Jump to content
BulForum.com

Автомобилни новини


Светлия

Recommended Posts

Продажбите на автомобили в САЩ се сринаха с над 30 процента през януари. Най-слаби резултати са отчели местните производители, тъй като потребителите рязко са ограничили разходите си, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Компаниите от "Голямата детройтска тройка" в автомобилния сектор в САЩ отчетоха спадове от 40 процента или повече спрямо януари 2008 година. Продажбите на "Дженерал мотърс" (General Motors Corp) са се понижили с 49 процента, на "Форд мотър" (Ford Motor Co) - с 40 на сто, а на "Крайслер" (Chrystler LLC) - с 55 процента.

Резултатите на японските автомобилни компании в САЩ са малко по-добри. Продажбите на водещата японска автомобилна група "Тойота мотър" (Toyota Motor Corp) са се понижили с 34 процента през януари спрямо аналогичния период преди година, докато конкурентната й компания "Хонда мотор" (Honda Motor Co) e отчела спад на продажбите с 31 процента, а "Нисан мотър" (Nissan Motor Co) - с 30 на сто.

Продажбите на американското подразделение на "Мерцедес Бенц" (Mercedes Benz), част от германския автомобилен консорциум "Даймлер" (Daimler AG), са намалели с 36 процента през януари.

Единствено южнокорейската автомобилна група "Хюндай мотър" (Hyundai Motor Co) е отчела увеличение на продажбите си в САЩ през януари - с 14 процента.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 862
  • Created
  • Last Reply

Renault обмисля да купи Volvo

 

Speed Press - 04 Февруари 2009, 08:07

 

Френската автомобилна компания Renault проведе разговори с Ford за евентуална покупка на Volvo.

Последно двете компании се срещнаха есента, за да обсъдят евентуалната сделка, но така и не успяха да се споразумеят относно стойността на шведската премиум марка.

 

Двете компании са напълно подходящи за сливане, защото Renault е концентрирано в производството на по-масови автомобили, докато Volvo е по-луксозна марка. Ако французите купят шведската компания, твърде вероятно е Volvo да се поеме изцяло от френския производител, a нe да стане част от алианса Renault-Nissan.

 

Тези дни Volvo обяви загуби от 1,5 милиарда долара вследствие на спад в продажбите, което е довело до загуби от над 6 милиарда долара за Ford. Това е причината Ford да търси варианти да продаде дъщерната си фирма.

 

П.П. Почвам да се чудя какво да си купя и аз. :)

 

П.П.П. Иначе новината за растежа, точно в този момент, на Хюндай ме зарадва, не съм в грешка явно.

Link to comment
Share on other sites

Май няма да е Рено: :confused

 

Volvo става китайски

 

Money.Bg - 05 Февруари 2009, 15:23

Днес от Ford съобщиха, че са започнали преговори за продажбата на Volvo на китайската Geely Automobile Holdings.

От американската компания вероятно ще получат по-малко, от платените за шведския производител на автомобили 6.4 милиарда долара през 1999 година. Представители на Ford са се обърнали и към други китайски компании като Chery Automobile и Chongqing Changan Automobile.

 

Евентуалният купувач на Volvo, Geely е най-голямата частна китайска компания в сектора, като покупката ще й помогне да стъпи на европейския пазар и ще й даде технологично ноухау.

 

От Geely вече са получили разрешение за покупката на шведската компания от страна на Китайската комисия за развитие и реформи.

 

Базираната в източен Китай фирма е основана преди две десетилетия от бившия фермер Ли. През 2007, компанията продаде 30 000 автомобила извън Китай, като през миналия месец от Geely обявиха, че очакват 25 на сто ръст на продажбите през 2009а.

 

През миналия юни Ford се раздели с Jaguar за 2.4 милиарда долара от индийската Ttata, а през 2007а продаде луксозната английска марка Aston Martin за 931 милиона долара на група от инвеститори.

Link to comment
Share on other sites

BMW М бележи 50-процентов ръст в продажбите

 

М Power подразделението на BMW приключи изминалата година със сериозни цифри в графа продажби. С 24 186 изтъргувани коли, 2008 г. се явява втората по успех в тридесетгодишната история на дивизията. Най-голям дял заемат колите с надпис M3 на задния капак - 18 200 автомобила. 10 751 от тях се държат от версията купе, 4 196 са кабриолетите, а на последно място, с 3 253 броя, стои модификацията с четири врати. Подгласният модел е M5 с комби и седан каросерия. V10 колата с 507 к.с. е продадена 2 465 пъти, докато купето на M6 със същия мотор е купено 1 102 пъти. Кабриолетът на M6 с класически мек гюрук пък е зарадвал 1 158 нови собственици. През бенефисната за Z4 M година фирмата е успяла да продаде 699 роудстъра и 739 купета от модела.

