Jump to content
BulForum.com

Не си купувайте телефон от "Хенди"


firmajiq

Recommended Posts

Здравейте,

 

искам да споделя какво премеждие имах с въпросната фирма.

 

- На 14.06.2008 г. Закупих мобилен телефон Alcatel OT V770 от магазин „Хенди” с адрес гр. Пловдив, ул. “Ал. Батенберг” № 2.

- На 21.08.2008 г. апаратът дефеткира и беше приет за ремонт.

- На 29.08.2008 г. получих SMS, че апаратът е поправен и мога да отида да го получа.

- На 30.08.2008 г. на место (в магазина) го изпробвах, и установих, че дефектът не е отстранен. Без да го взимам (изнасям от магазина), веднага го предадох за повторна рекламация.

- На 17.09.2008 г. проверих в магазина и ми беше съобщено, че гаранцията отпада с протокол от сервиза от дата 08.09. Констатацията е че имало "корозия" по платката, като изводът е "неправилна употреба". В магазина ми поясниха, че апаратът е "намокрян".

 

Зададох въпрос, на които в магазина естествено не можеха да ми отговорят:

 

Същият сервиз, който предишния път го беше пратил, че е поправен, сега твърди, че апаратът не работи поради „неправилна експлоатация”. Между двата ремонта, когато според сервиза апаратът е бил „поправен” и датата на повторното връщане не съм имал възможност да го „експлоатирам неправилно”, защото той е бил на ремонт. Как съм го "намокрил" междувременно?

 

Подреждайки хронологично събитията, считам че се е случило следното:

 

- в сервиза са го диагностицирали, разглобили, и са правили нещо, след което са го тествали и е проработил. Затова са го пратили към Пловдив като "ремонтиран"

- в следствие на "ремонта", се е появила корозията. Нямам представа как (може би са го почиствали с някакъв разтвор, който я е предизвикал)

- нежелаейки да си признаят некомпетентността, от сервиза прехвърлят вината върху потребитела (т.е. мен). Аз със сигурност знам, че не съм влизал в морето с него, нито под душа, нямам и вана в къщи. Сигурен съм, че въпросната корозия е предизвикана СЛЕД предаването на апарата за ремонт.

 

Пожелах да се оплача в "Комисията за защита на потребителя", събрах документите и отидох. За мое съжаление се оказа, че те защитават само гражданите, но не и фирмите. Щом чуха, че апаратът е купен на фирма, и веднага казаха "сори, ама гориш". Единственият начин да се уредят взаимоотношенията между фирмите било чрез съда - т.е. аз трябва да заведа дело срещу "Хенди" и да ги осъдя. Явно в сервиза са запознати с тази особеност, и затова не им пука като отказват гаранция на фирми - никой няма да тръгне да се съди за апарат от 200 лв.

 

Един познат, който преди 2-3 години се занимаваше с продажба на ГСМ-и, като чу че са ми отказали гаранцията, и се засмя - "ударен, изпуснат или намокрен?" Каза, че това е редовен номер по сервизите - ако е нещо елементарно, го поправят; ако е по-сложно - отказват гаранцията, като винаги могат да си измислят нещо.

 

И понеже в момента се чувствам прецакан от въпросната фирма, единственото, което мога да направя е да популяризирам случката по всички възможни форуми. Аз отидох в голяма фирма точно заради гаранцията, представям си пък ако откажат гаранция на някой по-скъп телефон...

 

За посочените факти разполагам с документи и гарантирам за верността им.

 

Казвам се Мирослав Манолов, от Пловдив съм.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Съвсем стандартна ситуация.

Аз имах подобно преживяване с Да-Да, сегашни Callus. И там въобще не ходете. Такива лаици са, че нямам думи. Като си взех телефона от ремонт, се оказа, че след 40 дневния ремонт само са му "сменили софтуера". Проблемите си бяха останали, но за сметка това имах снимки и клипчета на телефона от някакви купони на работещите там келеши.

Последно си взех Nokia от Globul, но той също дефектира на втория месец. В момента е на ремонт и вече почти месец не ми го връщат. Въобще, това беше последния скъп телефон, който си купувам.

Link to comment
Share on other sites

Пази боже нас жителите на тази страна!

И във всички тези случаи, докато телефона ти е в сервиза с месеци, караш с някой таралясник сигурно. Защото си дал сума пари за скъпи телефони, нали..

Винаги със страх си купувам техника.

