-
Posts
972 -
Joined
-
Last visited
Veno's Achievements
Гуру (5/9)
-
Тия от Експрес1 са най-смотантата куриерска фирма която може да съществува, това да работиш там, трябва да ти плащат вредни, вече 2 пъти ставам свидетел как искат да бият служителите.... но ги разбирам хората, пратката пътува от Китай до София 2 седмици, после още 2 седмици не могат да я доставят в офиса за района в София, камо ли да ти я доставят у вас....
-
Аз имам 50" QN90A от 2 години и съм доволен от към картина и перформънс, откакто съм го купил почти не ползваме Nvidia Shield-a за Нетфликс и подобни стрийминг, аповете за самсунг са си ок. Ако някой купува този модел, въпреки че вече е стар, да има в предвид, че 50" и 85" са с VA матрица, а 55,65,75" са с ADS(IPS)
-
Колко време да има между двата последователни поста за да ги мърджне? Сега сложих 180 минути, ако е повече от 180 минути няма да мърджва, може и друга стойност аз нямам идея...
-
Затова имаш homeassistant, което да е по средата между всичко без значение дали е sonoff/shelly... wifi/zigbee/z-wave... и най вече да ти работи offline, не като ти умре интернета да не може да си пуснеш помпата, щото приложението няма връзка с облака...
-
Това което си дал като пример няма нищо общо с другото, на теория вършат една и съща работа, на практика едното струва 5$ другото е 50 евро и има защо! Надявам се помпата ти е 200-300W макс, нищо че това сигурно е рейтнато на поне 10А. Иначе, Shelly също имат много богато API, интеграцията с homeassistant e чудесна и все пак е Българска фирма, станала една от водещите компании в IoT маркета.... само заради това се струва да се съпортват, иначе например Sonoff имат същото доста добри неща и съм пълен с вкъщи от тях и въпреки по-ниската цена предпочитам Shelly по ред причини освен горно изброената!
-
Разгледа ли продуктите на Shelly от Pro серията? https://www.shelly.cloud/en/products/shop/shelly-pro-1
-
при haldex-a нещата са малко "странни" ако не си подготвен. тъй като както писах предаването е предно ориентирано 90:10% в завой при подаване на газ ( и достатъчно мощност на двигателя) електрониката прехвърля повече мощност в задните колела и изведнъж колата от front biased недозавиваща става презавиваща( не бих го нарекъл дрифт, но е подобно на начален дрифт) та ако не го очакваш може да стане беля....
-
-
Това може да важи за автомобили по-стари от 10 години. В момента дори и Ауди и Субари минаха на електроника за сметка на механиката... Например халдекс се монтира в Ауди 3 и 4 с напречни двигатели и се продава като quattro. А при надлъжните двигатели в А6 и нагоре замениха торсен диференциала с тяхна разработка която разчита на информация от електрониката.... Субару аналогично замениха постоянно зацепения механичен диференциал 50:50 с алтернативен който разчита на електроника и е 40:60 или нещо подобно, за нещастие работи с CVT трансимисията им само... то и за това май нови автомобили Субару с ръчни скорости вече не се продават.... Актуалния халдекс се монтира в Ауди, Сеат, VW, Шкода, Волво, Сааб и т.н. Той е постоянно зацепен с 10% на задните колела и 90% на предните... също така разчитайки на информация от електрониката, не чака да превърти колелото за да прехвърли усилие към другите колела, какво се случва в реалността вече е малко по-различно.. Продава се под брандовете 4Motion, 4Drive, Quattro, 4x4 и какво ли не още... Алтернативни са системите на BMW и Mercedes, коя по-добра или по-лоша. Например X-Drive също е зацепен в отношение 40/60. Може би старите механични торсен диференциали са били по-добри... но са ужасно по-трудни и скъпи за поддръжка, така, че актуалните Субару и Ауди може да се каже, че вече не са това което са били.... Но нещата се развиват, има стари автомобили които са имали автоматични стъкла базирани на хидравлични системи... дали са оцелели.... Специално за Хонда CRV преди 4-5 години, някакви шведи бяха правили някакви тестове и се оказа, че като качат предните колела на валове, "машинката" която ползват за да прехвърли на задните колела е недостатъчно мощна и в един момент прегряваше и изключваше.... та толкова за 4x4 na Honda - това го казвам като върл фен на марката.... поне допреди няколко години. При хибридите и електрички нещата са малко по-различни. Например при Toyota RAV Hibryd - там постигат 4x4 като двигателя задвижва предната ос, а електромотора е монтиран на задната. При Tesla Dual Motor e същото само, че тук вече имаме 2 електромотора по един на всяка ос. И тук вече отпада нуждата от диференциал и многодисков съединител който да прехвърля въртящия момент между осите... Има някои автомобили които имат само предно предаване но предната ос разполага с блокаж на диференциала електронно при нужда. Например XDS в Seat Leon Cupra, подпомага в завой, като не подава повече мощност на вътрешното колело и предотвратява недозавиване.... И не на последно място има и други варианти като при Mazda и т.н. с които аз не съм много запознат
-
лека миграция от baremetal към виртуална машина... пишете за проблеми...
-
дебели ножове не стават.... аз имам няколко sog-a и не стават, а и ъгъла им е друг.... тях ги точа на ръка с едно точило от Лидл ако не се лъжа.... диамантено с квадратоподобно с 4 различни грид-а.... честно казано с него точа и ножовете на косачката.... :D
-
ми аз ползвам такова за моите Global ножове... преди няколко месеца купих някакви подобни на GLOBAL ножове от IKEA на близо 1/5 ако не и по-малко от цената на GLOBAL и сега точа и тях със същия успех... честно казано почти не намирам особена разлика между едните и другите ножове.... а точилото е супер, продават отделно колела само но не са много по-евтини... вече съм на втори комплект... Иначе за ножовете препоръчвам: https://www.ikea.bg/products/cookware/knives-chopping-boards/knives/ikea-365-komplekt-nozhove-3-br-k-t/90341170
-
https://www.amazon.de/-/en/Shinkansen-Water-Sharpener-Black-Red/dp/B0000A33LJ/ref=sr_1_6?crid=3LNP0MIYUEFT4&keywords=minosharp&qid=1672338806&sprefix=minosharp%2Caps%2C112&sr=8-6
-
Кутията е много запазена, почти като нова. Model:V4 Color: Black Dimension:238mm (W) x 278 mm (H) x 290 mm (D) Motherboard: MATX,ITX(24.5MM*24.5MM) CPU Cooler: 120MM Display Card: 260MM Structure Material: 1.5MM Aluminum Alloy Front panel material: 1.5MM Aluminum Alloy Drive Bay: 2×3.5,1×2.5 Or 3×2.5 Front I/O:USB3.0×1, USB2.0×1,Mic×1,Audio×1 Cooling System: 8CM×3 (optional) Fan Speed Control:1 Specialized switch can be installed(optional) Expansion Slot:4 Power Supply: Standard ATX PS2(optional) Weight:Net:2.0KG,Gross:2.6KG Цена за форума: 70 лв.