В геополитически аспект САЩ oтново се явява най-големият пазар за M Power aвтомобили. На второ и трето място са съответно Германия и Обединеното кралство. От BMW съобщиха, че през изминалата година повишено търсене има не само при M модификациите. Нарастване от 7% бележат и опционалните М спортни пакети, предлани за обикновената баварска гама. Компанията също призна, че подготвя още един модел за култовата буква. От шпионските снимки и изтеклите материали може да се предположи, че най-вероятно това ще бъде X5 M Power.

Агенция Speed-Press

Link to comment
Share on other sites

Geely отрича за Volvo

 

източник: leblogautoдата: 06.02.2009

 

Сред потенциалните купувачи на шведската марка се спрягат още три китайски имена - Chery (която имаше чудесни продажби през януари), DongFeng (тя не притежава собствена марка) и най-вече ChangAn (произвеждаща S40L и S80L съгласно джойнтвенчър с Ford и Mazda).

 

 

Тези дни изтече информация, че китайският производител Geely възнамерява да купи Volvo от Ford. До вчера вечерта стана ясно, че това не е вярно. Китайският производител се страхува за финансовото си здраве, тъй като е зависим предимно от родния си пазар и моментът не е подходящ за “шопинг”. Въпреки всичко сред потенциалните купувачи на шведската марка се спрягат още три китайски имена - Chery (която имаше чудесни продажби през януари), DongFeng (тя не притежава собствена марка) и най-вече ChangAn (произвеждащ S40L и S80L съгласно джойнтвенчър с Ford и Mazda).

По всичко личи, че китайците наистина се стараят да затвърдят имиджа си и да изпратят силни послания на света, купувайки престижна марка от ранга на Volvo.

Агенция Speed-Press

Link to comment
Share on other sites

Рядко Ферари 250 Теста Роса ще бъде пуснато на търг през тази година

 

Очаква се рекордът за най-скъпо продаден автомобил да бъде подобрен през тази година, след като на търг ще бъде пуснато изключително рядко Ферари 250 Теста Роса от 1957-ма.

 

Аукционът ще бъде проведен от RM Auctions и Сотърби'с на събитието ‘Ferrari Leggenda e Passione', което ще се проведе по време на възстановката на легендарното състезание Милле Миля.

 

Миналата година, RM Auctions продадоха Ферари 250 GT SWB Калифорния Спайдер от 1961-ва за 10 894 400 щатски долара (7 040 000 евро). Очаква се 250 Теста Роса (с шаси номер 0714TR) да бие този рекорд.

Защо цената е толкова висока? Ами, както винаги, главното е рядкостта на модела. Този модел е с дизайн на Скалиети и от него от '57-ма до '58-ма са произведени само 22 екземпляра. В следващите няколко години, няколко броя са взели участие в различни международни шампионати, спечелвайки 10 победи от 19 състезания, които докарват на модела легендарен статус.

 

'Ferrari Leggenda e Passione' ще се проведе на 17-ти май в Маранело, Италия.

 

На спечелилия милИАРДЕР - честито

Link to comment
Share on other sites

Стартира производството на серийния BMW S1000RR

 

От BMW отдавана показаха супербайка S1000RR, както и неговия състезателен вариант, с който компанията ще участва в WSBK. Днес немците съобщиха, че вече е стартирало производството и на първите сериини мотоциклети, но те ще се появят при дилърите чак в началото на лятото.

 

Изцяло новият модел на баварците се задвижва от 999-кубиков двигател и има изключително привлекателен външен вид, а теглото му е едва 183кг. S1000RR е с много лек и компактен блок за цилиндрите, който се доближава по своя размер до стандартите от Формула1.

 

Серийният S1000RR е оборудван с нова ABS система, специално разработена за супербайкове, която работи в четири различни режима. Клиентите ще могат да поръчат допълнително и система за тракшън контрол.

 

Както вече споменахме, продажбите на серийното BMW S1000RR ще стартират в началото на лятото, като цената му в Германия ще бъде 15 150 евро. Цветовете, в които ще е наличен мотоциклетът са Mineralsilver, Acidgreen, Thundergrey и традиционната за BMW Motorrad Motorsport цветова комбинация от бяло, червено и синьо.