Скъп телефон не бих си купил. Най-малкото защото за тях чувам най-лошите неща как се правели и т.н. А и продавачите на GSM-и карат най-големите джипове измежду другите гаражни търговци на техника, ми се струва. Явно има защо. Явно и от голям магазин да се вземе, никва файда. Поне на Руски са по-евтини. Аз оттам си взимам, и досега нямам проблеми. Явно сервизите са за убиване. А това с намерените снимки от купони е направо, нямам думи! Тва ако на запад се случи, по ТВ ще направят предавания, и целия свят ще го види. Там дето се съдят за какво ли не. Тук нямаш права.

И май за техника специално излиза по-добре да не се купува на фирма. Защото поне явно Комисията се оказва достатъчна за да сплаши всеки магазин, ми се струва..

 

Добре че не ми се е случвало подобно нещо, засега горе долу късмет вадя, да чукна на дърво.

Link to comment
Share on other sites

Май ситуацията е една и съща навсякъде. Аз пък преди 5-6 години си взех телефон от Германос, който започна да се изключва сам след около 6 месеца. Занесох им го за ремонт, след което се оправи за около месец и след това започна да прави същия проблем отново. Този телефон ходи общо 3 пъти на сервиз и така и не го оправиха. Причината да не отиде и четвърти път е, че му свърши гаранцията. Преди около половин година пък си закупих телефон от Глобул. При него проблем се появи още първата седмица- периодически по време на разговор отсрещната страна спираше да ме чува. След доста хабене на нерви обаче намерих как да го оправям този проблем- удрям 3-4 пъти телефона от към микрофона в нещо по- твърдо(бетонна стена е добро решение) :lol: и той се оправяше за следващите 5 минути разговор след което ситуацията се повтаря. Занесох го в Глобул и оттам го пратиха в сервиз(отново на Германос). Познайте дали след ремонта телефона работи коректно- естествено не, единствено заглъхванията сега са по редки. Да го нося пак просто не виждам смисъл като знам предишния си опит със сервиза на Германос. От всичко това стигнах до извода, че е по- добре да се купуват евтини телефони, та като се развалят хвърляш и взимаш нов.

Link to comment
Share on other sites

Аз като искам нов телефон , ми пращат от друга страна на някаква промоция и си го разкодирам .

Дано да не изкачат проблеми , обаче там фирмите са по-коректни според мен .

От тук ме е страх да си купувам гсми , защото съм се наслушал на такива истории .

П.П. Пази боже от такива фирми , нищо друго не може да те спаси от тях като гледам .

:)

Link to comment
Share on other sites

Аз като искам нов телефон , ми пращат от друга страна на някаква промоция и си го разкодирам .

Дано да не изкачат проблеми , обаче там фирмите са по-коректни според мен .

От тук ме е страх да си купувам гсми , защото съм се наслушал на такива истории .

П.П. Пази боже от такива фирми , нищо друго не може да те спаси от тях като гледам .

:)

 

За каква коректност става въпрос, при положение, че единственото, което правят е да ти продадат апарата?

Link to comment
Share on other sites

Случвало се е ако се повреди и не успеят да го оправят , да ти дадат нов телефон , ако си доплатиш може и по-хубав да си вземеш , иначе ти дават да си избереш такъв на същата стойност като твоя .

Естествено , че не трябва да е разкодиран или баран по платките , обаче като си взема телефон , не търча веднага да го разкодирам за да видя как ще работи първо .

Другото е след това , че ти го дават в пълен коплект , кутийка с дисковете , книжките , усб , хендсфрее , връзки за ръка и прочие , а тук ги продават със зарядно само .

Каква е гаранцията , че не са взели някакъв вече използван телефон , не са го флашнали и оправили малко ?

Не се знае !

П.П. Виждал съм хора да оправят телефони в гаранция (не от фирмата в която ти е гаранцията) и после от фирмата не могат да разберат дали е отварян ... майсторски подменят болчетата с нови и всякакви такива неща като лепенки и после телефона изглежда като чисто нов .

Съди ги ....... е за това няма да се оправим никога 200 са си 200 лева .......може да не са кой знае колко но точно за тва никога няма да влезнем в правия път..За това ще си не работят защото на никой не му се занимава но един път да се чуе малко или много ще се стреснат .....

на мен ми се случи нещо подобно с компютъра но когато се изяснят нещата ще направя една тема да ви кажа резултатите ......

