Jump to content
BulForum.com

Велопарк Пловдив


Antares

Recommended Posts

Може и да сте чували, може и да не сте, но от няколко години "Крива Спица" са* запретнали ръкави и вече излиза на бял свят най-новото им* отроче - "Велопарк Пловдив". Концепцията е парк в рамките на града, в който всеки начинаещ и не толкова начинаещ планински колоездач може да изгражда и развива умения, които ще са му необходими в планината.

_______________________________

* Макар и да съм горд член на клуба, участието ми в проекта е ужасно минимално, та използвам трето лице множествено число.

 

 

Макар че отдавна "Крива спица" не е само пловдивски клуб, на основната част от членовете в Пловдив винаги е правила впечатление една несправедливост, ощетяваща планинските колоездачи в града – според герба на Пловдив в града трябва да има 7 тепета, а в действителност са по-малко. Като отговорни граждани, ние се заехме да поправим тази несправедливост, като построим 2 нови тепета в парк "Отдих и култура", пригодим ги за планинско колоездене и ги обградим с всякакви забавни съоръжения, позволяващи развитието на уменията на планинските колоездачи. Решихме да наречем района с двете нови тепета "Велопарк Пловдив".

 

Повече от 2 години се опитваме да уредим всички формалности, които ще ни позволят да направим велопарка "истински" – без компромиси с размера и качеството, следвайки най-добрите образци на подобни MTB-паркове зад Атлантика. Най-накрая имаме необходимите документи, получихме финансова подкрепа от Фондация "Работилница за граждански инициативи", посъбрахме малко наши средства... и най-сетне започваме!!

 

Изключително атрактивен като местоположение терен от 4 декара е предоставен на "Крива спица" от Район "Западен" на Община Пловдив, за да се използва от планинските колоездачи. Всичко ще се постараем да направим така, че да е по вкуса на тези, които го използват. Ние от "Крива спица" и нашите приятели-колоездачи от близо и далеч имаме твърдото намерение, за няколко месеца да превърнем една буренясала поляна в най-големия и разнообразен MTB SKILLS PARK в България.

 

Паркът ще е направен от колоездачи за колоездачи и ще може да се използва напълно безплатно от всички!

 

След създаването на "Велопарк Пловдив" предвиждаме редовни обучителни занимания, както и състезания за утвърждаването на мястото като младежка зона за спорт в свободното време и привличане на нови малки и големи фенове на колоезденето сред природата.

 

 

 

Подробности за проекта може да прочетете на страницата на проекта.

 

Ако желаете да ни подкрепите по някакъв начин, свържете се с нас. Ако не можете да помогнете, стискайте палци да успеем и когато всичко е готово, заповядайте да покараме заедно!

 

Около месец след „първата копка", изграждането на Велопарк Пловдив се задвижи на високи обороти. За по-малко от 10-ина дни вече имаме почти готови двата нови пловдивски хълма. Както беше планирано, направихме ги от пръст, за да се различават от античните сиенитни тепета. Първоначалните сметки показваха по-скромни разчети, но за да получим желаната височина, се наложи да привлечем над 2000 куб.м. пръст (около 160 самосвала). Оказа се, че работата с насипния материал е доста специфични и няколкото „кривоспици", които отговаряха за тази дейност се учиха „в крак" кога и къде да насипват, с какво да трамбоват, заравняват и оформят хълмовете, за да се получи проектираната линия за началното засилване.

 

Както често се случва в живота, когато има труд и ентусиазъм, и Господ помага. Така и нашата кауза привлича нови и нови поддръжници, та даже и времето беше с нас. Точно когато основната работа по хълмовете приключи и се оформи 2-3 дневна пауза за обмисляне на следващите дейности, тогава заваля. Така с чисто природни средства дъждът помогна да се слегне пръстта, а най- горният слой да стане готов за следващата обработка.

 

Тук е мястото да споменем, че с нашата енергия „заразихме" не само само младите любители на мтб-колоезденето (те много бързо „прихващат"), но и общински структури като ОП „Градини и паркове", които ни докараха нарязани на размер стволове от паднали дървета (ще разчитаме и за допълнителна подкрепа). С удоволствие отбелязваме факта, че и три частни лица от сърце дариха скромни финансови средства.

 

В събота преди Цветница обявихме „трудов ден" и на Велопарк Пловдив се изсипаха над 20 момчета, както и почти всички членове на „Крива спица". Повечето бяха дошли с колелета, с надеждата да тестват „пъвия скок". Времето отново беше отлично за работа, а основните дейности се вършиха от машините: фадрома, малък багер и валяк, като всички те бяха управлявани от „кривоспици". Това събужди нескрита завист в тези, които останаха без инструменти (нещо като историята на Том Сойер и Хъкълбери Фин и боядисването на оградата). Още преди обяд „първият скок" беше готов за тестване и дойде времето на младите скачачи. Тъй като самият скок има 3 варианта: малък, среден и голям и два варианта на засилка от хълма: по-нисък и по-висок, те пробваха различните комбинации. След половин-един час се откроиха „летящите" 4-5 момчета, които даже започнаха да опитват трикове при скока. Тогава и „старите кримки" от „Крива спица" не издържаха и решиха да покажат какво могат. Но заради дългите вилки, заради мекото окачване или заради по-високите теглови категории летежната фаза не им се получаваше съвсем образцова ;). За всички оставаше предизвикателството на „големия скок", но въпреки страхотния устрем и спортна злоба, която се виждаше в очите, той не им се удаваше. След кратко съвещание на оперативната група, се реши, че е необходимо да се скъсят средния и големия скок, за да може да се изпълняват както е замислено, а също - да се „вържат" със следващите два последователни скока. След като корекциите на „първия скок" бяха готови, валякът вече беше утъпкал мястото, където се разчертаха овалите на малкия pump track .... и неусетно денят превали.

 

На Разпети Петък, когато уж не трябвало да се работи, пак организирахме забавление с лопати и мотики. Дойдоха още повече помощници (над 40), включително пловдивските фенове на летене с BMX. Всички бяха видимо заразени с безграничен ентусиазъм и за нула време беше довършен и втория голям скок, а третият беше оформен до голяма степен. Малкият пъм-трак беше насипан и трамбован, че даже и тестван. Погледнато от височината на старт-хила, вече ясно се виждат местата и формата на скоковете и местата на основните съоръжения. Вижда се и още колко много работа има да се свърши, за да добие "Велопарк Пловдив" финалния си вид, но при наличие на толкова ентусиазирани помагачи, нямаме съмнения в успеха на проекта.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

На 18-ти септември ще е официалното откриване на парка. Общо взето - това ще е вида на парка. Предполагам, че в течение на времето ще се правят промени, нововъведения, но едва ли - сериозни промени. Всеки е добре дошъл, стига да има каска и изправен велосипед. И разбира се - да не вали - карането в мокро време води до разрушаване на трасето.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...