 

http://www.motoblog.bg/index.php?news_id=3342

Link to comment
Share on other sites

Стартира производството на серийния BMW S1000RR

От BMW отдавана показаха супербайка S1000RR, ...

 

Ето го бъдещето и на авто и на мото света. :) Тъжно за някой може би, но...

 

18_eca83.jpg

 

Мотоциклет с ел. захранване вдига 240 км/ч

Speed Press - 09 Февруари 2009, 08:24

Mission One ще развива 240 км/ч и ще изминава 250 км с едно зареждане.

На тазгодишната конференция по технология, развлечение и дизайн - TED, новосформираната компания за моторни превозни средства Mission Motors представи нов, изцяло електрически мотоциклет Mission One. Той развива максимална скорост от 240 км/ч и може да измине разстояние от 250 км с едно зареждане.

 

Електромоторът се захранва от литиевойонна батерия с течно охлаждане и трифазен асинхронен двигател. Mission One ще разполага с едностепенна трансмисия, окачване Ohlins и спирачки Brembo, регенериращи енергия.

 

Мотоциклетът ще се тества на 12 юни на тренировките на първото по рода си събитие в моторния спорт без вредни емисии, Xtreme Grand Prix на остров Ман. MissionMotors планира да пусне мотора в производство до края на годината. Първите петдесет бройки ще се пуснат в ограничена серия и ще се предлагат на цена от 68 995 долара.

Link to comment
Share on other sites

http://www.topcars.bg/news.php?id=1385

Най-великата марка в света вече има и най-великия модел - нищо, че е доработка.

Сигурно са му добавили 100 кила само в прътове, за да не се разпадне купето, а и на снимките мяркам няк'ви кръстачки из цялото купе май... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Някой даде статистика, че има много купени нови коли по време на кризата....

 

е те:

Продажбите на нови автомобили в България за януари 2009-та са спаднали с близо 50% спрямо същия период на миналата година. Тази статистика не изненадва никого, имайки предвид вихрещата се световна икономическа криза и върху нашата страна. Освен затягането на кредитите обаче, основна причина за силно намалелите продажби е и масовата психоза, насадила се трайно у нас заради кризата. Дори и хората, които имат пари за нов автомобил или първоначална вноска предпочитат да изчакат и да не предприемат такава стъпка в момента.

 

Най-много продадени автомобила за периода имат вносителите на марката Фолксваген - Порше БГ. Те са реализирали 287 продажби или 13.02% от общия дял. Малко след тях се нареждат Автомотор Корпорация, вносителите на Ситроен, които имат 268 продажби, представляващи 12.16%. На трето място, с 238 продадени сделки е Форд, чиито вносители са Мото Пфое. Също така традиционно силно представяне спрямо общата ситуация отбелязват Toйота - 164 продажби, Пежо и Опел с по 163, Шкода - 110 и Дачия със 100 продадени нови автомобила.

 

При мотоциклетите, общата продадена бройка е само 6, като всъщност 4 от продажбите са реализирани от вносителите на джетовете Бомбардиер - Зундерт Екстрийм.

 

От една страна, сезонът за мотоциклетите все още не е настъпил, но от друга, повечето хора, които искат да си купят чисто нов мотоциклет, разполагат с цялата сума в брой. А същите тези хора почти винаги намират начин да си вкарат двуколестното возило от чужбина, тъй като крайната цена, въпреки всички допълнителни разходи излиза по-ниска. Така, почти 90% от продадените в България мотоциклети са на лизинг. При набиращите популярност скутери, разбира се, нещата не стоят така и се очаква лятото продажбите да се засилят осезаемо.

 

При автобусите и камионите общият брой на продажбите е 96, като първенец е марката Мерцедес, със 53 бройки. Другата традиционно силно представяща се марка - Ивеко има 27 продажби за изминалия месец, като за същия период през 2008-ма, марката е имала 119 реализирани продажби.

Link to comment
Share on other sites

Инголщат/БТА/

Германската компания за луксозни коли Ауди (Audi) обяви днес, че е започнала производство на седана А6 (латинска буква) в Индия, предаде ДПА.

Близо 300 автомобила се очаква да бъдат сглобени в предприятието в град Аурангабад в щата Махаращра тази година, като този брой ще се увеличи до над 2000 до 2015 г., съобщи компанията.

Ауди съобщи, че планира да започне продукция на нова версия на най-добре продавания модел на компанията А4 в Индия в края на 2008 година.

Като цяло групата има намерение да инвестира над 30 млн. евро (44 млн. д.) в предприятията си в Индия до 2015 година.