Точно това трябва да се направи .

Обаче средствата които ще дадеш за адвокати и прочие за много хора това е непосилно тук .

В такъв случай може да се каже , че системата върви срещу потребителите .

:)

Link to comment
Share on other sites

Съди ги ....... е за това няма да се оправим никога 200 са си 200 лева .......може да не са кой знае колко но точно за тва никога няма да влезнем в правия път..За това ще си не работят защото на никой не му се занимава но един път да се чуе малко или много ще се стреснат .....

на мен ми се случи нещо подобно с компютъра но когато се изяснят нещата ще направя една тема да ви кажа резултатите ......

Link to comment
Share on other sites

Незнам за телефоните как е но един приятел който работеше до преди 2месеца в сервиза на техномаркет(приемаше обаждания и записваше какво е дадено за ремонт)ме хвърли в тъча като си поговорих с него и му казах че възнамеряваме да си купим нов телевизор лцд и той вика пускаш го 48часа да работи дали няма да се покаже някой дефект че имаш право само до 3дена от покупката да го върнеш о_O и аз му викам според ззп не е ли 1седмица срока вика променили са го направо нз тия от комисията са явно като някво плашило, което освен да го посират гаргите нищо друго не прави

Link to comment
Share on other sites

Един познат имаше проблем с телевизор в Техномаркет. Не му признаха гаранцията. Човека отиде с адвоката си и ги заплаши с личния си пистолет! Дадоха му веднага нов Телевизор!

Link to comment
Share on other sites

За съжаление май това е положението в държавата колкото и спокоен човек да си тия могат да те побъркат просто ми е чудно тия в комисията за какво им се плаща все пак тук не говорим за 1-2ма човека които са били измамени

Link to comment
Share on other sites

Един познат имаше проблем с телевизор в Техномаркет. Не му признаха гаранцията. Човека отиде с адвоката си и ги заплаши с личния си пистолет! Дадоха му веднага нов Телевизор!

Тъй-тъй!То все има някой на който трябва да се поддадеш.Ама въпроса е,че можеше и да не се стига до адвокати и пищови.Но докато не си намерят майстора тея,няма да спрат.

Link to comment
Share on other sites

Същото ми се случи преди една година. :( Предадох си телефона на ремонт, изключваше си се когато иска, явно дефект в батерията, дадох го на ремонт, "оправиха му" и като ми го дадоха се оказа, че не е оправен, като ми казаха, че телефона е бил "ударен" от потребителя. :) Като не помня да съм го удрял... :)

Link to comment
Share on other sites

Случвало се е ако се повреди и не успеят да го оправят , да ти дадат нов телефон , ако си доплатиш може и по-хубав да си вземеш , иначе ти дават да си избереш такъв на същата стойност като твоя .

Естествено , че не трябва да е разкодиран или баран по платките , обаче като си взема телефон , не търча веднага да го разкодирам за да видя как ще работи първо .

Другото е след това , че ти го дават в пълен коплект , кутийка с дисковете , книжките , усб , хендсфрее , връзки за ръка и прочие , а тук ги продават със зарядно само .

Каква е гаранцията , че не са взели някакъв вече използван телефон , не са го флашнали и оправили малко ?

Не се знае !

 

Tи си много объркан човек. Аз ти говорих, че като си получиш телефона от чужбина, не можеш да разбереш особено за това дали са коректни или не, при положение, че телефона се ползва тук, а не в чужбина и евентуалния сервиз се извършва тук, а не в чужбина. Колкото до подменянето на продуктите с нови при рекламация в определен срок, то ако това се въведе тук, ще има много много много злоупотреби. Защото сме селяни.

Link to comment
Share on other sites

Колкото до подменянето на продуктите с нови при рекламация в определен срок, то ако това се въведе тук, ще има много много много злоупотреби. Защото сме селяни.

 

бат'Годзи прав както винаги! :)

Link to comment
Share on other sites

поне звънете на телефона на защита на потребителя или направо подавайте жалби от съответните фирми. ако става въпрос за голям материален интерес - в съда. това е пътя. ако мълчите - винаги ще има по някоя и друга тема в даден форум, където да намерите сродни души.

Link to comment
Share on other sites

Бре хора, как се оставяте да ви мачкат?

До кога?!!??!?!

 

Наскоро един приятел осъди работодателя си за неизплатени 70 лв.

