @root666, отдавна нямам време и мерак да се занимавам сам с ремонтите на колите си. Имам си сервиз, за който вече съм абониран, а колко излезе самата смяна на течността ми е трудно да кажа, защото заедно с течността бях взел комплект накладки ATE отпред и отзад, които също смених, пък и правих още някои манипулации с гумите и накрая просто платих общата сума без да се интересувам за кое колко. Като изключим офертата на колегата над теб, предпочитам течността да я вземеш ти, не толкова заради разликата от 2-та лева, а и заради това, че с теб така и така имаме виждане за амулета ; AssassiN също иска да я вземе, но ЛС-то му е с най-късна дата и час, така че засега ти я запазвам за теб. П.П. И понеже AssassiN ме попита може ли да я сложи на еди каква си турбинирана кола, доуточнявам, че всяка кола, спирачната система на която е предназначена за обикновената DOT4 течност, може да ползва тази на ATE-то, защото тя е направена по всички спецификации на DOT4 с бонуса, че кипи при доста по-високи температури. А и за разлика от някои други подобни DOT4 рейсинг течности, които трябва да се сменят през кратък интервал от време, тази се сменя пак на 3 или повече години, както обикновената, пък и струва в пъти по-малко от Motul 600 или Motul 660 и в много пъти по-малко от Castrol SRF например (литърът при който гони стоте лева), а в същото време wet/dry point-ът й е сходен с този на Motul-ите. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.