"Началото на собствено производство е най-добрият начин да обслужим обещаващ и разрастващ се пазар като Индия", заяви главният изпълнителен директор на Ауди Руперт Щадлер.

Индия играе ключова роля в плановете на подразделението на Фолксваген да постигне световен оборот от 1,5 млн. автомобила до 2015 г., добави той.

През 2006 г. компанията е продала между 200 и 300 коли в Индия. Говорител на групата не даде информация за 2007 г., но посочи, че продажбите са се увеличили с над 10 на сто.

В момента в предприятието на Ауди в Аурангабад работят 35 служители, а до края на годината се очаква техният брой да достигне 50.

Ауди работи в Индия близо три години, като е създала свое подразделение за продажби в Мумбай. Компанията внася модели като А8, Кю 7 (Q7) и Те Те (TT), предаде Асошиейтед прес

 

 

Чудя се кога ли нашенските джамбази ше почнат да внасят Аудита от Мумбай :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Ферари продължават да са на печалба, въпреки кризата « назадразмер на шрифта: Светът може и да е обзет от световната финансова криза, но въпреки това Ферари продължава да печели пари. Бордът на директорите на легендарната италианска марка се събра тази седмица в Маранело, след което бе обявено, че продажбите на Ферари са се увеличили с 17.6% за 2008-ма година. Това е рекорд за компанията, дължащ се най-вече на изключително добре продаващият се модел 430 Скудерия.

 

Увеличението на продажбите за 2007-ма бе 15.9%. От Ферари твърдят, че са успели да ограничат разходите си и да увеличат ефективността в завода си. Освен това лицензираните продукти с марка Ферари са се увеличили с 28%.

 

Въпреки че бе изключително доволен от резултатите за миналата година, генералният директор Лука ди Монтеземоло изрази разтревоженост относно бушуващата финансова криза.

 

„Да завършим 2008-ма с резултати, непостигани никога досега в цялата история на компанията, е най-доброто индосиране, което бихме могли да имаме за нашата ексклузивна стратегия, както и за иновативността ни и фокусираността върху хората. Тези резултати прекрасно завършват една наистина изключителна година, в която ние още веднъж бяхме на върха във Формула 1, спечелвайки 16-тата си конструкторска титла, която е и 8-ма за нас през последните десет години.

 

Икономическият климат през 2009-та все още остава доста неустойчив, тъй като кризата е обзела целия свят. Затова е трудно да се каже как ще се развие ситуацията оттук нататък. Това, разбира се, значи, че Ферари ще трябва да отделя дори още по-голямо внимание върху всеки един детайл. Също така, ние трябва да продължим да правим нововъведения, като в същото време трябва да запазим и ексклузивността на нашите продукти”,

заяви Монтеземоло.

Link to comment
Share on other sites

Ферари продължават да са на печалба...

 

Причината, според мен, е че всеки заклет фен - тип сектант - си купува по-няколко, за да помогне на компанията си или пък за нещо друго ;). Ти колко би си купил ? :)

Link to comment
Share on other sites

Причината, според мен, е че всеки заклет фен - тип сектант - си купува по-няколко, за да помогне на компанията си или пък за нещо друго ;). Ти колко би си купил ? :)

 

Ти знаеш ли какво написа? Тва не е Дачиа Логан за 4000 евро. Всеки фен ако можеше да си купи ЧИСТО НОВО едно Ферари - ехеееее идилия :lol:

 

Аз ако можех щях да имам по един модел от всеки създаден.

Link to comment
Share on other sites

Причината, според мен, е че всеки заклет фен - тип сектант - си купува по-няколко, за да помогне на компанията си или пък за нещо друго ;). Ти колко би си купил ? :)

 

 

Не, купуват сега, защото ферари ако фалират ще ги продадат двойно :lol:

Link to comment
Share on other sites

Мерцедес и BMW се сливат

 

 

 

От известно време двата гиганта в германското автомобилостроене Даймлер Бенц и БМВ преговарят за тясно партньорство повлияни от спада на продажбите във връзка с изостящата се световна икономическа криза.

 

Frankfurter Allgemeinen Zeitung пише, че първите контракти между двата най-големи конкурентни автомобилни концерна вече са готови за подпис. Производственото коопериране ще касае всичко, което не забелязва клиентът и което не вреди на марката, съобщават топ мениджърите на Мерцедес и BMW.