 

Искам да кажа, че не става дума за 1 телефон или 5... Щом си си в правото - ги закарай в съда! Знам, че е разправия и т.н., но когато всичко приключи ще се чувстваш вътрешно удовлетворен....

Link to comment
Share on other sites

поне звънете на телефона на защита на потребителя или направо подавайте жалби от съответните фирми. ако става въпрос за голям материален интерес - в съда. това е пътя. ако мълчите - винаги ще има по някоя и друга тема в даден форум, където да намерите сродни души.

съз защита на потребителите нещата стоят така:те единствено могат да съставят акт на магазина чиято вина (на магазина ) се състои единствено в това че са сключили договор с този сервиз.а сервизите са еднакви на всякъде. та в случея виновен е сервиза но ще глобят магазина.теб обаче като потребител не те грее ни най малко това щото по закон трябва сервиз да ти оправя стоката.т.е. пак там .т.е. пак ще ти искат пари за ремонт щото са установили че повредата е по твоя вина.....аре докажи че не си виновен! не можеш! в сервиз работят по такива правила (знам от личен опит) : надраскан ,чукнат ,намокрен телефон няма гаранция. т.е. никой който си е използвал телефона повече от 2 месеца и не го е държал увит в дунапрен няма гаранция. пък и при тях важи правилото "клиента никога не е прав" и в 80 % от случеите са прави колкото и да ви се вижда странно.колкото до връщането на стока в рамките на три дни и заменянето и с нова ...и това е отпаднало.така че ако си купувате телефони правете си уговорка с магазина дали може да го върнете ако даде дефект.....е където може де.

Link to comment
Share on other sites

....колкото до връщането на стока в рамките на три дни и заменянето и с нова ...и това е отпаднало....

От кога е отпаднало, ако не е тайна? Аз съм връщал стока неведнъж и не е имало проблем. последния път беше миналата година?!

Link to comment
Share on other sites

жена ми работи в една от големите вериги за битова техника и електроника и при тях не приемат такива рекламации вече.....признавам си че и аз бях шокиран като ми го каза но е факт.излезне ли стоката от магазина след 5 минути да се върнеш и на сервиз те пращат.от друга страна пък там където аз работя все още ги приемаме ама ние сме друга бира :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

работих 8 месеца в германос и мога да кажа че сервиза е много зле- по 4-5 пъти ходиха някои телефони за ремонт там така и не ги оправяха

а и е официален сервиз на сони ериксон тъй че дори да си вземете телефон от м-тел пак за сервиз е ходи в германос

целта на тая кантора да ви кажа честно не са толкова телефоните колкото са договорите на глобул- всеки продавач ще ви предлага карта на глобул

аз не купувам телефони от никоя фирма

обикновенно си взимам втора ръка-те поне са изпитани с времето

Link to comment
Share on other sites

Магазин Вега , на мен лично са ми отказвали гаранция 2 пъти!

Първия беше - цитирам : "Виждате ли тази драскотина тук ? ( с прото око се вижда едвам едвам.. ) - точно тя е била фатална - съжаляваме ) .

Втория път беше преди една седмица ... с друг тел. Там само го флашнаха и сега чакам да почне пак да прави проблем , за да им го занеса пак. Смях са пълен! До сега само в 2be са били коректни!

Link to comment
Share on other sites

Магазин Вега , на мен лично са ми отказвали гаранция 2 пъти!

Първия беше - цитирам : "Виждате ли тази драскотина тук ? ( с прото око се вижда едвам едвам.. ) - точно тя е била фатална - съжаляваме ) .

Втория път беше преди една седмица ... с друг тел. Там само го флашнаха и сега чакам да почне пак да прави проблем , за да им го занеса пак. Смях са пълен! До сега само в 2be са били коректни!

 

направих грешка да взема един телефон на баща ми оттам (добре, че е от евтините) ... втори път едва ли ще отида при тях. крайно некоректни.

Link to comment
Share on other sites

А между временно жената на собственика кара BMW Х6, а той един чисто нов джип Мерцедес, не по-евтин от баварката, отделно едно Адуи А6 май... Ебати мошениците...

 

Иначе това, което казва lukather, е толкова вярно, колкото че гаранцията на маратонките Адидас е 1 месец. Реалната гаранция им е 6 месеца, но шефовете карат служителите да лъжат клиентите, че е 1 месец, за да няма спекулации... Но човек не си ли търси правата, така да се каже, ще го любят яко...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...