 

Сливането на Мерцедес и БМВ преди всичко е израз на необходимост във връзка с преодоляване на проблемите, породени от световната финансова криза. На два пъти през 2009 г. шефът на Даймлер Бенц Дийтер Цетче коригира прогнозите си към все по-негативни резултати, което значи, че Мерцeдес няма да може да регистрира желаните печалби за годината. Мениджърите от Щутгарт дори говорят за настроения на "паника и депресия".

 

 

Истината е, че напоследък потребителите все по-често прибягват до покупката на по-малки коли и избягват луксозните и обширни модели на Мерцедес и БМВ, което няма как да не доведе до огромни загуби за двете компании.

 

Източник www.novini.bg

П.П Незнам колко е достоверно, тъй като авторът на новината беше написал "BMV" :D

Link to comment
Share on other sites

Мерцедес и BMW се сливат

От известно време двата гиганта в германското автомобилостроене Даймлер Бенц и БМВ преговарят за тясно партньорство повлияни от спада на продажбите във връзка с изостящата се световна икономическа криза.

 

Frankfurter Allgemeinen Zeitung пише, че първите контракти между двата най-големи конкурентни автомобилни концерна вече са готови за подпис. Производственото коопериране ще касае всичко, което не забелязва клиентът и което не вреди на марката, съобщават топ мениджърите на Мерцедес и BMW.

 

Сливането на Мерцедес и БМВ преди всичко е израз на необходимост във връзка с преодоляване на проблемите, породени от световната финансова криза. На два пъти през 2009 г. шефът на Даймлер Бенц Дийтер Цетче коригира прогнозите си към все по-негативни резултати, което значи, че Мерцeдес няма да може да регистрира желаните печалби за годината. Мениджърите от Щутгарт дори говорят за настроения на "паника и депресия".

Истината е, че напоследък потребителите все по-често прибягват до покупката на по-малки коли и избягват луксозните и обширни модели на Мерцедес и БМВ, което няма как да не доведе до огромни загуби за двете компании.

 

Източник www.novini.bg

П.П Незнам колко е достоверно, тъй като авторът на новината беше написал "BMV" :D

 

Това го бяха писали още миналата година. В тоя свят .... нищо чудно щото по-добре слети с пълни джобове от колкото разединени и без пукнат грош

Link to comment
Share on other sites

Euro NCAP приложи новите си методи над 6 автомобила

Speed Press - 20 Февруари 2009, 08:47

Euro NCAP подложи на традиционната си проверка безопасността на шест автомобила, като за първи път краштестовете бяха проведени в унисон с новите правила на независимата организация, приети в края на миналата година.

Този път Euro NCAP се опита да счупи Citroen C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis и Toyota iQ. Само четири от автомобилите получиха максимална оценка от пет звезди.

 

Така отличниците, които успяха да покрият новите критерии, са Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis и Toyota iQ. Всички те осигуряват добра защита за хората в купето, но не защитават шията при удар на автомобила отзад (т. нар. камшичен удар) на достатъчно високо ниво. Тук изключение от обобщението прави Avensis, който по този показател получи добра оценка. Още доста ще трябва да поработят производителите върху защитата на пешеходците.

Тук сред останалите се е отличил хечбекът Subaru Impreza.

 

Припомняме, че при новите методи при изготвянето на цялостната оценка, която отново е пет звезди, експертите от организацията ще отчитат не само резултатите от краштестовете в основните категории (безопасност на възрастни пътници и деца и отделно тази на пешеходците), но и резултатите за защита на пътниците от камшичен удар. Освен това се е появил и нов показател, отчитащ резултатите от работата на системите по активна безопасност, които предотвратяват катастрофата или понижават последствията й. Да речем, без стабилизираща система ESC в базовото обзавеждане (поне в 85% от автомобилите в гамата на всички пазари) автомобилът няма шансове да получи висока оценка. Обзавеждане от типа на ограничител на скоростта със звукова сигнализация, както и сигнализация за коланите за безопасност също се отчитат като положителни точки при цялостното оценяване на безопасността. Крайният резултат, определящ количеството звезди, ще бъде общ, по-рано звездите се слагаха за всяка отделна категория.

 

 

Впечатляваща сигурност с новата Мазда 6

Link to comment
Share on other sites

Ферари готви заместник на Енцо и F430.

 

ferrari_f450_f430successor_2.jpg

 

Ferrari_F450_f430successor_1.jpg

 

Вероятно модела ще се казва F450, а за заместник на Енцо се готви нещо такова:

 

8666_ascari-05.jpg

 

Динамиката на новото "Енецо" с работно заглавие Project F142 трябва да е съизмерима с FXX.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...